Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania-wibracje na nadwoziu
Autor Wiadomość
tobi71 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 84
Skąd: Emden
Wysłany: 2017-10-10, 11:24   

Panowie, co może być przyczyną wibracji na postoju, dodam że wykluczam wtryskiwacze. Auto ostatnio zaczęło telepać na postoju a w szczególności jak jest w trybie 'D' po przełączeniu w tryb 'P' jest o wiele łagodniej. Czyżby szwankowała któraś z poduszek?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-10-11, 07:59   

tobi71 napisał/a:
Panowie, co może być przyczyną wibracji na postoju, dodam że wykluczam wtryskiwacze. Auto ostatnio zaczęło telepać na postoju a w szczególności jak jest w trybie 'D' po przełączeniu w tryb 'P' jest o wiele łagodniej. Czyżby szwankowała któraś z poduszek?

może dwumas?
 
 
tobi71 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: CANA
Imię: Bogdan
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 84
Skąd: Emden
Wysłany: 2017-10-11, 10:41   

Raczej nie, w mojej konfiguracji auta jest to wykluczone.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mac190 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Maciej
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 20
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-10-13, 08:04   

A tak z ciekawości dlaczego? Dwumas normalnie w multitronikach montowany był tak mi sie wydaje.
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-13, 08:50   

Dobra, do manuala też to mogę zapodać? SKF VKJA 8509
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 213 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3114
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-13, 09:35   

<okok>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 10:34   

U mnie jak te wibracje są od ok 140 do 160 i nieważne czy przyśpieszam czy nie to zająć się najpierw zewnętrznymi ? Dacie numer zewnętrznego przegubu MEYLE o którym mówiliście? Podejdzie do 2.4 ?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 213 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3114
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-14, 11:00   

Poczekaj do przyszłego weekendu, to Ci powiem czy winne są przeguby zewnętrzne, ponieważ w czwartek będę robił testy: jazda bez przednich półosi, a potem bez wału. Jeśli okaże się, że przy jeździe bez półosi nie ma drgań, to od razu wymieniam przeguby zewnętrzne, ponieważ mam już kupione (Lobro) :) .
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 11:16   

Widzę wyprowadzasz ciężkie działa :)

Dobra, to czekam na info od Ciebie. Z ciekawości zastanawia mnie tylko co się stanie z dystrybucją momentu między osiami jak wyjmiesz półosie z przodu/wał. Jak wyjmiesz np. wał to maks. moment będzie przekazywany na tył, ale nie będzie miało co go odebrać i przenieść na koła? Domyślam się, że chcesz szybciej pojechać sprawdzić wibracje. Jesteś pewny, że nic się nie stanie?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 213 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3114
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-14, 13:33   

Najpierw zostaną wyjęte przednie półosie, a w ich miejsce zostaną włożone odcięte wałki od półosi, które będą przykręcone śrubą, aby łożysko nie padło od razu. Jeśli nadal będzie drgało, to założone będą półosie, a zdjęty wał. W obu przypadkach auto będzie holowane z prędkością przy której występują już te drgania :p . Wszystko robię u gościa, który zajmuje się tylko Audi i robi głównie grubsze sprawy typu swapy, tuning itp. Byłem na diagnozie i przed warsztatem stało ok. dziesieć Audi, które miały do 500 KM, a może i więcej :) .
 
 
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 13:39   

To będzie ciekawe doświadczenie. Z niecierpliwością czekam na rezultat.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 213 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3114
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-14, 14:00   

Wiele razy tak sprawdzali, ponieważ inaczej się nie da :) . Auto bez wału, czy bez osi nawet nie ruszy :| . Koleś zamówił już przeguby i gdy one będą winne, to będą od razu wymienione. Od razu powiedziałem, że auto może stać tylko jeden dzień, więc sam taką opcję zaproponował.

[ Dodano: 2017-10-14, 14:03 ]
Na jeździe próbnej nie prowadził, tylko ja, ponieważ nie jeździ obcymi autami :) . Na 99% drgania pochodzą z przedniej osi i gdy wymieniłem mu wszystkie rzeczy, które zostały zmienione, to stwierdził, że zostały już tylko przeguby zewnętrzne. Koleś potrafi godzinami rozmawiać o autach, ale głównie o Audi <lol> . Dodam, że mieszka ode mnie niecałe 25 km <okok> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat695 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BDW
Imię: Mateusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 14:03   

No właśnie myślałem, że chcesz tak jechać sam. Z miejsca by może ruszyło, ale chyba nic poza tym. Nie wymieniałeś jeszcze przegubów zewnętrznych w tych swoich wszystkich akcjach?

[ Dodano: 2017-10-14, 14:05 ]
To nie ma czarów, przecież to muszą być przeguby zewnętrzne już :) W taki razie pytanie po co te testy robić, od razu może wymienić, skoro tylko to zostało?

Do tej pory byłem przekonany, że przegub jest uszkodzony jak strzela na skręconych kołach - ale chyba te czasy się skończyły :)
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 213 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3114
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-14, 14:12   

Wszędzie piszą, że przeguby zewnętrzne strzelają itp., a u mnie nie ma tego problemu, ponieważ jest cicho. Nawet specjalnie robiłem ósemki na parkingu. Aby zmienić przeguby i tak trzeba wyjąć półoś, więc co za problem wsadzić specjalnie przyszykowane wałki i pociągnąć auto :] . Przegub zewnętrzny strzela jak ktoś często śmiga po mieście. Jest wtedy sporo skręcania, manewrowania itd. A6 jest raczej autem do pokonywania dłuższych tras i wtedy kulki robią wyżłobienia w bieżniach z racji ciągłej jazdy na wprost. Czasami robię trasę (Nowy Tomyśl - Warszawa - Nowy Tomyśl), czyli ok. 700 km samą autostradą A2, więc jadę cały czas prawie prosto, a po mieście jak zrobię 200 km w ciągu tygodniu, to już jest sporo. Zobacz jaka jest dysproporcja <mysli> .
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 597
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-10-14, 15:18   

Omawiane są winne przeguby a autorowi tego tematu chodzi o przyczyny wibracji na postoju ;)
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: