Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Maglownica
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ S-TRONIC+Q] Wytrzymałość skrzyni biegów (?)
Autor Wiadomość
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-10, 01:47   

Zbichu napisał/a:
Masz gdzieś źródło tej informacji?
musiałbym przejrzeć/zobaczyć wszystko, co czytałem i oglądałem od premiery G30 :) Wpadłem na to info więcej niż raz.

Ale to już robi się off-top. Jeździłem G30 540i i... słabo się odpychała :(
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2019-01-10, 15:48   

damos napisał/a:
Ale to już robi się off-top. Jeździłem G30 540i i... słabo się odpychała


Pociągne troche offtop, w serii w porównaniu do 3.0TFSI stage 2 słabo ale po samym sofcie który daje okolo 440KM i 650NM jest już godnie :D .
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
Zbichu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: S-tronik
Imię: Syzypor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 110
Skąd: Bagdad
Wysłany: 2019-01-10, 16:42   

Przychodzi taki moment, że wszystko poniżej 600KM słabo się odpycha. W serii G jest tak cicho, że tam zupełnie nie czuć przyspieszenia czy prędkości. C7 3.0 tfsi też mnie rozczarowała wrażeniami z jazdy na ori sofcie. Nie zdążyłem jednak ze stage 2, bo rozwaliłem samochód. Trafił mi się przypadkiem klekot w C7 chociaż już miało nie być takich sytuacji, ale cena czyni cuda... i tu można wrócić do wątku na temat wytrzymałości DL501. Mój gnojowóz miał wymianę mechatroniki i dwumasy przy 213 tkm. Wcześniej według faktur tylko wymiany oleju.
3.0 tdi 245 KM to dopiero nie jedzie! Miałem wrażenie, że motor jest zblokowany lub uszkodzony. Dopiero od około 630Nm jest odczuwalny nacisk na plecy. Stopniowo zwiększałem moment, aby sprawdzić kiedy skrzynia okaże niezadowolenie i stwierdziłem, że powyżej 700 Nm nie ma czego szukać przy fabrycznych podzespołach. 650-670 Nm ale dopiero przy 2400-2700 obrotach to taki "bezpieczny" maks dla użytkownika wiedzącego kiedy i jak z tego maksimum korzystać.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-10, 18:22   

Zbichu napisał/a:
W serii G jest tak cicho, że tam zupełnie nie czuć przyspieszenia czy prędkości
Jest głośniej (wydech) niż w Audi. To akurat mi się podobało. Audi 3.0 TFSi nie brzmi zupełnie w porównaniu do G30.
Zbichu napisał/a:
temat wytrzymałości DL501. Mój gnojowóz miał wymianę mechatroniki i dwumasy przy 213 tkm. Wcześniej według faktur tylko wymiany oleju.
To nieźle.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
  
 
 
wawe 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Robert
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-10, 20:44   Re: Wytrzymałość skrzyni biegów (?)

foofoo napisał/a:
Witajcie piraci Volkswagenowych oceanów ;)

Mój pierwszy post, zatem się przedstawiam: Wojtek, 43 lata, Gdynia/Wawa/Wrocław.
Posiadam prawie od nowości Allroad'a A6, z 10/2014r. Kod silnika CKVC, skrzynia KLM PXH N5W / XE (przepraszam że wpisuje wszyskie, nie chcę czegoś pominąć).

Samóchód spisuje się genialnie, ma aktualnie 115 tys km, z tego ponad 100 moje.
Z tego jakieś 80%, albo i wiecej tylko po autostradach, dość spokojnie ok. 2100 rpm.

Celem poczynienia oszczędności na paliwie zdecydowałem się na stage1 po upływie gwarancji.
Zrobili to chłopaki z S-Performance z Wrocławia, wydaje mi się, że profesjonalnie.

Silnik przed modyfikacją miał 250KM i 590Nm. Po zmianie 300KM i 636Nm.
Spalanie spadło mi o około 0.5-0.7l, więc bez szału, ale da się żyć.


Niestety po jakichś 2tys km od zmiany, zacząłem zauważać wcześniej nieobecny objaw, wydaje mi się że ze skrzyni biegów:

Na ostatnich metrach przed zatrzymaniem się kół (czasami pół sekundy po stanięciu) odczuwam lekkie szarpnięcie. Skrzynia jest wtedy na pierwszym biegu. Szarpnięcie jest chwilowe i delikatne, choć mam wrażenie że z czasem staje się troche mocniejsze (raptem tydzień z modem).

Objaw nie występuje przy zimnym oleju skrzyni (powiedzmy przez pierwsze 10 minut jazdy).
Mam wrażenie, że przy dużych obciązeniach jest gorzej (po 500km autostrady szarpnął dość mocno).


Ciekawe czy nie "oszczędziłem" sobie kłopotów :(
Czytałem, że niestety skrzynie mają swoje fochy, i zastanawiam się, czy nie dołożyłem trochę od siebie.

Pytanie jakie mam do Was, to jaka jest wytrzymałość skrzyni na obciążenie momentem?
Skoro fabryka daje prawie 600Nm, wydaje się, że zwiększenie obciązenia o 7% nie powinno mieć złego wpływu na jej żywotność. Ale może tylko tak mi się wydaje :/

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić olej w skrzyni i zrobić nową adoptację (i tak 120tys km się zbliża..). Cokolwiek innego?


Dziękuję za przeczytanie tego przydługiego posta i proszę o lagodną pokutę.



Nie koniecznie musi to być wina skrzyni, mam chyba podobny objaw jest i kilka przemyśleń w temacie.
Piszesz, że objawu nie ma na zimnym silniku i powiem Ci dla czego ponieważ wtedy masz wyższe obroty czyli jedziesz zatrzymujesz się skrzynia redukuje z 2 na 1 ale nie czujesz tego delikatnego (nawet nie wiem jak to nazwać ale czuć pod pedałem i na pupie :) ,natomiast gdy silnik się już nagrzeje i spadną obroty do ok. 760 (zależy kto jak ma) skrzynia redukuje z 2 na 1 po zatrzymaniu i czujesz to coś bo obroty są mniejsze tak jakbyś silnik delikatnie zdusił na 1 sek.
Walczę z tym już chyba z 5 miesięcy raz po zrobieniu rozrządu nie miałem przez chwilę potem zrobiłem adaptację skrzyni i tak jakby wróciło ale nie jestem pewny już mam tysiące opcji:)

W przyszłą środę wymieniam poduszki silnika, skrzyni i półosie jak nie pomoże to pozostanie już tylko skrzynia lub wtryski.

I jeszcze jedno sprawdź sobie w trybie sport wtedy skrzynia wcześniej redukuje z 2 na 1 i tego objawu nie ma bo redukcja jest jeszcze na toczących się kołach bynajmniej u mnie.

Tylko ja nie piszę o szarpaniu żeby było jasno, większość kierowców nawet by nie zwróciło na to coś uwagi to jest wkurw...... tylko osoby, które są spaczone na punkcie samochodów takie jak ja :)
_________________
Stage 1 305KM 650NM
  
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-11, 13:24   

wawe napisał/a:
Piszesz, że objawu nie ma na zimnym silniku i powiem Ci dla czego ponieważ wtedy masz wyższe obroty
A może dlatego, ze olej w skrzyni jest wtedy zimny i sprzęgła równiez są zimne?
wawe napisał/a:
nie miałem przez chwilę potem zrobiłem adaptację skrzyni i tak jakby wróciło
To raczej nie sugeruje, ze problem leży w poduszkach silnika? :)
Jak robiłeś adaptację? Powiodła się? Jaką masz wersję softu w skrzyni?
wawe napisał/a:
Tylko ja nie piszę o szarpaniu żeby było jasno, większość kierowców nawet by nie zwróciło na to coś uwagi
więc na koniec nadal nie wiemy, o czym mówimy :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
  
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
foofoo 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: S-tronik
Imię: Wojtek
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2019-01-16, 00:12   

Wawie, chyba mamy to samo :/

Jestem zupełnie przekonany ze silnik nie ma nic do tego.
Objaw nie występuje przy zimnym oleju skrzyni i tyle. Obroty silnika nie maja znaczenia - czasem potrafi mi nawet szarpnąć przy dojeżdżaniu do świateł na 4 albo 3 biegu...

Ale jest cos MEGA dziwnego:
Skrzynia zupełnie nie szarpie jak jeżdżę na tempomacie.
Mam ten tempomat z radarem i większość jazdy w mieście go używam.

I za każdym razem jak jadę w trybie tempomatu - żadnych problemów.
Tez tak masz?

To by sugerowało ze problem jest natury softwareowej.....
 
 
Klucha11 


Model: A4 B8
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Mirek
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 23
Skąd: RJS
Wysłany: 2019-01-16, 07:28   

Jest takie coś jak aktualizacja sterownika tcu :shock:
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-16, 12:33   

Klucha11 napisał/a:
Jest takie coś jak aktualizacja sterownika tcu
Tak - skrzynia ma swój komputer, który nią steruje. Komputer wykonuje polecenia programu. A ten program można zmieniać.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Klucha11 


Model: A4 B8
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Imię: Mirek
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 23
Skąd: RJS
Wysłany: 2019-01-16, 14:35   

Hehehe co ty nam tu opowiadasz. Z tego co wiem to była właśnie jakaś aktualizacja na problemy z zimna skrzynia.
 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 780
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-01-16, 16:22   

Klucha11 napisał/a:
Hehehe co ty nam tu opowiadasz
Do kogo to piszesz i w jakim kontekście?
Użycie cytatu dużo by pomogło...
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
wawe 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Robert
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-18, 15:57   

Klucha11 napisał/a:
Jest takie coś jak aktualizacja sterownika tcu :shock:


Ja robiłem aktualizacje softu w ASO i szarpanie z 3 na 2 ustąpiło, ale ja nie pisałem o szarpaniu mi skrzynia nie szarpie :)

Nowy soft pomaga na wiele bolączek skrzyni polecam!
_________________
Stage 1 305KM 650NM
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: