Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A6 c5 1.8t Multitronic (chiptuning)??
Autor Wiadomość
Grzego 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 23
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 115
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-07-11, 21:52   Audi A6 c5 1.8t Multitronic (chiptuning)??

Witam. Mam takie pytanko, czy były silniki 1.8t sprzężone z multitronikiem o mocy 180KM?
Bądź czy można ze spokojnym sumieniem podnieść moc w takim silniku sprzężonym z taką skrzynią ze 150 KM do ok. 180/200 KM?
Pytam z ciekawości, bo nie znalazłem jeszcze takiego tematu o "starszych" multitronikach.
Z góry dzięki za odpowiedź ;)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 364 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6198
Skąd: Września
Wysłany: 2017-07-11, 22:00   

nie w A6 C5 multitroniki z 1.8T były tylko w wersji 150KM , w A4 b6 występowały z wersją 190KM

najmocniejszy silnik z jakim występował multronic w C5 to 3.0V6 220KM


co do chipa jak zrobiony z głową to powinien dać radę ale ja bym chyba nie ryzykował , to tez kwestia momentu obrotowego ( z jakiegoś powodu 2.5TDI 180KM nigdy nie wystepowały ze skrzyniami multi )
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Grzego 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 23
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 115
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-07-11, 22:07   

Cały czas mowa o tych starszych multritronikach które były montowane w Audi A6, A4 (nic nie wiem o A3) i reszcie pojazdów z grupy VW A.

Występował jeden typ multitroników, czy zależnie od mocy z którą musiały pracować coś w nich się różniło?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 364 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6198
Skąd: Września
Wysłany: 2017-07-11, 22:46   

multitronici tylko w AUDI z silnikiem zamontowanym wzdłużnie ( w żadnym VW czy Audi A3 nie było )


były na pewno róznice w mocniejszych autach ( sprzegła 7 lamelowe ) , podpytam się jutro u osoby która naprawia te skrzynie
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Grzego 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 23
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 115
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-08-27, 22:11   

bendzji, I jak? Już coś więcej wiadomo? :P
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 364 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6198
Skąd: Września
Wysłany: 2017-08-27, 22:16   

nic więcej się nie dowiedziałem , oprócz tego co pisałem
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
joter82 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 116
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-08-30, 12:37   

bendzji napisał/a:
( z jakiegoś powodu 2.5TDI 180KM nigdy nie wystepowały ze skrzyniami multi )


ale z 1.8 nie wyciśnie takiego momentu jak z klekota. Ja bym koksował o ile zostaje na ori gratach.
 
 
Grzego 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 23
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 115
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-11-07, 11:51   

joter82,
Witam.
Problemem jest skrzynia. Bez potrzeby nie chcę jej niepotrzebnie obciążać
Właśnie nie wiem ile można zdrowo dodać koni/Nm aby jej nie uszkodzić/ nie zniszczyć.
 
 
KLICHO 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 223
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-11-13, 14:36   

Wszystko zależy od stanu osprzętu i silnika jak wszystko jest zdrowe możesz liczyć. Pytanie który model /-masz 1.8t ? 150 czy 180KM ? jak 150 to jakieś 170KM-180KM max na 180KM 200KM +/- . Ale jeśli teraz skrzynia jest uszkodzona czy coś nie rób takiego zabiegu. Moment najlepiej płasko pociągnąć niż ma być strzał dużo lepiej dla skrzyni.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 364 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6198
Skąd: Września
Wysłany: 2017-11-13, 15:08   

ma AWT 150KM na sondzie szerokopasmowej , jeżeli ma skrzynie z trybem S to jest ona ciut poprawiona i odporniejsza od poprzednich ;)
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
Grzego 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 23
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 115
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2017-11-22, 19:32   

KLICHO, Witam.
Skrzynia chyba raczej nie jest uszkodzona. Na wiosnę tego roku miała przegląd "rozbiorowy" w Sserwis (Sopa). Po prostu wyjęli ją i rozpołowili aby zobaczyć w jakim jest stanie. Brakowało oleju... Ktoś spaprał robotę przy zdejmowaniu przedniego pasa bo rurki które idą ze skrzyni do chłodnicy, dokładniej mówiąc górna blaszka od rurki była wygięta i układ nie był szczelny. Myślałem że gniazdo podłączenia chłodnicy cieknie, zamówiłem nową chłodnicę i wymieniem sam, po wymianie okazało się że zaczęło jeszcze bardziej ciec z górnego podłączenia, dopiero wtedy zobaczyłem (miałem czas, miejsce i narzędzia do tego) że ktoś skrzywił tę płytkę mocującą rurę do gniazda chłodnicy. Powiem- nie byłem zachwycony, ale jakoś to musiałem naprawić. Nie udało mi się dobrać odpowiednich uszczelek, więc zastosowałem 2 uszczelki. Jedna w oryginalnym położeniu a druga większa/ grubsza za kołnierzem blokującym, czyli oryginał wchodzi głębiej a ta dodatkowa troszkę płycej, dzięki temu w ogóle nie cieknie/ poci się.
Co do chłodnicy...
Dobrze i nie dobrze że wymieniłem.
+ Nowa nie ubabrana, czysta chłodnica wewnątrz i na zewnątrz.
- Niepotrzebna wymiana właściwie sprawnej chłodnicy.

Zawsze są plusy i minusy ;)

Mam chyba tę wersję "S" ponieważ mam opcje "D" jak i "biegi wirtualne: 1,2,3,4,5 i 6"

Nie powiem, jeśli umie się dbać i używać w odpowiedni sposób to skrzynia jest naprawdę komfortowa ;)
ale... do rajdów nie nada się, chyba że lubimy ryzyko zepsucia czegoś co kosztuje niemało ;p

Mam 150 KM.

PS.

Jak powinno wyglądać prawidłowe chipowanie?
Jestem za granicą i rozmawiałem z jedną osobą która zajmuje się elektryką/ elektroniką samochodową (tak przy okazji). Mówił że może by mi zrobił chiptuning samym programem, lecz bez udziału hamowni. Mówiąc inaczej ma/ miałby jakiś gotowy program/ wirus.
Tak chyba tego prawidłowo nie powinno się robić, w dodatku że mam taką a nie inną skrzynię, a ona nie lubi brutalności :p
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 364 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6198
Skąd: Września
Wysłany: 2017-11-22, 20:20   

a masz opcję S w dół od D?

gotowy program do multi? ECU multi są inne niż w manulach , trzymałbym sie z daleka od takich ofert ;)
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Karolex... 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-03, 21:31   

Akurat w C5 AWT Multitronic nr ECU silnika są inne, ale parametry pracy zadane w mapach w serii przy 150KM są identyczne dla multi jak i manuala.

Plik gotowy bez podglądu parametrów bez diagnostyki to omijaj z daleka.

Hamownia do niczego potrzebna nie jest. Tylko komputer diagnostyczny, aby można było podejrzeć wszelkie parametry pracy i nanieść odpowiednie/ewentualne poprawki w sofcie jak najbardziej odpowiednie dla auta.

Hamownia niczego nie pokaże tylko kreski.

A diagnostyka pokaże wszystko:
-jak przebiega doładowanie,
-jak przebiega AFR, czy nie brakuje paliwa, czy czas wtrysku w normie,
- czy zapłon jest OK
- czy auto nie wyrzuca błędu,
-itd.

Tak powinien przebiegać prawidłowo chiptuning. Diagnostyka, parametr, a hamownia to tylko wisienka na torcie. Przy seryjnych modach nawet zbędna.
_________________

 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 456 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8028
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-03-03, 22:30   

Ale chciałbym wiedzieć jak wygląda krzywa mocy czy momentu <lol> . Po drugie nie jesteś w stanie obserwować wszystkich parametrów silnika na raz <uoee> .
 
 
Karolex... 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-03-13, 10:13   

To przecież nie ma najmniejszego problemu jak chcesz mieć kreski to robisz z hamownią. Każda ma tyle ustawień, że tuner nawet jak softowo dobrze nie ogarnie to wykres zrobi jaki tylko chcesz. :D

Najwyraźniej nie wiesz na czym polega konkretna diagnostyka i podgląd parametrów pracy w czasie rzeczywistym.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: