Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Regeneracja
reflektorów
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RomanS
2013-05-15, 22:13
[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
Autor Wiadomość
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-03, 20:32   

Hamując 288/245 tył jest bardzo słaby. Czytając ten wątek zmiana na 255 jest duża poprawa.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 10 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 769
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-10-03, 20:40   

Zrób sobie najpierw przód i wtedy zobaczysz jak się hamuje i jaka różnica

[ Dodano: 2017-10-03, 21:41 ]
Ja mam z przodu 320 z tyłu nawet nie wiem jaka bo nie mierzylem i też myślałem o zmianie ale jakbym brał to z S6
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-09, 18:44   

No widzisz, mając 288/245 na suchym przód nurkuje. Na mokrym abs luzuje przód, a tył nawet nie myśli się zblokować. Takie super hamulce, że raz zimą ręczny się zablokował to przejechałem kilkanaście km zanim puścił (tarcza się nawet nie przegrzała). Temu szukam zacisków (i jarzma?) pod 255. Te co widziałem to miały tłoczek 38. :( Z tego co widziałem to avanty miały 255, ale nie wiem czy podpasują pod quattro.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 10 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 769
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-10-10, 21:22   

To może wina leży w zaciskach? Może trzeba wyczyścić sprawdzić? Bo po założeniu nawet tych 255 to masz tylko 1cm różnicy gdzie nawet klocek nie sięga na całą powierzchnię . Skoro mówisz że ręczny ci się zapiekl i tarcza się nie zagrzała no to jak ma hamować? Moim zdaniem wina nie leży po stronie tarcz bardziej bym się skupił aby zaciski pracowały dobrze i na prowadnicach.
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-10-10, 22:03   

Tylko według tego wątku tłoczek jest większy, więc siła hamulca będzie większa. Tarza się nie przegrzała, ale klocek ładnie wyczyściło.

[ Dodano: 2017-10-15, 12:45 ]
Czy zacisk i tłoczek 255 z każdego a6 (po FL, avant, FWD) będzie pasował pod mój przedliftem quattro?

[ Dodano: 2017-11-15, 19:13 ]
Przepraszam za kłopot, ale może ktoś potwierdzić, że zacisk z oznaczeniem 5780/5 to jest pod tarczę 255 czy 245?
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 10 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 769
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-11-15, 21:52   

8E0 615 423 strona lewa tarcza 245
8E0 615 424 strona prawa tarcza 245
8E0 615 423 A strona lewa tarcza 255 (to jest z mojego modelu)
8E0 615 424 A strona prawa tarcza 255 ( to jest z mojego modelu)
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-11-15, 21:56   

Pomyłka, nie chodziło mi o zacisk, a jarzmo. Kupiłem o oznaczeniu 5780/5 i kurcze nie pasuje tarcza 255
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 10 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 769
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-11-15, 22:03   

Jarzmo pod 255 ma numer 8E0 615 425 F

[ Dodano: 2017-11-15, 22:05 ]
Wg Etki jarzmo powinno pasować pod 245 i 255 ma numer 8E0 615 425 to jest wg twojego modelu i widnieje dla obu rozmiarów tarcz
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-11-16, 20:23   

Odebrałem samochód. Przód 312, z tyłu fabryczne 255. Przy mocniejszym hamowaniu (nie do podłogi) przód nurkuje. Oczywiście tarcze zimmerman, a klocki ferodo. Nigdzie nie mogę znaleźć zacisków z tłoczkiem 43 (przeglądam olx i co się nie spytam to jest 38mm - te od tarczy 255). Może z innego samochodu pasują (może być tłoczek 41mm).
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Zbój 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ANK 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Krzysiek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 253
Skąd: Siedlce/Parczew
Wysłany: 2017-11-16, 20:37   

Tłoczek 41mm vw transporter chyba t4 albo t5
Tłoczek 43mm s6 c5 phaeton 5.0tdi
41mm i 43mm to już wentylowane tarcze
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 10 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 769
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-11-16, 22:50   

Ja też seryjnie mam 255 przód 320 i dobrze hamuje przyczyną u ciebie może być gdzie indziej. Może coś z pompą ABS jest że ładuje bardziej na przednie koła? Te zmiany które chcesz zrobić mogą nie przynieść super zmian. I wątpię żeby w twoim przypadku auto tak hamowało od nowości. Auto wyszło na takich hamulcach i uwierz że zostały napewno przemyślane żeby nie było takiego efektu
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
mwx 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Imię: Maciej
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 1319
Skąd: Poznań West
Wysłany: 2017-11-17, 09:34   

Obstawiam zapieczone samoregulatory w tłoczkach tylnych hamulców.
Trzeba wyjąć tłoczek, wyjąć z niego samoregulator i dokładnie przesmarować ATE Bremzzylinderpaste, jeśli jeszcze rdza go nie zeżarła.
A rdza go żre, bo tłoczki mają maluteńki odpowietrznik prowadzący do wewnątrz, przez który wdziera się woda.

Zapieczone regulatory powodują miękki hamulec, gorsze hamowanie tyłu i słaby ręczny.
_________________
Nie "TE auto" tylko "TO auto".
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-11-17, 21:05   

Zaciski zostały sprawdzone przez mechanika. Ręczny trzyma bardzo dobrze. Jednak przód mocno nurkuje.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 242 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3898
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-11-17, 21:16   

Może amorki nie trzymają <mysli> .
 
 
qwerty01 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Marcin
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 202
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-11-18, 16:38   

Przednie? Były wymieniane 3 lata temu (zawsze przód nurkował). SKP nigdy nie mieli zastrzeżeń do zawieszenia.'W przyszłym miesiącu poproszę o wydruk z testu hamulców na SKP.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: