Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BMK 3.0 224 KM] Za powietrza się
Autor Wiadomość
djxander 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 17
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2016-10-08, 16:13   [ BMK 3.0 224 KM] Za powietrza się

Witam od jakiegoś czasu mam taki problem że za powietrza mi się silnik. Dokładniej to cały czas ciagnie razem z ropa powietrze i to sporo. Silnik czasem potrafi nawet zgasnąć podczas jazdy. Gdy dostaje paliwo i jedzie się delikatnie jest ok ale wystarczy dodać gazu zapala się i mogą kontrolka świec i jakoś jedzie dalej ale nie ma już mocy gaszę odpalam i jest normalnie
Jedyny błąd w silniku to niskie ciśnienie paliwa.
Może ktoś już przerabiał? Gdzie on może aż tak się za powietrza?
Dodam że pierwsze co zrobiłem to wymieniłem filtr paliwa na nowy i kilka razy dokładnie obejrzałem cały silnik i przewody paliwowe w poszukiwaniu jakichś wycieków i nic nie znalazłem wszystko suchutkie. Może jakieś pomysły?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
atlas1977 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Adam
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 542
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2016-10-12, 11:33   

wybacz, że pytam ale jak zmieniałeś filtr paliwa to zalałeś go do pełna przed założeniem? pospinałeś wszystko ? prawdopodobnie Ty zapowietrzyłeś układ.
_________________
było 80 1.6 1988, 100 C4 2.3 1991 A6 C5 1.8t, Audi S4 B6 4.2, S6 C5 4.2
jest A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
 
 
djxander 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 17
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2016-10-12, 21:21   

Kolego filtr zmieniłem w pierwszej kolejności właśnie dla tego ze zaczął mi gasnac. Więc silnik już przed wymianą zaczął się zapowietrzac. A silnik podczas pracy ciagnie więcej powietrza niż ropy. Czasem są momenty że się " naprawi " i ciągnie sama ropę wtedy jeździ idealnie do czasu az znowu pojawi się powietrze. Wczoraj zajrzalem do baku ale tam wszystko jest ok nic się nie rozpielo pompa działa.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Abster 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 136
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-10-15, 21:09   

Napisałeś że sprawdzałeś pompę w baku i że nic się nie porozpinało, a sprawdzałeś w tym koszyczku od pompy czy się nie nazbierało syfu ?
Pompa może chodzić ale przez syf nie zasysać odpowiedniej ilości paliwa stąd błąd o ciśnieniu. Jak tam nie zaglądałeś to wyjmij pompę z całym koszyczkiem, wyjmij ją z koszyczka i popatrz czy nie ma syfu w nim.

PS.
Jakby była gdzieś dziura i łapało by powietrze to nie byłoby, że raz jest dobrze, a raz źle bo co dziura się nie zatka na chwilę żeby było dobrze i nie łapało powietrza, a syf może się przemieszczać razem z paliwem pod wpływem bujania chociażby na zakrętach.
_________________
Oryginalna pełna opcja S-Line
 
 
djxander 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 17
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2016-10-16, 07:41   

A jest możliwość żeby przez ten syf silnik zaciągnął prawie samo powietrze ?
Faktycznie sprawdzalem tylko wężyki i elektrykę w zbiorniku i było ok. Do tego koszyczka nie zaglądalem bo samochód jest prawie zawsze zatankowany do pelna. Jak za kilka dni wrócę z pracy spuszcze z niego paliwo i wyczyszcze ten syf, zobaczymy czy pomoże
 
 
Abster 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 136
Skąd: Wawa
Wysłany: 2016-10-17, 15:47   

djxander napisał/a:
A jest możliwość żeby przez ten syf silnik zaciągnął prawie samo powietrze ?

Nie ma takiej możliwości - jeśli jest pełen zbiornik ( a pisałeś że często ) to cały koszyczek z pompą jest zanurzony w paliwie więc nie ma skąd zaciągnąć powietrza. Znowu jeśli jest mało paliwa w zbiorniku to paliwo jest zaciągane z dna baku do koszyczka w którym jest prze z to zawsze paliwo i z którego dopiero podawane jest paliwo do pompy CR. ( z racji że paliwo jest zaciągane z dna do koszyczka to do niego zaciąga też syf tam jest jakieś chyba sitko co mogło się przyblokować syfem i blokuje przepływ paliwa dlatego jest za małe ciśnienie )

Czemu uparcie uważasz że zaciąga powietrze ? Widziałeś gdzieś w przezroczystym wężyku bąbelki powietrza ?

Według mnie to nie powietrze tylko za małe ciśnienie ( błąd o tym też świadczy ), więc albo syf przypchał przewód albo jakiś czujnik ciśnienia od pompy lub sama pompa ale najpierw trzeba sprawdzić najtańsze więc koszyczek bo filtr paliwa masz już wymieniony.
_________________
Oryginalna pełna opcja S-Line
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
djxander 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 17
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2016-10-19, 18:16   

Z tad wiem bo przy pompie przewód zasilający jest przezroczysty i tam wyraźnie widać jak ciagnie więcej powietrza jak ropy. Ostatnio jak nim jeździłem to było 3/4 zbiornika i to w niczym nie pomogło jest to samo i w przewodzie wyraźnie widać jak ciagnie głównie powietrze z ropa.
To w takim razie co może być tego przyczyną? Jest sens zaglądać w ogóle do tego zbiornika ? Bo myślałem po powrocie z pracy spuścić cała ropę i caly zbiornik oraz te wszystkie rzeczy które w nim sa dokładnie wyjąć i wyczyścić .

[ Dodano: 2016-10-29, 21:17 ]
Wczoraj zajrzalem do zbiornika i tak w tym koszyku jest takie sitko i ono było całe w syfie i na prawej stronie zbiornik był prawie pusty a na lewej było dosyć sporo paliwa. Wszystko zdemontowane i dokładnie wyczyszczone silnik odpowietrzony i od wczoraj nie widziałem ani jednego babelka powietrza w przewodzie rano po całej nocy paliwo też się nie cofnelo ale silnik nie odpala. Udało się go zapalić tylko z plaka i przez chwilę pracuje normalnie dopóki nie zapali sie kontrolka świec wtedy ma mniej mocy ale dalej jeździ i ani razu nie zgasł podczas jazdy tak jak wcześniej. Tylko nie chce sam odpalić nawet jak dosłownie zgasze i w tym samym momencie odpalam kręci i nawet się nie odezwie dostanie odrobinę plaka i odrazu pracuje.
 
 
mietek69 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 198
Skąd: Adamów
Wysłany: 2016-10-29, 23:07   

Skoro kontrolka sie zapala to jaki bląd wyskakuje?
1. Może pompa w baku juz zajechana? Pomierz z mechaniorem ciśnienie na pompie w baku bo zajedziesz pompe CR i wtryskiwacze.
2. Gdziesz też było ze skoro ciezko zapala to moze zawór ten plastikowy na filtrze paliwa nie trzyma cisnienia.
3. Na listwie paliwowej też jest jakiś zawór co utrzymuje ciśnienie, u Sopy dowidziałem się, że on też lubi wysiadać.
 
 
arczi0044 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 200
Skąd: Witkowo
Wysłany: 2016-10-30, 16:55   

djxander napisał/a:

Wczoraj zajrzalem do zbiornika i tak w tym koszyku jest takie sitko i ono było całe w syfie i na prawej stronie zbiornik był prawie pusty a na lewej było dosyć sporo paliwa. Wszystko zdemontowane i dokładnie wyczyszczone silnik odpowietrzony i od wczoraj nie widziałem ani jednego babelka powietrza w przewodzie rano po całej nocy paliwo też się nie cofnelo ale silnik nie odpala. Udało się go zapalić tylko z plaka i przez chwilę pracuje normalnie dopóki nie zapali sie kontrolka świec wtedy ma mniej mocy ale dalej jeździ i ani razu nie zgasł podczas jazdy tak jak wcześniej. Tylko nie chce sam odpalić nawet jak dosłownie zgasze i w tym samym momencie odpalam kręci i nawet się nie odezwie dostanie odrobinę plaka i odrazu pracuje.

Przerabiałem to samo, silnik parę razy się zapowietrzył i zgasł, po wyczyszczeniu sitka w zbiorniku niby wszystko ok. ale nie chciał odpalić. Auto do mechanika, po godzinie dzwoni że wszystko ok. i 50zł za usługę. Zdradził mi tylko że po zapowietrzeniu jest jakiś myk z czujnikiem ciśnienia paliwa, nic więcej nie chciał powiedzieć.
_________________
Prawo jest jak płot – żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
djxander 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 17
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2016-11-19, 19:29   

Dzisiaj udało mi się zajrzeć do samochodu i wyszło że silnik jak pracuje ma 777 obrotów a ciśnienie paliwa to 240 - 250. Z błędów wyszlko tylko jeden niskie ciśnienie paliwa błąd był nie aktywny i dał się usunac. Silnik niestety dalej odpala tylko z plaka i zaczął znowu gasnac podczas jazdy tylko tym razem gasnie tak bardzo raptownie.

[ Dodano: 2016-12-01, 09:40 ]
A jest w ogóle możliwość żeby były uszkodzone wszystkie 6 wtryskiwaczy? Dzisiaj mechanik do mnie zadzwonił i mówi że wszystkie sześć do wymiany. Silnik nigdy nie kopcil ani przed ani w trakcie tej awarii jak zlokwidowalem napowietrzanie to miał problem z odpalaniem ale jak już odpalił z plaka to jeździ normalnie przez pewien czas.
Prawdę mówiąc wątpię w to żeby były to wtryski ale proszę o Waszą opinie.
 
 
moto18 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Jacek
Dołączył: 26 Paź 2016
Posty: 6
Skąd: Kraków okolice
Wysłany: 2016-12-15, 20:50   

Witam. Wtryski a stół i się przekonasz <okok>
 
 
djxander 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Michał
Wiek: 30
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 17
Skąd: Żelechów
Wysłany: 2017-01-09, 08:58   

Wtryski zostały wymenione, silnik zawsze odpala i już ani razu sam nie zgasł ale nadal migami kontrolka od świec i silnik ma ograniczoną moc.

Jedyny błąd w silniku to:
17428 - Regulator ciśnienia paliwa, przekroczony limit
- stały
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: