Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BDW 2.4 177 KM] Kolektor ssący
Autor Wiadomość
Koner 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Michał
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-10, 17:08   

Gaz nie ma z tym raczej nic wspólnego, u mnie klekotał zanim założyłem instalację, wymieniłem i od razu zakładałem gaz. Kolektor to kolejna fabryczna przypadłość na której zarabiają kasę.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kitok3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kamil
Wiek: 29
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 33
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2015-03-11, 19:18   

Mogę podać namiary na nowe i tańsze kolektory. Pisać na priv.
 
 
szalony 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Pomógł: 90 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 4069
Skąd: Beskid Śląski
Wysłany: 2015-03-11, 19:30   

kitok3, mam to potraktować jako próbę handelku na Forum? <luzik> Podaj tutaj namiary i będzie dla potomnych ;p
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kitok3 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Kamil
Wiek: 29
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 33
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 2015-03-11, 20:03   

Niestety nie jest to chanel ale przydatna informacja dla tych którzy mają problem z kolektorem w 2.4 v. Ja skorzystałem i jestem zadowolony. <lol> w sprawie kolektorów pisać do : michalwruszak@o2.pl

Dodano: 2015-03-11, 19:10
Niestety kolektory do naszych 2.4 v6 nie są tanie w serwisie w Szczecinie 4800 bez uszczelek. Ale są miejsca gdzie można wyrwać je taniej . Ale jak się chciało mieć audi to się ma. Ale pusto w portfelu.
 
 
kamilwwe 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAGB
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 53
Skąd: Ciechanowiec
Wysłany: 2015-12-30, 13:58   

Ja pier..le co za szajs i za takie pieniądze jeszcze, <uoee> w C5 rozwiązanie idelne jeden wałeczek przez cały kolektor na nim pierścienie podzielające komory i wszystko tanie i rozbieralne z dwóch stron. Więc postanowiłem podzielić się tym gdzie szukać i co rozebrać w A6 C6 2.4 BDW by wyeliminować dwa zasadnicze pytania czy stuka rozrząd czy kolektor?
Poniżej przedstawiam filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=3ixKDP8AnaE

I właśnie z tąd bierze się to stukanie ?
Po głowie już mi chodzi jak to naprawić <mysli> o skutkach mego nikczemnego planu poinformuję <cwaniak>
_________________

 
 
lukasv6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Łukasz
Wiek: 26
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 39
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2015-12-30, 16:16   kolektor

czyli rozumiem że gość na tym filmie próbuje manualnie wyłączyć klapy. Lipne te kolektory powinny być na nie akcje <nerwus>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kamilwwe 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAGB
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 53
Skąd: Ciechanowiec
Wysłany: 2015-12-30, 19:01   

On pokazuje gdzie wyrabia się kolektor i że to jest przyczyną stukania po odpaleniu auta. Po zdjęciu pokrywy gruszki nie noże być luzu tak jak tu:

https://www.youtube.com/watch?v=_LgfFwQCFSo

[ Dodano: 2016-04-05, 16:06 ]
Mam już patent na usunięcie stuków w kolektorze ssącym w 2,4 BDW :]
_________________

 
 
kenzi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 65
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-04-05, 15:47   

Pochwal się co za patent?
 
 
kamilwwe 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAGB
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 53
Skąd: Ciechanowiec
Wysłany: 2016-04-06, 12:26   

Na wstępie zaznaczam że nie jest to naprawa tylko wyeliminowanie stukania w kolektorze ssącym w silniku 2,4 BDW.
Więc zaczynamy od odkręcenia osłony zaznaczonej strzałką na biało po otwarciu ukażą się nam dwie białe zębatki ,które muszą być opuszczone w dół inaczej zamknięte.
Aby unieruchomić lewą wystarczy w przewód od podciśnienia włożyć odpowiedni śrut z łożyska w kolanko zaznaczone kolorem czerwonym.
Natomiast prawą trzeba unieruchomić kołkiem plastikowym lub silikonem kto co ma pod ręką ważne jest aby obydwie były zamknięte.
Taki zabieg zrobiłem dla kolegi bo od 1600 do 2200 obrotów waliło jak by zawory się pourywały w cylindrach.
Jeździ z tym już pół roku i to w dodatku z LPG i nic się nie dzieje żadnego tarpania , szarpania i tym podobnych, jedynym minusem według mnie to spadek mocy zabrało jednak trochę koni bo już nie tak wkręca się na obroty , a plus to ponad 4 koła w portfelu
Poniżej przedstawiam filmik , który ilustruje jak to wygląda po otwarciu i co jest powodem tego stukania.

https://www.youtube.com/w...E&nohtml5=False

5867206148_3.jpg
Plik ściągnięto 405 raz(y) 79,28 KB

_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kenzi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 65
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-04-06, 12:36   

Błędy wywala ?? ?
 
 
kamilwwe 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAGB
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 53
Skąd: Ciechanowiec
Wysłany: 2016-04-06, 12:44   

Przed operacją w silniku były błędy o zbyt ubogiej mieszance paliwa po wykasowaniu i tak wracały ale dla mnie to norma przy LPG , a po zabiegu prócz tej mieszanki żadnych dodatkowych nie wywala.
_________________

 
 
jerrytnt 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: jarek
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 2
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2016-08-11, 18:13   Re: Kolektor ssący

Vlad napisał/a:
Witam wszystkich, mam dwa pytania. Pierwszy problem dotyczy kolektora ssącego którego przyszedł czas na wymianę. Wiem że nie można go naprawić a koszt nowego to ponad 4000 zł i nasuwa się pytanie czy można jeździć z odłączoną rurką od kolektora? i co ewentualnie może się stać jeśli nie? Dodam że auto po odłączeniu rurki pracuje i zbiera się ładnie. Drugie pytanie , czy kolektor od 3,2 FSI będzie pasował do 2,4 (kupując uszczelkę w sklepie motoryzacyjnym pod kolektor widziałem na monitorze rzut silnika i ta uszczelka była przypisana do 2,4 i 3,2 FSI) ? Bo zastanawiam się nad kupnem używki ale dostępne są tylko od 3,2 natomiast do 2,4 nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli chodzi o numer katalogowy kolektora 2,4 to 06E133201L a 3,2 to 06E133210L jak widać różnica jest w 3-ech ostatnich liczbach.

Z góry dziękuje za pomoc.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kamilwwe 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
Napęd: FWD
Rok: 2010
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAGB
Imię: Kamil
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 53
Skąd: Ciechanowiec
Wysłany: 2016-08-11, 19:54   

Nie , nie pasuje od 3.2 mimo że uszczelka jest taka sama. Ja niedługo będę rozbierał taką Audice na części i kolektor jest tam w bardzo dobrym stanie. Pisz do mnie na PW za jakiś tydzień.
_________________

 
 
jerrytnt 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Imię: jarek
Dołączył: 11 Sie 2016
Posty: 2
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2016-08-12, 16:52   Re: Kolektor ssący

Vlad napisał/a:
Witam wszystkich, mam dwa pytania. Pierwszy problem dotyczy kolektora ssącego którego przyszedł czas na wymianę. Wiem że nie można go naprawić a koszt nowego to ponad 4000 zł i nasuwa się pytanie czy można jeździć z odłączoną rurką od kolektora? i co ewentualnie może się stać jeśli nie? Dodam że auto po odłączeniu rurki pracuje i zbiera się ładnie. Drugie pytanie , czy kolektor od 3,2 FSI będzie pasował do 2,4 (kupując uszczelkę w sklepie motoryzacyjnym pod kolektor widziałem na monitorze rzut silnika i ta uszczelka była przypisana do 2,4 i 3,2 FSI) ? Bo zastanawiam się nad kupnem używki ale dostępne są tylko od 3,2 natomiast do 2,4 nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli chodzi o numer katalogowy kolektora 2,4 to 06E133201L a 3,2 to 06E133210L jak widać różnica jest w 3-ech ostatnich liczbach.

Z góry dziękuje za pomoc.


[ Dodano: 2016-08-12, 18:06 ]
Jestem nowy i troche się zamixowalem
W mojej 2.4 tukły się klapki ale ogarnołem to ograniczając pełne zamkniecie klapek (blokadę zrobilem na gruszce ktura otwiera i zamyka klapy ) mam dwa kolektory jeden rozebrany dlatego mogłem zobaczyć fizycznie o co chodzi jeżdzie tak rok i jest wszystko ok
 
 
kori 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Dominik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-18, 22:04   

jerrytnt napisał/a:
W mojej 2.4 tukły się klapki ale ogarnołem to ograniczając pełne zamkniecie klapek (blokadę zrobilem na gruszce ktura otwiera i zamyka klapy ) mam dwa kolektory jeden rozebrany dlatego mogłem zobaczyć fizycznie o co chodzi jeżdzie tak rok i jest wszystko ok

Chyba nie opisałeś tego co zrobiłeś, nie da sie ograniczyć zamkniecia klap tzn da się ale to nie pomoże przy stukaniau. W gruszce jest sprężyna i to ona wysuwa dzwignie która naciska na zębatkę a ta dociska klapy do kanałów kolektora i nie stukają.
Jeśli masz rozcięty kolektor zrób zdjęcia i wklej tu.
Błąd oczywiście będzie i to od razu po odpaleniu, bo wtedy klapy już się otwierają i zamykaja przy ok 4k rmp. Na zębatce jest czujnik pozycji klapyi nic na to nie poradzisz.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: