[a6 c5 avant] Pneumatyka tył, jak prawidłowo działa?
- Majkel23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
[a6 c5 avant] Pneumatyka tył, jak prawidłowo działa?
Witam. Posiadam pneumatyczne zawieszenie tylne, już troche z nim miałem historii ale teraz jest wszystko zrobione miechy wymieniane 2lata temu i ostatnio regenerowane teleskopiki (siłowniczki) co są w środku miechów. Tył trzyma ładnie na ok. 80% Jednak mam kilka pytań co do tego zawieszenia. Czy po nocy jest normalne że autko trochę opada? a po np 2dniach już bardzo? W zimie przy większych mrozach np -10 tył nie podnosi się, słychać ze pompuje jednak nie podnosi, wiem jak wymieniałem miechy to w starych było troszkę wody i pewnie w tych też się jakoś gromadzi. Są uszczelki (ringi) jednak nie wiem w którym miejscu i czy one są powodem dostawania się wody? i jak wygląda sprawa z opadaniem, jak wchodzi kilka osob to pompuje się, jak wyjdą to odrazu ma się obniżyć? Da się poprawność tego zawieszenia sprawdzić VAGiem? Bardzo proszę o odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wa-Wa
- Kontakt:
Majkel23, poszukaj trochę o zawieszeniu allroad, były odpowiedzi na większość ze stawianych pytań.
Opadanie nie jest zupełnie naturalnym zjawiskiem. Mój samochód stał przez 2 tygodnie nie odpalany, a nie opadł ani o milimetr z żadnej strony, przez tydzień z tego czasu było -8 stopni. Opadanie sugeruje, że pasowałoby faktycznie zainteresować się szczelnością układu.
ÂŻe nie pompuje? No to niestety kompresor jest słabiutki, chyba że powietrze ucieka gdzieś bokiem.
Opadanie nie jest zupełnie naturalnym zjawiskiem. Mój samochód stał przez 2 tygodnie nie odpalany, a nie opadł ani o milimetr z żadnej strony, przez tydzień z tego czasu było -8 stopni. Opadanie sugeruje, że pasowałoby faktycznie zainteresować się szczelnością układu.
ÂŻe nie pompuje? No to niestety kompresor jest słabiutki, chyba że powietrze ucieka gdzieś bokiem.
- Majkel23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
szukałem sporo na forum a z allroud jest troche inaczej bo tam jest sterowanie zawieszeniem a tutaj nie mam nic do kontroli. Pomuje zawsze i z tym problemu nie mam tylko przy mrozach zamarza mi i wtedy slychac ze kompresor pracuje ale nie podnosi tylko na mrozach. No i czy ktos wie jak sprawdzic szczelność układu? Kiedyś miałem sprawdzaną w ASO i stwierdzili ze jest wszystko dobrze a po tygodniu musiałem miech wymienić bo był nieszczelny Tak więc chciałbym bezpośrednio usłyszeć opinie.
- Majkel23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Bardzo przydatny link dzięki za podanie. Zapoznałem się z nim i chyba bez logów się nie obędzie żeby ustalić dlaczego układ może być nieszczelny? Jak ktoś przerabiał już podobny temat to proszę o wypowiedźrobert229 pisze:Majkel23, może ten temat Ci pomoże
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 11&start=0
Majkel23, jeśli masz zawieszenie pneumatyczne, to powinieneś mieć możliwość wprowadzenia trybu serwisowego tego zawieszenia. Wprowadź ten tryb na noc i zobacz rano, czy tył siadł, czy nie. Jeśli siadł, to nieszczelności możesz szukać w obrębie poduszek, jeśli nie - szukaj nieszczelności gdzie indziej :roll:
Jest to rada, którą znalazłem gdzieś na tym forum i sam z niej skorzystałem szukając nieszczelności. U mnie była walnięta poducha (tyle, że z przodu). Wymieniłem obie na regenerowane i jest ok.
Możesz również sprawdzić poduchy za pomocą wody, mydła i pędzelka.
Jest to rada, którą znalazłem gdzieś na tym forum i sam z niej skorzystałem szukając nieszczelności. U mnie była walnięta poducha (tyle, że z przodu). Wymieniłem obie na regenerowane i jest ok.
Możesz również sprawdzić poduchy za pomocą wody, mydła i pędzelka.
Czytałem sporo na temat zawieszenia pneumatycznego (co nie znaczy, że wiem o nim sporo , ale nie pamiętam, żebym coś czytał o lokalizacji nieszczelności za pomocą VAGa. Zresztą jak dzwoniłem do firmy regenerującej poduchy, bardzo sympatyczny Pan właściciel również polecił mi wodę, mydło i pędzel
Jak Ci olej cieknie z silnika, to go VAGiem nie zlokalizujesz. Z powietrzem jest podobnie, tylko znacznie gorzej, bo miejsca nieszczelności nie widać jak w przypadku oleju.
Jak Ci olej cieknie z silnika, to go VAGiem nie zlokalizujesz. Z powietrzem jest podobnie, tylko znacznie gorzej, bo miejsca nieszczelności nie widać jak w przypadku oleju.
Chyba jednak głupoty piszę, bo jak przed chwilą znalazłem w jakimś poście błędów zawieszenia można się doszukać pod adresem 35. Czyli diagnoza VAGiem nie zaszkodzi
Ja bym Ci proponował zagadać do kolegi Piotrusia. Z tego co się zdążyłem zorientować siedzi w temacie dość mocno i to nie tylko zawieszenia pneumatycznego
Ja bym Ci proponował zagadać do kolegi Piotrusia. Z tego co się zdążyłem zorientować siedzi w temacie dość mocno i to nie tylko zawieszenia pneumatycznego
- Majkel23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Miałem skanowanie VAGiem ale wyszkoczyly dwa błędy jeden od radia durgi od klimy a w zawieszeniu wszystko ok przynajmniej nic sie nie pojawiło. Bo zawieszenie całe chodzi dobrze zawsze pompuje jak ktos wejdzie itp problem jest w tym ze po nocy auto lekko siada a po dwóch jeszcze bardziej... i w zimie zamarza
Bardzo bym prosił kolege Piotruśia o wypowiedź w moim temacie, w profilu ma napisane "NIE POMAGAM "NA PW"." a więc nie będę uderzał do niego z moim problemem.
obraz z etki
Wyczytałem też tam o jakimś zestawie naprawczym lecz zadnych wiecej info.
Bardzo bym prosił kolege Piotruśia o wypowiedź w moim temacie, w profilu ma napisane "NIE POMAGAM "NA PW"." a więc nie będę uderzał do niego z moim problemem.
obraz z etki
Wyczytałem też tam o jakimś zestawie naprawczym lecz zadnych wiecej info.
Witam wszystkich ponieważ jestem pierwszy raz, z racji tego ze to też pierwsze audi i problemik. Mam audi allroad c5 i wszystko było pięknie do czasu pierwszych problemów z zawieszeniem. Najpierw po nocy opadała mi przednia lewa strona. Po prześledzeniu forum postanowiłem ze spróbuję najpierw wymienić oringi w miechu. Super. udało się , przód stoi jak trzeba, ale teraz problem z tyłem auta. Tył auta opada równo każda strona. Co dziwnego, ze jeżeli zostawię auto na 4 lub 3 poziomie, nie opadnie nic, ale jak tylko zostanie na 2 to opadnie do zera, i wtedy po uruchomieniu auta kompresor pompuje , ale jest tak ze złapię błąd " granica regulacji nie osiągnięta" i nie podniesie się. Po kilku próbach udaje się podnieść tył i wtedy jeździ się normalnie. Teraz po moich przemyśleniach nie wydaje mi się żeby to byłą wina tylnych miechów gdyż wtedy auto opadało by bez względu na to na jakim poziome stoi. Ale jeżeli od miecha idzie przewód do bloku zaworów i zawór trzyma na poziomie 4 lub 3 to powinien też trzymać na 2. No czegoś tu nie rozumiem i nie wiem co zrobić.
pozdrawiam wszystkich z forum.
Krzysiek
pozdrawiam wszystkich z forum.
Krzysiek
Kolego jesteś w błędziemadrick pisze:Teraz po moich przemyśleniach nie wydaje mi się żeby to byłą wina tylnych miechów gdyż wtedy auto opadało by bez względu na to na jakim poziome stoi.
Miałem podobnie z przodu. Na 3, czy 4-tym poziomie autko stało całą noc i nic. Z 2-giego kucało do samego spodu.
To, że przy poziomie 2 powietrze ucieka a przy 3, czy 4 nie, to nic dziwnego. Po prostu guma w Twoim miechu tak się układa, że dziura "otwiera" się dopiero jak auto jest niżej. Może również o tym świadczyć fakt, że masz problem z ponownym napompowaniem miechów. Wydaje mi się, że w pozycji "na glebie" guma w miechach jest w takiej pozycji, dziura jest na maxa otwarta, więc powietrze ucieka tak szybko, że kompresor nie wyrabia.
Jeśli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi
Madrick, ja wymieniłem dla świętego spokoju od razu oba miechy na regenerowane. Od tamtej pory problem zniknął jak ręką odjąć. Oczywiście nie jestem w stanie na 100% stwierdzić, że u Ciebie to też miechy siadły, ale z Twojego opisu tak to wygląda na moje oko
Dlaczego? A no właśnie dlatego, że opadanie auta zależy od tego na jakim poziomie go zostawisz, a więc od ułożenia gumy na miechu. Gdyby nieszczelność była w innym miejscu, to poziom, na którym auto zostawiasz nie miałby żadnego znaczenia - uciekało by tak samo na 2-gim jak i na 4-tym poziomie.
Powiem Ci jeszcze, że jak gadałem z gościem, który zajmuje się regeneracją miechów, to mówił, że z jego doświadczenia wynika, że zdecydowana większość nieszczelności w układzie zawieszenia pneumatycznego wynika właśnie z pękniętych miechów.
Dlaczego? A no właśnie dlatego, że opadanie auta zależy od tego na jakim poziomie go zostawisz, a więc od ułożenia gumy na miechu. Gdyby nieszczelność była w innym miejscu, to poziom, na którym auto zostawiasz nie miałby żadnego znaczenia - uciekało by tak samo na 2-gim jak i na 4-tym poziomie.
Powiem Ci jeszcze, że jak gadałem z gościem, który zajmuje się regeneracją miechów, to mówił, że z jego doświadczenia wynika, że zdecydowana większość nieszczelności w układzie zawieszenia pneumatycznego wynika właśnie z pękniętych miechów.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga