Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
MAK LPG
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni
Autor Wiadomość
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-25, 15:08   [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni

Witam Wszystkich Forumowiczów,

Kilka tyg temu stałem się posiadaczem Audi A6 C7 (3.0 TDI) ze skrzynią S-Tronic. Przy dynamicznej jeździe (ok 10-15 min) pojawia mi się komunikat: brzmiący mniej więcej: "Wysoka temperatura przekładni, dostosuj jazdę".
Czy to normalne, czy raczej powinienem się tym martwić?

Próbowałem jeździć na różnych trybach (efficiently, comfort, auto, dynamic). Przy stałej jeździe nawet większą prędkością (np. autostradą) póki co nie pojawił mi się komunikat.

Zadzwoniłem do ASO z pytaniem. Oczywiście otrzymałem odpowiedź, żebym przyjechał na diagnostykę, gdyż "może to być sterownik" - cokolwiek by to znaczyło
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wowek 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Imię: Wojciech
Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-06-17, 20:54   Re: [S-Tronic] Wysoka temperatura przekładni

mariu napisał/a:
Witam Wszystkich Forumowiczów,

Kilka tyg temu stałem się posiadaczem Audi A6 C7 (3.0 TDI) ze skrzynią S-Tronic. Przy dynamicznej jeździe (ok 10-15 min) pojawia mi się komunikat: brzmiący mniej więcej: "Wysoka temperatura przekładni, dostosuj jazdę".
Czy to normalne, czy raczej powinienem się tym martwić?

Próbowałem jeździć na różnych trybach (efficiently, comfort, auto, dynamic). Przy stałej jeździe nawet większą prędkością (np. autostradą) póki co nie pojawił mi się komunikat.

Zadzwoniłem do ASO z pytaniem. Oczywiście otrzymałem odpowiedź, żebym przyjechał na diagnostykę, gdyż "może to być sterownik" - cokolwiek by to znaczyło


[ Dodano: 2015-06-17, 21:56 ]
Kolego - udaj się na tę dignostyke jezeli jeszcze tego nie zrobiłeś. Ja miałem podbny problem, następny komunikat ktory prawdopodobnie zobaczysz to tryb awaryjny. a kolejny etap to zapewne wymiana skrzyni..
:|
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 763
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2015-06-19, 07:14   

eee bez przesady kolejny po trybie awaryjnym to wymiana mechatroniki ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wowek 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Imię: Wojciech
Wiek: 34
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 7
Skąd: Kępno
Wysłany: 2015-06-19, 10:06   

no ja właśnie dziś mój odstawiłem na diagnostykę
 
 
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 11:37   

Oczywiście udałem się do ASO na diagnostykę. Diagnoza: "Wymiana mechatroniki".
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 763
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2015-07-30, 20:15   

to może zanim wydasz nie potrzebnie kasę odwiedź jakiś porządny nie autoryzowany ;) bo być może na Twój problem jest inne rozwiazanie;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
popo73 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Imię: Piotr
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 1
Skąd: śląsk
Wysłany: 2015-08-07, 09:02   

Witam

Jest to znany problem skrzyń S-Tronic.
Jeśli w dalszym ciągu nie rozwiązałeś problemu, pisz. W miarę możliwości i wiedzy postaram się odpowiedzieć na pytania i przybliżyć problem, oraz podać koszty usługi i części w ASO. I niekoniecznie zawsze wymiana mechatroniki jest potrzebna, zależy to od tego: realnie-jak długo auto jeździło z usterką, fikcyjnie - niektóre stacje ASO naciągają klientów. Dobrze by było gdybyś napisał numery błędów ze skrzyni, jeśli takowe znasz.

Pozdrawiam
 
 
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-04, 20:10   

Podzielę się Wami rozwiązaniem mojego problemu ze skrzynią biegów S-Tronic - może się komuś przyda. Po diagnostyce w ASO.

Po odczytaniu błędów skrzyni biegów okazało się że jest to błąd P17d8 (1F68) - Ograniczenie momentu z powodu temperatury sprzęgła.
ASO stwierdziło że jest to uszkodzenie mechatroniki skrzyni biegów i należy to naprawić za pomocą "zestawu naprawczego".

Otrzymałem listę części i kosztorys naprawy. Jakiś czas później zgłosiłem się do ASO w celu naprawy skrzyni. Wyobrażałem sobie że wejdę do serwisu, zostawię kluczyki i przyjdę odebrać naprawiony samochód. Okazało się że najpierw muszę iść do jednego "okienka", aby otrzymać listę części, później do drugiego "okienka" aby zamówić części. Kolejnym krokiem jest umówienie się na wizytę serwisową... ... ... ASO w Warszawie. Po godzinie wyczekiwania w 2 kolejkach, w których nic nie załatwiłem, zrezygnowałem.
2 Tyg temu wróciłem do tematu gdy pojawił mi się nowy komunikat/błąd: "brak biegu wstecznego"... po odczytaniu błędów:

8040 - Torque Restriction due to Clutch Temperature
P17D8 00 [040] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

8940 - Valve 3 in Transmission Part 2
P174E 00 [109] - Electrical malfunction
Confirmed - Tested Since Memory Clear

odgrzebałem listę części które otrzymałem z ASO i okazało się ze ww zestaw naprawczy to 2 plastiki z kabelkami na mechatronice + oringi, śrubki, uszczelki, spinki i rurki.
mniej więcej:
0b5398009D Zestaw Naprawczy
0b5321371E Uszczelka
0b5315105TA Rurka olejowa
wht003379 O-RING
G052180A2 OLEJ
0B5325429E filtr.

Wymiana około 4h (dla osoby niedoświadczonej - wymieniałem sam). Jest stosunkowo prosta: zdjąć osłony, spuścić olej, odłączyć wiązkę i zewnętrzne przewody olejowe, odkręcić mechatronikę. Na koniec reset błędów. Cały moduł wychodzi bez problemu. Przy okazji można filtr oleju wewnątrz skrzyni (jak się okazało to są 2 filtry, wew i zew) wymienić, olej, uszczelkę itp.
kilka fotek z naprawy:
kompletny moduł Mechatroniki

Skrzynia biegów bez miski olejowej

Skrzynia biegów bez miski i bez mechatroniki

Po prawej mechatronika wyjęta ze skrzyni. Zdecydowałem się tylko na wymianę tych dwóch wiązek, gdyż gdybym przełożył cały moduł prawdopodobnie włączyła by się ochrona komponentu.

Uszkodzone części



póki co zrobiłem od wczoraj około 100km i wydaje się być wszystko OK.
 
 
ironh 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Mat
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: D.G.
Wysłany: 2015-10-05, 17:45   

możesz napisać jakie koszt takiej naprawy? czeka mnie to samo :(
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-05, 22:05   

ironh napisał/a:
możesz napisać jakie koszt takiej naprawy? czeka mnie to samo :(


W ASO mi to wycenili na około 4 000zł (w zależności ile czasu mechanik poświęci). Z rozpiski cześć które otrzymałem, wynika że zestaw kosztuje ~1050 zł (Nie wiem czy to netto czy brutto)


w Internetach znalazłem za około 1900 zł... (dziwne że w ASO części tańsze ;) )

Element który wymieniałem to wiązka elektryczna osłonięta plastikiem, dlatego zdecydowałem się na używana mechatronikę i samodzielną naprawę.

350 zł - Używana Mechatronika (jako dawca wiązki)
105 zł - Uszczelka miski, razem z filtrem wewnętrznym,
400 zł - Olej skrzyni.
-------------------------
855 zł - SUMA

Gdybyś chciał całą mechatronikę wymienić, wywali Ci błąd ochrona komponentu (z tego co wyczytałem ) = wizyta w ASO.

Przy okazji wymieniłem olej silnikowy, uszczelniłem miskę oleju silnika, wyczyściłem osłony silnika i skrzyni biegów (ze 2 mm przylegającego/zaschniętego piasku na nich było).
 
 
ironh 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: DSG
Imię: Mat
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 5
Skąd: D.G.
Wysłany: 2015-10-22, 06:34   

ja zrobiłem na nowych częściach:
-zestaw naprawczy, filtr, uszczelka miski po rabacie ok 1250PLN
-olej 400 PLN
-robocizna z kodowaniem 500 PLN
Wyszło sporo taniej niż w ASO
 
 
rafz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Kod silnika: CDUC
Imię: Rafał
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 22
Skąd: MARKI
Wysłany: 2015-10-22, 08:54   

Witam, przy jakim przebiegu pojawił się problem ?? ?? Gdzie w wawie byleś w aso ??
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Quash 



Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Tomek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 62
Skąd: Gdynia/Tczew
Wysłany: 2015-10-22, 12:24   

Przebieg nie ma tu znaczenia, sa przypadki ze problem pojawia sie juz po 20tys w innych po 150tys a innym nigdy. Kwestia szczescia ;) , sprawa znana bardzo dobrze zakladom zajmujacym sie automatami i praktycznie w kazdym zrobia ci to za 50% albo i mniej niz ASO.
_________________
460KM/550NM Compsport Stage 2
 
 
mariu 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Kod silnika: CDUC
Imię: Mariusz
Wiek: 33
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-08, 16:55   

rafz napisał/a:
Witam, przy jakim przebiegu pojawił się problem ?? ??

Komputer mówi że coś koło 160.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: