Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Osłony Audi A6 OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Osłony
przeciwsłoneczne
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ S-TRONIC+Q] wyciek oleju między przekładnią a skrzynią
Autor Wiadomość
Tomas Tomski 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Manchester
Wysłany: 2019-02-09, 20:17   [ S-TRONIC+Q] wyciek oleju między przekładnią a skrzynią

Witam,
wczoraj robiłem duży serwis i przy okazji zauważyłem, że mam jakieś pocenie się między przekładnią a skrzynią, widzę, że jest tam jakaś uszczelka. Olej w skrzyni zmieniany przy 60tys km w Audi UK (obecnie 96tys km). Żadnych najmniejszych problemów z pracą skrzyni nie zauważyłem.

1. Czy dobrze myślę, że olej w skrzyni i olej w przekładni to dwa odrębne obiegi?
2. Czy trzeba wyjąć skrzynię czy wystarczy to jakos rozebrać, zlać olej, wymienić uszczelkę i skręcić z powrotem bez większej zabawy?
3. Czemu w ogóle mogło zaistnieć zjawisko takiego pocenia?
4. Jakie zbliżone koszty operacji?

Dzięki wielkie za wszelką pomoc.

fotki:
https://1drv.ms/f/s!AlgMwVXUKv71gaZEtOVDH4j6CZ8wrQ
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1089
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-09, 21:53   

W skrzyni masz dwa obiegi oleju. Który wycieka?
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Tomas Tomski 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Manchester
Wysłany: 2019-02-09, 23:47   

Żebym to ja wiedział :) jestem w tym zielony.. nie da się wywnioskować z fotek?
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1089
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-10, 00:51   

Tomas Tomski napisał/a:
nie da się wywnioskować z fotek?
ciężko stwierdzić - to jest tył skrzyni - a przód jest też brudny.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Tomas Tomski 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Manchester
Wysłany: 2019-02-10, 14:39   

A czy dobrze w ogóle mechanik mi powiedział że to łączenie na śrubach jest między skrzynią a przekładnią ? I że są tam osobne korki do spuszczania oleju czyli jak coś to nie trzeba spuszczać oleju ze skrzyni?
_________________

 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1089
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-10, 15:39   

Tomas Tomski napisał/a:
A czy dobrze w ogóle mechanik mi powiedział że to łączenie na śrubach jest między skrzynią a przekładnią ?
Chyba dobrze ci powiedział, ale ty nam to źle przekazałeś :)
To nie jest łączenie między skrzynia a przekładnią, tylko między dwiema częściami skrzyni. Jedna z tych części to właśnie przekładnia a druga to część zawierająca między innymi mechatronikę i elektronikę.

Tomas Tomski napisał/a:
czyli jak coś to nie trzeba spuszczać oleju ze skrzyni?

Zależy - jakie "coś" :) Nie wiem, co można zrobić ze skrzynią bez spuszczania jakiegokolwiek oleju? Umyć?
Tam są dwa obiegi oleju: ATF i MTF. MTF smaruje przekładnię z zębatkami i torsenem a ATF pracuje w części mechatronicznej (która ma siłowniki przestawiające zębatki) i chłodzi elektronikę.
Każdy ma osobny korek spustowy. Żeby rozebrać skrzynię na kawałki - trzeba spuścić oba oleje. Ale nie zawsze trzeba rozbierać skrzynię na kawałki :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Tomas Tomski 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Manchester
Wysłany: 2019-02-10, 16:21   

ufffff dzięki wielkie za wyjaśnienie o co tam chodzi ;)

pytanie tylko czy wystarczy wymienić uszczelnienie i zalać nowym olejem czy może to być coś bardziej poważnego?
jakie ewentualne koszty i czy trzeba wyjąć całą skrzynię?
_________________

 
 
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1089
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-10, 18:13   

Tomas Tomski napisał/a:
pytanie tylko czy wystarczy wymienić uszczelnienie
Najpierw trzeba ustalić - skąd cieknie?
Koszt wyjęcia skrzyni zależy od warsztatu. raczej nie da się wymienić uszczelnień bez wyjmowania skrzyni.
Ucieczka płynu góra może świadczyć o zbyt dużym poziomie płynu lub o przegrzewaniu się skrzyni.
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Tomas Tomski 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Manchester
Wysłany: 2019-02-10, 18:27   

damos napisał/a:
Koszt wyjęcia skrzyni zależy od warsztatu


a mogę prosić o jakieś widełki jeśli się orientujesz? czego się mogę spodziewać, żeby mnie mój mechanik nie naciął ;)
_________________

 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 1089
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-10, 20:01   

Nie znam cen w Manchesterze :)
We Wrocławiu wyciągali mi silnik i wkładali za 1800PLN (380GBP). W innym miejscu liczyli sobie za to samo 3000 PLN (640GBP)... i jak tu podać Ci właściwą cenę? :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
Tomas Tomski 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Manchester
Wysłany: 2019-02-10, 20:49   

damos napisał/a:
Nie znam cen w Manchesterze


wiem wiem ;) ale mimo wszystko może być podobnie :)
co by nie było trzeba będzie to zrobić...
_________________

 
 
wawe 


Model: A7 4G
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Robert
Dołączył: 04 Lip 2012
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-17, 14:02   

wygląda na wyciek płynu przekładniowego przy takim małym wycieku nic bym nie robił,
tylko umyć pojeździć z 100km i zerknąć czy mocno leci.
Zawsze można poluzować śruby wpuścić pastę uszczelniającą i aby spróbować zrobić bez wyjmowania skrzyni chyba realne do zrobienia :)
_________________
Stage 1 305KM 650NM
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Tomas Tomski 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Tomek
Dołączył: 14 Wrz 2018
Posty: 11
Skąd: Manchester
Wysłany: 2019-02-25, 22:26   

Wyciek nie jest taki mały bo zauważyłem co jakiś czas pojawia się świeża plamka oleju w miejscu gdzie zwykle parkuję. Jutro mam wizytę w serwisie Audi, jednak wolę żeby to oni naprawili to będę miał jakąś gwarancję gdyby coś się z tym działo w przyszłości. Mają zdjąć tylko tylną obudowę skrzyni, dać pastę uszczelniającą i skręcić nowymi śrubami.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: