Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ a6 c4 2,5tdi ] automat szarpnięcię skrzyni przy.....
Autor Wiadomość
kazrafal 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Automat
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 101
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-01-05, 09:27   [ a6 c4 2,5tdi ] automat szarpnięcię skrzyni przy.....

Witam.
Mam do was pytanko dotyczące mojej automatycznej skrzyni biegów. Chodzi o to, że zauważyłem szarpnięcie przy zmianie biegu, ale tylko z 3-go na 4-ty bieg. Dzieje się tak zarówno, gdy skrzynia jest zimna jak i rozgrzana. Najmocniej jest to odczuwalne przy spokojnej jeździe np. jak 4-ty bieg wskakuje przy prędkości ok. 60-70km/h. Szarpnięcie jest delikatniejsze, gdy auto rozpędzam szybciej, że tak powiem "z gazem w podłodze". Wtedy praktycznie tylko słychać zmianę biegu. Poziom oleju ok. Co może być przyczyną? Czy to znak, że skrzynia się już kończy?
Pozdrawiam.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kkominek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-09, 17:25   

Od dawna to masz? Bo u mnie też jest bardzo leciutkie szarpnięcie ( właściwie to jakby nagłe przyspieszenie po zmianie biegu raczej bez efektów dźwiękowych ). Ciekawy jestem jak szybko trzeba szykować kasę. No i ile???
_________________
V6 2,5TDI 1998r tiptronic
 
 
kazrafal 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Automat
Wiek: 36
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 101
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-01-09, 19:39   

Co masz kolego na myśli pisząc "...właściwie to jakby nagłe przyspieszenie po zmianie biegu..." Tzn. wzrastają ci obroty silnika?
Ja ze 3 miesiące już tak jeżdżę i u mnie jest wyraźne szarpnięcie-uderzenie też bez odgłosów. Tyle, że to pewnie kwestia jeszcze dobrego zawieszenia skrzyni i silnika. Używana skrzynia to koszt ok. 1000-1500zł. oczywiście do C4, a remont pewnie jeszcze droższy. W mojej okolicy nie ma żadnego, godnego polecenia speca od skrzyń. Za samą diagnozę wołają 800-1000zł :shock:
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kkominek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-09, 23:46   

chodzi mi o to, że delikatnie przyspieszając czuję bardzo wyraźnie kiedy przełącza się bieg bo towarzyszy temu nagły wzrost prędkości, czyli właściwie szarpnięcie ale właśnie bezgłośne. Dlatego pytam. Mam to chyba na dwóch przełożeniach - między 2-3 i 3-4. Chyba. Jak zmieniam ręcznie ( mam tiptronika w C5) to tego też nie czuję. Faktycznie inne biegi przełączają się bez tego efektu, słychać tylko zmiany obrotów silnika. Ludziska piszą, że zmiany biegów WOGÓLE nie czują więc u nas chyba cos nie gra. Chociaż ja muszę jeszcze sprawdzić stan oleju. Bo wymiany chyba lepeij nie ryzykować?
_________________
V6 2,5TDI 1998r tiptronic
 
 
PatrykP83 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-02-22, 17:12   

Chyba wiem o co Ci chodzi kolego! Ja też tak mam ale tylko na zimnym silniku i jak zmnienia z 1 na 2! Ale to tylko w sumie pierwsze dwie może trzy zmiany później jest ok! To takie uczucie jak by 2 zapinał na sztywno! U mnie czasami też mam wrażenie że 3 zapina na sztywno! Już sam nie wiem może ja jestem przewrażliwiony, nigdy nie jeździełm automatem a tym jeżdze 2 tygodnie! Może poprostu za dużo czytam i szukam dziury w całym :) Sam nie wiem!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: