Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Procedura wymiany oleju w skrzyni biegów ZF 8HP
Autor Wiadomość
Kevin_007 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 103
Skąd: Zielona Góra
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2017-05-16, 12:34   Procedura wymiany oleju w skrzyni biegów ZF 8HP

Witajcie

Postanowiłem założyć ten temat aby pomóc innym w przyszłości podczas wymiany oleju w skrzyni biegów oraz adaptacji.
Instrukcja się tyczy skrzyni ZF 8HP stosowanej miedzy innymi w audi a6 3.0 BiTDI 313 KM (8 biegowy tiptronic)

Wklejam oryginalną instrukcję producenta.
https://www.zf.com/global...HP_50130_PL.pdf

Jednak czytając ją trochę zgłupiałem i mam parę pytań jak dobrze to zinterpretować.
Na początku wszystko jest jasne odkręcamy korek spustowy wymieniamy olej filtr zintegrowany z miską. zalewamy olej, odpalamy silnik znowu dolewamy.
Teraz następnie mamy taką wzmiankę, "czy obecna jest chłodnica oleju przekładniowego"
W Moim aucie jest więc ok rozumiem że trzeba dolać 0.5 litra oleju następnie zakręcić śrubę. Wszystko jasne ale kolejny krok jest dla mnie nie jasny. Uruchomić pojazd, i jechać aż do otwarcia zaworu. To znaczy że mam opuścić podnośnik i wybrać się autem na spacer pod obciążeniem aby osiągnąć temp 75oC. ? Dziwne bo adaptacja jest później.
Kolejne kroki to właśnie adaptacja oraz odpowiedni stan oleju. Kolejna wzmianka to utrzymywać samochód przez 30 sekund na poziomie 2000 tyś obrotu. Ale na jakim biegu ? Bieg jałowy(N) czy P. Kolejny punkt mówi aby auto zostawić na biegu jałowym.

Co myślicie o tych dwóch moich zagwozdkach ?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 193
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-16, 14:48   

Kevin_007 napisał/a:
Uruchomić pojazd, i jechać aż do otwarcia zaworu.
Nie czytałem pdf'a, ale w BMW też były skrzynie ZF'a i tam odpalało się silnik w aucie... na podnośniku. Tam grzało się olej i kontrolowało poziom (dolewało) po osiagnięciu odpowiedniej temperatury.

[ Dodano: 2017-05-16, 13:51 ]
tu jest przykładowe video:
https://www.youtube.com/watch?v=ZRrgmfM8VlQ
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 182 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2727
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 17:31   

Podeślij wlepkę, to wrzucę instrukcję z ELSY :) .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Kevin_007 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 103
Skąd: Zielona Góra
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2017-05-16, 17:50   

może być VIN ? auto obecnie jest na wymianie oleju :) oraz potem idzie na detailing.
wauzzz4g5en120828
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 182 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2727
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 18:02   

Może się uda :P.

[ Dodano: 2017-05-16, 18:48 ]
Według mocy masz silnik o oznaczeniu CGQB. W roku modelowym 2014 do tego silnika montowano skrzynię NVF i QDC. Skrzynie te mają tylka dwa obiegi: automatyczna skrzynia biegów (płyn ATF) i napęd przedniej osi wraz z torsenem.
Wymiana oleju w skrzyni oraz przydatne instrukcje znajdują się tutaj << link >> :) .
 
 
Kevin_007 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2014
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 29
Dołączył: 23 Lis 2010
Posty: 103
Skąd: Zielona Góra
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2017-05-16, 21:52   

Super dzięki za info. zaraz zabieram się do lektury.

[ Dodano: 2017-05-16, 22:05 ]
Instrukcja trochę się różni od tej od producenta ZF. Szczególnie że w tej instrukcji co podałeś parę elementów jest innych. Np filtr jest zespolony z miską olejową.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 182 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2727
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-05-16, 22:10   

Filtr jest osobną cześcią, ponieważ miska jest aluminiowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: