Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
SuperParts!
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AVF 1.9 131 KM] Piszczy coś pod maską po rozgrzaniu z praw
Autor Wiadomość
r_afaello 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2017-12-12, 13:03   [ AVF 1.9 131 KM] Piszczy coś pod maską po rozgrzaniu z praw

Witam.
Od jakiegoś czasu słyszę jak wysiądę z auta (w środku nie słychać) popiskiwanie spod maski.
Częstotliwość wzrasta wraz z obrotami.
Stojąc przed maską trudno ocenić co ale wydaje mi się, że to takie rolkowe ćwierkotanie a nie piszczenie jak ślizgający pasek.
Mam wrażenie że słychać to z prawej strony (stojąc przed maską).
Niestety jest tam napinacz, alternator, pompa wspomagania i pewnie jeszcze coś co może piszczeć więc trudno wycelować w winowajce.
Nie wiem czy nagranie coś by dało (bo to wciąz osłuchiwanie przez net) ale moge zrobić jak trzeba.
Do tej pory zrobiłem 2 testy kóre myślałem że mogły trochę zawęzić poszukiwania.
1 . popsikałem plakiem w kierunku napinacza, paska, alternatora - ale końcuwka była więc słąbo rozpylił. Kiedyś tak zlokalizowałem w starym aucie piszczący pasek klinowy - przestał piszczeć po psikaniu.
Tutaj bez efektu.

2. włączyłem ogrzewanie tylnej szyby - wieksze obciążenie iii przestało, wyłaczam i piszczy.
Czyli jest zależność więc po,myślałem że bez 2 zdań łożysko na alternatorze.
Niestety ziarnko niewpeności zasiano gdy szwagier/mechanik jak mu to opowiedziałem stwierdził że i pasek potrafi taki ćwierkotając dźwięk wydawać, i równie dobrze może być to napinacz a nie alternator.
Dodam że zaraz po odpaleniu zimnego silnika cisza, chwilkę musi pochodzić.

Jakieś podpowiedzi? co i jak sprawdzić?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 65
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-12-12, 13:17   

alternator, napinacz albo pompa wspomagania.

Standard w tych motorkach...
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
r_afaello 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2017-12-12, 13:26   

jakiś sposób aby zawęzić?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 65
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-12-12, 17:22   

Przeważnie wystarczy dobry mechanik.
Jak nie masz dobrego słuchu to założyć krótszy pasek klinowy aby ominąć alternator lub pompę lub napinacz.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
r_afaello 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2017-12-13, 07:16   

czyli sam fakt że włączając ogrzewanie szyby - obciążajac bardziej alternator, świergot ustaje nie daje pewności że to alternator?
Odnosnie mechanika to może po kolei wymieniać aż trafi.Słowo klucz "dobry mechanik" - różnie z tym jest.
Da się samodzielnie (jak?) wymienić pasek i napinacz ( bo myślę że od nich trzeba by zacząć) bez odłączania chłodnicy, spuszczania płynu? Tam są jakieś 2-3 cm odległości od wentylatora wiec nie wyobrażam sobie jak bez wyjeżdzania przodem tam się dostać (i to jeszcze robiąc to 1 raz nie wiedząc co i jak się odkręca)? (bez kanału)
 
 
Toperz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALW
Imię: Imię
Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 458
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-12-13, 09:31   

r_afaello napisał/a:
jakiś sposób aby zawęzić?

Poszukaj dowolnego warsztatu który ma stetoskop, przy pracującym silniku wystarczy dotykać i słuchać, nie da się tego wtedy pomylić. Świszczy jak diabli.
_________________
Fuck Fuel Economy
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Juicer 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Matthew
Wiek: 21
Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Rzeszów
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-12-14, 11:25   

Witaj, zacząłbym od pompy wspomagania. Kilku kumpli miało podobne objawy i zazwyczaj albo pasek albo roleczka na pompie była do wymiany.


[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2017-12-14, 11:31 ]
To już drugi taki post, a za trzecim razem dostaniesz bana!
 
 
r_afaello 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2017-12-14, 12:39   

Znalazłem stetoskop, tyle że z krótkim kijem (z włókna szklanego chyba) więc nie wszędzie sięgnę.

Sprawdzałem tak.
Na odpalonym silniku przyłożyłem:
- do obudowy alternatora (najwygodniej bo wysoko) - cisza
- alternatora - w szparę miedzy obudową a kołem (to chyba sprzegiełko się nazywa) - szuranie o "kija" zagłusza wszystko.
- obudowa pompy wspomagania - cisza
- do napinacza nie dosięgnął "kij"
Ale ......
Przyłożyłem go do paska gdzieś w połowie drogi między pompa a alternatorem i bingo !! !! ćwierka, słychać wyraźnie, przebija sie ten dźwięk przez szuranie obcierającego o stetoskop paska.
Sprawdzałem zmianę natężenia dźwięku idac w dół w stronę pompy (cichło) i w góre do alternatora (zdecydowanie głośniej).
W końcu wróciłem do tego koła na alternatorze. dotykając go z góry do paska - ćwierka, z boku do kółka - tylko szuranie.
Więc tak niby wiem a nie wiem. :-(
Wydaje się (nie dostąłem sie tylko do napinacza) że źródło jest w alternatorze ale obudowa i rolka po dotknięciu milczą a pasek ćwierka. nie mam 100% pewności czy nie przenosi się jak po telegrafie ten dźwięk.
Boje się że nawet gdybym jakoś naciągnął napinacz i zsuną pasek aby bez odpalania auta (ryzyko wciągnięcia wiszącego paska) pokręcił kółkiem alternatora mogę nie byc wstanie "wyćwiekrać" usterki. (za wolno, bez obciążenia paskiem itp.).
Jakaś podpowiedź?
 
 
Toperz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALW
Imię: Imię
Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 458
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-12-14, 14:01   

Jak byś dotknął do dobudowy alternatora i było by to jedno z łożysk w nim to na bank byś to słyszał.
Zobacz czy się nie da jakoś uzdatnić tego stetoskopu w dłuższy kij i uważaj na palce jak trafią pod pasek to sie możesz nawet z dłonią pożegnać - serio.
Nie wiem jak to wygląda w 1,9 tdi ale może jak byś kawałek przodu rozebrał to by było lepsze dojście lub założyć pasek na poszczególne elementy obrotowe i napędzać np wkrętarką - tak też czasem daje rade :)
_________________
Fuck Fuel Economy
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
4ndrew 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Andrzej
Wiek: 26
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 36
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-01-06, 23:12   

może sprzęgło alternatora? u mnie było uszkodzone i popiskiwało. Kilku speców obstawiało pompę, napinacz.
 
 
Toperz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALW
Imię: Imię
Pomógł: 12 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 458
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-01-08, 08:54   

4ndrew napisał/a:
może sprzęgło alternatora?


Co to jest sprzęgło alternatora? <wysmiewacz>
_________________
Fuck Fuel Economy
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: