Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-10-05, 12:49
3.0 TDI 218 KM - Jaki olej?
Autor Wiadomość
Belzebiusz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Imię: Paweł
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-05, 12:11   3.0 TDI 218 KM - Jaki olej?

Witam.
Jak w temacie poszukuje porządnego oleju. Ostatnio wczytuję się coraz głębiej i poszukując 504/507 znalazłem kilka propozycji. Jedną z nich jest Motul Specyfic 0W30 drugą Castrol 0W30, według ekspertów robione z baz HC. Znalazłem też ciekawy wątek dot. Eurola Sybtensa FS 0W30 który wg. badań jest robiony z PAO. Czy ktoś z was stosował ten olej? Co radzicie w moim przypadku?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 524 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9658
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-05, 12:37   

Temat dotyczy C7 czy A7, bo napisałeś w dziale dla A7.

Jeśli chodzi o olej, to lałbym 5W30, np. Motula Specific 504 00 507 00 :) .
 
 
Belzebiusz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Imię: Paweł
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-05, 12:43   

Faktycznie zły dział przepraszam za pomyłkę. Co do oleju poprzedni właściciel stosował 0W30 i faktycznie silnik pracuje bardzo ładnie. Chciałbym też na nim pozostać, lał Eurola i nie wiem czy to dobry wybór. Niby widziałem testy robione w polskich laboratoriach i faktycznie olej się wydaje porządny. Zawsze trzymałem się marek dobrze mi znanych i nie lubię eksperymentów z drugiej strony sprzedający zachwalał i kazał się go trzymać.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 524 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9658
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-05, 12:55   

Osobiście nie znam firmy Eurol, a Motul to już wysoka półka. U siebie też leję Motula, ale 5W30.


PS. Temat przeniosłem do odpowiedniego działu. Popołudniu dodam poliftowe silniki, więc będziesz mógł sobie wybrać odpowiedni w profilu :) .
 
 
Belzebiusz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Imię: Paweł
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-05, 13:01   

Bardziej ciekawi mnie to czy faktycznie jest duża różnica między bazą HC i PAO. Czytam na różnych forach i opinie ludzi na temat 5w30 czy 0w30 są bardzo rozbieżne. Jedni twierdzą że w naszym klimacie 0W30 sprawdza się idealnie , ale czytałem też kilka opinii że między 0W30 a 5W30 jest mała różnica.
 
 
iOleje.pl 



Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: DSG
Imię: iOleje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-05, 14:01   

To może wypowiemy się w temacie :) Od kilku miesięcy toczy się na forach wojna: baza HC czy PAO do 504/507. Castrol i Motul to popularni producenci, robią dobre oleje z baz HC czyli baz mineralnych poddawanych obróbce chemicznej. Eurol jako jeden z niewielu słynie z tego, że do produkcji zdecydowanej większości referencji używa w pełni syntetycznych baz PAO ( skład 50-60%). Jakość dodatków olejowych też ma znaczenie i tu znowu Eurol ma się czym pochwalić. Większość producentów "spełnia normę" nie dając od siebie nic więcej. Jeżeli chcesz pojeździć samochodem dłuższy i zależy Ci na NAPRAWDĘ DOBREJ ochronie silnika, warto zastanowić się dobrze jaki olej wybrać. Ceny tych olei są bardzo zbliżone do siebie, ale jakość jest nieporównywalna.

Co do samej lepkości oleju faktycznie między 0W30 a 5W30 nie ma drastycznej różnicy. Jeżeli chcesz zalać silnik prawdziwym olejem syntetycznym ciężko będzie go znaleźć obecnie wśród olei 5W30. Większość dużych koncernów korzysta z baz hydrokrakowanych. Nie można powiedzieć że są to złe oleje, ale nie są też najlepsze. Jeżeli będziesz miał pytania bardzo chętnie na nie odpowiem.
_________________
Najlepsze oleje do Twojego auta tylko na www.ioleje.pl
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 524 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9658
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-05, 14:12   

Wydaje mi się, że akurat ten Motul jest z bazy syntetycznej, a nie uzyskanej w wyniku hydrokrakingu. Masz jakieś dowody, że Motul jest z takiej bazy? Czy to tylko domysły, aby sprzedać swój towar?

[ Dodano: 2018-10-05, 14:13 ]
Po drugie jeśli olej jest wymieniany regularnie i stosowany jakiś lepszy, to silnikowi nic się nie stanie nawet po kilkuset tysiącach kilometrach.
 
 
iOleje.pl 



Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: DSG
Imię: iOleje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-05, 14:53   

Eurol nie jest "moim olejem", w ofercie mamy przecież też Motula, jak i kilkanaście innych marek. Staram się tylko rzeczowo odpowiedzieć na pytanie. Co do twojego pytania Motul Specific 504/507 (jeżeli o tym mówimy) jest olejem syntetycznym starej generacji czyli zawiera do 20% PAO , reszta to hydrokrak. Nigdzie na napisałem, że to zły olej, ale są producenci oferujący lepsze jakościowo produkty w takich samych (lub niższych) cenach.
W załączniku przesyłam fragment karty produktowej Motula, z której wynika że zawartość HC w tym produkcie wynosi do 50%, siłą reszta to dodatki i PAO w ilości do 20%.

No i to, że najważniejsza jest częsta i regularna wymiana oleju, jest "oczywistą oczywistością".

MotSpec504507.png
Plik ściągnięto 26 raz(y) 75,56 KB

_________________
Najlepsze oleje do Twojego auta tylko na www.ioleje.pl
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 524 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9658
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-05, 14:58   

U siebie leję tego Motula od trzech lat (zrobione na nim ok. 200 tysięcy km) i przy przebiegu 436 tysięcy km silnik ma się bardzo dobrze :) . Wymiana oczywiście co 15 tysięcy km + komplet filtrów.

[ Dodano: 2018-10-05, 15:06 ]
Jeśli chodzi o olej, to wybór należy do kolegi Belzebiusz :) .
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


iOleje.pl 



Model: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2015
Skrzynia: DSG
Imię: iOleje
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 03 Paź 2018
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-05, 15:39   

Tak, jak pisałem - Motul nie jest złym olejem, bardziej istotne przy wyborze oleju jest jak użytkujemy nasz samochód. Do tzw. normalnej jazdy możemy wybierać z bardzo szerokiej gamy olejowej, jeżeli jednak jeździmy szybciej i nieco ostrzej użytkujemy auto, co podejrzewam że zdarza się każdemu, warto pomyśleć nad olejem klasy wyższej. Pełne PAO daje po prostu dużo lepszy film olejowy, a co za tym idzie lepiej chroni nasz silnik przy wyższych obrotach. Ważnym wskaźnikiem jest też wartość TBN czy NOACK.

Szanujemy też interwały wymiany - niedawno naszym profilu na FB pokazaliśmy wnętrze silnika użytkowanego zgodnie z wymogami LongLife (wymiana co 30kkm) - włos się jeży na głowie.

Belzebiusz, jeśli masz jakieś pytania odnośnie olejów to pisz śmiało. Dodam, że mamy też w ofercie filtry wszystkich znanych marek. Wystarczy jeden telefon ;)
_________________
Najlepsze oleje do Twojego auta tylko na www.ioleje.pl
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 524 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9658
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-05, 15:42   

Takie rzeczy proszę załatwiać na PW :) .
 
 
Belzebiusz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Imię: Paweł
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-05, 15:49   

Troszkę mi namieszaliście w głowie. Interwał wymiany dla mnie to max 15 tysięcy. Mogę poprosić o kartę charakterystyki eurola? Lubię czasem jechać szybciej, często zdarzają mi się trasy. Dziękuje wam za wyczerpujące informację. Co do samego oleju muszę się chyba wiele nauczyć :) Poczytamy zobaczymy i wymienimy mam jeszcze ok 2 tysiące do wymiany. Dam znać jak poszło.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 524 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9658
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-10-05, 20:45   

Ogólnie różnicy między 0W30 a 5W30 nie ma za dużej i jedynie ten pierwszy jest lepszy na zimę, bo przy niższych temperaturach jest nadal płynny, ale nie myśl, że 5W30 jest gęsty jak miód :) . Zimy w Polsce nie są teraz zbyt wymagające, więc 5W30 wystarczy, a jest nawet tańszy. Zawsze możesz wrócić do 0W30. Po drugie, z racji mniejszej gęstości silnik napotyka mniejsze opory, co przekłada się na mniejsze spalanie, ale bez przesady. Nie ma różnicy, którym olejem zalejesz silnik. Ważne, że będzie to coś markowego (najlepiej z górnej półki), a zmiany będą odbywać się nie rzadziej niż co 15 tysięcy km. Jeśli nawet lubisz czasem pocisnąć, to i tak jedziesz tak przez może 10% przebiegu między wymianami, więc sporadycznie i nie jednym ciągiem.
 
 
Belzebiusz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: FWD
Rok: 2015
Skrzynia: Automat
Imię: Paweł
Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-02, 11:23   

Przetestowałem oba oleje na 2 tysiącach.
Pierwszym zalanym był Motul. Wrażenia bardzo przyjemne, silnik pracuje ładnie. Jeździłem ostro, nie jestem pewny na 100% ale zauważyłem delikatny ubytek. Generalnie sądzę że do normalniej jazy olej jest bardzo dobry.
Drugim zalanym był Eurol. Praca silnika jak w Motulu elegancka, co dziwne przy ostrej jeździe komputer pokazywał o 0.3 L mniejsze spalanie. Zostaje na ten moment w silniku, dam znać co będzie po przejechaniu 10 tysięcy.
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy
Wiek: 27
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2409
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-11-02, 11:34   

Kolega co prawda w starszym aucie też zauważył na motulu ubytek oleju na Castrol miał wszystko w normie
_________________
Sprawdzenie historii samochodu.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->


Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: