Wczoraj postanowiłem sprawdzic wiatrak - dzis mialem zamawiac nowy, gdyz dziala tylko 1 bieg, chlodnica robi sie nie do dotkniecia i klima sie wylancza.
Rozłączyłem kostke tą co idzie od + i dałem prąd bezpośrednio po kablu z akumulatora - ogromne bylo moje dziwienie kiedy wiatrak zaczal krecic się z ogromna predkoscia - dziala.
Zacząłem szukac przyczyny porównując wszystkco w mojej audi do tescia audi w ktorej klima dziala idealnie. Uwagę moją zwróciły kable od wiatraka - brazowy jest przykrecony do podłużnicy do masy a plus idzie pod ta podluznice. Zdjałem wiec plastikowa klapke w zderzaku i spojrzałem gdzie idzie ten czerwony kabelek == idzie tutaj:
Wziąłem więc próbnik i przyłożyłem do kazdego z 3 przewodów - na 2 pierwszych bylo większe napiecie niz na tym gdzie podpiety jest wiatrak.
Rozłączyłem wtyczke od wiatraka i uruchomilem klime podlaczylem wiatrak po srodkowy przewod - o dziwo wiatrak chlodzi wydajniej, gdy natomiast chlodnica zrobila sie goraca podalem napiecie z akumulatora i w 10 s wiatrak schlodzil chlodnice i klima sie nie wylaczala.
Spojrzalem wiec jak to jest podlaczone u tescia w audi. Połączenie jest zupełnie inne a wyglada minej wiecej tak jak na foto:
Tearaz pytanie do kogoś kto moze cos wie na ten temat - skoro wiatrak po podaniu pradu z akumulatora kreci sie 5x mocniej niz po wlaczeniu klimy to chyba jest sprawny - po odpalenu obu audi i ustawieniu temp na LO w jednej po 3 minutach wiatrak wszedl na 2 bieg a u mnie po 3 minutach krecil sie nadal wolno i klima sie rozlancza.
Prosze was prawdzcie jak macie to podlaczone u siebie bo moze u mnie tu lezy przyczyna.
[C4 AEL] wiatrak od klimy - foto - pomocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga