Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
SuperParts!
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP] Szarpanie na pierwszym i drugim biegu
Autor Wiadomość
box515 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Fals
Wiek: 45
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Sieldce
Wysłany: 2017-12-23, 03:27   [ TIP] Szarpanie na pierwszym i drugim biegu

Witam. Posiadam audi jak w opisie profilu, Moj problem zaczal sie z tym ze gdy wchodzil drugi bieg leciutko szarpalo pozniej delikatnie mocniej i wrzucanie wstecznego zaczelo powodowac problem, poza tym wszystko bylo ok, kilka osob zalecilo mi zmiane oleju, ze to moze pomoc a na pewno nie zaszkodzi i wlasnie co najsmieszniejsze zaszkodzilo, teraz dwójka juz nie wchodzi ale "wali" jak by na sile trzeci bieg tez slychac dosc mocne uderzenie, poza tym reszta biegow wchodzi plynnie, gdy olej byl wymieniany, zlany olej mial dziwna barwe czerwona, ponadto mechanik usunal bledy co dziwne 5-6 biegu a nie jak rzeczywiscie sprawiaja problem 2-3 przed wymiana tylko 2, no i oczywiscie wsteczny. Pytanie do was, co teraz powinienem zrobic, aby to naprawic w miare malym nakladem finansowym (tak wiem ze i tak bedzie to kosztowne)
Pozdrawiam.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 893
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-12-23, 08:55   

Jaki olej nalałes? I jaka metoda wymieniłeś? Zmieniłeś też filtr?
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 258 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4276
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-12-23, 10:01   

Jeśli zlałeś czerwony olej, to nie dziw się, że skrzynia wariowała. Do tych skrzyń nie leje się takiego, tylko żółty ZF Lifeguard Fluid 6 <okok> . Ogólnie nie jest zalecana dynamiczna wymiana oleju, ale w Twoim przypadku jest to najlepsze rozwiązanie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
box515 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Fals
Wiek: 45
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Sieldce
Wysłany: 2017-12-23, 15:59   

Tak filtr wymieniony, olej jaki zostal wlany to ravenol, bo kazdy mi taki polecal w sklepie tez koles szukal jaki potrzebny jest do tej skrzyni i kontaktowal sie z serwisem, o ZF Lifeguard Fluid 6 pierwsze slysze, Co dalej powinienem zrobic ? aby to naprawic.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 258 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 4276
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-12-23, 16:20   

Jaki masz w ogóle silnik i skrzynię, ponieważ nie ma silnika 3.0 TDI z 218 KM w C6. Jeśli masz tiptronica 6HP19, to ZF Lifeguard Fluid 6 jest oryginalnym olejem producenta skrzyni, czyli ZF. Ravenol to tani zamiennik tego oleju. Problemem u Ciebie był poprzedni olej, ponieważ nie powinien on być czerwony.
 
 
box515 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Fals
Wiek: 45
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Sieldce
Wysłany: 2017-12-23, 17:58   

Wybacz za pomylke pomylilem z e60 tam mam 218 w 3.0 tdi, w audi jest 225, po wymianie oleju tak jak pisze jest jeszcze gorzej (2 i 3 wchodzi na chama, ale za to wsteczny zaczal normalnie wchodzic) wiec nie wiem co w tym przypadku, regeneracja skrzyni, wymiana na uzywke? Czy musze dluzej pojezdzic zeby ten nowy olej podzialal i to ustalo? na prawde sie nie znam i potrzebuje konretnej rady, bo nie chce utopic kasy na marne.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Marcin
Pomógł: 15 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 893
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-12-23, 18:44   

Być może po zalaniu olejem zf byłoby lepiej ale teraz można gdybać. Kolega w insigni zmienił też na revanol no i ma gorzej niż przed wymianą. Jeśli skrzynia już nie domaga olej nie pomoże to lepiej regenerować niż kupić używkę, bo też może długo nie pochodzić. Tylko trzeba dać do dobrego serwisu, żeby zrobili to rzetelnie a nie naciągnęli na koszta. Ja czytając długo na forum jaki olej i jaka metodą z pomocą chłopaków zmieniłem sobie sam metodą statyczną no i jest lepiej.
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
Devinsky 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Damian
Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-24, 16:18   

Mam ten sam problem. Po wymianie pojawiło się uderzenie między 2 a 3 biegiem. Po świętach jadę do mechanika. Jak będę miał jakieś info to napisze
 
 
box515 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Automat
Imię: Fals
Wiek: 45
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 4
Skąd: Sieldce
Wysłany: 2017-12-26, 22:31   

Teraz gdy auto troche pojezdzilo po zmianie oleju szarpniecia przy zmianie 2 i 3 zmalaly o 50% + wsteczny wchodzi zawsze bez problemu a przed wymiana byl juz wielki problem. Skrzynia raczej i tak juz wymaga regeneracji. Devinsky smialo pisz jak u Ciebie sprawa z tym bedzie przebiegala.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Juicer 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Matthew
Wiek: 21
Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Rzeszów
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-12-28, 12:57   

zły olej, ot cała polityka
 
 
Devinsky 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Damian
Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-30, 10:43   

Witam, będę u mechanika po nowym roku, ale podejrzewa sterownik skrzyni (mechatronika).
Jak będę miał info - od razu napiszę !
 
 
januszm 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2015
Posty: 108
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2017-12-30, 16:20   

mam tylko nadzieje ze mechanik ma obcykane skrzynie ZF.
W grojcu jest serwis ZF.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
MISQ 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Pomógł: 5 razy
Wiek: 27
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 187
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2017-12-31, 10:33   

Przearbiałem taki problem i wywaliło zaworek na sterowniku , kupiłem druga na czesci i przełozyłem i smiga , Jak cos to mam takie czesci :D
_________________
Przeróbki - rzeźby to JA ;)
 
 
Devinsky 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Damian
Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-12, 22:56   

Panowie w środę wstawiam auto do mechanika (tak wiem trochę się przeciągnęło ) także w czwartek napiszę jak będzie po regeneracji mechatroniki i elektrozaworów.
 
 
Empirator 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AJK
Imię: Kuba
Wiek: 25
Dołączył: 10 Mar 2016
Posty: 64
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-13, 20:27   

Ogólnie przy wymianie oleju w ASB najlepiej lać ori olej + dynamiczna wymiana, ja też chciałem przyoszczędzić parę stówek i zalałem zamiennik.. i po 6 miesiącach przyoszczędziłem tak że musiałem konwerter regenerować.. a jak mechanik spuścił olej to załamałem ręce - taki przepalony był.. jak narazie po ostatniej wymianie i zalaniu oryginalnym olejem wszystko działa elegancko, odpukać..
_________________
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro.
  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: