Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC części aut superparts.pl części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w Multitronic CVT A6 C7 2013r g052516
Autor Wiadomość
DariuszJob 


Model: A7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 333KM
Napęd: Quattro
Rok: 2016
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 182
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-12-01, 11:09   Wymiana oleju w Multitronic CVT A6 C7 2013r g052516

Witam zamierzam wymienić olej w skrzyni , dedykowany to g052516a2 po 130zl za litr wchodzi nie całe 8L, zastanwiam się nad zamiennikiem z FEBI lub coś innego , zastanawiam się czy jest sens przepłacać bo jeśli chodzi o oleje silnikowe OE VW to jest poprostu Castrol nic więcej , za ponad 300z za 5l więc zastanawiam się czy tu nie jest podobnie , OE olej ale od jakiegoś producenta , z febiego koszt 38zl
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-12, 18:01   

Hej, z tego co czytałem te skrzynie lepiej zalewać ATF z ASO, chociaż myślę, że nic się nie stanie jak użyjesz zamiennika - pod warunkiem że ma te same parametry - tu dobrze się upewnij.

Ja mam inny dylemat odnośnie Multitronika - w ASO powiedzieli mi, że nie wymienia się tam filtru oleju, natomiast inny serwis i forum, twierdzi, że się wymienia - więc jak to jest??
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2309
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-12, 20:29   

W A6 C6 przy skrzyni multi filtr wymienia się tylko podczas remontu skrzyni, ponieważ jest on w wewnątrz skrzyni. Przy zwykłym serwisie skrzyni multi wymienia się tylko olej i ewentualnie uszczelki pod korkami. Jak chcesz mogę Ci sprawdzić w ELSIE jak przebiega wymiana w Twoim aucie, tylko musisz zrobić zdjęcie swojej całej wlepki. Podam Ci numery części oraz instrukcje wymiany.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 293 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5176
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-12, 22:21   

ja bym się mając C7 nawet nie zastanawiał tylko lał ori olej , ja nawet to swojego lałem ori olej do skrzyni multi

w C7 w skrzyniu multi ( skrzynia 0AW taki typ ) - nie wymienia się filtra jak we wcześniejszych
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-13, 11:52   

Dzięki za odpowiedzi, czyli mam rozumieć, że W KAŻDEJ skrzyni Multitronic w C7 (bo nie wiem, jaki typ mam) - nie wymienia się filtra??
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 293 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5176
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-13, 12:04   

tak dokładnie
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-14, 12:01   

Dzięki, a moje pytanie stąd, że specjalizujący się w Audi serwis (poza ASO) stwierdził, że razem z płynem ATF trzeba wymienić filtr jeszcze w skrzyni za ok. 160 pln. :/
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 147 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4002
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2017-01-14, 12:06   

Co to za serwis? :| Jak możesz to zdradź jego nazwę, aby wiadomo było gdzie nie jechać.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2309
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-14, 15:57   

Kolega seba.79 przesłał mi na PW swoją wlepkę i niestety, ale serwis ma rację <okok> . Skrzynie bezstopniowe o oznaczenie 0AW mają dwa filtry oleju (wewnętrzny oraz zewnętrzny). Wewnętrzny oczywiście wymieniany jest podczas remontu skrzyni, ponieważ aby się do niego dostać trzeba rozdzielić skrzynię na pół, a zewnętrzny wymienia się gdy posiada rysy (według ELSY). Z racji tego, że nowy w ASO kosztuje ok. 150 zł, chyba warto go przy okazji wymienić :> . Filtr zewnętrzny << klik >> znajduje się z lewej strony skrzyni i przykręcany jest od góry trzema torxami << klik >>. Podłączony jest on do dwóch przewodów olejowych (powrót i zasilanie) idących od i do chłodnicy oleju. Litr oleju do tej skrzyni kosztuje w ASO ok. 130 zł.

W razie czego mogę podać oznaczenia części oraz przesłać instrukcje.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-14, 21:33   

No to wszystko jasne, pewnie ASO wystawiając wstępny kosztorys założyło, że rys nie będzie ;)
 
 
Bart-S 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AVF
Imię: Bartek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-01-14, 21:51   

Nie istotne o której generacji skrzyni Multitronic mówimy... 01J, 0AN i 0AW mają zawsze 2 filtry... Pierwsza i druga generacja miała filtr w środku skrzyni oraz zewnętrzny na przewodach chłodzenia oleju. W 3ciej generacji zmieniono nieco konstrukcję a wraz z nią umiejscowienie filtra zewnętrznego, który teraz mocowany jest w korpusie skrzyni.

Filtry są elementem lifetime - nie wymienia się ich w przypadku okresowej wymiany ATF. O ole wymiana filtra zewnętrznego w 01J i 0AN mija się z celem także ze względu na jego cenę (ponad 1000zł) to w 0AW na uparciucha można to zrobić (z uwagi na zmiany w konstrukcji zabudowy cena filtra spadła do pułapu 160zł).
_________________
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2309
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-14, 22:10   

Nie napisałem, że poprzednie wersje mutli miały tylko jeden filtr :p .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-15, 16:56   

Ale panowie obczajeni w temacie, szkoda, że żaden z Lublina to bym do Was na przegląd przyjechał a nie przepłacał w ASO :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2309
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-15, 16:58   

Nie jestem mechanikiem <figielek> .
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 293 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5176
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-15, 17:13   

a Bart-S akurat naprawia multilotki ;)
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: