Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w Multitronic CVT A6 C7 2013r g052516
Autor Wiadomość
DariuszJob 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Dariusz
Wiek: 44
Dołączył: 10 Lis 2015
Posty: 135
Skąd: Czeladź
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-12-01, 11:09   Wymiana oleju w Multitronic CVT A6 C7 2013r g052516

Witam zamierzam wymienić olej w skrzyni , dedykowany to g052516a2 po 130zl za litr wchodzi nie całe 8L, zastanwiam się nad zamiennikiem z FEBI lub coś innego , zastanawiam się czy jest sens przepłacać bo jeśli chodzi o oleje silnikowe OE VW to jest poprostu Castrol nic więcej , za ponad 300z za 5l więc zastanawiam się czy tu nie jest podobnie , OE olej ale od jakiegoś producenta , z febiego koszt 38zl
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-12, 18:01   

Hej, z tego co czytałem te skrzynie lepiej zalewać ATF z ASO, chociaż myślę, że nic się nie stanie jak użyjesz zamiennika - pod warunkiem że ma te same parametry - tu dobrze się upewnij.

Ja mam inny dylemat odnośnie Multitronika - w ASO powiedzieli mi, że nie wymienia się tam filtru oleju, natomiast inny serwis i forum, twierdzi, że się wymienia - więc jak to jest??
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 88 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1422
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-12, 20:29   

W A6 C6 przy skrzyni multi filtr wymienia się tylko podczas remontu skrzyni, ponieważ jest on w wewnątrz skrzyni. Przy zwykłym serwisie skrzyni multi wymienia się tylko olej i ewentualnie uszczelki pod korkami. Jak chcesz mogę Ci sprawdzić w ELSIE jak przebiega wymiana w Twoim aucie, tylko musisz zrobić zdjęcie swojej całej wlepki. Podam Ci numery części oraz instrukcje wymiany.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 237 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4325
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-12, 22:21   

ja bym się mając C7 nawet nie zastanawiał tylko lał ori olej , ja nawet to swojego lałem ori olej do skrzyni multi

w C7 w skrzyniu multi ( skrzynia 0AW taki typ ) - nie wymienia się filtra jak we wcześniejszych
_________________
 
 
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-13, 11:52   

Dzięki za odpowiedzi, czyli mam rozumieć, że W KAŻDEJ skrzyni Multitronic w C7 (bo nie wiem, jaki typ mam) - nie wymienia się filtra??
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 237 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4325
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-13, 12:04   

tak dokładnie
_________________
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-14, 12:01   

Dzięki, a moje pytanie stąd, że specjalizujący się w Audi serwis (poza ASO) stwierdził, że razem z płynem ATF trzeba wymienić filtr jeszcze w skrzyni za ok. 160 pln. :/
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 142 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 3941
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2017-01-14, 12:06   

Co to za serwis? :| Jak możesz to zdradź jego nazwę, aby wiadomo było gdzie nie jechać.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 88 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1422
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-14, 15:57   

Kolega seba.79 przesłał mi na PW swoją wlepkę i niestety, ale serwis ma rację <okok> . Skrzynie bezstopniowe o oznaczenie 0AW mają dwa filtry oleju (wewnętrzny oraz zewnętrzny). Wewnętrzny oczywiście wymieniany jest podczas remontu skrzyni, ponieważ aby się do niego dostać trzeba rozdzielić skrzynię na pół, a zewnętrzny wymienia się gdy posiada rysy (według ELSY). Z racji tego, że nowy w ASO kosztuje ok. 150 zł, chyba warto go przy okazji wymienić :> . Filtr zewnętrzny << klik >> znajduje się z lewej strony skrzyni i przykręcany jest od góry trzema torxami << klik >>. Podłączony jest on do dwóch przewodów olejowych (powrót i zasilanie) idących od i do chłodnicy oleju. Litr oleju do tej skrzyni kosztuje w ASO ok. 130 zł.

W razie czego mogę podać oznaczenia części oraz przesłać instrukcje.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-14, 21:33   

No to wszystko jasne, pewnie ASO wystawiając wstępny kosztorys założyło, że rys nie będzie ;)
 
 
Bart-S 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AVF
Imię: Bartek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-01-14, 21:51   

Nie istotne o której generacji skrzyni Multitronic mówimy... 01J, 0AN i 0AW mają zawsze 2 filtry... Pierwsza i druga generacja miała filtr w środku skrzyni oraz zewnętrzny na przewodach chłodzenia oleju. W 3ciej generacji zmieniono nieco konstrukcję a wraz z nią umiejscowienie filtra zewnętrznego, który teraz mocowany jest w korpusie skrzyni.

Filtry są elementem lifetime - nie wymienia się ich w przypadku okresowej wymiany ATF. O ole wymiana filtra zewnętrznego w 01J i 0AN mija się z celem także ze względu na jego cenę (ponad 1000zł) to w 0AW na uparciucha można to zrobić (z uwagi na zmiany w konstrukcji zabudowy cena filtra spadła do pułapu 160zł).
_________________
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 88 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1422
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-14, 22:10   

Nie napisałem, że poprzednie wersje mutli miały tylko jeden filtr :p .
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
seba.79 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Automat
Imię: Seba
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 14
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-15, 16:56   

Ale panowie obczajeni w temacie, szkoda, że żaden z Lublina to bym do Was na przegląd przyjechał a nie przepłacał w ASO :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 88 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1422
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-15, 16:58   

Nie jestem mechanikiem <figielek> .
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 237 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4325
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-15, 17:13   

a Bart-S akurat naprawia multilotki ;)
_________________
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: