Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Korozja w C5.

Nadwozie
lewy87r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2011, 21:09
Lokalizacja: ŁÓDŹ

[A6 C5] Korozja w C5.

Post autor: lewy87r » 31 sty 2013, 12:55

Siemka,

mam pytanie czy są jakieś typowe miejsca rdzewienia naszych autek?

- już się naczytałem opinii, że nie bite nie rdzewieje, że jest ocynk i nie ma prawa rdzewieć etc...
ale szczerze mówiąc to nie rdzewieje tylko wartburg :)

Moje ma ogniska rdzy na lewym nadkolu, przednia para drzwi-listwa dolna, dach od szyby przedniej, i tylna blenda(to ostatnie akurat dlatego, że puknięte).

Dziś akurat widziałem dokładnie ten sam poziom korozji w tych samych miejscach w innym A6 C5 z mojego rocznika.
(oprócz blendy)

Nie interesuje mnie, że moje auto wpadło w poślizg i obracając się uderzało we wszystko co było na drodze, i zanim zawinęło się na drzewie to zrobiło salto zahaczając dachem o brzozę...

Z jakimi rdzewiejącymi partiami swojego auta się zmagacie? :)
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2013, 13:45 przez lewy87r, łącznie zmieniany 1 raz.

yash1n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 11 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: yash1n » 31 sty 2013, 14:23

Ja mam równiez a6 z 98 tylko ze sedan roku i na szczęście nie zauważyłem nigdzie u mnie rdzy :) czy jakich kolwiek pęcherzyków :)

Rafii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2012, 15:29
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: Rafii » 31 sty 2013, 14:36

u mnie oba przednie nadkola, ale na samym rancie po jednym pęcherzu i okolice mocowania relingu w tylnej części nadwozia

Kapec31
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 09 mar 2012, 20:33
Lokalizacja: Marchtrenk (Austria) Wałbrzych

Post autor: Kapec31 » 31 sty 2013, 22:05

u mnie jak na razie to tylko nad szybą na dachu:) ponoć też standard
Opel Vectra A 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B3 1,8 (było i minęło)
Toyota Carina E 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B4 2,0 (było i minęło)
Suzuki SX 4 1,6 (było i minęło)
Opel Omega B 2,0 (było i minęło)
Audi A6 Avant :) jest i niech trwa dalej
Audi A3 Quattro dla żonki :)

chebus23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 05 sty 2013, 23:42
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Post autor: chebus23 » 31 sty 2013, 22:37

u mnie pęcherze są nad przednią szybą od strony kierowcy,oraz na tylnej klapie pod ramką na tablice rej.

daniel.tymek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki

Post autor: daniel.tymek » 31 sty 2013, 23:45

1998 rok produkcji i nawet grama rdzy nie znalazłem a jestem detalistą:p

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 lut 2013, 00:59

U mnie krawędzi pod listwami drzwi, błotniki - ewidentnie od ściągania nadkoli, najbardziej wystające ranty drzwi - obicia od przeszkód terenowych, pod listwami biegnącymi przez cały dach (tylna część) - dość często spotykane, nad szybą przednią - odprysk od kamienia, o dziwo maska przednia pomimo licznych odprysków nie załapała 'rdzawych' dodatków :-)

Co do ocynku - gdyby nie on nasze samochody wyglądałyby jak chociażby Focusy z tego rocznika :P, w większości jednak rdza jest przyczyną usterki mechanicznej - odprysk, zadrapanie.

Ja u siebie usunąłem wszelkie 'źródełka' rdzy, oraz wgnieceń parkingowych lakierując cały samochód :-)

lewy87r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2011, 21:09
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: lewy87r » 01 lut 2013, 09:11

Progi pewnie też aluminiowe :)
bo mam tak poodbijane od dołu, ale wcale nie rdzewieją. (strach to na lewarek wziąć)

Dodatkowo z tego co się dowiedziałem to dach od szyby to jak wycinają szybę i wkładają nową przednią to często i gęsto zdarza się, że robią to źle... u mnie rdzewieje a wymieniana była w zachwalanych szwajcarskich ASO AUDI :)

Dodatkowo stan przechowywania auta też ma swoje znaczenie - typu garażowanie, nie jeżdżenie po szutrze, błocie etc(przy quattro ciężko się powstrzymać). No i ukochana zima na przemian z solą drogową. ;)

ps. wniosek taki, że nierdzewiejące egzemplarze da się znaleźć ale bardziej prawdopodobne jest znalezienie egzemplarza po dobrych poprawkach. (u mnie nadkole ktoś robił wcześniej i widać, że źle bo teraz tylko wymiana będzie)

daniel.tymek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki

Post autor: daniel.tymek » 01 lut 2013, 23:08

W domu stoi Renault Scenic z 2000r.Progi,nadkola...szkoda gadać. Także gdyby nie ten ocynk w Audi to tak jak kolega napisał wyżej nasze auta wyglądały by jak Fordy czy Renault'y. A jak jest jakiś odprysk od kamienia to warto kupić lakier w pędzelku do takich rzeczy,oczyścić i maznąć. Wtedy nie wierze w purchelki i rdze

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 10 lut 2013, 09:37

Ja mam jak inni nadszybie przednie, odpryski od kamieni i ogniska się robią, oba przednie nadkola,
od spodu wewnątrz, zapewne przy jakichś pracach mechanicznych poobijane zostało, nigdzie więcej.

lewy87r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 25 sie 2011, 21:09
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: lewy87r » 14 lut 2013, 15:14

A ja z ciekawości wszedłem na allegro popatrzeć na części zamienne :)

- drzwi to koszt 100PLN wybór jest, kolor też - śmiało się dopasuje nawet stopień zaniedbania do całości.
- nadkole już gorzej ale jedno znalazłem za 150PLN w kolorze i stanie.
(widocznie w tym roczniku to norma i już nie ma co odsprzedawać).
- klapa tylna do 100PLN. (była za 50PLN w kolorze ale chyba po polerce a by nie pasowała)


Czyli u mnie zamknę się w 300PLN jak sam będę robić i z 400PLN na polerkę. + listewki to max 1000PLN.

I mam auto zrobione - a mi blacharz krzyknął 3000PLN :)

aguamak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:32
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: aguamak » 15 lut 2013, 12:34

u mnie pęcherze delikatne pojawiły się w okolicy mocowania relingu z tyłu dachu i na nadkolach, ale są to bardzo delikatne ogniska

Awatar użytkownika
darooe36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 06 sie 2010, 21:22
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: darooe36 » 17 lut 2013, 18:52

Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól

bosmman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia

Post autor: bosmman » 27 lut 2013, 00:09

darooe36 pisze:Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól
ÂŚwięte słowa. Na rdzewienie z natury C5 najbardziej są narażone okolice listew wypełniających łączenie płata dachu i elementów bocznych są one wcisnięte na profil gumowy pod który jak raz dostanie sie woda to już tam zostaje dotyczy to szczególnie Avanta bo tam listwy są dłuższe i bez nachylenia jak w limuzynie. Dlatego Audi w modelu C6 zrezygnował z tego rozwiązania i zastosował piekielnie drogie i technologicznie skomplikowane spawanie dachu i elementów bocznych spawem ciągłym. Co do pozostałych nadszybie przednie czy nadkola to najczestszą przyczyną są uszkodzenia mechaniczne powłoki lakierniczej.

mateuszsta20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa/Utrecht

Post autor: mateuszsta20 » 27 lut 2013, 04:23

bosmman pisze:
darooe36 pisze:Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól
ÂŚwięte słowa. Na rdzewienie z natury C5 najbardziej są narażone okolice listew wypełniających łączenie płata dachu i elementów bocznych są one wcisnięte na profil gumowy pod który jak raz dostanie sie woda to już tam zostaje dotyczy to szczególnie Avanta bo tam listwy są dłuższe i bez nachylenia jak w limuzynie. Dlatego Audi w modelu C6 zrezygnował z tego rozwiązania i zastosował piekielnie drogie i technologicznie skomplikowane spawanie dachu i elementów bocznych spawem ciągłym. Co do pozostałych nadszybie przednie czy nadkola to najczestszą przyczyną są uszkodzenia mechaniczne powłoki lakierniczej.
Ale mi wlazles na leb <stres>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga