Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[BDV 2.4 170] gigantyczne spalanie, brak mocy, falowanie
Autor Wiadomość
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-01, 18:07   [BDV 2.4 170] gigantyczne spalanie, brak mocy, falowanie

Na wstępie chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post na tym forum i przy okazji życzyć wszystkim klubowiczom wszystkiego co najlepsze w nowym 2017 ;)

Na wstępie zaznaczę, że wertowałem fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu, ale nie znalazłem rozwiązania dla mnie.
Generalnie chodzi o to, że na 100km moje 2.4 tip quattro po mieście łyknęło mi niemalże 30l pb. Do tego dochodzi brak mocy i "kopanie", lekkie falowanie na obrotach, kontrolka check i błędy 17544,17546,16891.
Świece, filtry nowe, przepustnica wyczyszczona profilaktycznie (była czysta) i zaadoptowana, ezektor drożny, przewody odmy jakiś czas temu wszystkie wymieniłem (co prawda home made, ale po zmianie wszystko było dobrze, a stare wiadomo rozpadły się w rękach), podciśnienia szczelne..
W którymś z tematów które czytałem problemem okazał się przepływomierz, jako że nie mam kompletnie czasu posiedzieć przy aucie zrobić logi itp to kupiłem przepływkę na podmiankę, skasowałem błędy i póki co check nie wraca, ale objawy nie ustąpiły, dodam że od momentu skasowania błędów bardziej ją kopie, póki check się palił chodziłą równiej. Jakieś pomysły? Pozdrawiam :)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 339
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-01-01, 19:34   

Pomysły...
Logi by się przydały. Bez tego ciężko będzie. Przepływka,sondy ,nieszczelność w dolocie...
Jak kasujesz błędy to i kasujesz korekty dlatego zaczyna na moment dobrze pracować.
Dawaj logi
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 237 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4325
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-01, 20:14   

i wrzuć kody błędów z opisami bo trzeba szukać inaczej a nikt na pamięć ich nie zna , a często opisy mają też znaczenie
_________________
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-01, 20:58   

Logi zrobie i dodam jutro, błędy:
17544 - fuel trim bank 1: system too lean
17546 - fuel trim bank 2 -//-
16891 - idle conrol system rpm: higher than expected - intermittent
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 237 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4325
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-01, 21:15   

większe obroty wskazywały by na nieszczelność w dolocie , i stad uboga mieszanka - poszedłbym w tym kierunku

no chyba że przepływka oszukuje ale tu bez logów to ciężko zgadywać
_________________
 
 
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-02, 10:11   

Obroty sa w normie, tylko kopie ją bardziej niż w czasie kiedy kontrolka check jest zapalona. Logowałem grupę 003, jako że mam tipa wrzuciłem 3ke przy 30 km/h i do jakichś 3,5k obrotów trzymalem pedał tuż nad "kickdownem", następnie wcisnąłem do podłogi. Nie wiem czy to poprawna metoda, jak wiadomo trzymając od początku w podłodze skrzynia by zredukowała. Skończyłem przy ok 6k obrotów bo drogi nie starczyło. Logi pod linkiem:

http://vaglog.pl/log-003_T8sHQ.html

dodatkowo może się na coś przyda, logowałem na próbę statycznie grupy 001 i 002:
http://vaglog.pl/log-001_cLLu07.html
http://vaglog.pl/log-002_1x7VhVE.html
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 339
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-01-02, 17:45   

Widać po korektach na jałowym że dolewa 25% czyli na maksa.Czwmu tą grupę zlogowałeś na dynamicznym. Lepiej żebyś pokazał pracę przepływki i sond podaczas jazdy.
 
 
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-02, 21:33   

jakubczyk_7 napisał/a:
Widać po korektach na jałowym że dolewa 25% czyli na maksa.Czwmu tą grupę zlogowałeś na dynamicznym. Lepiej żebyś pokazał pracę przepływki i sond podaczas jazdy.


Nie bardzo rozumiem, to dobrze/zle? Co mam zrobić? Przepływkę logowałem dynamicznie, czegoś innego mam wrzucić logi dynamiczne? <lol>
 
 
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 339
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-01-02, 21:58   

Chodzi o to ,że ecu dolewa 25% pb bo myśli że ma za mało. Masz lpg?
Chyba lepsze będzie grupy 02 i 033
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 237 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4325
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-02, 22:15   

po pierwsze silnik ma byc rozgrzany, wrzuciłes logi przy 60 C

kolega dobrze zauwazył że korekta na +25 czyli ciagle ubogo - albo lewe powietrze albo sondy padły i staneły na ubogo ( tak u mnie było z jedną ) , logi z ich napięć coś więcej nam powiedzą


zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033 ( zebyśmy wiedzieli jakie obroty i obciążenie )
_________________
 
 
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-02, 22:22   

Jutro wrzucę te grupy o których mówisz. :) Przepływomierz robiłem na rozgrzanym silniku, wskazania z vaga mówią, że coś z nim nie tak czy skreślić go z listy potencjalnych winowajców?
 
 
jakubczyk_7 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Imię: jakubczyk_7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 339
Skąd: Czerwin
Wysłany: 2017-01-02, 22:43   

Spokojnie. Najpierw logi potem wnioski. Na maks bucie powinna pokazywać około 135.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 237 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4325
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-02, 22:46   

nie poszedł do końca obrotków ale powinna pokazać koło 135-136 g/s w teorii ( 170x0,8 )

[ Dodano: 2017-01-02, 22:46 ]
ahh sorry za dublowanie :D
_________________
 
 
alibaba123 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BDV
Imię: Sebastian
Wiek: 22
Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-03, 17:18   

bendzji napisał/a:
zrób statyczne - 032+033 , i dynamiczny też tych grup np. 002+033 lub 003+033



http://vaglog.pl/log-002_033_jL035.html

http://vaglog.pl/log-003_033_uqVxFS.html

http://vaglog.pl/log-032_033_0T71Vb.html

Zrobione <okok>
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 237 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4325
Skąd: Września
Wysłany: 2017-01-03, 18:36   

przepływka za mało pokazuje , więc albo ona albo nieszczelność , tym bardziej że korekta w grupie 032 w 1 i 3 okienku ucieka bardziej ( to jest korekta jakby biegu jałowego i małych obciażeń )
_________________
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: