Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Maglownica
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
1.8t AWT problem z zapłonem
Autor Wiadomość
respol 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: bimber
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: polandia
Wysłany: 2018-12-30, 09:16   1.8t AWT problem z zapłonem

Witam
Nabyłem 1.8t z silnikiem AWT 2003r z DE. Auto miało mieć uszkodzony silnik. Pali na strzała. Odpala normalnie lecz chodzi tak jakby na 3 gary-objaw jest odrazu po odpaleniu-czuć że auto trzęsie ale na obroty wkręca się dobrze na Pb i LPG. Check zapala się po kilku minutach od odpalenia i muga(aż go się nie skasuje vagiem). Vag wywala "16684 P0300 35-00 i 16686 P0302 35-00" jak odczytałem są to błędy cewki zapłonowej. Zamieniłem cewki miejscami i brak zmian. Wczoraj przy latarce szukałem modułu zapłonu w tym AWT ale za ch...a nie znalazłem. Później cały wieczór w necie chciałem coś znaleźć ale nic nie ma.

I tu moje pytanie gdzie w tej kur...ie jest ten moduł zapłonu?-może go wcale nie ma?
A na filtrze powietrza jest tylko puste miejsce-wiem że w innych silnikach jest on w tym miejscu.
No i może ktoś ma pomysł co może innego powodować takie usterki?
Wielkie dzięki za pomoc. Pozdro.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Łukasz13 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Łukasz
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 532
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2018-12-30, 13:03   

W awt nie ma modułu zapłonowego, sprawdz podstawy, świece, kompresje.
_________________
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
 
 
krzysiekml 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Krzysiek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 158
Skąd: mlawa
Wysłany: 2018-12-30, 17:16   

sprawdz dokładnie kabelki przy wtyczkach od ce
wek
_________________
https://www.a6klub.pl/a6-...nie-vt84966.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
respol 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: bimber
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: polandia
Wysłany: 2018-12-30, 23:30   

Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi. Tak czułem że nie ma tego modułu. Założyłem sobie dziś ,że zdejme mise oleju i zobacze co tam się dzieje i czy czasem smok nie jest zawalony. Wcześniej sąsiad znalazl jakiś prl-owski miernik ciśnienia ,taki tylko wciskany i jeszcze w tym silniku guma miernika opierała się na tym pierwszym zwężeniu w otworze a nie tam gdzie jest gwint do świecy-poprostu taka szeroka końcówka. Wartości pokazywał złe bo tylko po 0,5MPa (5bar) na 1,3,4 cyl i wypychalo mi go- podskakiwał z ręką do góry a na drugim gdzie vag pokazywał błąd to wyszło 0,1MPa (1bar)i czuć było ,że ten cyl nie ma sprężania prawie wcale. Olej spuściłem kolor miał ciemny (wg kartki ponad 10tys zrobione) nic w nim nie pływało. I zacząłem walczyć z tą pipą... Kur... Kto to wymyślił z tymi misami. Cały silnik trza targac do góry. Misa ma sporo nagaru, smok troche uwalony jakimiś śmieciami typu "cylikon" , resztki rurki bagnetu i ogólnie jakiś syf z silnika, ale raczej nie tak żeby był zapchany. Wrzuciłem go na noc do nafty jutro przeczyszcze i postaram się mise założyć na szybko i zalać olejem żeby zmierzyc ciśnienie lepszym miernikiem który pewnie załatwie dopiero jutro, aczkolwiek już wiem,że 2cyl nie ma sprężania.
Dziś oblukałem książke serwisową i wychodzi , że na lpg ma zrobione 315tyś km wiec co do usterek obstawiam wypalony zawór.

Planuje zmierzyć jeszcze raz ciśnienie.
Zrobić próbe olejową-zalać olej na cyl i wtedy zmierzyć ponownie.

Jeżeli wyjdzie że dół ok to zwale pokrywe zaworów żeby spr czy to nie wałek lub popychacze.
Jeżeli dojdzie do zwalenia głowicy jak mogę sprawdzić stan tulei cylindra?
Jak sprawdzić panewki?
I ogólnie na co zwrócić jeszcze uwagę?
Jakie klucze tam są potrzebne do odkręcenia głowicy?- chyba tam są duże torxy czy to inne klucze?

Auto robie dla siebie wiec pierścienie pewnie też już zmienie jak go będe musiał rozbebeszyć.

Jakieś sugestie podpowiedzi?
 
 
krzysiekml 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Krzysiek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 158
Skąd: mlawa
Wysłany: 2018-12-31, 09:00   

jak już miche zwalisz i masz zamiar silnik robić dla siebie to za jednym razem zwalaj glowicę wyciągaj tłoki zobaczysz wtedy czy tuleje całe i co robić dalej
_________________
https://www.a6klub.pl/a6-...nie-vt84966.htm
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 573
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-12-31, 10:31   

Wow. Jakby mi wypadały zapłony bo to sugeruje błąd to bym zmienił świece i cewki. Potem sprawdził szczelność a potem kompresję ;) ale szacun że robisz cały przy okazji. Z tym gazem to raczej musiałby by być dobrze spitolone żeby wypalić zawór przy takim przebiegu. Ale możliwe.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Łukasz13 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: Łukasz
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 532
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2018-12-31, 13:59   

Standardowo w tym motorze najsłabsza kompresja na 2 cyl. zle ustawiona instalacja i/lub usterki osprzętu, wysokie egt i upalone zawory lub pęknięta głowica.
_________________
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
 
 
respol 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: bimber
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: polandia
Wysłany: 2019-01-01, 16:40   

zwonko napisał/a:
Wow. Jakby mi wypadały zapłony bo to sugeruje błąd to bym zmienił świece i cewki. Potem sprawdził szczelność a potem kompresję ;) ale szacun że robisz cały przy okazji.

kolego nie o to chodzi żeby na pałe wymieniać wszystko tylko, żeby sensownie coś zdjagnozować. Wiem, że istnieje sporo mechaników co wymienia wszystko w koło i na ciąga klienta na koszty a na koniec rozkłada ręce i mówi że nie wie co jest. To co pokazuje vag nie jest wyrocznią do wymiany tych elementów tylko do ich sprawdzenia, bo mogą być uszkodzone lub sygnalizować uszkodzenie jakiejś innej części.
Nie będę zmieniać cewki po 100zł/szt jak silnik na cylindrze nie ma kompresji.
Cewki zamieniałem miejscami i to samo było. Iskra jest na wszystkich świecach.
Misę zwaliłem bo to standard, że przy tych silnikach trzeba sprawdzić smok jak kupuje się z nieznanych rąk auto.
 
 
zwonko 


Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Imię: Dominik
Pomógł: 15 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 573
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2019-01-01, 17:21   

Cytat:
pewnie masz takie nawyki?

PEWNIE NIE MAM i nigdzie nie sugerowałem Ci żeby kupować noww cewki tylko mówiłem ci co bym zrobił i po pochwaliłem podejście do sprawy. Zmienić nie znaczy wymienić na nowe.
Ale już się nie odzywam bo szkoda się odzywać na tych forach bo wychodzi że nawet pozytywnego komentarza do czyjegoś zachowania się nie da napisać bo Cię zwyzywaja od baranów i wywróżą kim jesteś z jednego posta (btw mam ich całkiem sporo na tym forum i gdyby Ci się tylko zechciało sprawdzić to byś wiedział że nie każe nigdy zmieniać na pałę, no ale cóż... Łatwiej ocenić po jednym źle odczytanym poście)
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
respol 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: bimber
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: polandia
Wysłany: 2019-01-01, 22:35   

[quote="zwonko"]
Cytat:
\

kolego nie miałem zamiaru Ci ubliżać. Poprostu chyba odebrałem źle Twojego posta-myślałem, że próbujesz mi wmówić że białe jest zielone. Napewno słowo pisane a te przy piwku brzmi zupełnie inaczej. Jest nowy rok i nie zamierzam się z nikim drapać a posta zmodyfikowałem i mam nadzieję ,że też nie wyrobisz sobie zdanie o mnie na podstawie jednego posta. Liczę, że jeszcze się odezwiesz.
Dziś po robocie zwaliłem pokrywę zaworów, żeby zobaczyć jaki jest tam klucz bo czułem, że nie mam takiego w swojej kolekcji. Jest taka śruba:


Z tego co znalazłem to klucz nazywa się RIBE tylko m10 czy m12 no i jakiej długości kupić?
Czy jeszcze tam gdzieś są jakieś dziwne klucze? płaskie i nasadowe wraz z imbusami posiadam na stanie.
No a tak wygląda góra głowicy:



Jak ocenić stan wałków rozrządu i krzywek czy nie są styrane? Organoleptycznie czyli palcem jeżdżąc po krzywkach nie czuć żadnych zadr, wytarć, rowków po prostu są gładkie. Mam suwmiarkę -czy da się je jakoś pomierzyć?
Do regeneracji głowicy wałki trzeba rozpinać czy może trzeba je zostawić spięte, żeby ten kto to będzie robił widział jak całość wygląda?









A tu misa olejowa po zdjęciu i spryskaniu preparatem(zapomniałem zrobić foto przed) ale widać jaka jest:


Jutro szukanie klucza i zwalanie kolektora, zderzaka, chłodnic, rozpinanie rozrządu i wyjmowanie głowicy.

[ Dodano: 2019-01-05, 22:57 ]
Ciąg dalszy perypetii. Po zwaleniu zderzaka pas przedni został na tych przedłużeniach prowadnic, które są na torx T45 po 4 śruby na stronę. Poszła jedna. Reszta tylko poprzez przyspawanie pręta i poluzowanie i odcięcie pręta żeby było można normalnie śrubę przykręcić. Okazało się, że śruby są ,aż zielone od kleju-10tyś km temu robili rozrząd i pewnie naje....li tyle szkopy jedne. Oczywiscie trzy torxy ukręcone. Głowica osadzona na szpilki ribe. Wszędzie piszą o kluczach ribe i że tu będzie R10. Nawet taki pożyczyłem od mechanika-oczywiście du...a u mnie jest R9. Same trudności, ale głowica zwalona. Oczywista oczywistość zawór upalony.
Pytanie do Was- jak liczy się rolki łańcucha rozrządu/jak ustawia się koła rozrządu -na napinaczu gdy jest napięty czy jak jest zluzowany troszkę? Bo jak dziś ustawiałem rozrząd na znaki to widziałem, że ten napinacz przy obracaniu wałków pracował(góra dól) i przy napiętym znaki pasowały na kołach łańcucha a jak się luzował to już uciekały.
Misę olejową składacie na pasty/silikony czy uszczelki?
Jakiej firmy uszczelki pod głowicę polecacie?

[ Dodano: 2019-01-07, 10:43 ]
Upalony zawór:


Rozpiąłem wałki i po ich wyczyszczeniu wałek ssący ma takie wytarcia-oceńcie czy to już do wymiany jest ten wałek?
Najgorsza krzywka:





tu ta sama tylko od dołu:

popychacz pod tą krzywką:




tu inne krzywki:





i jeden z najgorszych popychaczy:



Jeżeli trafi wałek wymienić to nowy/używany?
Podejdzie od innego modelu audi?

[ Dodano: 2019-01-10, 13:09 ]
Okazało się, że do wymiany kwalifikują się gniazda zaworowe-6szt, koszt jednego z zaworem ok 200zł, więc szukam nowej głowicy. Z jakim oznaczeniem prócz AWT podejdzie głowica?
Orientuje się czy głowica z 1.8t a3 8l lift 2000r AQA quattro podejdzie? Bo mam na oku taki cały słupek-może słupek wejdzie cały z a3 do a6?
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 374 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6273
Skąd: Września
Wysłany: 2019-01-10, 14:02   

jeżeli dobrze kojarzę to blok silnika poprzecznego może mieć inne mocowania pod łapy silnika - nie kombinowałbym w tą stronę
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
 
 
bartas614 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Bartek
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 90
Skąd: Torun
Wysłany: 2019-01-10, 17:43   

Ja ostatnio zmieniałem głowice i pasuje od awt, anb, bex, bfb, awc, nam i jeszczę kilka ale nie pamiętam z głowy.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
respol 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWT
Imię: bimber
Dołączył: 17 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: polandia
Wysłany: 2019-01-11, 13:00   

bendzji w 100% masz rację. Tam jest silnik w poprzek, łapy, króćce, misa olejowa jeżeli chodzi o słupek może być inna i może to nie stroić.
bartas614 proszę przypomnij sobie resztę;)

Może ktoś ma etkę lub jakiś program gdzie można określić z jakich innych silników podejdzie głowica do AWT nr na głowicy to 058 103 373 D będę wdzięczny.

Z passata APU znalazłem ale też cholera wie czy podejdzie?
 
 
bendzji 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ASB
Imię: Michał
Pomógł: 374 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 6273
Skąd: Września
Wysłany: 2019-01-11, 13:31   

APU nie ma SAI , i jest to ze starszy typem bloku silnika ( jak AEB na przykład ) może nie podejść
_________________
Były: A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI Są: A4 B5 1.8T TIP , A6 C6 3.0TDI MAN
  
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 484 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8617
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2019-01-11, 13:33   

Podałeś oznaczenie fabryki, a w etce taki numer nie istnieje, bo nie można kupić samej głowicy bez śrub itp.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: