Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

powłok hydrofobowych Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Powłoki
hydrofobowe
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wybór części rozrządu - jeden temat
Autor Wiadomość
metyoo 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARE
Imię: Mateusz
Pomógł: 47 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2012
Posty: 2117
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2014-12-13, 12:34   Wybór części rozrządu - jeden temat

Witajcie!
Od jakiegoś czasu mnożą się pytania, jakich części użyć przy wymianie rozrządu, dlatego administracja forum postanowiła utworzyć jeden wątek, który miejmy nadzieję w niedługim czasie rozwieje wątpliwości każdego z was.
_________________
AUDI, VIDE, SILE

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
zediii 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AMX
Imię: Marcin
Wiek: 31
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 212
Skąd: Moszczanka
Wysłany: 2014-12-13, 20:58   

Trafny temat szukałem go już dawno.
AMX 2,8 193KM
A więc ostatnio mój wybór części zamiennych do rozrządu padł na:
Termostat układu chłodzenia (WAHLER)
Pompa wody (HEPU)
Pasek rozrządu (CONTITECH)
Zestaw rolek paska rozrządu (INA)
Jeszcze do zamówienia już wycenione:
Tłumik drgań SNR
ramię napinacza SNR
No i przy okazji zastaw paska klinowego
Pasek Contitech
Napinacz SNR

Wszystko 1050zł z przesyłką

Napiszę po wymianie co miałem założone przy 118kkm w ASO Niemcy aktualnie 200800km
Biorąc pod Uwagę 120kkm ASO wymieniam nie przy 238kkm ale już i Spokój na 60kkm?Dlaczego?? ze względów doświadczeń poprzedniego auta 70kkm i pasek Conti pęk :( :| <uoee>
Tu UWAGA po rozmontowaniu rozrządu ze względu na remont głowicy (zerwanie) WYMIENIAJCIE PASEK ROZRZĄDU smary, olej i płyny eksploatacyjne znacznie skracają jego żywotność!!!! U mnie w poprzednim aucie Lagua I dti 1999r Wymiana uszczelki pod głowicą po awarii termostatu przyniosła następną wymianę uszczelki ze względu na złe splanowanie głowicy A PASEK TEN SAM!!! Wina mechanika że nie zaproponował wymiany paska rozrządu bo to już on sam powinien wiedzieć w jak bardzo zatłuszczonych i zaolejonych rękawiczkach go ściągał :[ A to ma wpływ na żywotność
1 Na pewno pasek DAYCO ( do niego musiałem się dostać aby ocenić stan po kupnie auta)

WYMIENIAJCIE PRZYNAJMNIEJ SAM PASEK podczas jego zdemontowania czy to wymiana pompy czy termostatu, a jeśli jeździcie na tanich rolkach je też WYMIENIĆ NALEŻY!!!



Zamontowane

204525km

Napinacz NTN ori i zamiennik





[ Dodano: 2015-06-18, 21:15 ]
Znalazłem chwilkę czasu i oto zdjęcia z wymiany.
 
 
z.daniel 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AGA
Imię: Daniel
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 131
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-10-10, 09:36   

Witam,
w poprzednim temacie pisałem o uszczelkach, zaślepkach itd. silnika ...
przy okazji rozbierania całego pasa przedniego ... pomyślałem o rozrządzie.
a że nie był on robiony - czas na jego zrobienie.
w związku z tym, chciałbym zapytać o części - jakie oraz jakiej firmy? czy coś ori?
silnik 2.4 AGA 121kW 165KM

i tak:
1 x pasek rozrządu - ile zębów ? jaka szerokość?
1 x napinacz paska
1 x rolka prowadząca pasek
1 x tłumik drgań skrętnych
1 x ramię napinacza
1 x rolka napinacza rozrządu
1 x pompa wody - czy kupować ori z ASO ?
1 x termostat - czy kupować ori z ASO ?
1 x pasek wielorowkowy - czyli klinowy? ... to ten który napędza wisko?

czy coś pominąłem? o czymś zapomniałem?
jakiej firmy kupić poszczególne części by służyły na długo?

z góry dzięki za pomoc.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4051
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2015-10-10, 20:35   

Pompa wody ori HEPU trochę kosztuje (do S6 w ASO 620zł), ale bynajmniej u Mnie z nią się nic nie dzieje (60tkm.). Termostat też bym wzięła z ASO (ok. 150zł), niby Wahler też puszcza na sklepy motoryzacyjne, ale często są z nimi problemy. Pasek klinowy brałabym Contitecha.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Pifpaf 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Poop
Dołączył: 25 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: akij
Wysłany: 2015-10-10, 20:49   

Witam!

Jestem na etapie wymiany rozrządu. Znalazłem komplet za 600 zł. Pasek, rolka napinająca, napinacz paska, rolka zwrotna, napinacz (kowadełko) są firmy Ruville, ale pompa wody jest firmy DOLZ... Opłaca się kupić ten komplet?
 
 
z.daniel 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AGA
Imię: Daniel
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 131
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-10-10, 23:14   

Mazdomania napisał/a:
Pompa wody ori HEPU trochę kosztuje (do S6 w ASO 620zł), ale bynajmniej u Mnie z nią się nic nie dzieje (60tkm.). Termostat też bym wzięła z ASO (ok. 150zł), niby Wahler też puszcza na sklepy motoryzacyjne, ale często są z nimi problemy. Pasek klinowy brałabym Contitecha.


ok, rozumiem.
więc pytanie czy wymiana pompy wody jest konieczna przy wymianie rozrządu czy zbędna? ... jeżeli się nic nie dzieje.

termostat z ASO - na 100% wezmę
pasek rozrządu - Contitech?
pasek klinowy - Contitech? ... obecnie mam Boscha, no i w sumie nowy, ale jeżeli lepiej zmienić to czemu nie.
i co z resztą? ... rolki ? INA ? czy innej firmy?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4051
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2015-10-11, 10:12   

Ja mając cały rozrząd na wierzchu wymieniłabym pompę wody. Nie wiesz kiedy wcześniej była wymieniana, a jak stanie w najmniej oczekiwanym momencie to szkoda silnika zagotować. Z tego co pamiętam wymienia ją się co drugą wymianę rozrządu (tak bynajmniej mechanik mi mówił jak u siebie pierwszy raz rozrząd robiłam). Jeśli dopiero co zmieniałeś pasek klinowy to zostaw ten co masz. Resztę rozrządu wzięła bym INA.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
z.daniel 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AGA
Imię: Daniel
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 131
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-10-15, 18:52   

cały rozrząd zakupiony ... czekam na wymianę. dla potomnych podaję co zakupiłem:

1 x pasek rozrządu - Contitech CT920 - cena: 134,20zł

1 x napinacz (ramię) paska INA 533 0037 20
1 x rolka prowadząca pasek INA 532 0159 10
1 x rolka napinacza rozrządu INA 531 0477 20
1 x tłumik drgań skrętnych INA 533 0034 20
zestaw INA: 530 0179 09 - cena: 493,60zł

1 x pompa wody - HEPU P544 - cena: 201,2zł
1 x termostat - ori z ASO - 078 121 113 F - cena: 133,55zł
1 x pasek wielorowkowy - klinowy Contitech 6PK1880 - cena: 58,80zł
1x napinacz paska wieloklinowego INA 534 0116 20 - cena: 140,20zł

suma: 1161,55zł <mysli>
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 145 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4051
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2015-10-15, 20:02   

Suma całkiem ok <okok> Teraz tylko oddaj auto do ogarniętego mechanika (bo nie każdy umie dobrze wymienić rozrząd w C5). <okok>
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
z.daniel 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AGA
Imię: Daniel
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 131
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-10-15, 20:15   

myślę oddać do quattro-service w Krakowie? ... ?
 
 
601s 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Tomek
Dołączył: 09 Wrz 2015
Posty: 18
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-02-20, 10:07   Wymiana rozrządu 2.4 V6 ARJ ceny części.

Witam wszystkich zainteresowanych, dzisiaj kpiłem wszystkie części do rozrządu i nie tylko. Chciałem się podzielić jak wyglądają ceny tu w Elblągu. Zaznaczę jestem osobą prywatną i nie miałem za wiele zniżek. A więc:
- termostat ASO ori 140zł
- ezektor ASO ori 120zł
- olej LM Top Tec 4100 5W40 5l+1l 190zł
- filtr leju KNECH 46zł
- płukanka LM 300ml 26 zł
INTER CARS:
- świece NGK 34 zł szt. x 6
- odma 128 zł
- pompa wody HEPU 265zł
- napinacz paska wielorowkowego INA 198zł
- pasek wielorowkowy Contitech 69zł
- rozrząd kpl. pasek Contitech + rolki INA + tłumik drgań skrętnych 733zł.
Za wymianę kp. rozrządu, wymianę świec, płukanka silnik i wyimana oleju i filtra oleju, wymiana odmy umówiłem się z mechanikiem na 500zł. Auto zostawiam dziaj po południu odbieram na drugi dzień.
Za wszelkie uwagi będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam wszystkich.
 
 
Apophis 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Imię: Maciek
Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 1334
Skąd: FZA
Wysłany: 2016-02-21, 01:13   

601s napisał/a:
Za wszelkie uwagi będę bardzo wdzięczny.


Ale jakie uwagi-masz wsio jak trzeba <okok>
_________________
Spalanie mojej A8
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
biegi1993 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Szymi
Wiek: 24
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 1
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-09, 18:41   Wymiana rozrzadu A6 C5 165KM

Koledzy powiedzcie mi czy warto brac gotowy zestaw do wymiany rozrzadu czy lepiej kompletować częsci z różnich firm ??

Audi A6C5 121 kW 1997 rok

obecnie jestem po wymianie wielorolkowego paska napinajacego wraz z rolka i mechanik przekazal ze na pasku od rozrzadu pokazaly sie prażki dlatego mysle ze czas najwyższy na wymiane.
 
 
de_never 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Karol
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 67
Skąd: Giżycko
Wysłany: 2016-03-30, 15:45   

Teraz ja pochwale sie moim rozrzadem, podam ceny przed rabatem, bo mam f-vat przed rabatem dla mechanika.


1 x napinacz (ramię) paska INA 533 0037 20 --------------------118 zł

1 x rolka prowadząca pasek INA 532 0159 10 -------------------161 zł

1x napinacz paska wieloklinowego INA 534 0116 20 ------------243 zł

1 x pompa wody - RUV 65472 -------------------------------------229 zł

1 x pasek wielorowkowy - klinowy Contitech 6PK1880 -----------72 zł

1 x pasek rozrządu - Contitech CT920 -----------------------------193zl

1 x rolka napinacza rozrządu SKF VKM11202 --------------------209 zł

1 x tłumik drgań skrętnych SKF VKM11209 -----------------------349zł

2x Febi koncentrat G 12 f01381 -----------------------------------101 zł

Suma : 1676 zl <rotfl>

Do tego oddzielna faktura na łozysko klimatyzacji 76.5
I do tego termostat Wahlera w sumie nawet nie wiem ile kosztował. Pewnie z 50-70 zł.

F vat po rabacie - jakies 1350 zł. Bez łozyska i termostatu.
Razem wszystko jakies 1500 po rabacie za czesci.

Calkowity koszt dla mechanika 1800 zl razem z robocizna ( rozrzad + zagladal do jednego zacisku z przodu)
Rozjazd walków w granicy normy, kumaty mechanik, powiedzialem o co chodzi, przekopał kanały na vagu i pozniej sprawdzal po zamontowaniu paska.

+ 200 zl używane łozysko od wiskozy razem z kolem pasowym, po ktore jezdzilem w pierwszy dzien swiat, niestety awaryjna sytuacja. Na szczescie udało sie dostać.

Całość wyszla 2000 zł.
 
 
Runi1994 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AGA
Imię: Łukasz
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 179
Skąd: Słubice
Wysłany: 2016-04-10, 13:24   

A ja się właśnie przymierzam do wymiany rozrządu . Zastanawia mnie ta aukcja , gdzie jest wszystko w jednym od termostatu po pompę i wszystkie rolki i paski : http://allegro.pl/ina-roz...5936730805.html Cena nie jest wysoka ale czy to dobre komponenty ? Nie chcę oszczędzać , tylko mieć porządne części , żeby już do rozrządu nie zaglądać . ;) Co to tym myślicie ?

Czy jednak wersja druga i pasek kupić conti , pompę wody hepu ( w internecie znalazłem za 250 zł z przesyłką ) , termostat wahler ( też znalazłem w necie ale Mazdomania twierdzi , że wiele osób narzeka na te termostaty , szybko padają ? ) ?? I resztę zestawu kupić INA ( rolki i napinacze ) . Najbliższe ASO mam w Niemczech to bym musiał do nich podjechać i zapytać o ceny jakie mają .

[ Dodano: 2016-04-12, 19:19 ]
Ktoś pomoże i da swoją opinię czy lepiej kupić na tej aukcji czy lepiej komponować samemu wszystkie paski i rolki ?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: