Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ BDW 2.4 177 KM] Jaka powinna byc temperatura silnika
Autor Wiadomość
krzychu32 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: krzysztof
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: PL, DE
Wysłany: 2017-12-28, 22:49   [ BDW 2.4 177 KM] Jaka powinna byc temperatura silnika

Witam
Szukalem ale nie znalazlem jasnej odpowiedzi..- jaka powinna byc temperatura(a6 c6 2,4 benz) po nagrzaniu 70 czy 90 stopni? slyszalem ze nie w kazdym aucie jest 90. U mnie jadac po autostradzie jest ok 70 stopni, jezdzac non stop po miescie lub w korku jest ok. 90
Jak jest u was koledzy w tym samym aucie??
dzieki za info <rotfl>
_________________
krzychu
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 52 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2092
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-12-28, 23:10   

90. Obstawiam uszkodzony termostat i przy większej prędkości gdy termostat puszcza obieg na chłodnice to ja schładza. W mieście mniejsza prędkość to nie ma dużego przepływu powietrza przez chłodnice. Sprawdzałeś vagiem czy w sterowniku jest taka sama temperatura czy jest to samo na zegarach a w sterowniku
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
krzychu32 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: krzysztof
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: PL, DE
Wysłany: 2017-12-29, 00:31   

Chyba nic sie nie stanie jak tak pojezdze jeszcze z miesiac ..? VAGA jeszcze sie nie dorobilem... <rotfl> jakis czas temu kupilem kabel ale jaka chinszczyzne i nie dziala.
PS. tak zbaczajac z tematu to moze masz kolego namiar na jakis kabelek w rozsadnej cenie... pzdr ;)
_________________
krzychu
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 585
Skąd: Ełk
Wysłany: 2017-12-29, 03:07   

Możesz śmiało jeździć tak jeszcze miesiąc i nic się nie stanie.
Opisz dokładnie swój problem, bo z tego co napisałeś to nie do końca wynika, że termostat jest uszkodzony. Wymieniałem kiedyś u siebie w BDW termostat i po wymianie było podobnie jak u Ciebie. Miasto i korki 90st., ale w zimę na postoju temp spadała do 70 i to sami na autostradzie (powyżej 140km/h).
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 52 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2092
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-12-29, 03:33   

Krótko mówiąc silnik jak osiągnie temperaturę około 90 stopni to taka powinna się utrzymać cały czas. Aby było dobre spalanie odpowiedni dobór mieszanki itd. napewno ma to wpływ na pracę silnika. Dla nas może być to nie odczuwalne ale silnik napewno odczuje nie dogrzanie. Termostat można też sprawdzić jadąc jakiś odcinek drogi z góry bez gazu tylko na biegu, przy uszkodzonym termostacie temperatura będzie spadała. Gdy termostat będzie dobry temperatura powinna się utrzymać.
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
kenzi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 73
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-12-29, 09:57   

Termostat do wymiany. U mnie było to samo,miasto korki 90,na trasie 70.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 52 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 2092
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2017-12-29, 10:00   

Jeśli już będziesz wymieniał załóż coś lepszego abys nie wracał do tematu. Oryginalny zamiennik to wahler
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 585
Skąd: Ełk
Wysłany: 2017-12-29, 15:41   

Przy sprawnym termostacie nawet w lato temperatura na autostradzie może spaść. Przy 180-200km/h pęd powietrza tak mocno potrafi wychłodzić, że mimo zamkniętego termostatu temperatura spada.
U mnie po wymianie termostatu w 2,4 na normalniej trasie i w mieście temperatura była non stop 90st., ale w zimę potrafiło dojść do 90 i spaść przy zatrzymaniu.
Kolega napisał, że spada mu podczas jazdy na autostradzie, więc napisałem żeby opisał dokładnie problem, bo jeżeli są to duże prędkości to termostat może być sprawny.
 
 
krzychu32 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: krzysztof
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: PL, DE
Wysłany: 2017-12-29, 18:38   

wojciech007 napisał/a:

U mnie po wymianie termostatu w 2,4 na normalniej trasie i w mieście temperatura była non stop 90st., ale w zimę potrafiło dojść do 90 i spaść przy zatrzymaniu.


Wojciech- nie rozumiem jak moglo w zimie dojsc do 90 i spasc po zatrzymaniu..z reguly jest chyba na odwrot.

U mnie po miescie i w korkach 90 stopni, na postoju gdzie non stop jest odpalony tez 90, na autostradzie jezdze teraz 160km/h na tempomacie i wtedy jest 70 stopni a nawet troszke ponizej tej kreski.
_________________
krzychu
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 585
Skąd: Ełk
Wysłany: 2017-12-30, 12:01   

krzychu32 napisał/a:
wojciech007 napisał/a:

U mnie po wymianie termostatu w 2,4 na normalniej trasie i w mieście temperatura była non stop 90st., ale w zimę potrafiło dojść do 90 i spaść przy zatrzymaniu.


Wojciech- nie rozumiem jak moglo w zimie dojsc do 90 i spasc po zatrzymaniu..z reguly jest chyba na odwrot.

U mnie po miescie i w korkach 90 stopni, na postoju gdzie non stop jest odpalony tez 90, na autostradzie jezdze teraz 160km/h na tempomacie i wtedy jest 70 stopni a nawet troszke ponizej tej kreski.

Charakterystyka wskaźnika na liczniku jest tak zrobiona, że pokazuje 90st. gdy w rzeczywistości ich nie ma. Wracając z pracy przejeżdżam 10km, po czym się zatrzymuję do sklepu. Po 7-8km mam 90st. na zegarach, a po zatrzymaniu temp. spada do 70st. - Tak miałem w 2.4 po wymianie termostatu. Po pełnym rozgrzaniu wskazówka już się nie ruszała. Przy dużych prędkościach w każdym aucie temp. potrafi spaść i jest to normalne.
Termostat kosztuje ok. 200zł, możesz go wymienić, ale nie jest pewne, że sytuacja się zmieni.
 
 
krzychu32 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: krzysztof
Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 32
Skąd: PL, DE
Wysłany: 2017-12-30, 12:18   

hmmm <mysli>
a wie ktos moze czy ciezko go wymienic? duzo trzeba rozebrac zeby sie do niego dostac i ewentualie czyas wymiany
_________________
krzychu
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 585
Skąd: Ełk
Wysłany: 2018-01-02, 09:46   

Przy wymianie jest trochę pracy, ale nie ma tragedii. Musisz odkręcić kolektor, aby dostać się do termostatu. Dalej to już wszystko intuicyjnie.
Czas wymiany około 1h.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
kamm92 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Wiek: 26
Dołączył: 29 Gru 2017
Posty: 44
Skąd: Płock
Wysłany: 2018-01-12, 17:28   

Witam wszystkich, mam małą zagwostkę, mianowicie podczas jazdy temperatura pokazuje na zegarze 70 stopni. Gdy się zatrzymam powiedzmy na postoju, na 2 minuty, temperatura rośnie do 90 stopni, czyli takiej jaka powinna być . Gdy ruszę i przejadę kilkaset metrów znów spada na 70 stopni. Czy to wina termostatu? Czytałem, że jeżeli tak, to nie powinno mi buchać do środka ciepłe powietrze, a tak nie jest po 3 minutach od włączenia silnika, można na krótki rękaw siedzieć, czujnik temperatury? Miał ktoś z was taką sytuację?

Pozdrawiam serdecznie,
Kamil :)
 
 
kenzi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Rafał
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 73
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-01-15, 02:23   

Termostat do wymiany.
 
 
mundial_82 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: andrzej
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 51
Skąd: Strzelce Kraj
Wysłany: 2018-01-15, 21:35   

u mnie bylo to samo 70 w postoju 90 wymienilem termostat i jest caly czas 90 a jak by nie termostat to moze byc czujnik u ciebie u mnie akurat byl termostat :)
_________________
Audi a6 c6 allroad 3.0 tdi quattro
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: