[A6 C5] Korozja w C5.
[A6 C5] Korozja w C5.
Siemka,
mam pytanie czy są jakieś typowe miejsca rdzewienia naszych autek?
- już się naczytałem opinii, że nie bite nie rdzewieje, że jest ocynk i nie ma prawa rdzewieć etc...
ale szczerze mówiąc to nie rdzewieje tylko wartburg
Moje ma ogniska rdzy na lewym nadkolu, przednia para drzwi-listwa dolna, dach od szyby przedniej, i tylna blenda(to ostatnie akurat dlatego, że puknięte).
Dziś akurat widziałem dokładnie ten sam poziom korozji w tych samych miejscach w innym A6 C5 z mojego rocznika.
(oprócz blendy)
Nie interesuje mnie, że moje auto wpadło w poślizg i obracając się uderzało we wszystko co było na drodze, i zanim zawinęło się na drzewie to zrobiło salto zahaczając dachem o brzozę...
Z jakimi rdzewiejącymi partiami swojego auta się zmagacie?
mam pytanie czy są jakieś typowe miejsca rdzewienia naszych autek?
- już się naczytałem opinii, że nie bite nie rdzewieje, że jest ocynk i nie ma prawa rdzewieć etc...
ale szczerze mówiąc to nie rdzewieje tylko wartburg
Moje ma ogniska rdzy na lewym nadkolu, przednia para drzwi-listwa dolna, dach od szyby przedniej, i tylna blenda(to ostatnie akurat dlatego, że puknięte).
Dziś akurat widziałem dokładnie ten sam poziom korozji w tych samych miejscach w innym A6 C5 z mojego rocznika.
(oprócz blendy)
Nie interesuje mnie, że moje auto wpadło w poślizg i obracając się uderzało we wszystko co było na drodze, i zanim zawinęło się na drzewie to zrobiło salto zahaczając dachem o brzozę...
Z jakimi rdzewiejącymi partiami swojego auta się zmagacie?
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2013, 13:45 przez lewy87r, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 mar 2012, 20:33
- Lokalizacja: Marchtrenk (Austria) Wałbrzych
u mnie jak na razie to tylko nad szybą na dachu:) ponoć też standard
Opel Vectra A 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B3 1,8 (było i minęło)
Toyota Carina E 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B4 2,0 (było i minęło)
Suzuki SX 4 1,6 (było i minęło)
Opel Omega B 2,0 (było i minęło)
Audi A6 Avant jest i niech trwa dalej
Audi A3 Quattro dla żonki
Audi 80 B3 1,8 (było i minęło)
Toyota Carina E 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B4 2,0 (było i minęło)
Suzuki SX 4 1,6 (było i minęło)
Opel Omega B 2,0 (było i minęło)
Audi A6 Avant jest i niech trwa dalej
Audi A3 Quattro dla żonki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
U mnie krawędzi pod listwami drzwi, błotniki - ewidentnie od ściągania nadkoli, najbardziej wystające ranty drzwi - obicia od przeszkód terenowych, pod listwami biegnącymi przez cały dach (tylna część) - dość często spotykane, nad szybą przednią - odprysk od kamienia, o dziwo maska przednia pomimo licznych odprysków nie załapała 'rdzawych' dodatków
Co do ocynku - gdyby nie on nasze samochody wyglądałyby jak chociażby Focusy z tego rocznika :P, w większości jednak rdza jest przyczyną usterki mechanicznej - odprysk, zadrapanie.
Ja u siebie usunąłem wszelkie 'źródełka' rdzy, oraz wgnieceń parkingowych lakierując cały samochód
Co do ocynku - gdyby nie on nasze samochody wyglądałyby jak chociażby Focusy z tego rocznika :P, w większości jednak rdza jest przyczyną usterki mechanicznej - odprysk, zadrapanie.
Ja u siebie usunąłem wszelkie 'źródełka' rdzy, oraz wgnieceń parkingowych lakierując cały samochód
Progi pewnie też aluminiowe
bo mam tak poodbijane od dołu, ale wcale nie rdzewieją. (strach to na lewarek wziąć)
Dodatkowo z tego co się dowiedziałem to dach od szyby to jak wycinają szybę i wkładają nową przednią to często i gęsto zdarza się, że robią to źle... u mnie rdzewieje a wymieniana była w zachwalanych szwajcarskich ASO AUDI
Dodatkowo stan przechowywania auta też ma swoje znaczenie - typu garażowanie, nie jeżdżenie po szutrze, błocie etc(przy quattro ciężko się powstrzymać). No i ukochana zima na przemian z solą drogową.
ps. wniosek taki, że nierdzewiejące egzemplarze da się znaleźć ale bardziej prawdopodobne jest znalezienie egzemplarza po dobrych poprawkach. (u mnie nadkole ktoś robił wcześniej i widać, że źle bo teraz tylko wymiana będzie)
bo mam tak poodbijane od dołu, ale wcale nie rdzewieją. (strach to na lewarek wziąć)
Dodatkowo z tego co się dowiedziałem to dach od szyby to jak wycinają szybę i wkładają nową przednią to często i gęsto zdarza się, że robią to źle... u mnie rdzewieje a wymieniana była w zachwalanych szwajcarskich ASO AUDI
Dodatkowo stan przechowywania auta też ma swoje znaczenie - typu garażowanie, nie jeżdżenie po szutrze, błocie etc(przy quattro ciężko się powstrzymać). No i ukochana zima na przemian z solą drogową.
ps. wniosek taki, że nierdzewiejące egzemplarze da się znaleźć ale bardziej prawdopodobne jest znalezienie egzemplarza po dobrych poprawkach. (u mnie nadkole ktoś robił wcześniej i widać, że źle bo teraz tylko wymiana będzie)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2010, 21:23
- Lokalizacja: Grodzisk mazowiecki
W domu stoi Renault Scenic z 2000r.Progi,nadkola...szkoda gadać. Także gdyby nie ten ocynk w Audi to tak jak kolega napisał wyżej nasze auta wyglądały by jak Fordy czy Renault'y. A jak jest jakiś odprysk od kamienia to warto kupić lakier w pędzelku do takich rzeczy,oczyścić i maznąć. Wtedy nie wierze w purchelki i rdze
A ja z ciekawości wszedłem na allegro popatrzeć na części zamienne
- drzwi to koszt 100PLN wybór jest, kolor też - śmiało się dopasuje nawet stopień zaniedbania do całości.
- nadkole już gorzej ale jedno znalazłem za 150PLN w kolorze i stanie.
(widocznie w tym roczniku to norma i już nie ma co odsprzedawać).
- klapa tylna do 100PLN. (była za 50PLN w kolorze ale chyba po polerce a by nie pasowała)
Czyli u mnie zamknę się w 300PLN jak sam będę robić i z 400PLN na polerkę. + listewki to max 1000PLN.
I mam auto zrobione - a mi blacharz krzyknął 3000PLN
- drzwi to koszt 100PLN wybór jest, kolor też - śmiało się dopasuje nawet stopień zaniedbania do całości.
- nadkole już gorzej ale jedno znalazłem za 150PLN w kolorze i stanie.
(widocznie w tym roczniku to norma i już nie ma co odsprzedawać).
- klapa tylna do 100PLN. (była za 50PLN w kolorze ale chyba po polerce a by nie pasowała)
Czyli u mnie zamknę się w 300PLN jak sam będę robić i z 400PLN na polerkę. + listewki to max 1000PLN.
I mam auto zrobione - a mi blacharz krzyknął 3000PLN
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 23 sty 2013, 16:32
- Lokalizacja: Neckarsulm/Badenia-Wirtembergia
ÂŚwięte słowa. Na rdzewienie z natury C5 najbardziej są narażone okolice listew wypełniających łączenie płata dachu i elementów bocznych są one wcisnięte na profil gumowy pod który jak raz dostanie sie woda to już tam zostaje dotyczy to szczególnie Avanta bo tam listwy są dłuższe i bez nachylenia jak w limuzynie. Dlatego Audi w modelu C6 zrezygnował z tego rozwiązania i zastosował piekielnie drogie i technologicznie skomplikowane spawanie dachu i elementów bocznych spawem ciągłym. Co do pozostałych nadszybie przednie czy nadkola to najczestszą przyczyną są uszkodzenia mechaniczne powłoki lakierniczej.darooe36 pisze:Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 263
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:19
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa/Utrecht
Ale mi wlazles na lebbosmman pisze:ÂŚwięte słowa. Na rdzewienie z natury C5 najbardziej są narażone okolice listew wypełniających łączenie płata dachu i elementów bocznych są one wcisnięte na profil gumowy pod który jak raz dostanie sie woda to już tam zostaje dotyczy to szczególnie Avanta bo tam listwy są dłuższe i bez nachylenia jak w limuzynie. Dlatego Audi w modelu C6 zrezygnował z tego rozwiązania i zastosował piekielnie drogie i technologicznie skomplikowane spawanie dachu i elementów bocznych spawem ciągłym. Co do pozostałych nadszybie przednie czy nadkola to najczestszą przyczyną są uszkodzenia mechaniczne powłoki lakierniczej.darooe36 pisze:Lepiej działac jak sie tylko zobaczy pierwsze ogniska bo jak już widać to korozja bardzo szybko postępuje pod lakierem i lepiej zrobić małą zaprawke niż za pół roku 3 razy większą szczególnie jak wedrze sie tam sól
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga