Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut serwis maglownica audi a6 felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
MAK LPG
Maglownica Audi
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Pompowtryski - Demontaż, Wymiana i Ustawienie
Autor Wiadomość
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 40 razy
Wiek: 28
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 986
Skąd: TOS
Wysłany: 2016-09-09, 09:49   Pompowtryski - Demontaż, Wymiana i Ustawienie

Załączam wykonaną przeze mnie instrukcję: Demontażu - Wymiany i Ustawienia Pompowtryskiwaczy
w silnikach 1.9 TDI i niektórych 2.0 TDI 8V (mocowanych na jedną śrubę).

PDF'y do pobrania:
Pompowtryski Demontaż-Wymiana-Ustawienie
Naprawa pompowtryskiwacza - Zestawienie

Przydatne wideo-relacje:
Pompowtryskiwacze 1
Pompowtryskiwacze 2

Przydatne foto-ralcje:

Pompowtryskiwacze 3
Pompowtryskiwacze 4
Pompowtryskiwacze 5

Jeśli macie jakieś uwagi, to zawsze mogę coś dopisać czy zmienić. Zdjęcia w dokumencie są wstawione z różnych źródeł, część jest też moich.

A tu taki mój wywód po wymianie uszczelnień PD i wszystkich śrub osprzętu na nowe:

Jak dla mnie to silnik z PD powinien mieć zalecaną wymianę śrub pompek co jakieś 50 tys. km. Myślę, że wtedy można by się w znacznym stopniu uchronić przed wycieraniem gniazda PD. Śruba się wyciąga - i to jest potwierdzone - a jak się wyciąga, to kostka już nie dociska tak mocno pompo-wtryskiwacza. Dochodzi jeszcze kwestia montażu na jedną śrubę... Druga sprawa, to przy okazji regulacja docisku pompo-wtryskiwacza, bo śruby regulacyjne jak i sworznie kuliste PD zwyczajnie się ścierają.Sprężyny też zapewne już tak mocno nie odbijają... Może to nie są wartości duże, ale setne mm. Jednak zapewne ma to znaczenie na pracę pompki... No i trzecia sprawa - kontrola zaślepek broków, bo jak to wyleci, to ogranicza się smarowanie krzywek wałka i szklanek, wałek zaczyna się zużywać, szklanki ścierać... zmniejsza się wysokość krzywki no i znowu zakłócona jest praca pompki w jakimś tam stopniu... Także unikać Long Life, olej zmieniać na dobry i często, oraz zachęcam do zaglądania pod pokrywę - PREWENCYJNIE - może nas to uchronić w przyszłości przed sporymi kosztami ;)

JEST JESZCZE JEDNA BARDZO WAŻNA UWAGA - po wymianie uszczelnień pompowtrysków warto kontrolować stan oleju przez jakiś czas, tak by sprawdzić czy uszczelnienia się dobrze ułożyły w gnieździe i czy nie ma wycieków z szyny paliwowej poprzez pompkę pod pokrywę rozrządu - chyba nie trzeba pisać jaki wpływ na pracę silnika i turbo ma rozrzedzony olej i jego nadmiar...

kamil-vag to mój nick z A4-klub.pl, żeby nie było, że komuś ukradłem instrukcję
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: