Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Opony i felgi Audi A6 motostacja.pl w a6klub.pl OC/AC OC/AC sklep z częściami samochodowymi forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Felgi Audi A6
Części
samochodowe
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Express Parts
Przepływomierz
powietrza
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
3.0 tfsi pobiera plyn chłodniczy
Autor Wiadomość
tomek107 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Wiek: 30
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-25, 00:16   

No pojechałem dziś do niego i mówię mu, że może być problem z separatorem oleju. Na co on mi odpowiedział że sprawdzał tam.... Pokazałem więc zdjęcie które wstawił tupalec85, On popatrzył na to i stwierdził że... "no tak tak, kanały od płynu itd ale tam było sucho, tu ewidentnie jest płyn, u Cb było sucho" :) I dalej tematu nie drążyłem :) Powiedział też że gdyby był to separator, prawdopodobnie płyn dostawał by się raczej do oleju. A ja już w sumie dolałem blisko 10 litrów płynu od stycznia. Gdzie autem jeżdżę aby raz w tygodniu :)

Czyli może tak być, że separator jest walnięty i wtedy płyn idzie w dolot i zostaje spalany a wycieku na zewnątrz być nie musi?? Koszt nowego separatora ok 500 zł?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-25, 04:24   

tomek107 napisał/a:
Czyli może tak być, że separator jest walnięty i wtedy płyn idzie w dolot i zostaje spalany a wycieku na zewnątrz być nie musi?? Koszt nowego separatora ok 500 zł?

Tak :(
Ale "MOŻE" a nie "musi".


(Jeśli masz niewidzialne ubytki płynu chłodzącego...)
https://www.audizine.com/...le-coolant-loss
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
tomek107 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Wiek: 30
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-25, 08:12   

No faktycznie, ubytki plynu mial duże. To ja juz nie wiem co robić. Zaprowadze auto do kogos innego. I powiem zeby wymienił ten separator. A jak to nie bedzie to... to ja juz nie wiem. Nie ma chyba innych mozliwosci. Ale moze akurat 😊
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 758
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-06-25, 09:39   

U mnie do oleju nie dostawal sie plyn bo stan oleju nigdy mi sie nie zwiekszal ani zadnych anomalii wzrokowych i zapachowych nie mialem. Nr najnowszego separatora do naszego silnika 06E103547AC. 485zl.
 
 
tomek107 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Wiek: 30
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-25, 17:35   

Kod silnika nie ma znaczenia? Dziś bylem u imnego mechanika. Powiedział że zrobi mi to auto. Otworzyl maske i od razu powiedzial ze tu pachnie plynem. I faktycznie jest taki inny zapach ktory juz wczesniej czulem. Przejechalem ok 50 km i ubylo mi caly stan od max do min. To byly rozne wersje tych separatoów?

No u mnie oleju ubywa troszkę. Ale to chyba normalne w tym silniku. Ale olej jest czysty. U mnie musi sie gdzieś spalać ten plyn. Bo gdyby wylewał sie na zewnatrz to byla by plama przy tych ilosciach.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-06-25, 18:03   

Podaj numer VIN lub podeślij na PW, to dobiorę separator konkretnie pod Twoje auto :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-06-25, 18:57   

tomek107 napisał/a:
Przejechalem ok 50 km i ubylo mi caly stan od max do min
WOW! To już nie ma żartów!
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 758
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-06-25, 19:54   

tomek107, w zasadzie to zobaczylem na rok i pomyslalem,ze masz CGWB ale w sumie C7 byly od 2011 a nie od 2010 i 333KM mialy po lifcie wiec maly miszmasz w opisie🙂
 
 
tomek107 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Wiek: 30
Dołączył: 23 Cze 2019
Posty: 16
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-06-25, 20:01   

Nie nie to nie misz masz <rotfl> Po prostu nie moglem znalezc odpowiedniego modelu. Model to CAK 333 konie. Auto S4 B8 2010 rok. A no wlasnje pankwie nie ma zartow. Ubytek plynu robi się coraz wiekszy. W tym momencie staram sie nim w ogole nie jezdzic.

[ Dodano: 2019-07-09, 22:01 ]
No i panowie została zdiagnozowana usterka. Mechanik stwierdził pękniętą tuleje. Silnik na tulejach ma widoczne zarysowania. Poprzedni mechanik przy rozbieraniu nawet nie raczył mnie o tym poinformować że silnik się zaciera i mimo wszystko kazał robić głowice. Także tak... jestem chyba zmuszony poszukać nowego bloku lub silnika. Wiecie może gdzie można kupić pewny silnik lub blok CAK????
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 758
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-08-17, 18:27   

Panowie mam pytanie, damos, moze Ty bedziesz wiedzial bo byles obcykany w temacie separatora oleju. Po jego wymianie(a moze to akurat zbieg okolicznosci)auto zaczelo lykac olej. Ok 350-500 ml oleju na ok.1000km. W trakcie wymiany,pod kompresorem,jedna z tych rurek karbowanych nie chciala sie zapiac,ta okragla spinka nie chciala "kliknac" wiec mechanik troche rzemieslniczo ja jakos przymocowal. Czy ktoras z tych rurek moze powodowac wieksze zuzycie oleju?albo co moglo sie uszkodzic ewentualnie przy wymianie?z gory nie widac wyciekow,pod autem tez nie widac,wymienialismy laczniki stabilizatora i nic w oczy sie nie rzucilo ale dokladnie nie zagladalismy. Zauwazylem tez ze zaczely mi sie mocno felgi brudzic na czarno,najbardziej przednie(jakies czarne tluste kropki tez sie na nich pojawiaja). Dodam,ze auto nie kopci,silnik chodzi bez zmian jak wczesniej.Jeszcze jedna opcja ktora ktos mi podpowiadal,ze olej przepracowany tez bedzie szybciej ubywal. Mam liqui moly top tec 4200 5w30 i 9100km juz na nim przejechane.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-18, 10:25   

Wiesz - te "spinki" mają różną budowę i czasem do "kliknięcia" wymagane jest odpowiednio głębokie włożenie jednej rurki w drugą. Nie wiemy, dlaczego nie chciała się zatrzasnąć, wiec trudno tu zgadywać.
Ja bym auto wstawił na podnośnik i dokładnie obejrzał od dołu, czy są jakieś wycieki. Olej może uciekać na wiele sposobów: z nieszczelnych połączeń między przewodami, z uszczelek pod pokrywami zaworów, ze złego połączenia odmy z magistrala olejową, z gniazda filtra oleju, z chłodnicy oleju na zewnątrz, z chłodicy oleju do płynu chłodzącego, z uszczelniacza wału przy skrzyni, z nieszczelnych pokryw rozrządu, z uszczelniaczy zaworowych, z zapieczonych pierścieni, z uszczelki pod głowicą... jest tego wiele.
Jeśli wszystko jest "zawalone" olejem - można umyć i przejechać kilkaset km a następnie ponownie sprawdzić.
Możliwe jest również złe (nieszczelne) podłączenie odmy lub jej uszkodzenie w montażu. Wtedy olej będzie się gromadzić w profilach na bloku silnika pod odmą i nie będzie widocznego wycieku (do czasu):



Zdrowy silnik tez może brać olej, ale raczej nie w ilości 0,5L/1000km. U mnie ubywa około litra (?) na 10 tys. km
palec85 napisał/a:
Zauwazylem tez ze zaczely mi sie mocno felgi brudzic na czarno,najbardziej przednie(jakies czarne tluste kropki tez sie na nich pojawiaja).
Jeśli obie - to raczej nie wina oleju, tylko klocków. O ile moge wyobrazić sobie olej dostający się jakoś na jedną felgę - to nie na dwie i to w równej ilości :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 758
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-08-18, 11:49   

U mnie tez tak bral chociaz zauwazylem ze jak zmienilem olej na liqui moly to wiecej od poczatku go troche bral. Zostalo mi 900 km do zmiany oleju wiec podmienie go szybciej na jakis lepszy i zobacze jak bedzie z braniem oleju. Przy okazji ogladne z mechanikiem dokladnie silnik od dolu. Czyli mozna zalozyc,ze jak nie bedzie widoczny wyciek to moze sie pod separatorem zbierac na skutek zlego montazu lub uszkodzenia?abo ta rurka ktora nie chciala wskoczyc i tam gdzies ubywa.

[ Dodano: 2019-08-18, 14:02 ]
No dobra to jeszcze jedno pytanie. Czy moze czujnik poziomu oleju swirowac?teraz pokazuje polowe skali tylko mierzone w innym miejscu ale tez wydaje sie byc rowne. Wczesniej pokazywalo na minimum. Na pewno nie bylo az takiej duzej roznicy w poziomie podloza. Zauwazylem,ze czesto rano nie pokazuje mi komunikatu ze pomiar dostepny po rozgrzaniu lub po 2 minutach tylko odrazu pokazuje pomiar.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1119
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-08-18, 14:20   

palec85 napisał/a:
Czy moze czujnik poziomu oleju swirowac?
Oczywiście, że może! W BMW to było taką plagą, że ponownie wprowadzili bagnety :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
palec85 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Tomasz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 758
Skąd: Słubice, Polska
Wysłany: 2019-08-18, 14:28   

No to chyba przy okazji wymiany oleju zmienie ten czujnik bo zapewne nie kosztuje wiele. To teraz ukłon w stronemat1324, 🙂moglbys zobaczyc nr.tego czujnika bo w mojej pseudo etce nie pokazuje numeru i czy w ogole da sie go wymienic bez zdejmowania miski bo po rysunkach widze,ze chyba przykrecany jest od dolu miski.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 582 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 10627
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-08-18, 18:53   

Próbowałeś sprawdzać poziom oleju bagnetem serwisowym? Jest on najbardziej wiarygodny.

Czujnik poziomu ma numer 03C907660R lub nowsze oznaczenie 03C907660S. Gdybyś nie mógł znaleźć, to w ASO jest za ok. 520 zł. Osobiście wolałbym jednak kupić bagnet - T40178, który kosztuje max 1/10 ceny czujnika :) . W razie czego mogę podać parametry z elsy do ustawienia go pod konkretny silnik, ponieważ 3.0 TFSI w C6 ma inne wartości niż 3.0 TFSI w C7.

Sam czujnik przykręcony jest na 3 nakrętki i wystarczy spuścić tylko olej z miski. No chyba, że ktoś lubi jak coś się leje na głowę :p .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: