Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ TIP+Q] brak "lock up" az silnik sie zagrzeje
Autor Wiadomość
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-16, 19:08   [ TIP+Q] brak "lock up" az silnik sie zagrzeje

witam. nie dawno zostałem posiadaczem a6c6 2,7 Quatrro. Jak to na początku postanowiłem wymienić olej w skrzyni + aktualizacja softu. Po tych zabiegach skrzynia nie zapina lock up-a na żadnym aż do przejechania kilku km. nie wiem czy jest to spowodowane nowym softem (gdzieś na forum czytałem o czymś takim jak "Cold Driving Mode 241") czy może po wymianie oleju przytkało któryś zawór w skrzyni ? bardzo proszę o każdą podpowiedź. Pozdrawiam.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
obsession 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 214
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2017-05-16, 19:23   

wydaje mi się, że jest tak jak mówisz, czyli silnik musi złapać odpowiednią temperaturę. A jesteś pewny, że tego wczesniej nie miałeś?
_________________
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
 
 
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-16, 19:29   

Przed wymiana i aktualizacja tego nie było. Zapomniałem dodać w pierwszym poście ze podczas jazdy bez lock up jadąc nawet na 6-tym biegu i puszczając nogę z gazu obroty silnika spadają do jałowych, co chyba nie jest zbyt "zdrowe" dla skrzyni czy może się mylę ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3601
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 19:32   

Zacznijmy od tego jaki olej został wlany?
Czy aktualizacja przebiegła prawidłowo? Wygląda jakby ktoś wrzucił uszkodzony soft :( .
 
 
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-16, 19:43   

Pytałem mechanika zanim zawiozłem na wymianę i mówił że wlewają olej ZF. Soft aktualizowałem sam skrzynia z ori softu o numerze 4F1910156R 0050 do softu 4F1910156R 0060 . aktualizacja przebiegła bez problemu. zastanawia mnie tylko dlaczego i czy to może być przyczyna że po aktualizacji identyfikacja w skrzyni zmieniła sie z 2,7 TDI 132 na 2,7 TDI 120 ? czy wsad nie był odpowiedni do skrzyni ?

trans.png
Plik ściągnięto 25 raz(y) 52,2 KB

 
 
dziii 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BSG
Imię: Krystian
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 183
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-05-16, 19:50   

Wystarczy, że sobie podepniesz kompa i sprawdzić kiedy Ci się zapina Lock UP

Albo jeśli nie masz takiej możliwości to wystarczy, że dodasz filmik tutaj na forum np. po porannym starcie auta: nagraj zegary a dokładniej obrotomierz oraz prędkościomierz i będzie wszystko wiadomo :) POZDRO !
_________________
project by dziii
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3601
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 19:53   

Napisał, że jadąc na szóstym biegu i puszczając gaz, obroty spadają, więc na 100% lock-up nie jest zapięty.
 
 
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-16, 20:07   

dokładnie tak, że na każdym biegu po puszczeniu gazu obroty spadają do jałowych aż do momentu aż silnik złapie jakąś temperaturę (mam zamiar sprawdzić jaka to temp.) lub może olej w skrzyni się zagrzeje nie wiem dokładnie od czego to zależy. czy zmiana oznaczenia po aktualizacji nie ma nic do tego ? to normalne że oznaczenie zmieniło się ze 132 na 120 (myślę że to KW).
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3601
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 20:32   

Według mnie winna jest zła aktualizacja softu. Bez powodu nie zmieniła się moc z 132 na 120 KW, czyli z silnika BPP zrobił się BSG.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
maki4evers 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Wiek: 29
Dołączył: 19 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2017-05-17, 17:24   

wczoraj o godzinie 22 nie dawało mi to spokoju i wgrałem poprzednią wersję softu czyli 0050, dzisiaj czy to zimny czy ciepły silnik , skrzynia lock up zapina się za każdym razem. teraz moje pytanie czy potrzebna jest jazda adaptacyjna czy skrzynia zaadaptuje się podczas normalnej jazdy ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 225 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3601
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-17, 21:30   

Skrzynia w ciągu kilku tysięcy kilometrów sama zaadaptuje się, czyli nauczy się na nowo wszystkich zachowań. Jeśli wykonasz jazdę adaptacyjną, to przyspieszysz ten proces, ale skrzynia i tak będzie nadal się uczyć. Z czasem nauka trwa coraz dłużej.
 
 
wojoo 



Model: RS6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: Automat
Imię: W
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 406
Skąd: Berlin
Wysłany: 2017-07-24, 08:11   

Podepnę się pod temat i zapytam...

Czy lock-up w 6HP19 powinien łapać nawet na całkowicie zimnym oleju? czy dopiero jak np osiągnie 65st?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: