Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Multitronic z 2.0 TDI
Autor Wiadomość
siemka


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Multitronic
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 2
Skąd: lublin
Wysłany: 2014-03-14, 12:20   Multitronic z 2.0 TDI

Witam bardzo serdecznie wszystkich.
Od 6 miesięcy jestem posiadaczem Audi A62.0 TDI Multitronic.
Jeżdżę bardzo dużo na tzw. Trasach, rzadko używam trybu sport.
Komfort jazdy jak dla mnie bajka
<lol>
Niestety ostatnio naczytałem się chyba głupot ........bardzo krytycznych opinii na temat tej skrzyni.......no i powiem szczerze obleciał mnie strach czy to był dobry zakup.
Pytanie brzmi .......czy rzeczywiście jest to tak awaryjna skrzynia biegów i ile zakładając nie nerwowy styl jazdy i oczywiście regularny serwis.......ile ta skrzynka wytrzyma......samochód planuję trzymać maksymalnie do 150 tysięcy km.
Na co szczególnie mam zwracać uwagę w trakcie eksploatacjii ?? ???
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Krzysztof1972 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Krzysztof
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 108
Skąd: Ahlen
Wysłany: 2014-03-17, 06:03   

Witaj :)
Skrzynie sypaly sie w c5 ,w c6 bylo juz duzo lepiej chociaz tez nie bezproblemowo , c7 troche za krotko na rynku by wyrokowac ile wytrzyma
Napewno duzo opini o tej skrzyni (awaryjnosci) jest przesadzonych - zaslyszanych - z drugiej reki
Moment obrotowy jaki znosza te skrzynie jest podniesiony bardzo znacznie w porownaniu do pierwszych egzemparzy montowanych w c5

Podczas eksploatacji regularnie wymieniac olej (tylko oryginal) - jezeli beda dostepne aktualizacje - aktualizowac oprogramowanie sterownika , nie montowac haka do samochodu i nie butowac zimnej skrzyni (skrzynia rozgrzewa sie duzo wolniej niz silnik)
Jezeli juz pojawilyby sie jakiekolwiek problemy lub niepokojace oznaki to nie czeakac bo moze sie uspokoi tylko od razu szukac fachowca ktory zdiagnozuje skrzynie - nie zawsze aso sobie z tym radzi
 
 
renmar 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Multitronic
Imię: M
Wiek: 56
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: 3misto
Wysłany: 2014-06-06, 16:48   

Jak nie chip-ujesz silnika i nie szalejesz, a przeglady robisz wg wskazan komputera nie powinienes miec problemow pewnie i do 250-300 tys. - skrzynie sa na pewno duzo lepsze niz w C5 no i montuja je rowniez w wersji 3.0 204KM, ale jak pisal Krzysztof1972 czas pokaze. Ja tez jestem bardzo zadowolony z takiej konfiguracji!
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 763
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-06-06, 17:24   

Krzysztof1972 napisał/a:
Witaj :)
Skrzynie sypaly sie w c5 ,w c6 bylo juz duzo lepiej chociaz tez nie bezproblemowo , c7 troche za krotko na rynku by wyrokowac ile wytrzyma
Napewno duzo opini o tej skrzyni (awaryjnosci) jest przesadzonych - zaslyszanych - z drugiej reki
Moment obrotowy jaki znosza te skrzynie jest podniesiony bardzo znacznie w porownaniu do pierwszych egzemparzy montowanych w c5

Podczas eksploatacji regularnie wymieniac olej (tylko oryginal) - jezeli beda dostepne aktualizacje - aktualizowac oprogramowanie sterownika , nie montowac haka do samochodu i nie butowac zimnej skrzyni (skrzynia rozgrzewa sie duzo wolniej niz silnik)
Jezeli juz pojawilyby sie jakiekolwiek problemy lub niepokojace oznaki to nie czeakac bo moze sie uspokoi tylko od razu szukac fachowca ktory zdiagnozuje skrzynie - nie zawsze aso sobie z tym radzi


Jedyna chyba poprawiona w stosunku do pierwowzoru rzecza to jest sterownik bo nie zanotowalem jeszcze zadnego uszkodzonego. Sa dwie typowe usterki tej skrzyni, rozpada sie jedna zebatka i zniszczeniu ulega obudowa skrzyni.
ASO naprawia ta usterke bardzo szybko - wymieniajac skrzynie na nowa.
Poza tymi glownymi mankamentami skrzynia calkiem okej ;)
 
 
Undziak 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDi CLAB 204KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Multitronic
Imię: Andrzej
Wiek: 42
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Monachium
Wysłany: 2014-12-10, 21:15   

W tych skrzyniach pojawia się inny problem: przy troszkę żwawszym przyspieszaniu i jednoczesnym skręcaniu w lewo lub w prawo występuję wycie skrzyni. Jak już wyprostuje się kierownicę to jest OK. Przyspieszanie na wprost bez problemu. Serwis się wypina, Audi Ingolstadt się wypina. Wymiana skrzyni nie pomoże, bo problem się pojawi ponownie. Ale sama skrzynia w użytkowaniu jest świetna.
 
 
giganteusz 



Model: Nie mam
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 1991
Skrzynia: Manual
Imię: Endriu
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 41
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2014-12-16, 18:48   

Audi wycofuje się całkowicie z tej skrzyni bo nie wyszła im do dziś. Po lifcie c7 nie mają mieć chyba już multi.
_________________
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
renmar 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Multitronic
Imię: M
Wiek: 56
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: 3misto
Wysłany: 2015-01-07, 13:11   

Bardziej obstawialbym, ze s-tronic-i (DSG) sa juz objezdzone wystarczajaco i trzymanie juz nie rozwijanej galezi jaka jest Multitronic jest ekonomicznie nieoplacalne! Bardzo chetnie dowiedzialbym sie jakie sa statystyki awarii Multi, s-tronic i tip-tronic (ale usrednione przez liczbe aut i przejechanych na nich kilometrow - no i czy silnik byl chipowany, bo to mogloby sie okazac b. waznym czynnikiem ) - do daloby dopiero obraz jak jest w rzeczywistosci :>
Ja nie moge poki co powiedziec zlego slowa na swoja multi <lol>
 
 
13Radi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Multitronic
Imię: Radek
Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2015-04-27, 19:13   

Undziak napisał/a:
W tych skrzyniach pojawia się inny problem: przy troszkę żwawszym przyspieszaniu i jednoczesnym skręcaniu w lewo lub w prawo występuję wycie skrzyni. Jak już wyprostuje się kierownicę to jest OK. Przyspieszanie na wprost bez problemu. Serwis się wypina, Audi Ingolstadt się wypina. Wymiana skrzyni nie pomoże, bo problem się pojawi ponownie. Ale sama skrzynia w użytkowaniu jest świetna.


Witam,

Mam pytanie odnośnie tego wycia skrzyni. Czy to jest normalne??Tak ma być ??
Dopiero co kupilem a6 z ta skrzynia i zauwazylem ze właśnie cos wyje tylko ze u mnie przy skrecaniu ale jak bardzo wolno jade np jak wjezdzam do garażu. Nie wiedziałem co to jest myślałem ze może cos z klockami.
Z gory dzięki za odpowiedz.

Pzdr
 
 
bartek1351 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Bartek
Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 6
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-03, 09:38   

U mnie olej w multitronicu wymieniany byl wg historii serwisowej co 60tys km, obecnie mam przebieg 160kkm i jestem po wymianie rozrzadu wiec przy okazji zmienilem w aso olej i filtr w skrzyni. Skrzynia pracuje tak jak powinna, kolega kupił taka sama a6 z rynku polskiego z przebiegiem 150kkm i nie mial nawet raz wymienianego oleju w skrzyni, skrzynia chodzi zupelnie inaczej, tak jakby trzymala wyzsze obroty przy zmianie biegow i chodzi napewno glosniej i bardziej jest odczuwalna zmiana biegow. Zatem jak ktos bedzie dbal od poczatku to mysle ze skrzynia posluzy dlugo.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: