Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

powłok hydrofobowych Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Powłoki
hydrofobowe
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przewody WN i świece - wybór i wymiana
Autor Wiadomość
pero22 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Piotr
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 20
Skąd: Miłoszyce
Wysłany: 2008-02-17, 19:58   Przewody WN i świece - wybór i wymiana

Witam. Chciałem wymienic świece zapłonowe w mojej "eSce" i mam pewien dylemat. Kupiłem nowe świece NGK dobrane z katalogu tej firmy i okazało się, że są one jednoelektrodowe :shock: co mnie zdziwiło. Koleś co ma A4 2,6B V6 twierdzi że to dziwne bo u niego są trzyelektrodowe. Wykręciłem więc jedną świece z mojego silnika i okazało się, że to czteroelektrodowa świeca tyle, że BOSCHa. Czy ktoś może mi doradzic??? :?:
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
wojtek26 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Wiek: 36
Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Dolnysląsk
Wysłany: 2008-02-20, 08:33   

Do twojego silnika powinna iść swieca NGK BUR6EFSZ ale nie powiem ilu elektrodowe one są.
 
 
pero22 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AKE
Imię: Piotr
Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 20
Skąd: Miłoszyce
Wysłany: 2008-02-22, 20:18   

Właśnie takie świece o jakich piszesz kupiłem i są one jednoelektrodowe, ale trudno, założyłem je do auta i narazie jeżdzę. Na starych 4elektrodowych jednak minimalnie szybciej odpalał cho okazało się, że jedna miała ukruszony izolator...
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
WW 


Model: S6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Wiek: 43
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-27, 01:57   

Założyłem te same NGK - przez pierwsze 2000 km było OK - teraz ciężko odpala ...
...ale jeździ dobrze.
Wracam do wieloelektrodowych.
_________________
V8
 
 
macieja910 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 724
Skąd: Brzozowo
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2008-03-27, 13:35   

Słyszałem ze do tego typu silnikow dobre sa swiece brisk premium DOR15LGS :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Dziewięć palców... Hehe
[/url]
 
 
Mandaryn112 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-27, 23:37   

no z tego co mnie kiedyś uczono na fizyce, to iskra zawsze "skacze" po najkrótszej drodze...... czyli tak naprawdę najleprze świece to te z jedną elektrodą. A wstawianie dodatkowych "patyczków" nic nie daje, wręcz "rozprasza" iskrę, która "szuka" drogi.
Bardziej liczy się to z czego jest wykonana świeca, jakie stopy, jakie jest przewodzenie elektryczne danego materiału.

Moim zdanie 3, 4 elektrodowe świece i inne wynalazki to po prostu chwyt marketingowy i tyle....


Pozdrawiam :)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
WW 


Model: S6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Wiek: 43
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-28, 00:12   

Owszem tyle teoria ... ale jeśli iskra ma do wyboru 3 najlepsze drogi to .. wybiera .. najlepszą .
Z doświadczenia wiem ,że jednak wieloelektrodowe świece lepiej pracują w wysilonych motorach. Oczywiscie to tylko empiria :)
_________________
V8
 
 
Mandaryn112 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-28, 11:31   

hehe :)
 
 
mpek3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2008-04-06, 14:16   [ALL C5] Przewody WN i świece - wybór i wymiana

koledzy na silniczku mam choineczke,rano problemy z odpaleniem silnika a jak juz załapie to mam wyrazne wrazenie ze chyba nie pali na wszystkie cylindry.postanowiłem zrobic z tym pozadek i pojechalem do ASO audi no i szok-ponad 1000zl za kaplecik przewodow.moze ktos z kolegow juz wymienial przewody innej zamiennej firmy-tansze ale niekoniecznie gorsze.licze na jakies podpowiedzi w tej dziedzinie,no i jakie swiece polecicie.dzieki :-D
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
mpek3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 48
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2008-04-06, 21:05   

dzieki kolego :lol:
 
 
gifter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 110
Skąd: Z-ce
Wysłany: 2008-04-06, 21:29   

szczerze? na kilka aut jakie mialem zawsze kupno nieoryginalnych kabli kończyło sie tym ze wymiana kabli była częściej niż przy oryginalnych :(

na twoje ryzyko...

mowie o autach takich jak rover 214, vw T4 1.9D , Mitsubishi Pajero 3,5 V6

może ktoś ma inne zdanie? nie wątpie ale ja sie na zamienniki już nie pisze :/
 
 
patrol 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 36
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 32
Skąd: suwałki/augustów
Wysłany: 2008-04-14, 00:17   

No to mnie załamaliście drogo trochę. świece też niedawno wymieniłem, kupiłem NGK BKR6EKUB 150 zł za komplet. Noszę sie z zamiarem wstawienia gazu, czyli kable też pewnie będę musiał wymienić. Z doświadczenia nie polecam JANMOR na których moj poprzedni samochod po dwóch miesiącach użytkowania dość często strzelał a które to wymieniłem na kable NGK które to przelatały 1,5 roku w tymże samochodzie i problemy z gazem jak ręka odjął.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
gifter 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 110
Skąd: Z-ce
Wysłany: 2008-04-14, 08:47   

no ja ma być gaz to tym bardziej najlepsze kable WN wskazane
 
 
Bart 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Imię: Bartek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 73
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2008-04-14, 21:26   

3 dni temu NGK 375 PLN , pozdrawiam
 
 
iras85 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALG
Wiek: 31
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 42
Skąd: Mielec
Wysłany: 2008-08-21, 14:45   [Audi A6 2.8 v6] Wymiana świec

Witam.

Jako że w tych silnikach będę wymieniał świece po raz pierwszy to wole się dopytać co i jak zrobić.

Wiem gdzie się znajdują świece i wiem że trzeba je odkręcać na zimnym silniczku, lecz są na niech dość dziwne kapturki, które są dość mocno osadzone.

Chciałem się zapytać jak je zdjąć i czy jest jakaś metoda dokręcania świec. Czy po prostu trzeba je dokręcić do oporu?

Niektórym może się to wydawać laikowe pytanie, ale wole zapytać niż potem żałować.

Dziękuje wszystkim za odpowiedz, pozdro.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: