Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ ADR 1.8 125 KM] Problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
camelllcamelll 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Ryszard
Pomógł: 45 razy
Wiek: 15
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1239
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-07-17, 18:36   [ ADR 1.8 125 KM] Problem z odpaleniem

Witam

Audi A6C4 motor ADR 1,8 bez - 125 KM - problem z odpaleniem, jak jest pełen zbiornik benzyny odpala od strzała, zrobię około 1500 km i mam problem z odpaleniem tzn. jak złapie to przez chwile nie chce wejść na obroty, jakby brakowało mu paliwa.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Marcinm87 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKN
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-07-18, 21:37   

Kolega miał podobnie tylko w Oplu winna okazała się pompka paliwa może być zapchana lub do wymiany.
_________________
Moja piękna Audi: http://www.a6klub.pl/audi...ghlight=#862308
 
 
camelllcamelll 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Ryszard
Pomógł: 45 razy
Wiek: 15
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1239
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-07-19, 05:16   

Marcinm87 napisał/a:
winna okazała się pompka paliwa może być zapchana lub do wymiany


Wydaje mi się że jeżeli byłaby to pompka paliwa to problem by występował cały czas, a on jak odpali / po nocy / to już jest dobrze - odpala i chodzi bez zarzutu.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Marcinm87 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKN
Imię: Marcin
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2017-07-19, 13:20   

Proponuję zmierzyć ciśnienie na listwie
_________________
Moja piękna Audi: http://www.a6klub.pl/audi...ghlight=#862308
 
 
camelllcamelll 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Ryszard
Pomógł: 45 razy
Wiek: 15
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1239
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-01-21, 21:36   

Pompka paliwa wymieniona i jest OK.



Za szybko się ucieszyłem, wyjeździłem trochę paliwa i jest znowu problem z odpaleniem.
Jak naleje pełny kibel to odpala normalnie.
Jakieś sugestie mile widziane.
 
 
motor125kM 


Model: A4 B5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: ANDRZEJ
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: SG
Wysłany: 2018-02-27, 21:23   

Mam podobne objawy i na 90% obstawiam zużytą pompę paliwa:
-przy pierwszym odpaleniu po nocy jak mniej niż 1/2 baku trudno odpala i nierówno chodzi
Sprawdziłem ciśnienie :
1. nie trzyma parametrów po przekręceniu kluczyka (bez odpalenia)
nabija 4bary i gwałtownie spada na 2bary a powinno trzymać 4bary do momentu odpalenia
2.po 10min po zgaszeniu powinno być min 2,5bara a jest 1,9bar
Trochę podejrzewam regulator ciśnienia na listwie ale jego nie ma jak za bardzo sprawdzić
tylko trzeba by w ciemno wymienić (tylko co by miał do rzeczy poziom paliwa)
Nie sprawdziłem wtrysków czy np. nie kapią przy pierwszym uruchomieniu pompy?
Ale teraz nie mam warunków na tym mrozie do takich eksperymentów.
Ostatni element to filtr paliwa ale chyba najmniej istotny.
Pompę paliwa wymieniłeś na jaką ? (nowa ori/używka czy zamiennik ) ?
Inny motyw w Twoim przypadku to czy czasem nie robi się podciśnienie w baku?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
camelllcamelll 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Ryszard
Pomógł: 45 razy
Wiek: 15
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1239
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-28, 08:48   

1. Nowa pompa paliwa MAGNETI MARELLI / swoją starą włożyli my do kolegi i śmiga
2. Filtr paliwa nowy
3. Regulator ciśnienia paliwa wymieniony / 2 szt /
4. Korek wlewu paliwa nie dokręcam do końca / tak że podciśnienie się nie robi /
U mnie pompa chodzi dopiero przy kręceniu rozrusznikiem, więc jak wezmę na przekaźniku od pompy parę razy włączę pompę to odpala dobrze. Jeżeli by paliwo skapywało wtryskami / w moim przypadku / to przy pełnym zbiorniku byłoby to samo. U mnie jak mam ujeżdżone z 20 l to już problem z odpaleniem.
 
 
motor125kM 


Model: A4 B5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: ANDRZEJ
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: SG
Wysłany: 2018-03-01, 19:24   

camelllcamelll napisał/a:
U mnie pompa chodzi dopiero przy kręceniu rozrusznikiem

Ale czy zawsze tak było? bo może na tym polega problem .
A w takim razie czy możesz podać jaki masz numer sterownika silnika?
camelllcamelll napisał/a:
swoją starą włożyli my do kolegi i śmiga

A czy u Twojego kolegi jest też tak, że pompa startuje tylko razem z rozrusznikiem czy wcześniej
na 2-3s (zaraz po włączeniu zapłonu jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika) ?
 
 
camelllcamelll 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Ryszard
Pomógł: 45 razy
Wiek: 15
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1239
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-03-01, 20:00   

Sterownik silnika / odczytany z VCDS /

8D0 907 557 F

A u kolegi już nic się nie sprawdzi, rozwalił auto i poszło do kasacji a on nie pamięta czy przed kręceniem włączała się pompa na moment.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 351
Skąd: Zamość

Wysłany: 2018-03-01, 20:12   

Nie zawsze pompa się uruchamia przed kręceniem rozrusznikiem bo często nie ma takiej potrzeby gdy np w układzie jest odpowiednie ciśnienie paliwa to pompa się nie włączy, a dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
Najlepszym rozwiązaniem było by wpięcie się manometrem i zmierzenia ciśnienia lub np sprawdzić czy na bezpiecznikach od pompy paliwa przez 2 sekundy przed uruchomieniem rozrusznika czy pojawia się napięcie. Powinno być słychać też przekaźnik od pompy paliwa.
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
camelllcamelll 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Ryszard
Pomógł: 45 razy
Wiek: 15
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1239
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-03-02, 05:35   

A jak wytłumaczyć sytuację jak jest pełny kibel paliwa to odpala dobrze ??
 
 
motor125kM 


Model: A4 B5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: ANDRZEJ
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 4
Skąd: SG
Wysłany: 2018-03-02, 14:28   

Ale czy zawsze tak było że:
camelllcamelll napisał/a:
U mnie pompa chodzi dopiero przy kręceniu rozrusznikiem
?
Po za tym na początku podałeś że :
camelllcamelll napisał/a:
jak jest pełen zbiornik benzyny odpala od strzała, zrobię około 1500 km


Ton chyba coś nie tak bo ile on pali/100km ?? ? (chyba że masz LPG)
Co do samej pompy (masz nową i jest to samo jak przy tej co była wcześniej) więc to nie ona
jest przyczyną.
Ale nowa czy stara zasadę pracy ma w układzie paliwowym taką samą .
Według mojej wiedzy pompa powinna dostawać zasilanie (na taki czas jaki ma w oprogramowaniu ECU) zawsze po włączeniu zapłonu, żeby w razie potrzeby nabić max ciśnienie na listwie wtryskowej (ok.4bar )przed odpleniem (uruchomieniem wtryskiwaczy).

Jeśli pompa startuje dopiero razem z rozrusznikiem to może jest w stanie szybciej nabić odpowiednie ciśnienie jedynie przy pełnym baku bo jest cała zanużona w paliwie ( cała jest wypełnina PB) i nie ma opóźnienia na zassanie paliwa do jej wnętrza (którym jest smarowana i chłodzona).
Ale może jest jeszcze jakaś inna przyczyna ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
PieterB 



Model: 80 B4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1994
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 351
Skąd: Zamość

Wysłany: 2018-03-02, 15:37   

camelllcamelll napisał/a:
A jak wytłumaczyć sytuację jak jest pełny kibel paliwa to odpala dobrze ??
taką sytuację widziałem tylko raz, jak było zapchane sitko i pompa nie była w stanie zassać wystarczającej ilości paliwa
_________________
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
 
 
camelllcamelll 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Ryszard
Pomógł: 45 razy
Wiek: 15
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1239
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-03-02, 19:50   

motor125kM napisał/a:
Według mojej wiedzy pompa powinna dostawać zasilanie (na taki czas jaki ma w oprogramowaniu ECU) zawsze po włączeniu zapłonu


Jutro sprawdzę czy po włączeniu zapłonu pompa dobija paliwo.
Tak mam założony gaz.

PieterB napisał/a:
taką sytuację widziałem tylko raz, jak było zapchane sitko i pompa nie była w stanie zassać wystarczającej ilości paliwa


Sitko mam założone nowe.

[ Dodano: 2018-03-04, 10:31 ]
camelllcamelll napisał/a:
motor125kM napisał/a:
Według mojej wiedzy pompa powinna dostawać zasilanie (na taki czas jaki ma w oprogramowaniu ECU) zawsze po włączeniu zapłonu


Jutro sprawdzę czy po włączeniu zapłonu pompa dobija paliwo.
Tak mam założony gaz.

PieterB napisał/a:
taką sytuację widziałem tylko raz, jak było zapchane sitko i pompa nie była w stanie zassać wystarczającej ilości paliwa


Sitko mam założone nowe.


Więc tak, po włączeniu zapłonu pompa się nie odezwie - słychać ją jak kręcę rozrusznikiem, popuściłem jeszcze przewody przy filtrze paliwa i niema żadnego ciśnienia a auto odpala dobrze / mam pełny kibel paliwa /.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: