Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 avant] Pneumatyka tył, jak prawidłowo działa?

Zawieszenie
Awatar użytkownika
Majkel23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

[a6 c5 avant] Pneumatyka tył, jak prawidłowo działa?

Post autor: Majkel23 » 07 sty 2011, 23:49

Witam. Posiadam pneumatyczne zawieszenie tylne, już troche z nim miałem historii ale teraz jest wszystko zrobione miechy wymieniane 2lata temu i ostatnio regenerowane teleskopiki (siłowniczki) co są w środku miechów. Tył trzyma ładnie na ok. 80% Jednak mam kilka pytań co do tego zawieszenia. Czy po nocy jest normalne że autko trochę opada? a po np 2dniach już bardzo? W zimie przy większych mrozach np -10 tył nie podnosi się, słychać ze pompuje jednak nie podnosi, wiem jak wymieniałem miechy to w starych było troszkę wody i pewnie w tych też się jakoś gromadzi. Są uszczelki (ringi) jednak nie wiem w którym miejscu i czy one są powodem dostawania się wody? i jak wygląda sprawa z opadaniem, jak wchodzi kilka osob to pompuje się, jak wyjdą to odrazu ma się obniżyć? Da się poprawność tego zawieszenia sprawdzić VAGiem? Bardzo proszę o odpowiedź.
Obrazek

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 08 sty 2011, 15:52

Majkel23, poszukaj trochę o zawieszeniu allroad, były odpowiedzi na większość ze stawianych pytań.
Opadanie nie jest zupełnie naturalnym zjawiskiem. Mój samochód stał przez 2 tygodnie nie odpalany, a nie opadł ani o milimetr z żadnej strony, przez tydzień z tego czasu było -8 stopni. Opadanie sugeruje, że pasowałoby faktycznie zainteresować się szczelnością układu.
ÂŻe nie pompuje? No to niestety kompresor jest słabiutki, chyba że powietrze ucieka gdzieś bokiem.

Awatar użytkownika
Majkel23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Majkel23 » 08 sty 2011, 16:32

szukałem sporo na forum a z allroud jest troche inaczej bo tam jest sterowanie zawieszeniem a tutaj nie mam nic do kontroli. Pomuje zawsze i z tym problemu nie mam tylko przy mrozach zamarza mi i wtedy slychac ze kompresor pracuje ale nie podnosi tylko na mrozach. No i czy ktos wie jak sprawdzic szczelność układu? Kiedyś miałem sprawdzaną w ASO i stwierdzili ze jest wszystko dobrze a po tygodniu musiałem miech wymienić bo był nieszczelny :/ Tak więc chciałbym bezpośrednio usłyszeć opinie.
Obrazek

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Post autor: surowy » 08 sty 2011, 17:25

Majkel23 pisze:jest troche inaczej bo tam jest sterowanie zawieszeniem a tutaj nie mam nic do kontroli
to jest tylko trochę inaczej, na co dzień w allroadzie chodzi na takiej samej zasadzie. co do sprawdzania szczelności, to chyba gdzieś Piotruś coś wspominał o tym

Awatar użytkownika
Majkel23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Majkel23 » 08 sty 2011, 23:49

robert229 pisze:Majkel23, może ten temat Ci pomoże
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 11&start=0
Bardzo przydatny link dzięki za podanie. Zapoznałem się z nim i chyba bez logów się nie obędzie żeby ustalić dlaczego układ może być nieszczelny? Jak ktoś przerabiał już podobny temat to proszę o wypowiedź
Obrazek

marpis

Post autor: marpis » 09 sty 2011, 00:03

Majkel23, jeśli masz zawieszenie pneumatyczne, to powinieneś mieć możliwość wprowadzenia trybu serwisowego tego zawieszenia. Wprowadź ten tryb na noc i zobacz rano, czy tył siadł, czy nie. Jeśli siadł, to nieszczelności możesz szukać w obrębie poduszek, jeśli nie - szukaj nieszczelności gdzie indziej :roll:
Jest to rada, którą znalazłem gdzieś na tym forum i sam z niej skorzystałem szukając nieszczelności. U mnie była walnięta poducha (tyle, że z przodu). Wymieniłem obie na regenerowane i jest ok.

Możesz również sprawdzić poduchy za pomocą wody, mydła i pędzelka.

Awatar użytkownika
Majkel23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Majkel23 » 09 sty 2011, 00:06

Dzięki za konkretna radę jak byś mógł jeszcze powiedzieć czy VAG'iem mam to zrobić? jeżeli tak to w jaki sposób?
Obrazek

marpis

Post autor: marpis » 09 sty 2011, 00:13

Czytałem sporo na temat zawieszenia pneumatycznego (co nie znaczy, że wiem o nim sporo ;-)), ale nie pamiętam, żebym coś czytał o lokalizacji nieszczelności za pomocą VAGa. Zresztą jak dzwoniłem do firmy regenerującej poduchy, bardzo sympatyczny Pan właściciel również polecił mi wodę, mydło i pędzel ;-)

Jak Ci olej cieknie z silnika, to go VAGiem nie zlokalizujesz. Z powietrzem jest podobnie, tylko znacznie gorzej, bo miejsca nieszczelności nie widać jak w przypadku oleju.

Awatar użytkownika
Majkel23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Majkel23 » 09 sty 2011, 09:56

Zgadzam sie ale Panowie poduchy miałem wymieniane 2lata temu na nowe czy to możliwe że już są nieszczelne? zwłaszcza że auto przez te 2lata przejechało 30tys? sądzę że problem w czymś innym... przewody? uszczelki jakaś nieszczelność reszty układu. Jak to zlokalizować?
Obrazek

marpis

Post autor: marpis » 09 sty 2011, 15:36

Chyba jednak głupoty piszę, bo jak przed chwilą znalazłem w jakimś poście błędów zawieszenia można się doszukać pod adresem 35. Czyli diagnoza VAGiem nie zaszkodzi ;-)


Ja bym Ci proponował zagadać do kolegi Piotrusia. Z tego co się zdążyłem zorientować siedzi w temacie dość mocno i to nie tylko zawieszenia pneumatycznego ;-)

Awatar użytkownika
Majkel23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 30 wrz 2009, 22:42
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Majkel23 » 09 sty 2011, 17:39

Miałem skanowanie VAGiem ale wyszkoczyly dwa błędy jeden od radia durgi od klimy a w zawieszeniu wszystko ok przynajmniej nic sie nie pojawiło. Bo zawieszenie całe chodzi dobrze zawsze pompuje jak ktos wejdzie itp problem jest w tym ze po nocy auto lekko siada a po dwóch jeszcze bardziej... i w zimie zamarza :/

Bardzo bym prosił kolege Piotruśia o wypowiedź w moim temacie, w profilu ma napisane "NIE POMAGAM "NA PW"." a więc nie będę uderzał do niego z moim problemem.

obraz z etki
Obrazek

Wyczytałem też tam o jakimś zestawie naprawczym lecz zadnych wiecej info.
Obrazek

madrick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2011, 11:00
Lokalizacja: żagań/Lubuskie

Post autor: madrick » 31 sty 2011, 11:30

Witam wszystkich ponieważ jestem pierwszy raz, z racji tego ze to też pierwsze audi i problemik. Mam audi allroad c5 i wszystko było pięknie do czasu pierwszych problemów z zawieszeniem. Najpierw po nocy opadała mi przednia lewa strona. Po prześledzeniu forum postanowiłem ze spróbuję najpierw wymienić oringi w miechu. Super. udało się , przód stoi jak trzeba, ale teraz problem z tyłem auta. Tył auta opada równo każda strona. Co dziwnego, ze jeżeli zostawię auto na 4 lub 3 poziomie, nie opadnie nic, ale jak tylko zostanie na 2 to opadnie do zera, i wtedy po uruchomieniu auta kompresor pompuje , ale jest tak ze złapię błąd " granica regulacji nie osiągnięta" i nie podniesie się. Po kilku próbach udaje się podnieść tył i wtedy jeździ się normalnie. Teraz po moich przemyśleniach nie wydaje mi się żeby to byłą wina tylnych miechów gdyż wtedy auto opadało by bez względu na to na jakim poziome stoi. Ale jeżeli od miecha idzie przewód do bloku zaworów i zawór trzyma na poziomie 4 lub 3 to powinien też trzymać na 2. No czegoś tu nie rozumiem i nie wiem co zrobić.
pozdrawiam wszystkich z forum.
Krzysiek

marpis

Post autor: marpis » 31 sty 2011, 12:06

madrick pisze:Teraz po moich przemyśleniach nie wydaje mi się żeby to byłą wina tylnych miechów gdyż wtedy auto opadało by bez względu na to na jakim poziome stoi.
Kolego jesteś w błędzie ;-)
Miałem podobnie z przodu. Na 3, czy 4-tym poziomie autko stało całą noc i nic. Z 2-giego kucało do samego spodu.
To, że przy poziomie 2 powietrze ucieka a przy 3, czy 4 nie, to nic dziwnego. Po prostu guma w Twoim miechu tak się układa, że dziura "otwiera" się dopiero jak auto jest niżej. Może również o tym świadczyć fakt, że masz problem z ponownym napompowaniem miechów. Wydaje mi się, że w pozycji "na glebie" guma w miechach jest w takiej pozycji, dziura jest na maxa otwarta, więc powietrze ucieka tak szybko, że kompresor nie wyrabia.

Jeśli bredzę, to niech mnie ktoś poprawi ;-)

madrick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 31 sty 2011, 11:00
Lokalizacja: żagań/Lubuskie

Post autor: madrick » 31 sty 2011, 13:25

Kolego Marpis.
Czy u Ciebie wymiana miechów załatwiła sprawę ? Co zrobiłeś ? powiem szczerze ze też o takim wytłumaczeniu myślałem ale zawsze lepiej zapytać niż robić błędy.

marpis

Post autor: marpis » 31 sty 2011, 13:37

Madrick, ja wymieniłem dla świętego spokoju od razu oba miechy na regenerowane. Od tamtej pory problem zniknął jak ręką odjąć. Oczywiście nie jestem w stanie na 100% stwierdzić, że u Ciebie to też miechy siadły, ale z Twojego opisu tak to wygląda na moje oko ;-)
Dlaczego? A no właśnie dlatego, że opadanie auta zależy od tego na jakim poziomie go zostawisz, a więc od ułożenia gumy na miechu. Gdyby nieszczelność była w innym miejscu, to poziom, na którym auto zostawiasz nie miałby żadnego znaczenia - uciekało by tak samo na 2-gim jak i na 4-tym poziomie.

Powiem Ci jeszcze, że jak gadałem z gościem, który zajmuje się regeneracją miechów, to mówił, że z jego doświadczenia wynika, że zdecydowana większość nieszczelności w układzie zawieszenia pneumatycznego wynika właśnie z pękniętych miechów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga