Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
SuperParts!
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ a6 c4 2,5tdi ] automat szarpnięcię skrzyni przy.....
Autor Wiadomość
kazrafal 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Automat
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 101
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-01-05, 09:27   [ a6 c4 2,5tdi ] automat szarpnięcię skrzyni przy.....

Witam.
Mam do was pytanko dotyczące mojej automatycznej skrzyni biegów. Chodzi o to, że zauważyłem szarpnięcie przy zmianie biegu, ale tylko z 3-go na 4-ty bieg. Dzieje się tak zarówno, gdy skrzynia jest zimna jak i rozgrzana. Najmocniej jest to odczuwalne przy spokojnej jeździe np. jak 4-ty bieg wskakuje przy prędkości ok. 60-70km/h. Szarpnięcie jest delikatniejsze, gdy auto rozpędzam szybciej, że tak powiem "z gazem w podłodze". Wtedy praktycznie tylko słychać zmianę biegu. Poziom oleju ok. Co może być przyczyną? Czy to znak, że skrzynia się już kończy?
Pozdrawiam.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kkominek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-09, 17:25   

Od dawna to masz? Bo u mnie też jest bardzo leciutkie szarpnięcie ( właściwie to jakby nagłe przyspieszenie po zmianie biegu raczej bez efektów dźwiękowych ). Ciekawy jestem jak szybko trzeba szykować kasę. No i ile???
_________________
V6 2,5TDI 1998r tiptronic
 
 
kazrafal 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Automat
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 101
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-01-09, 19:39   

Co masz kolego na myśli pisząc "...właściwie to jakby nagłe przyspieszenie po zmianie biegu..." Tzn. wzrastają ci obroty silnika?
Ja ze 3 miesiące już tak jeżdżę i u mnie jest wyraźne szarpnięcie-uderzenie też bez odgłosów. Tyle, że to pewnie kwestia jeszcze dobrego zawieszenia skrzyni i silnika. Używana skrzynia to koszt ok. 1000-1500zł. oczywiście do C4, a remont pewnie jeszcze droższy. W mojej okolicy nie ma żadnego, godnego polecenia speca od skrzyń. Za samą diagnozę wołają 800-1000zł :shock:
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kkominek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-09, 23:46   

chodzi mi o to, że delikatnie przyspieszając czuję bardzo wyraźnie kiedy przełącza się bieg bo towarzyszy temu nagły wzrost prędkości, czyli właściwie szarpnięcie ale właśnie bezgłośne. Dlatego pytam. Mam to chyba na dwóch przełożeniach - między 2-3 i 3-4. Chyba. Jak zmieniam ręcznie ( mam tiptronika w C5) to tego też nie czuję. Faktycznie inne biegi przełączają się bez tego efektu, słychać tylko zmiany obrotów silnika. Ludziska piszą, że zmiany biegów WOGÓLE nie czują więc u nas chyba cos nie gra. Chociaż ja muszę jeszcze sprawdzić stan oleju. Bo wymiany chyba lepeij nie ryzykować?
_________________
V6 2,5TDI 1998r tiptronic
 
 
PatrykP83 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 8
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-02-22, 17:12   

Chyba wiem o co Ci chodzi kolego! Ja też tak mam ale tylko na zimnym silniku i jak zmnienia z 1 na 2! Ale to tylko w sumie pierwsze dwie może trzy zmiany później jest ok! To takie uczucie jak by 2 zapinał na sztywno! U mnie czasami też mam wrażenie że 3 zapina na sztywno! Już sam nie wiem może ja jestem przewrażliwiony, nigdy nie jeździełm automatem a tym jeżdze 2 tygodnie! Może poprostu za dużo czytam i szukam dziury w całym :) Sam nie wiem!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: