Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[BPP 2.7 TDI 180KM] Biały dym
Autor Wiadomość
Dawid_Szczecin 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-01-02, 19:42   [BPP 2.7 TDI 180KM] Biały dym

Witam,

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w aucie ubywa mi płynu chłodniczego. Tygodniowo robię 700km, na każdy tydzień ubywa mi 100-200 ml płynu. Auto zaczeło kopcić na biało. Szczególnie na rozgrzanym silniku. Temperatura wskazuje ponad 90oC, po ustabilizowaniu jest 92-94oC i trzyma stale na blacie. Robię trasy także DPF nigdy mi się nie zapala (myślę, że na bierząco się czyści). Auto ma 290 tys. km według wskazań na blacie. Sytuacja trwa drugi miesiąc. Turbo po regeneracji, wymienione popychacze redukujące luzy zaworowe. Wtryski sprawdzone i według bloków pomiarowym maja małe odchyłki max ~+-5.

Według tego co się naczytałem to na biały dym może być:
- uszkodzona chłodnica spalin
- uszkodzony DPF
- uszkodzone wtryski
- uszkodzona głowica
- uszkodzona uszczelka pod głowicą

Proszę o poradę co może być w przypadku wymienionych objawów najbardziej prawdopodobne?

Dodam, że wycieku nie widać na silniku. Olej w normie, na korku od oleju brak nalotu. Silnik pracuje równo (jednak ostatnio na zimnym strasznie go telepie i sie meczy przez 10-15 sekund). Auto jeździ mało po mieście.

PS. Czy wszyscy wlasciciele A6 wydaje co chwile w tysiacach na swoje auta? Fajny samochod ale ilosc serwisow i rzeczy ktore sie psuja od momentu zakupu poprostu mnie zmroziła. Trafiłem chyba szit egzemplarz. W pół roku wydałem na auto 6-7 tys. zł.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
remont5 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPP
Imię: Przemek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 264
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-01-03, 00:13   

co do szarpania ma zimnym przez 10 sekund to proponuje sprawdzić świece żarowe
co do problemu ubywania płynu to proponuje zrobić próbe na zawartość spalin w płynie chłodzącym aby wykluczyć uszczelkę
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? Pisz
 
 
Dawid_Szczecin 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-01-03, 10:12   

Świece żarowe wszystkie nowe - sam wymieniałem jakieś 5 miesięcy temu. Dziwne jest to, że zawsze kontrolka od grzania świeć się krótko pali. Nie ważne czy jest +20oC czy -5oC zawsze dosłownie 1-2 sekundy i gaśnie.

Test na zawartość spalin postaram się zrobić gdzieś dzisiaj.

[ Dodano: 2017-01-04, 19:42 ]
I po zawodach, test wykazał CO2 w układzie chłodzenia. Nie wiadomo która głowica tylko. Trzeba szykować tysiące kolejny raz. Na zimnym ok, na ciepłym puszcza spaliny do układu chłodzenia.

Jedna świeca żarowa padnięta - pomimo, że wszystkie nie dawno były nowe. Dodatkowo dostający się płyn do jakiegoś cylindra może powodować problemy na zimnym przy odpalaniu bo płyn w cylindrze się zbiera i musi zostać najpierw wyrzucony by zaczął równo chodzić.

Temat do zamknięcia.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
remont5 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPP
Imię: Przemek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 264
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-01-04, 20:25   

ku#wa współczuje
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? Pisz
 
 
Dawid_Szczecin 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-01-05, 14:57   

No załamka, podliczyłem właśnie koszta od momentu zakupu w marcu 2016. Na remonty i naprawy wydałem już 8 690 zł + teraz ten piękny prezent w postaci głowic. Chciałem sobie polepszyć - fajne auto kupić. Teraz srogo za to płacę. Padaczke taką kupiłem, że szok. Najeździłem się w tedy z nią po serwisach i warsztatach i dupa nikt nic nie znalazł w momencie kupna. A po kupnie miesiąc w miesiąc coś padało. Generalnie się zastanawiam czy te Audi się tak pier**** czy tylko ja mam taki egzemplarz? Bo zastanawiam się czy dalej tym jeździć, czy sprzedać. Generalnie byłbym mocno stratny sprzedając po tylu naprawach, ale bóg wie co jeszcze mnie czeka - a jest się co psuć w tych autach.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 128 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1965
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-05, 15:57   

Źle trafiłeś <uoee> . Widocznie ktoś nie dbał wcześniej o auto.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
remont5 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPP
Imię: Przemek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 264
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-01-05, 16:02   

dokładnie musiałeś trafić jakiś pechowy egzemplarz
ja swoją na tłukłem już prawie 80000 km i zrobiłem tylko klapy kolektora
No i olej w skrzyni
urwałem też świecę żarową ale to na własne życzenie
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? Pisz
 
 
Michałq 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michal
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-07, 22:58   

Przewaga dzięki technice :)
Powiem Ci ze znam przypadki ze w rok poszło 30 tyś i okazji przy zakupie auta nie było ...
Wystarczy pocztać co przytrafia się właścicielom c7 przy przebiegu do 100 tys.
Ogólnie audi po 2000 roku to dramat jak i większość aut poza japończykami .
 
 
Dawid_Szczecin 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-02-02, 17:23   

Heh, Auto już 4 tygodnie stoi:) Okazało sie, że obie uszczelki puszczały + prawa głowica (ta po stronie kierowcy) pęknięta. censored:) Już tylko śmiać się zostało:) Na allegro pełno głowic ale wszystkie lewe, widać nie tylko mi pękła:) Co dzwonie do kogoś to odpowiada: "oo właśnie sprzedałem prawą głowicę:)"

Brawo dla audi <okok>

Mam nadzieję, że jak już zrobię to będę mógł trochę pojeździć. Przy okazji od groma innych rzeczy się porobiło.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
remont5 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: BPP
Imię: Przemek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 264
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-02-02, 18:56   

Audi. Wydatki dzięki technice...
Może lepiej cały silnik wsadzić?
_________________
Ochrona komponentu - potrzebujesz pomocy? Pisz
 
 
Dawid_Szczecin 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Dawid
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Sie 2016
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-02-02, 19:27   

niby tak, ale czort wie co się kupi i w jakim stanie. Wydam tyle samo pieniędzy a przynajmniej będę pewniejszy co siedzi w aucie. Bo co z tego, że kupie motor za 6-8 tys. zł jak za 4 miechy od włożenia piernie z tym samym problemem.

Remont silnika zrobiony, temat do zamkniecia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: