Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP] wyciek z przekładni różnicowej
Autor Wiadomość
young81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARJ
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-28, 17:48   [ TIP] wyciek z przekładni różnicowej

Witam

Mam następujący problem. Jakieś 6 miesięcy temu wymieniany miałem uszczelniacz półosi prawej (ten od strony pasażera) razem z łożyskiem i wszystko niby okej, wyciek zniknął. Jakiś czas temu strasznie zaczęło drgać budą przy prędkościach około 110km/h i szukając przyczyny padło na przegub wewnętrzny który mam zamiar wymienić w przyszłym tyg (półoś ma niewielki luz wzdłużny 1-2mm). Dzisiaj wszedłem pod auto a tam w okolicach prawej flanszy znowu wszytko zachlapane olejem i teraz moje pytanie, czy jest to możliwe że od tych drgań puściło dopiero co wymienione uszczelnienie (oryginalne kupione w ASO).
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
daniel1997 



Model: VW T5
Zasilanie: Diesel
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BNZ
Imię: Daniel
Pomógł: 173 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 5203
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-02-28, 18:36   

young81, kolego a czy simering został zamontowany prawidłowy bo one są kierunkowe?
_________________
Ufam wszystkim ludziom, lecz każdemu tylko raz.
Nowy Projekt VW T5

 
 
young81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARJ
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-28, 18:59   

daniel1997 napisał/a:
young81, kolego a czy simering został zamontowany prawidłowy bo one są kierunkowe?


głowy nie dam ale na 99% tak był zamawiany po numerze części w ASO, z tym simeringiem tez miałem przejścia montowany był chyba 3 razy , najpierw mechanik włożył zamiennik który puścił chyba po tyg. potem po moich uwagach założył oryginalny i było OK, jak ze 3tyg temu miałem auto na podnośniku to wszystko było suche, ostatnio pojechałem w trase i się jechać nie dało bo tak trzęsło budą, i tak jak pisałem winny jest prawdopodobnie przegub wewnętrzny który jest przy tym uszczelnieniu i ciekawy jestem czy te drgania tak załatwiły to uszczelnienie czy to jeszcze coś innego.....ten wyciek to na 99% z mechanizmu różnicowego bo olej silnikowy w normie.....czy tam są jeszcze jakieś inne miejsca oprócz uszczelnień flanszy gdzie to może wyciekać??? ręce mi już opadają.......
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
daniel1997 



Model: VW T5
Zasilanie: Diesel
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BNZ
Imię: Daniel
Pomógł: 173 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 5203
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-02-28, 19:20   

young81, mogło rozlecieć się łożysko dostać luzu i dlatego pojawił się wyciek jeśli półoś ma luz? pozostaje wszystko rozebrać i sprawdzić ciekawe jak wygląda flansza wchodząca w skrzynie gdzie uszczelnia simering.Mój mechanik miał kilka takich przypadków i zawsze jak montuje simering naciąga bardziej sprężynke w simeringu aby uniknąć wycieku ;) musisz to sprawdzić bo w mechaniźmie róznicowym jest mało oleju i taki wyciek może załatwić skrzynie pozdrawiam.
_________________
Ufam wszystkim ludziom, lecz każdemu tylko raz.
Nowy Projekt VW T5

 
 
young81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARJ
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-28, 20:19   

łożysko też było wymieniane 6 miesięcy temu, poprzednie też pewnie padło od wibracji (uszkodzony przegub), teraz przegub wyrobił się jeszcze bardziej wibracje są bardziej odczuwalne i możliwe że jest tak jak piszesz że padło łożysko i uszczelnienie i mam nadzieje że tylko to bo jak coś więcej to pewnie pozostaje tylko wymiana całej półosi, wygląda na to że poprzedni mechanik naprawił tylko wyciek a nie wyeliminował przyczyny jego powstania.......wszystko okaże się w przyszłym tygodniu, auto oddaje do mechanika tym razem do warsztatu który specjalizuje się w układach napędowych Audi i mam nadzieje że problem w końcu zostanie rozwiązany.....
 
 
daniel1997 



Model: VW T5
Zasilanie: Diesel
Napęd: FWD
Rok: 2008
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BNZ
Imię: Daniel
Pomógł: 173 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 5203
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-03-01, 00:04   

young81, daj znać jak rozwiązałeś problem.
_________________
Ufam wszystkim ludziom, lecz każdemu tylko raz.
Nowy Projekt VW T5

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
young81 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARJ
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 45
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-03-06, 18:28   

Witam

No i problem zdiagnozowany. Dzisiaj byłem w polecanym przez was serwisie Hukałowicz Skrzynie Biegów Z Gdańska, Pan Karol odbył ze mną jazdę próbną i od razu zdiagnozował problem....sprzęgło hydrokinetyczne do wymiany :) dlatego trzęsie budą w następstwie "wytrzęsło" uszczelniacz prawdopodobnie rozwaliło przegub wewnętrzny i cała impreza wraz z wymianą oleju i czyszczeniem skrzyni będzie mnie kosztować jakieś 2500pln.....we wtorek auto będzie do odbioru i wtedy będę pewny na 100% i mam nadzieję że problem zniknie raz na zawsze.......

[ Dodano: 2013-03-14, 21:56 ]
Witam

No i autko już sprawne, przyczyna powstawania wycieku był zużyty konwerter który powodował wibracje, które przechodziły na mechanizm różnicowy i powodowały "zużycie" uszczelnienia ;) , a więc tak, wymieniłem konwerter skrzyni biegów, przy okazji całkowity przegląd skrzyni z wymianą dynamiczna oleju wszystkimi filtrami i uszczelnieniami, łożyska na mechanizmie różnicowym (torsenie), oba przeguby zewnętrzne, czyszczenie przepustnicy wraz z adaptacją, wymiana świec zapłonowych oraz wymiana uszczelek wraz z pokrywami zaworów uffff <lol> i cała ta impreza kosztowała mnie 2800pln , ale warto było :) skrzynia chodzi tak jak jeszcze nigdy nie chodziła <rotfl> , mam jeszcze lekkie wibracje ale teraz jestem już na 100% pewien że to wina opon w poniedziałek zmieniam na letnie i mam nadzieje że auto będzie je?dziło jak po szynach no i jeszcze muszę zregenerować przekładnie kierowniczą bo mam tam jakieś luzy ale to chyba dopiero na jesień bo teraz trochę wypłukałem się z kasy (wcześniej wymiana wszystkich tarcz wraz z klockami, wymiana rozrządu i zawieszenia no i inne pierdoły jak naprawa FIS itp <lol>
 
 
trzysiek6 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: KRZYSZTOF
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-11, 05:24   

Witam wszystkich. Mam taki sam problem w mojej A6 C6. A mianowicie mam luz prawej strony na flanszy wchodzącej do skrzyni prawdopodobnie będzie to luz na łożysku. Czy ktoś już może to rozbieral. Może mi ktoś powiedzieć czy da radę wyciągnąć tą flansze bez wyciągania skrzyni bo widziałem że flansza ma rowek na zabezpieczenie .
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 238 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3849
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-11, 08:49   

Minimalny luz (2-3 mm góra-dół) na prawej stronie jest dopuszczalny, ponieważ wałek jest krótki i wchodzi bezpośrednio w mechanizm różnicowy. Ważne, aby nie wyciekał olej przez nieszczelny uszczelniacz.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
trzysiek6 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: KRZYSZTOF
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 13
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-11, 14:24   

Luz mi się zdaje że jest większy niż 2 3mm olej nie wycieka tylko muszę zobaczyć czy w ogóle jest tam olej bo gdy gdzieś wolniej skręcamy to czuć drgania tak jak by się dyferencjal blokował łożyska w kołach wymienione. A wogole da się wymienić te łożyska dyferecjalu bez wyciągania skrzyni?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: