Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC części aut superparts.pl części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Brak chłodzenia klimy, chwilę po nabiciu. Wszystko niby ok
Autor Wiadomość
Pawlo_j23 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AZA
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 2017-05-17, 22:12   Brak chłodzenia klimy, chwilę po nabiciu. Wszystko niby ok

Hej, jakiś czas temu nabiłem klimę, zaraz po nabiciu śmigała super. Po ok miesiącu przestała w ogóle chłodzić. Stwierdziłem, że to wina zabrudzonej dyszy, wymieniłem ją bo była faktycznie niesamowicie zapaprana, nabiłem klimę, 3,6st z kratek przy 25 st na zewnątrz. Niestety długo się tym stanem nie cieszyłem, po chwili klima przestała znowu chłodzić.
Wentylatory chodzą, sprzęgło sprężarki działa, klima pracuje w trybie auto. Nigdzie nie widać wycieków pod ultrafioletem. Ktoś podpowie co to może być co jeszcze sprawdzić zanim wydam kupę kasy na dochodzenie w serwisach ? :D
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Mati_NSZ 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ARH
Imię: Mateusz
Wiek: 28
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 38
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2017-05-17, 22:59   

Może chłodnica klimatyzacji zapchana albo filtr osuszacza tudzież osuszacz jest nie sprawny.Sam osuszacz pełni ważną rolę w układach klimatyzacji.
 
 
Pawlo_j23 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AZA
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 2017-05-17, 23:08   

Dzięki za odpowiedź ale nie wydaje mi się, żeby był to osuszacz. Nawet jeśli to po postoju klima znowu powinna na chwilę zadziałać a tak nie jest. Jutro podjadę znowu na sprawdzenie czy coś uciekło z czynnika, jeśli tak to trzeba szukać nieszczelności dokładniej.

P.S Polecam każdemu wymienić zawór rozprężny, u mnie był masakrycznie zasyfiony :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 397
Skąd: Ełk
Wysłany: 2017-05-17, 23:27   

A jakie masz ciśnienia po stronie gorącej i zimnej?
Jakieś błędy na Vagu? Może coś z klapkami.
Rurka za zaworem rozprężnym zimna i mokra?
 
 
Pawlo_j23 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AZA
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 2017-05-17, 23:37   

Ciśnień nie sprawdzałem, jutro sprawdzę.
Rurki obie właściwie delikatnie zimne. Woda się nie skrapla.

[ Dodano: 2017-05-18, 15:27 ]
Niestety, ciśnienie niskie 6Bar, wysokie troszkę ponad 6Bar, sprężarka do wymiany :/ teraz pytanie czy kupić używkę i liczyć na to, że podziała czy iść w spore koszta i wymienić wszystko w układzie na nowe....
 
 
wojciech007 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 2005
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BLB
Imię: Wojtek
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 397
Skąd: Ełk
Wysłany: 2017-05-18, 22:17   

Nie do końca jest pewne, że to wina sprężarki. Wydaje mi się, że uszkodzony zawór rozprężny również będzie dawał takie objawy, ale musisz to jeszcze potwierdzić na 100%.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Pawlo_j23 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AZA
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 02 Mar 2017
Posty: 33
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 2017-05-19, 10:48   

Zawór rozprężny czyli dyszę dławiącą wymieniałem, chyba, że jest jeszcze jakiś inny w tym modelu ? Przed chwilą sprawdzałem, w aucie gorąco, po włączeniu klimy moment robi się chłodniutko. Nie mam teraz niestety termometru żeby sprawdzić ile dokładnie wieje z kratek ale mrozi palce.
Co mechanik to inna opinia, teraz dowiedziałem się, że możliwe że po długim czasie stania za dużo oleju zlało się do sprężarki i teraz dopiero się rozrusza. Póki co śmiga, zobaczymy jak długo :D
Jak będzie chwila to podjadę sprawdzić ciśnienia w układzie.

[ Dodano: 2017-05-23, 21:46 ]
Dzisiaj zdarzyło mi się, że klima nie zadziałała. Po ponownym odpaleniu auta już zadziałała, zauważyłem też, że z kratek kierowcy leci cieplejsze powietrze niż z kratek pasażera przy tej samej temperaturze ustawionej na panelu klimatronika. Ktoś wie co to może być ? Będę musiał chyba pozaglądać w klapki czy na pewno dobrze się ustawiają.

[ Dodano: 2017-06-01, 11:14 ]
Dla potomnych, wymieniłem kompresor i klima śmiga elegancko. Obeszło się bez płukania układu, oczywiście kolejny raz zmieniona również dysza dławiąca.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: