Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki wyczuwalne w podłodze
Autor Wiadomość
lukasz audi0000 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-11-16, 21:27   Stuki wyczuwalne w podłodze

Witam wszystkich . Mam problem z moim Audi . Problem polega na tym że jak jadę na wprost czy na łukach prawo lewo nie ma znaczenia , to są wyczuwalne stuki wyczuwalne w podłodze z przodu z częstotliwością obrotu koła, jeden stuk na obrót koła . Najbardziej słyszalne są od 40 do 55 km . Próby przeprowadzam na różnego rodzaju nawierzchniach i zawsze są takie same, nawet na nowej drodze. Jak na razie mechanik sprawdził , całe zawieszenie , opony, tarcze. Nie sprawdził przegubów i czy to mogą być np. któryś przegub wewnętrzny ? Jak na razie wymieniłem łożysko prawe przednie i klocki ATE przednie , jak się okazało nie potrzebnie , bo nic się nie zmieniło . Może ktoś miał taki problem , proszę o jakąś informację .
_________________
lukasz
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 91 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1435
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-11-16, 23:12   

Też mam problem z drganiami, ale z czasem trochę się zmieniły. Teraz są to drgania w rytm obrotu koła i czuć je na kierownicy i podłodze, co niesie je po całej budzie. Wymieniłem już wiele rzeczy:
» przeguby wewnętrzne - naprawa w ASO,
» poduszki pod silnikiem - oryginał ASO,
» przedni odbijak (pianka przy chłodnicy) - oryginał ASO,
» poduszka pod skrzynią - Lemforder,
» tuleje sanek - Lemforder,
» komplet hamulców przód i tył - Zimmermann + Ferodo,
» olej w tylnym moście - Motul,
» regeneracja wału napędowego na oryginalnych częściach GKN,
» olej w ASB - ZF Lifeguard Fluid 8.
Dodatkowo byłem dwukrotnie na diagnozie automatycznej skrzyni biegów. Nie jest przyczyną, ponieważ drgania występują również po odpuszczeniu gazu, a wtedy skrzynia jest rozłączana. Mechanik obstawia torsen, ale wydaje mi się, że on nie pracuje przy jeździe na wprost ze stałą prędkością, a nawet wtedy mam drgania (w sumie nawet bicie). Ostatnio zauważyłem, że zaczyna pojawiać się delikatny szum z przodu auta. Początkowo myślałem, że hałasują letnie opony, ponieważ było już chłodniej, ale po zmianie na zimowe koła (osobny komplet) jest to samo. Wydaje mi się, że kończą się łożyska w kołach. Tylko, że Ty wymieniłeś łożysko z prawej strony i jest tak samo. Chyba, że mamy inne objawy.
 
 
atlas1977 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Adam
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 541
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2016-11-17, 07:35   

Hej
Miałem identyczne objawy.....wymieniłem łożyska w kołach z przodu i jest cichuteńko. Łożysko może dawać różne dźwięki nie tylko wycie. Często jest stukanie cyklicznie wraz z obrotem koła, wystarczy jak bieżnia jest zjechana lub jedna kuleczka się wysypie. Możesz starym sposobem to sprawdzić, podnieś auto, pokręć ręką kołem a drugą rękę przyłóż na koniec górnego wahacza. Powinieneś wyczuć pracę wadliwego łożyska. Nie sugeruj się tym, że nie będzie go słychać ponieważ jak auto wisi to koło nie ma obciążenia.
_________________
było 80 1.6 1988, 100 C4 2.3 1991 A6 C5 1.8t, Audi S4 B6 4.2, S6 C5 4.2
jest A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 91 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1435
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-11-17, 16:01   

W przyszłym tygodniu mam serwis olejowy, więc przy okazji wymienię oba łożyska. Nie wiem czy czasami nie wymienić też z tyłu <mysli> . Koszt nie jest duży, ale będzie dwa razy więcej roboty :( .
 
 
lukasz audi0000 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-11-17, 20:26   

Dzięki za cenne informacje , w przyszłym tygodniu wymienię drugie łożysko i zobaczę czy się uspokoi <okok>
_________________
lukasz
 
 
atlas1977 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Adam
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 541
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2016-11-18, 07:07   

mam nadzieję, że to pomoże. Nie są to wielkie koszty a łożysko potrafi przenosić naprawdę dziwne dźwięki po całej budzie. Dajcie znać czy pomogło i powodzenia w naprawach.

[ Dodano: 2016-11-18, 07:09 ]
mat1324 napisał/a:
W przyszłym tygodniu mam serwis olejowy, więc przy okazji wymienię oba łożyska. Nie wiem czy czasami nie wymienić też z tyłu <mysli> . Koszt nie jest duży, ale będzie dwa razy więcej roboty :( .


można samemu to ogarnąć, przynajmniej tył bo z całą piastą schodzi. Z przodu trzeba wybijać niestety i prasować.
http://www.a6klub.pl/a6c5...ska-vt30166.htm

zawsze taniej samemu :)
_________________
było 80 1.6 1988, 100 C4 2.3 1991 A6 C5 1.8t, Audi S4 B6 4.2, S6 C5 4.2
jest A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 91 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1435
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-11-18, 09:03   

W A6 C6 w quattro łożyska są osobnymi częściami, więc nie trzeba wymieniać piasty. Dodatkowo tył ma takie same łożyska jak przód. Po drugie nie mam możliwości na wymianę, ponieważ nie mam ani kanału, ani podnośnika. Po trzecie mam dobrego mechanika, z którym będę to robił osobiście, więc będę wiedział co i jak jest zrobione. Sam kupuję części, a on mi tylko montuje, więc koszty nie są dużo większe. Rzadko się zdarza, aby mechanik pozwalał na patrzenie się, a co dopiero na pomoc przy wymianie <lol> .
 
 
atlas1977 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Adam
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 541
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2016-11-21, 17:08   

mat1324 napisał/a:
W A6 C6 w quattro łożyska są osobnymi częściami, więc nie trzeba wymieniać piasty. Dodatkowo tył ma takie same łożyska jak przód. Po drugie nie mam możliwości na wymianę, ponieważ nie mam ani kanału, ani podnośnika. Po trzecie mam dobrego mechanika, z którym będę to robił osobiście, więc będę wiedział co i jak jest zrobione. Sam kupuję części, a on mi tylko montuje, więc koszty nie są dużo większe. Rzadko się zdarza, aby mechanik pozwalał na patrzenie się, a co dopiero na pomoc przy wymianie <lol> .


wybacz, nie zauważyłem że c6 :)
_________________
było 80 1.6 1988, 100 C4 2.3 1991 A6 C5 1.8t, Audi S4 B6 4.2, S6 C5 4.2
jest A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
 
 
lukasz audi0000 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-11-25, 22:19   

Po wymianie łożyska lewego problem nadal występuje , ale już jest zdecydowanie lepiej . A możliwe że coś się dzieje w przednim napędzie ? Zauważyłem że z prawej strony tam gdzie jest przykręcony przegub wewnętrzny , jest dość duży luz góra duł . Może tam jest jakiś problem .
_________________
lukasz
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 91 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1435
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-11-26, 01:19   

Dzisiaj wymieniłem oba łożyska z przodu i nadal jest tak samo. Może trochę mniej huczy, ale nic poza tym <uoee> . W przyszłym tygodniu będę wymieniał oba z tyłu, bo na jeden raz z przodem to trochę dużo roboty. Przód jest prosty do wymiany, ponieważ wystarczy odkręcić śrubę przykręconą do półosi, koło, cały zacisk z jarzmem, tarczę hamulcową, blachę za tarczą, czujnik ABS i można wykręcać już 4 śruby mocujące łożysko. Oczywiście trzeba uprzednio przesunąć półoś w stronę skrzyni, aby było trochę więcej miejsca. Nie trzeba rozkręcać zawieszenia. Niestety, ale z tyłu tak różowo nie jest, ponieważ jest o wiele mniej miejsca. Mechanik wymieniał już łożyska w A6 C6, ale bez napędu quattro, więc nie było z tyłu półosi. Będzie trzeba się ich pozbyć, bo inaczej nie można tam dojść. Wymieniał może ktoś z tyłu łożysko i wie co i jak?
 
 
lukasz audi0000 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-11-26, 08:11   

Tak się zastanawiam czy możliwe byłoby odkręcenie półosi wraz z przegubami , pierwsze lewa przejechać kawałek i zakręcić z powrotem , puzniej prawa , Tak wykluczył bym półosie i przeguby .

Zauważyłem moim zdaniem chyba za duży luz góra duł na wyjściu ze skrzyni, olej nie cieknie, nie wiem czy wy też tak macie . Może to jest powód stukania ? Po wielu próbach , zauważyłem jeszcze że jak skręcam lub jadę na łuku w prawo to stukanie się nasila . Wyczuwalny jest też luz na przegubie wewnętrznym około 1mm . Proszę sprawdzić filmik . https://youtu.be/1_ncNcqwax4
_________________
lukasz
 
 
atlas1977 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Adam
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 541
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2016-11-28, 07:28   

lukasz audi0000 napisał/a:
Tak się zastanawiam czy możliwe byłoby odkręcenie półosi wraz z przegubami , pierwsze lewa przejechać kawałek i zakręcić z powrotem , puzniej prawa , Tak wykluczył bym półosie i przeguby .

Zauważyłem moim zdaniem chyba za duży luz góra duł na wyjściu ze skrzyni, olej nie cieknie, nie wiem czy wy też tak macie . Może to jest powód stukania ? Po wielu próbach , zauważyłem jeszcze że jak skręcam lub jadę na łuku w prawo to stukanie się nasila . Wyczuwalny jest też luz na przegubie wewnętrznym około 1mm . Proszę sprawdzić filmik . https://youtu.be/1_ncNcqwax4


zmusiłeś mnie do włażenia z ciekawości pod moje auto :) u mnie ten luz nie występuje
_________________
było 80 1.6 1988, 100 C4 2.3 1991 A6 C5 1.8t, Audi S4 B6 4.2, S6 C5 4.2
jest A6 C5 2.4 pb/lpg BDV 2002
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
lukasz audi0000 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 10 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2016-12-01, 20:02   

mat1324 Jakieś postępy w szukaniu stukania ? Wydaję mi się że u mnie będzie to powodować luz na flanszy , chyba tak to się nazywa . W załączonym filmiku widać jaki jest luz . :[
_________________
lukasz
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 91 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1435
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-01, 22:38   

Na półosiach nie mam żadnego luzu, ponieważ miałem rok temu wymieniane przednie przeguby wewnętrzne w ASO. Luz widoczny u Ciebie będzie się objawiać stukaniem przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Przy ciągłym naciskaniu na gaz nic nie będziesz czuł, ponieważ wszystko jest napięte. Wiem, bo to przerabiałem :] . U mnie już nie stuka, tylko czuć ciągłe mrowienie auta z przechodzącymi drganiami.
 
 
rafal1985 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Wiek: 31
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 121
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-13, 11:31   

mat1324 napisał/a:
Na półosiach nie mam żadnego luzu, ponieważ miałem rok temu wymieniane przednie przeguby wewnętrzne w ASO. Luz widoczny u Ciebie będzie się objawiać stukaniem przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Przy ciągłym naciskaniu na gaz nic nie będziesz czuł, ponieważ wszystko jest napięte. Wiem, bo to przerabiałem :] . U mnie już nie stuka, tylko czuć ciągłe mrowienie auta z przechodzącymi drganiami.


Kolego jak wyeliminowałeś ten luz ?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: