Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BPJ 2.0 170 KM] Oryginalny rozrząd
Autor Wiadomość
Kamizon 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Tomasz
Wiek: 43
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-11, 20:51   [ BPJ 2.0 170 KM] Oryginalny rozrząd

Witam wszystkich...
jestem od tygodnia szczęśliwym posiadaczem Audi A6 C6 SE 2.0 TFSI 125KW z 2006 roku
Obdzwoniłem 4 serwisy ( warszawa, wrocław, łubiechowo i giżycko ) z pytaniem jaki rozrząd (nazwa producenta ) wstawia serwis Audi...nie uzyskałem żadnej odpowiedzi jeżeli chodzi o producenta tylko kody z epremki...
Stąd moje pytanie jaki rozrząd jest wstawiany przez serwis? oczywiście chodzi mi o seta czyli pasek, rolki, pompa wody...
Drugie pytanie to jaki jest najlepszy komplet do tego auta?
Zależy mi na tym żeby pojeździć tym autem i nie zamierzam żałować 200 czy 300 zł różnicy na najlepszy rozrząd do tego autka...
Chciałbym wymienić jeszcze olej, filtr oleju, paliwa, przeciwpyłkowy(kabinowy)...Wszystkie rady od doświadczonych posiadaczy lub mechaników mile widziane :)
Bardzo dziękuję z góry za odpowiedzi
_________________
Kamizon
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 238 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3849
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-11, 21:46   

Zestaw paska rozrządu do 2.0 TFSI (BPJ):
- pasek: 06D 109 119 B (Contitech) » CONTITECH CT1088,
- rolka napinająca: 06D 109 243 C (Litens) » INA 531 0851 10,
- rolka prowadząca/kierunkowa: 06B 109 244 (NTN) » INA 532 0714 10,
- rolka prowadząca/kierunkowa #2: 06D 109 244 E (INA) » INA 532 0310 10,
- pompa wody: 06F 121 011 (BOCAR) » HEPU P587.

Cenz ASO nie podawałem, ponieważ nie są zbyt atrakcyjne <uoee> . W nawiasach powyżej podane są dostawcy na pierwszy montaż. Na wolnym rynku dostępne są tylko Contitech i INA - reszta bez szans :( . Oczywiście do tego zestawu należy dołożyć potrzebne śruby, nakrętki itp. Ze swojej strony polecam takie zestawienie:
- pasek » CONTITECH CT1088,
- zestaw rolek (wraz z śrubami itp.) » INA 530 0445 09,
- pompa wody » HEPU P587.

Fabrycznie pompa wody posiada plastikowy wirnik, ale oczywiście wytrzymalszy jest metalowy i właśnie taki posiada HEPU (patrz zdjęcia poniżej). Ogólnie HEPU to już bardzo wysoka półka :) .



Jeśli chodzi o olej, to producent zaleca olej 5W30 (wymiana co 30 tysięcy km) lub 5W40 (wymiana co 15 tysięcy km). W przypadku 2.0 TFSI i jego apetytu na olej lepiej zalać 5W40, np. Motul, Liqui Moly, Millers itd. W przypadku filtrów lepiej nie oszczędzać i kupić wszystko np. Manna <okok> .
 
 
Kamizon 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Tomasz
Wiek: 43
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-13, 21:04   

Dzieki wielkie MAT :)
Dogłębna odpowiedz :) :)
Jeszcze raz dzieki
_________________
Kamizon
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 238 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3849
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-13, 21:37   

Nie ma sprawy :) .

Można ewentualnie kupić zestaw:
- INA 530 0445 10 (pasek, rolki) + HEPU P587 (pompa wody),
- INA 530 0445 31 (pasek, rolki, pompa wody).

Nie wiem jak się spisuje pasek i pompa wody od INY albo kto jest ich dostawcą <uoee> .

[ Dodano: 2017-08-13, 22:38 ]
Gdybym miał taki silnik, to szukałbym zestawienia, które podałem we wcześniejszym poście :] . Taka opcja niekoniecznie będzie najtańsza, ale wydaje mi się, że pewniejsza <okok> .
 
 
Kamizon 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Tomasz
Wiek: 43
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-08-13, 22:05   

jasne nawet sie nie zastanawiam 😊 contitech, hepu i mann bedzie w mojej a szostce 😁 jeszcze raz dzieki za czas i swietne rady. 👍👍👍 <brawo>

[ Dodano: 2017-08-31, 23:17 ]
Witam
ja już po wymianie :)
stanęło na komplecie INA + pompa hepu + filtry mana. mechanik powiedział ze jego zdaniem lepiej spasowane części są od jednego producenta ( pasek i rolki) jeżeli chodzi o rozstaw zębów itp.. powiedziałem mu w ostatniej chwili żeby wymienił również olej i filtr oleju. Wlał mi olej Castrol Magnatec 5W-30 C3...
I tu prośba o następną radę i opinię .... mechanik zachwalał ten olej i rodzaj ( C3 ) mówił że dobrze będzie sie sprawdzal w tym silniku.... Jaka jest wasza opinia? i po jakim przebiegu go wymienić? 10000 km? 15000 km?
Dziekuję jak zwykle z góry za odpowiedz
_________________
Kamizon
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 238 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3849
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-08-31, 22:59   

Przecież INA nie produkuje pasków, więc nie ma mowy o lepszym spasowaniu części :p . Osobiście wolałbym pasek Contitecha, ale ten od INY też będzie <okok> . Pompa miała metalowy wirnik? W tym silniku będzie się dobrze sprawdzał olej, ale 5W40, ponieważ 2.0 TFSI bardzo go lubi :p . Castrol z polskiej dystrybucji jest przeciętnym olejem :| . Możesz zmieniać olej co 15 tysięcy km, ponieważ i tak w tym czasie trochę dolejesz <rotfl> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Kamizon 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Tomasz
Wiek: 43
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-01, 06:08   

Cześć Mat mój osobisty ekspercie :)
Widziałem ten set jak mechanik kupił i nadruk na pasku był INA....tak pompa miała metalowy wirnik tak jak mi przesyłałeś zdjęcia. Wymienię w takim razie następnym razem na 5w-40... mieszkam w UK także olej mam z angielskiej dystrybucji może jest trochę lepszy :) Ciekaw byłem tego oznaczenia C3 bo standardowym olejem do benzynowych silników jest chyba A5, ale mechanik mówił że ten będzie lepszy.
tak dla informacji za komplet rozrządu INA, filtry powietrza, paliwa, oleju -MANN, olej castrol , pompa hepu, nabicie klimatyzacji + robocizna wymiany części i diagnostyka komputerowa zapłacilem 450 funtów, oczywiście z rachunkiem.... przy tym kursie wychodzi 2000 zł.... taniej niż w Polsce :)
PS
Mat jeżeli coś byś potrzebował z UK wal jak w dym...:) czasami znajdzie się cos na Ebay czy w innym sklepie ale nie ma wysyłki do polski to polecam się jakby coś potrzebował :)
_________________
Kamizon
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 238 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3849
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-09-01, 11:24   

Pasek może miał wybite INA, ale na pewno nie był przez nią robiony :) . Będę pamiętał o Twojej ofercie <lol> .
 
 
Kamizon 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPJ
Imię: Tomasz
Wiek: 43
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-15, 19:07   

No i jak zwykle wyszła kicha.... <uoee> jak zwykle sprawdza się że nie ważne jakie części kupisz musisz mieć po prostu szczęście.... po odebraniu auta od mechanika zauważyłem następujące rzeczy....
po pierwsze... na jałowym biegu obroty falują... po chwili uspokajają się na 800-900 obrotach jednak czuć wibrację silnika ... obrotomierz pokazuje stałą wartość jednak falowanie i wibracje są odczuwalne...
Druga sprawa..
Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy co jednak faktem jest że po wyizycie u mechanika po zatankowaniu do pełna pokazuje mi komputer zasięg 370 mil...przed wizytą u mechanika pokazywał jak tylko zatankowałem 450 ! toż to róznica prawie 100 mil.... cholera wie co on mógł spieprzyć... chciałem o opinię czy może być to wszystko związane z wymianą rozrządu i filtrów?
Może coś nie podokręcał czy jak? przed wymianą wszystko chodziło jak w zegarku zachciało mi się poprawiać... masakra normalnie, jestem wściekły jak diabli, pojadę i łeb mu urwe....
pracuję tu w uk na 4 dniowej zmianie znaczy od 7 do 19 także 4 dni mam praktycznie wyjęte z życia... mam wolne w środę to pojadę do niego tylko nie wiem czy mam mu od razu w drzwiach urwać łeb czy najpierw go posłuchać....
_________________
Kamizon
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: