Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[BDV 2.4 170] gigantyczne spalanie, brak mocy, falowanie
Autor Wiadomość
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-01, 18:07   [BDV 2.4 170] gigantyczne spalanie, brak mocy, falowanie

Na wstępie chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post na tym forum i przy okazji życzyć wszystkim klubowiczom wszystkiego co najlepsze w nowym 2017 ;)

Na wstępie zaznaczę, że wertowałem fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu, ale nie znalazłem rozwiązania dla mnie.
Generalnie chodzi o to, że na 100km moje 2.4 tip quattro po mieście łyknęło mi niemalże 30l pb. Do tego dochodzi brak mocy i "kopanie", lekkie falowanie na obrotach, kontrolka check i błędy 17544,17546,16891.
Świece, filtry nowe, przepustnica wyczyszczona profilaktycznie (była czysta) i zaadoptowana, ezektor drożny, przewody odmy jakiś czas temu wszystkie wymieniłem (co prawda home made, ale po zmianie wszystko było dobrze, a stare wiadomo rozpadły się w rękach), podciśnienia szczelne..
W którymś z tematów które czytałem problemem okazał się przepływomierz, jako że nie mam kompletnie czasu posiedzieć przy aucie zrobić logi itp to kupiłem przepływkę na podmiankę, skasowałem błędy i póki co check nie wraca, ale objawy nie ustąpiły, dodam że od momentu skasowania błędów bardziej ją kopie, póki check się palił chodziłą równiej. Jakieś pomysły? Pozdrawiam :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 391
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-01-01, 19:34   

Pomysły...
Logi by się przydały. Bez tego ciężko będzie. Przepływka,sondy ,nieszczelność w dolocie...
Jak kasujesz błędy to i kasujesz korekty dlatego zaczyna na moment dobrze pracować.
Dawaj logi
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5035
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-01, 20:14   

i wrzuć kody błędów z opisami bo trzeba szukać inaczej a nikt na pamięć ich nie zna , a często opisy mają też znaczenie
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-01, 20:58   

Logi zrobie i dodam jutro, błędy:
17544 - fuel trim bank 1: system too lean
17546 - fuel trim bank 2 -//-
16891 - idle conrol system rpm: higher than expected - intermittent
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5035
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-01, 21:15   

większe obroty wskazywały by na nieszczelność w dolocie , i stad uboga mieszanka - poszedłbym w tym kierunku

no chyba że przepływka oszukuje ale tu bez logów to ciężko zgadywać
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-02, 10:11   

Obroty sa w normie, tylko kopie ją bardziej niż w czasie kiedy kontrolka check jest zapalona. Logowałem grupę 003, jako że mam tipa wrzuciłem 3ke przy 30 km/h i do jakichś 3,5k obrotów trzymalem pedał tuż nad "kickdownem", następnie wcisnąłem do podłogi. Nie wiem czy to poprawna metoda, jak wiadomo trzymając od początku w podłodze skrzynia by zredukowała. Skończyłem przy ok 6k obrotów bo drogi nie starczyło. Logi pod linkiem:

http://vaglog.pl/log-003_T8sHQ.html

dodatkowo może się na coś przyda, logowałem na próbę statycznie grupy 001 i 002:
http://vaglog.pl/log-001_cLLu07.html
http://vaglog.pl/log-002_1x7VhVE.html
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 391
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-01-02, 17:45   

Widać po korektach na jałowym że dolewa 25% czyli na maksa.Czwmu tą grupę zlogowałeś na dynamicznym. Lepiej żebyś pokazał pracę przepływki i sond podaczas jazdy.
 
 
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-02, 21:33   

jakubczyk_7 napisał/a:
Widać po korektach na jałowym że dolewa 25% czyli na maksa.Czwmu tą grupę zlogowałeś na dynamicznym. Lepiej żebyś pokazał pracę przepływki i sond podaczas jazdy.


Nie bardzo rozumiem, to dobrze/zle? Co mam zrobić? Przepływkę logowałem dynamicznie, czegoś innego mam wrzucić logi dynamiczne? <lol>
 
 
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 391
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-01-02, 21:58   

Chodzi o to ,że ecu dolewa 25% pb bo myśli że ma za mało. Masz lpg?
Chyba lepsze będzie grupy 02 i 033
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5035
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-02, 22:15   

po pierwsze silnik ma byc rozgrzany, wrzuciłes logi przy 60 C

kolega dobrze zauwazył że korekta na +25 czyli ciagle ubogo - albo lewe powietrze albo sondy padły i staneły na ubogo ( tak u mnie było z jedną ) , logi z ich napięć coś więcej nam powiedzą


zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033 ( zebyśmy wiedzieli jakie obroty i obciążenie )
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-02, 22:22   

Jutro wrzucę te grupy o których mówisz. :) Przepływomierz robiłem na rozgrzanym silniku, wskazania z vaga mówią, że coś z nim nie tak czy skreślić go z listy potencjalnych winowajców?
 
 
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 391
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-01-02, 22:43   

Spokojnie. Najpierw logi potem wnioski. Na maks bucie powinna pokazywać około 135.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5035
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-02, 22:46   

nie poszedł do końca obrotków ale powinna pokazać koło 135-136 g/s w teorii ( 170x0,8 )

[ Dodano: 2017-01-02, 22:46 ]
ahh sorry za dublowanie :D
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-03, 17:18   

bendzji napisał/a:
zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033



http://vaglog.pl/log-002_033_jL035.html

http://vaglog.pl/log-003_033_uqVxFS.html

http://vaglog.pl/log-032_033_0T71Vb.html

Zrobione <okok>
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5035
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-03, 18:36   

przepływka za mało pokazuje , więc albo ona albo nieszczelność , tym bardziej że korekta w grupie 032 w 1 i 3 okienku ucieka bardziej ( to jest korekta jakby biegu jałowego i małych obciażeń )
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: