Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI
Autor Wiadomość
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 987
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-03-24, 19:19   [INNY] Układ doprowadzania wtórnego powietrza SAI

Może nie wszyscy wiedzą, że coś takiego mają w swoich autach jak i ja do niedawna, dlatego też zamieszczam kilka materiałów do przejrzenia i poczytania.

Układ doprowadzania wtórnego powietrza


Posiadają samochody z kodem literowym silnika:

ALF
ALG
ALW
AML
AMM
AMX
AQD
ARJ
ARN
ASM
ATQ
ARE
BDV


Dzięki układowi doprowadzania wtórnego powietrza katalizator szybciej się nagrzewa i przez to wcześniej osiąga gotowość do eksploatacji po uruchomieniu zimnego silnika.

Z powodu występowania bogatej mieszanki w fazie zimnego rozruchu silnika, w spalinach występuje wysokie stężenie nie spalonych cząstek węglowodorów. Przez wtłaczanie wtórnego powietrza polepsza się dopalanie w katalizatorze, a tym samym zmniejsza się ilość szkodliwych substancji w spalinach. Ciepło uwolnione podczas dopalania skraca znacznie czas nagrzewania katalizatora, co powoduje, że jakość spalin na obrotach jałowego biegu polepsza się.

W fazie zimnego rozruchu sterownik silnika steruje pompą wtórnego powietrza poprzez przeka?nik pompy wtórnego powietrza -J299-. Powietrze dostaje się do zaworów specjalnych doprowadzania wtórnego powietrza .

Równolegle do tego wysterowany zostaje zawór doprowadzania wtórnego powietrza, który pozwala na doprowadzenie podciśnienia do zaworów specjalnych doprowadzania wtórnego powietrza. Dany zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza otwiera przez to drogę dla doprowadzania wtórnego powietrza do kanałów wydechowych odpowiedniej głowicy silnika.



1 - Od obudowy filtra powietrza
2 - Silnik pompy wtórnego powietrza -V101- (Miejsce zamontowania:Z przodu z prawej strony w komorze silnika, poniżej obudowy filtra powietrza)
3 - Przeka?nik pompy wtórnego powietrza -J299- (Miejsce zamontowania:W skrzynce elektrycznej w podszybiu)
4 - Sterownik układu Motronic -J220-
5 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
6 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
7 - Zawór zwrotny
8 - Do kolektora ssącego
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Zasobnik podciśnienia (Miejsce zamontowania: w przednim nadkolu z lewej strony pod osłoną nadkola)

Układ doprowadzania wtórnego powietrza - przegląd podzespołów:




1 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
2 - Uszczelka
3 - 10 Nm
4 - 22 Nm
5 - Element Y
6 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
7 - 6 Nm
8 - Od zasobnika podciśnienia (Miejsce zamontowania: w przednim nadkolu z lewej strony pod osłoną nadkola )
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Uszczelka
11 - Króciec połączeniowy
12 - Uszczelka
13 - Wąż ciśnieniowy
14 - Pierścień uszczelniający typu o-ring
15 - Rura łącząca
16 - Króciec połączeniowy

Miejsce zamontowania zaworu doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
Przykręcony w płycie blokującej zaworów elektromagnetycznych z tyłu przy silniku (patrz strzałka).



Miejsce zamontowania zaworu specjalnego doprowadzania wtórnego powietrza
Z tyłu na głowicach silnika.



Układ doprowadzania wtórnego powietrza powiązany jest z układem podciśnienia, który z kolei odpowiedzialny jest za skracanie dolotu.

Schemat układu podciśnienia:



Tu wrzuciłem pdf z opisem poszczególnych elementów obrazka:KLIK

Przyłącza podciśnienia w samochodach z układem doprowadzania wtórnego powietrza:



1 - Prawy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza (Przy głowicy silnika z tyłu z prawej strony)
2 - Do zaworu elektromagnetycznego 1 zbiornika węgla aktywnego -N80- (Przy filtrze powietrza )
3 - Jednostka sterująca przepustnicą -J338-
4 - Zawór doprowadzania wtórnego powietrza -N112-
5 - Zawór zwrotny
6 - Zawór przełączania długości kolektora ssącego -N156-
7 - Do wzmacniacza siły hamowania
8 - Do pompy diagnostycznej układu paliwowego -V144-
q Dla samochodów w wersji przeznaczonej dla USA
9 - Lewy zawór specjalny doprowadzania wtórnego powietrza
10 - Regulator ciśnienia paliwa
11 - Do zasobnika podciśnienia (W przednim prawym nadkolu)
12 - Kolektor ssący
13 - Do elementu nastawczego przełączania długości kolektora ssącego

?ródło: Elsa + Etka.

Zapraszam do dyskusji i rozwijania tematu ;)
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Zajcu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 165
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-03-24, 20:41   

mi to piszczy , wkur.. mnie to ze masakra i zastanawiam sie czy nie odpiąć wtyczki od tego szajsu.
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 987
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-03-25, 19:53   

Zajcu a dokładnie co Ci piszczy :P ?
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
robertukf 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Robert
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 133
Skąd: Legionowo
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-25, 20:20   

SAI można usunąć programowo.

Ps. Do listy silnikow mozesz dopisać ARE ;)
 
 
Zajcu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 165
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-03-25, 21:10   

xoslox napisał/a:
Zajcu a dokładnie co Ci piszczy :P ?

piszczy mi kolego POMPA POWIETRZA WTÓRNEGO DOK?ADNIE.
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 987
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-03-25, 21:16   

Nie da rady rozebrać, przesmarować ?
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Zajcu 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARJ
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 165
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-03-25, 21:20   

juz to zrobiłem , bo mam 2 takie pompy , jedna rozebralem , nity miala trzeba bylo rozwalić i skrecilem na śrubki zamiast nitow , przesmarowałem ale za bardzo pizdzi na dworze zeby to wymieniac :D czekam az sie uciepli , puki co hula pompa z allegro , po 2 dniu użytkowania zaczeła piszczeć.
 
 
RobsonTurbo 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 38
Skąd: Lry
Wysłany: 2013-03-25, 23:34   

Z punktu widzenia uzytkownika to kolejne bezsensowne rozwiazanie jak katy i prekaty:-P wyciac wywalic i cieszyc sie brakiem zapalonej kontrolki check engine:-)
 
 
Fontesen 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Artus
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 569
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-03-26, 21:31   

robertukf napisał/a:
SAI można usunąć programowo.

Ps. Do listy silnikow mozesz dopisać ARE ;)

Bardzo proszę o szczegołową instrukcję jak to zrobić;)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
robertukf 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Robert
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 133
Skąd: Legionowo
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-27, 09:15   

--RaDeK--, sam tego nie zrobisz, ale dobry tuner Ci to ogarnie <okok>
 
 
Fontesen 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Artus
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 569
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-03-27, 16:30   

robertukf napisał/a:
--RaDeK--, sam tego nie zrobisz, ale dobry tuner Ci to ogarnie <okok>

a myślałem ze wystarczy w vagu coś zakodowac i będzie gitara. szkoda.
 
 
xoslox 



Model: A4 B6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2003
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AVF
Imię: Kamil
Pomógł: 41 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 987
Skąd: TOS
Wysłany: 2013-03-27, 18:04   

Panowie a co w sytuacji kiedy psuje się katalizator ? Najlepiej zamontować nowe czy można wstawić strumienice i zaślepić wężyki ?
_________________

 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Fontesen 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Artus
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 569
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-03-27, 18:56   

xoslox napisał/a:
Panowie a co w sytuacji kiedy psuje się katalizator ? Najlepiej zamontować nowe czy można wstawić strumienice i zaślepić wężyki ?

ja bym wstawił po prostu rurę.
o co Tobie chodzi z zaślepieniem węzyków??
 
 
wolin1981 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AML
Imię: Krzysiek
Wiek: 36
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 18
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-03-30, 17:55   

a ja mam takie błędy: <uoee>

17819 Układ wtrysku powietrza dodatkowego 2-wymagany przepływ brak sprzętu/ nie związany ze sprzętem- błąd sporadyczny
16814 Katalizator strona 2 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

silnik 2.4 aml + lpg lovato
wywala mi wtedy check, nic się nie dzieje oprócz tego ze razi w oczy. Jak go skasuje mam spokój 2,3 czasem 4 tygodnie. Katalizatory mam i resztę osprzętu jakby ktoś sugerował że może ktoś mi je rąbnął <lol>
Panowie jakieś sugestie co go boli ? Gaz założony u jednego z najlepszych instalatorów w moim regionie ale jeszcze u niego z tym nie byłem.
 
 
Fontesen 


Model: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Artus
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 569
Skąd: warszawa
Wysłany: 2013-03-30, 20:12   

wolin1981 napisał/a:
a ja mam takie błędy: <uoee>

17819 Układ wtrysku powietrza dodatkowego 2-wymagany przepływ brak sprzętu/ nie związany ze sprzętem- błąd sporadyczny
16814 Katalizator strona 2 brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

silnik 2.4 aml + lpg lovato
wywala mi wtedy check, nic się nie dzieje oprócz tego ze razi w oczy. Jak go skasuje mam spokój 2,3 czasem 4 tygodnie. Katalizatory mam i resztę osprzętu jakby ktoś sugerował że może ktoś mi je rąbnął <lol>
Panowie jakieś sugestie co go boli ? Gaz założony u jednego z najlepszych instalatorów w moim regionie ale jeszcze u niego z tym nie byłem.

sprawd? szczelność tego układu. szczególnie na dole, od pompy do silnika.
co do checka to jakie to błędy. bardzo możliwe że instalka nie jest dobrze wyregulowana.
błąd 16814 moze być związany że katalizator od strony kierowcy jest przypchany. ale to trzeba jeszcze zweryfikować.
auto masz poliftowe, więc 4 sondy. 2 przez i 2 za katami.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: