Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AVF 1.9 131 KM] Piszczy coś pod maską po rozgrzaniu z praw
Autor Wiadomość
r_afaello 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2017-12-12, 13:03   [ AVF 1.9 131 KM] Piszczy coś pod maską po rozgrzaniu z praw

Witam.
Od jakiegoś czasu słyszę jak wysiądę z auta (w środku nie słychać) popiskiwanie spod maski.
Częstotliwość wzrasta wraz z obrotami.
Stojąc przed maską trudno ocenić co ale wydaje mi się, że to takie rolkowe ćwierkotanie a nie piszczenie jak ślizgający pasek.
Mam wrażenie że słychać to z prawej strony (stojąc przed maską).
Niestety jest tam napinacz, alternator, pompa wspomagania i pewnie jeszcze coś co może piszczeć więc trudno wycelować w winowajce.
Nie wiem czy nagranie coś by dało (bo to wciąz osłuchiwanie przez net) ale moge zrobić jak trzeba.
Do tej pory zrobiłem 2 testy kóre myślałem że mogły trochę zawęzić poszukiwania.
1 . popsikałem plakiem w kierunku napinacza, paska, alternatora - ale końcuwka była więc słąbo rozpylił. Kiedyś tak zlokalizowałem w starym aucie piszczący pasek klinowy - przestał piszczeć po psikaniu.
Tutaj bez efektu.

2. włączyłem ogrzewanie tylnej szyby - wieksze obciążenie iii przestało, wyłaczam i piszczy.
Czyli jest zależność więc po,myślałem że bez 2 zdań łożysko na alternatorze.
Niestety ziarnko niewpeności zasiano gdy szwagier/mechanik jak mu to opowiedziałem stwierdził że i pasek potrafi taki ćwierkotając dźwięk wydawać, i równie dobrze może być to napinacz a nie alternator.
Dodam że zaraz po odpaleniu zimnego silnika cisza, chwilkę musi pochodzić.

Jakieś podpowiedzi? co i jak sprawdzić?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 205
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-12-12, 13:17   

alternator, napinacz albo pompa wspomagania.

Standard w tych motorkach...
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
r_afaello 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2017-12-12, 13:26   

jakiś sposób aby zawęzić?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 205
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-12-12, 17:22   

Przeważnie wystarczy dobry mechanik.
Jak nie masz dobrego słuchu to założyć krótszy pasek klinowy aby ominąć alternator lub pompę lub napinacz.
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
r_afaello 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2017-12-13, 07:16   

czyli sam fakt że włączając ogrzewanie szyby - obciążajac bardziej alternator, świergot ustaje nie daje pewności że to alternator?
Odnosnie mechanika to może po kolei wymieniać aż trafi.Słowo klucz "dobry mechanik" - różnie z tym jest.
Da się samodzielnie (jak?) wymienić pasek i napinacz ( bo myślę że od nich trzeba by zacząć) bez odłączania chłodnicy, spuszczania płynu? Tam są jakieś 2-3 cm odległości od wentylatora wiec nie wyobrażam sobie jak bez wyjeżdzania przodem tam się dostać (i to jeszcze robiąc to 1 raz nie wiedząc co i jak się odkręca)? (bez kanału)
 
 
Toperz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALW
Imię: Imię
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 469
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-12-13, 09:31   

r_afaello napisał/a:
jakiś sposób aby zawęzić?

Poszukaj dowolnego warsztatu który ma stetoskop, przy pracującym silniku wystarczy dotykać i słuchać, nie da się tego wtedy pomylić. Świszczy jak diabli.
_________________
Fuck Fuel Economy
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Juicer 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AJL
Imię: Matthew
Wiek: 22
Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2017-12-14, 11:25   

Witaj, zacząłbym od pompy wspomagania. Kilku kumpli miało podobne objawy i zazwyczaj albo pasek albo roleczka na pompie była do wymiany.


[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2017-12-14, 11:31 ]
To już drugi taki post, a za trzecim razem dostaniesz bana!
 
 
r_afaello 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 105
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: 2017-12-14, 12:39   

Znalazłem stetoskop, tyle że z krótkim kijem (z włókna szklanego chyba) więc nie wszędzie sięgnę.

Sprawdzałem tak.
Na odpalonym silniku przyłożyłem:
- do obudowy alternatora (najwygodniej bo wysoko) - cisza
- alternatora - w szparę miedzy obudową a kołem (to chyba sprzegiełko się nazywa) - szuranie o "kija" zagłusza wszystko.
- obudowa pompy wspomagania - cisza
- do napinacza nie dosięgnął "kij"
Ale ......
Przyłożyłem go do paska gdzieś w połowie drogi między pompa a alternatorem i bingo !! !! ćwierka, słychać wyraźnie, przebija sie ten dźwięk przez szuranie obcierającego o stetoskop paska.
Sprawdzałem zmianę natężenia dźwięku idac w dół w stronę pompy (cichło) i w góre do alternatora (zdecydowanie głośniej).
W końcu wróciłem do tego koła na alternatorze. dotykając go z góry do paska - ćwierka, z boku do kółka - tylko szuranie.
Więc tak niby wiem a nie wiem. :-(
Wydaje się (nie dostąłem sie tylko do napinacza) że źródło jest w alternatorze ale obudowa i rolka po dotknięciu milczą a pasek ćwierka. nie mam 100% pewności czy nie przenosi się jak po telegrafie ten dźwięk.
Boje się że nawet gdybym jakoś naciągnął napinacz i zsuną pasek aby bez odpalania auta (ryzyko wciągnięcia wiszącego paska) pokręcił kółkiem alternatora mogę nie byc wstanie "wyćwiekrać" usterki. (za wolno, bez obciążenia paskiem itp.).
Jakaś podpowiedź?
 
 
Toperz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALW
Imię: Imię
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 469
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2017-12-14, 14:01   

Jak byś dotknął do dobudowy alternatora i było by to jedno z łożysk w nim to na bank byś to słyszał.
Zobacz czy się nie da jakoś uzdatnić tego stetoskopu w dłuższy kij i uważaj na palce jak trafią pod pasek to sie możesz nawet z dłonią pożegnać - serio.
Nie wiem jak to wygląda w 1,9 tdi ale może jak byś kawałek przodu rozebrał to by było lepsze dojście lub założyć pasek na poszczególne elementy obrotowe i napędzać np wkrętarką - tak też czasem daje rade :)
_________________
Fuck Fuel Economy
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
4ndrew 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Andrzej
Wiek: 26
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-01-06, 23:12   

może sprzęgło alternatora? u mnie było uszkodzone i popiskiwało. Kilku speców obstawiało pompę, napinacz.
 
 
Toperz 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALW
Imię: Imię
Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 469
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-01-08, 08:54   

4ndrew napisał/a:
może sprzęgło alternatora?


Co to jest sprzęgło alternatora? <wysmiewacz>
_________________
Fuck Fuel Economy
 
 
4ndrew 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Andrzej
Wiek: 26
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 34
Skąd: Chełm
Wysłany: 2018-01-19, 22:29   

Toperz napisał/a:
4ndrew napisał/a:
może sprzęgło alternatora?


Co to jest sprzęgło alternatora? <wysmiewacz>

https://a4-klub.pl/topic/181742-all-tdi-sprz%C4%99g%C5%82o-alternatora-jakie-objawy-uszkodzenia/ <wysmiewacz> <brawo>

takimi pytaniami robisz śmietnik ;)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: