Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1,9 BXE - czy warto???
Autor Wiadomość
malard 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 95
Skąd: Puławy/Lubelskie
Wysłany: 2014-12-01, 16:19   Silnik 1,9 BXE - czy warto???

Witam
Pytanie nie dotyczące samochodów marki audi ale może ktoś na forum będzie w stanie coś podpowiedzieć.
Zastanawiam się nad kupnem auta Seat Leon z silnikiem diesla 1,9 BXE wiem, że jest to prosta sprawdzona konstrukcja ale szukając w internecie wiadomości na jego temat znalazłem opinie które są niekorzystne dla tego silnika. Sporo osób twierdzi, że w tych silnikach występują problemy z panewkami na wale korbowym i kończyło się to rozwaleniem bloku przez korbowód oraz pisano też o niskiej trwałości turbin.
Samochód ma być jako drugi w domu, przeważnie do jazdy po mieście ale też i niewielkie trasy ( raz w miesiącu około 300 - 400km).
Drugim wyborem jest ten sam samochód ale z silnikiem benzynowym 1,6 MPI 102KM. Jest to podobno dość trwała jednostka ale cierpi na awarie przepustnicy, sondy lambda no i lubi brać olej.
Jeżeli koledzy z forum mogą pomóc w uzyskaniu informacji co od wyżej wymienionych silników ( szczególnie BXE )oraz podjęciu decyzji który wybrać to bedę bardzo wdzięczny.
pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Brutus 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Brutus
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 107
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-03, 22:05   

Co do BXE to zdarzają się takie przypadki, że korba wyjdzie bokiem, ale specjalnie nie brał bym tego do siebie bo jest to rzadkość. Co do trwałości turbo to nie słyszałem złych opinii, wiadomo koło 250kkm - 300kkm napewno trzeba będzie uszczelnić :) dwumasa do wymiany koło 200kkm..

1,6MPI będzie dużo tańszy w utrzymaniu, polecam założyć gaz przez kogoś ogarniętego z doświadczeniem.

Jeżeli auto dla żony to wybrał bym 1,6, jeżeli dla Ciebie to 1,9 większa frajda z jazdy, a dodatkowo można bezpiecznie podciągnąć moc na około 140KM :)
 
 
malard 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 95
Skąd: Puławy/Lubelskie
Wysłany: 2014-12-05, 00:13   

Ja mam swoją audiczkę AVF i jeszcze trochę mi posłuży. Ale mam znajomych którzy mieli złe doświadczenia z BXE (korby ujrzały światło dzienne). Ale to były skoda oktavia ( przy przebiegu około 80000 i golf z przebiegiem 170000km.
Jutro jadę dokładnie obejrzeć diesla, przebieg potwierdziłem w ASO i jeżeli czujnik lakieru potwierdzi że jest bezwypadkowy to chyba się na niego zdecyduje.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Weso 


Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: DSG
Imię: Krzysiek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 62
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-12-12, 14:06   

one chyba miały wadę fabryczną, że panewki nie miały zamków i potrafiły się obracać, tak przynajmniej na vw-passat.pl pisali:) ale poza tym wszystkie śmigają, raz na jkiś czas zdarzy się tak jak kolega napisał, że korba wyjdzie bokiem
_________________
Najlepsze części, oleje Premium w najlepszych cenach. www.expressparts.pl 888-530-456 gg: 3543322
 
 
Brutus 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDV
Imię: Brutus
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Maj 2013
Posty: 107
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-12, 14:22   

malard, i co wybrałeś?
 
 
malard 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 95
Skąd: Puławy/Lubelskie
Wysłany: 2014-12-19, 12:29   

Trafił się ładny leon II 1.6 benzyna. Kupiłem go ze względu na bezwypadkowość, ładny stan no i niski udokumentowny przebieg. Moja pani jet zachwycona....
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
b_lic 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Bartek
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 25
Skąd: Nysa
Wysłany: 2016-03-07, 22:13   

malard napisał/a:
Trafił się ładny leon II 1.6 benzyna. Kupiłem go ze względu na bezwypadkowość, ładny stan no i niski udokumentowny przebieg. Moja pani jet zachwycona....



Gratuluje wyboru, ja na co dzień mam doczynienia z BXE i to jest jakaś tragedia, te korby to uwielbiają wybijać okienka w bloku. Chociaż mam klienta na taksówce z przebiegiem 400tyś i lata jak ta lala.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: