Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mat1324
2018-02-08, 21:02
[ A6 C6] Wypalanie DPF
Autor Wiadomość
tobi71 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUC
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 401
Skąd: Emden
Wysłany: 2018-11-21, 11:34   

Co oznacza komunikacja po UDS ?
_________________
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + ChipBox 41 PS
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
tomnik 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CANA
Imię: Tomek
Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 210
Skąd: Ostrowiec Św.

Wysłany: 2018-11-21, 11:59   

tobi71 napisał/a:
Co oznacza komunikacja po UDS ?
Protokół komunikacji.
 
 
Karol-A6C6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 31
Skąd: W-M
Wysłany: 2018-11-29, 07:48   

Panowie a jak sprawdzić czy poprawnie działa czujnik ciśnienia różnicowego dpf?
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 465 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8223
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-29, 10:57   

Na odpalonym silniku musi być maksymalnie kilkanaście mbar w polu 102.3, a w polu w polu 104.4 ma być zero. Po podniesieniu obrotów czujnik ma reagować na ich wzrost.
 
 
Karol-A6C6 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 31
Skąd: W-M
Wysłany: 2018-11-29, 13:48   

to na rozgrzanym sprawdzić czy na zimnym też można? te grupy to w VCDS tak?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 465 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8223
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-11-29, 15:10   

Na rozgrzanym, ponieważ jak jest chłodniej, to na postoju są wyższe obroty i czujnik wskazuje większą wartość ciśnienia, bo jest więcej spalin przed filtrem.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
SMichał 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-12-05, 22:58   

[quote="tomnik"]
mat1324 napisał/a:
Wydaje mi się, że tuner coś nabroił...

Pomiary wyglądają w porządku, oprócz zbyt dużej wartości obliczonej ilości sadzy (pole 104.2) w stosunku do zmierzonej (pole 104.3).
To nie jest nic niezwykłego, Mateusz.
Dziwne w tym przypadku jest to, że 104.2 pokazuje wartość 37.5... Przy 32 sterownik zaczyna regenerację. Wartość ta powinna uleć zmniejszeniu.



Witam

Problem rozwiązany. Zostawiam dla potomnych informację co zostało zrobione, aby uniknąć niepotrzebnego wydawania pieniędzy, na pranie DPFa czy wynianę czujnika G450 jak to było w moim przypadku po zaślepieniu EGRa.
Otóż tuner przywrócił instalację elektryczną EGR, aby komputer auta ją widział. (wcześniej po wyprogramowaniu wypiął też na stałe wtyczkę z EGRa), Zobił też tak, że zawór dalej się nie otwiera i jest zaślepiony.
Po tym zabiegu DPF zaczął się nareszcie wypalać samoczynnie. Po zrobieniu trasy i podpięciu pod VCDSa było widać w bloku 104, że się wypalił kilka km temu i wartości sadzy spadły prawie do 0. Przejechałem ok 1000 km głównie po mieście + 2 trasy i DPF się nie zaświecił na FISe, gdzie wcześniej po zrobieniu jednorazowej trasy 500km na ekspresówce potrafił się zaświecić.
Dziękuje jeszcze raz za pomoc i mam nadzieję, że komuś to uratuje sytuację.
Pozdrawiam.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: