Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ AEL 2.5 140 KM] Ciężko pali
Autor Wiadomość
macrainbow 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: malizna
Wiek: 36
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 20
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-24, 19:58   [ AEL 2.5 140 KM] Ciężko pali

Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z zapalaniem w sumie to od jakiś 4 lat.
Długo wstrzymywałem się z pisaniem posta bo podobnych jest bardzo dużo.

Nie bardzo wiem od czego zacząć :)
Auto stoi cały czas na dworze pod blokiem.
Zarówno w zimie jak i w lecie mam problem z odpaleniem.

W zimie jak są przymrozki około -10 -15 zapala normalnie, kilka razy zakręci 2-3x i zapala. Przy temperaturze -5 +5 ma już spore problemy kręcę aż padnie akumulator. Zmienię akumulator na naładowany bo drugi trzymam w domu i za którymś zakręceniem zapali.
Jak już przejadę parę km to pali od razu nawet gdy nie złapie temp na wskaźniku.
Tak przeważnie jest zimą.

W lecie też ma problem z zapłonem, muszę go męczyć by zapalił po nocy.
Po przejechaniu kilku km i dłuższym postoju nie pali czysto, jak by się zdławił przy kręceniu.

Te usterki nie występują za każdym razem ale w około 60-70% są problemy.

Np. ostatnio z rana zapalił normalnie, po 30km zatrzymałem się na autostradzie na 2 min i nie chciał zapalić, kręciłem aż prawie padł aku i zapalił tak jak by ostatnią energią która w nim została. Później przez cały dzień palił normalnie albo prawie normalnie z lekkim zadławieniem.

Ostatnio wymieniałem, filtry (pomogło na parę dni), to coś od cofania paliwa, zamontowałem nawet gruszkę która pompuje paliwo (nic to nie daje gdy ma gorszy dzień), ustawiałem kąt zapłonu, zmieniłem świece żarowe na nowe.
Tej zimy łatałem przewody od przepływomierza bo ktoś je zjadł, błąd skasowany, nie wiem ile jeździłęm z przegryzionymi jeżdżąc po mieście w ziemi nie czułem różnicy. Błąd na kompie został skasowany i nie wyskakiwał ponownie
Z 3 lata temu zmieniałem uszczelki w pompie paliwa bo przeciekała, przez chwile lepiej zapalał
Tankuje przeważnie na stacji samoobsługowej emila.

Po zapaleniu silnik pracuje równo, a nawet bardzo ładnie.

Co mam teraz sprawdzić? Jakieś pomysły?

[ Dodano: 2015-08-30, 20:25 ]
Po przestawieniu kąta pompy jak by gorzej palił.
Zmiana akumulatora na nowszy nic nie dała.

Pojechałem jeszcze raz na komputer by mi sprawdził czy nic się nie przestawiło po przejechaniu kilku kilometrów.
Kąt jest prawie idealnie na środkowej linii.
Tylko zobaczyłem że chyba w ustawieniach programu był wybrany silnik 2.5TDI ATT 1000 obrotów (obrotomierz w aucie pokazywał 1000 obrotów). A ja mam AEL 2.5TDI czy ma to jakieś znaczenie?
Dopiero po powrocie do domu o tym pomyślałem.

Na komputerze wyskoczył jeszcze taki błąd

Podobno jakiś błąd wtrysku sterującego.
Chłopak wziął omomierz pomierzył coś przy tej pierwszej kostce co na zdjęciu i stwierdził że napięcie jest idealne


Dodaj jeszcze że silnik po odpaleniu pracuje bardzo ładnie, w czasie jazdy też jest wszystko ok
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
DaNNy91 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Wiek: 26
Dołączył: 27 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2015-12-27, 22:51   

Kolego , miałem identyczne objawy jak ty i do tej pory nie wiem o co chodzi ....ale "zaleczylem" problem , mianowicie ustawiłem zapłon prawie na max wyprzedzony, na słuch chodzi agresywnej ale bez przesady, bo komputer pokazuje błędny odczyt . Zrobiłem to z 2 lata temu i jest ok ....ale dalej nie wiem czemu pokazuje błędnie
 
 
dzeter 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Imię: Darek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 8
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2015-12-28, 06:50   

Moja sugestia to na początku czepiałbym się zasilaniem paliwa do pompy. Weź auto na tzw bańkę, podepnij zasilanie i powrót bezpośrednio z pompy do bańki z ropką i zobacz jak będzie odpalał i daj znać.
_________________
specjalizacja pompowtryski wtryskiwacze...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
szczygiel189 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Artur
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2016-01-03, 14:22   

Ja miałem taki sam problem. Ustawiałem katy, zmieniałem świece, itp niby była mała poprawa raz dobrze palił raz źle. Winowajca okazał się rozrusznik. Jak go rozebrałem to w środku był taki syf że aż się przeraziłem. Wyczyściłem wszystko, pozmieniałem tulejki, przy okazji nowe szczotki, poskładałem wszystko, odpaliłem auto i tu szok. Odpalał z pół obrotu, od strzała.
Więc zabierz się za rozrusznik jak tego nie zrobiłeś.
_________________
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
 
 
mojeaudia6c4 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Patryk
Wiek: 25
Dołączył: 05 Sty 2016
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-01-06, 21:10   

Jaki masz macrainbow Kąt wtrysku? Jaka dawka startowa?
 
 
black1989 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Mateusz
Dołączył: 16 Lut 2017
Posty: 1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-16, 20:17   

Witam, nie bede otwierał nowego tematu tylko zapytam tutaj bo w sumie ta sama sprawa ale inne objawy.

Mianowicie w mojej audi mam taki problem że przy dodatniej temperaturze samochód pali od strzała i nie ma na co narzekać. Ale pewnego razu podczas pierwszych mrozów zaczeło sie coś dziać i nie moge znaleść przyczyny.

Przestał odpalać praktycznie wogóle, a jeśli odpalił to chodził jakby nie na wszystkie tłoki (telepanie straszne). Po odpaleniu z czasem sie to normowało(około 10 minutach). ale zazwyczaj następnego dnia już nie dałem rady go odpalić. Dodam że dziś po mrozach i naładowaniu aku odpalił po 5 obrotach normalnie chodząc.

Wymieniłem olej, filtra paliwa, przewody przelewowe bo były sparciałem, świece też nowe. Aku jest wporządku. Jeśli ktoś by miał jakiś pomysł to bym był wdzięczny. Dodam że problemu z odpalaniem zaczynają sie praktycznie od minimalnych minusów. Prosze o dobra rade.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: