Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
BAT 4.2 335 KM Łańcuch czy panewki?
Autor Wiadomość
ciuchacz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kacper
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-01-11, 18:42   BAT 4.2 335 KM Łańcuch czy panewki?

Witam, prawie przy każdym odpaleniu na zimnym silniku przez ok 1 sekundę słychać stukanie/grzechotanie, które po tej sekundzie całkowicie ustaje. 1 myśl - rozrząd do roboty, ale mechanik powiedział - ,,nie wiem czy to nie jest luz na panewkach...". Wiecie może czy da się to jakoś rozróżnić bez ,,otwierania" pacjenta? Dodam, że autko ma 245 000 km. Z góry śliczne dzięki :D
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
obsession 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 137
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2017-01-11, 21:22   

Wiele uzytkownikow ma te obiawy - poczytaj sobie temat kilka pozycji nizej. Tez tak mam przy niskich temperaturach. Jesli cichnie to nie ma sie jeszcze co martwić przesadnie
_________________
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
 
 
wlodarz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartosz
Wiek: 26
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2017-01-13, 22:55   

Mam to samo. Rozrząd był u mnie robiony dopiero, ale jak był zrobiony nie wiem, bo kupiłem auto już po wymianie. Podobno nie ma się czym specjalnie martwić - tak jak napisał kolega wyżej. Póki co nie ruszam. Jak zacznie chrupać mocniej, to się wtedy za to wezmę, najpewniej jednak to (niestety) rozrząd.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
julekf1 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Julek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: DKL
Wysłany: 2017-01-14, 08:47   

Panowie, nie chciałbym Was martwić, ale takie hałasowanie rozrządu to nie jest błaha sprawa.
Wprawdzie w aucie, które posiadałem S4 b6 był motor o oznaczeniu BBK, ale rozrząd myślę bardzo podobny do tego w C6.
Objawy to hałas (grzechotanie) ok sekundy zaraz po odpaleniu.
U mnie winny był fazator , w którym wyrobił się trzpień blokujący go w pozycji "spoczynkowej"
Więc dużo szczęścia , że przy odpalaniu zawory nie spotkały tłoków :)
Po wymianie kompletnego rozrządu nastała kompletna cisza (niezależnie od temperatury, czy tego jak długo auto stało nieużywane)
Natomiast znajomy w mieście obok już nie miał tyle szczęścia. Przy odpaleniu rozrząd przeskoczył :/
Pacjent to było również S4 b6
U niego winny okazał się wytarty ślizg. Objawy takie same jak u Was czy u mnie.
Jeśli rozrząd hałasuje chociaż przez chwilę to znaczy, że coś nie jest napięty tak jak powinien. Czyli może przeskoczyć. Sekunda hałasu wystarczy.

Tyle z moich doświadczeń.
Nie wolno nigdy bagatelizować "dziwnych" odgłosów z okolic łańcuchów rozrządu.
 
 
Bawół1 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARS
Imię: Daniel
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Lis 2013
Posty: 312
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2017-01-14, 09:41   

julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.
 
 
julekf1 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Julek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: DKL
Wysłany: 2017-01-14, 10:16   

Bawół1 napisał/a:
julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.


a to przeprasza , myślałem, że w C6 nie było już motorów z rozrządem na pasku. Mój błąd.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
ciuchacz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Kacper
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-01-14, 10:18   

Bawół1 napisał/a:
julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.


Kolego u nas tez jest łańcuszek tj silnik BAT W C6 246kw i to w dodatku od strony kabiny...
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 146 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4058
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2017-01-14, 10:19   

Bawół1 napisał/a:
julekf1, w S4 B6 jest całkiem inny silnik. Rozrząd na łańcuchach , koledzy mają silniki MPI czyli rozrząd na pasku. A hałasują i owszem nastawniki w głowicach ale wyglądają zupelnie inaczej niż w S4 B6.

Daniel, akurat BAT jest na łańcuchu ;) , więc ja radzę posłuchać chłopakom rad Julka, bo niebawem będą szukać nowego silnika.....
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
julekf1 


Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ARE
Imię: Julek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 5
Skąd: DKL
Wysłany: 2017-01-14, 10:45   

ciuchacz napisał/a:
Kolego u nas tez jest łańcuszek tj silnik BAT W C6 246kw i to w dodatku od strony kabiny...


dokładnie. Chyba większość rozrządów łańcuchowych jest od strony grodzi.
Poważnie panowie, nie można bagatelizować grzechotania rozrządu przy odpalaniu. Nawet jeśli trwa "tylko" sekundę.
W 100% sprawny rozrząd nie wydaje z siebie żadnych "podejrzanych" odgłosów.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Cin 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASG
Imię: Marcin
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 371
Skąd: LLB, SK, WA
Wysłany: 2017-01-14, 14:37   

Nawet rozwalony fazator nie spowoduje kolizji tak jest zaprojektowany. Peka slizg na lanuchu posrednim.
I sa dwie opcje przeskok i check engine. Przeskok i bum. Przerabialem 3 silniki w zadnym nie poszly zawory jedynie sie przestawila gora.

PS grzechotanie trzeba zaczac od wymiany zaworów olejowycjh od fazatorow. Sa pod kolektorem ssacym dwie sztuki
_________________
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
 
 
wlodarz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartosz
Wiek: 26
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2017-01-15, 18:45   

Jedynym sposobem żeby dowiedzieć się co w rozrządzie nie gra, jest wyciągnięcie silnika? :/ a jeśli mój był wymieniany tysiąc km temu i grzechoczę? Ktoś schrzanił wymianę i jestem w takiej samej sytuacji jak by nie był wogole robiony?...
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 146 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4058
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2017-01-15, 20:01   

Opcje są dwie. Jedna to wyjechać silnikiem z budy, a druga zrzucić skrzynię i wtedy jest dojście do rozrządu. Jak grzechocze to dalej jest coś nie tak - masz jakikolwiek dokument na wymianę? Kolejna sprawa to można zacząć od tego co Cin wyżej pisał - czyli od wymiany zaworów zwrotnych oleju, które są pod kolektorem dolotowym. Są po 1 na każdą głowicę, a nowe w ASO (bynajmniej do C5) to koszt nieco ponad 100zł/szt. Następna rzecz jaką można zrobić zanim będziesz dobierać się do rozrządu to sprawdzić ciśnienie oleju na luzie i pod obciążeniem.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
wlodarz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Bartosz
Wiek: 26
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2017-01-15, 20:21   

Dokument mam, ale opiewa on na niewygórowaną jak na rozrząd kwotę ok 2tyś. Wiec chyba zrobili w komisie po łepkach, aby było na sprzedaż :/ ale przy kupnie nic nie charczało. Dopiero po przejechaniu ok 600-700km.
 
 
Mazdomania 



Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Małgorzata
Pomogła: 146 razy
Wiek: 27
Dołączyła: 06 Sie 2013
Posty: 4058
Skąd: Łęczna/Puławy
Wysłany: 2017-01-15, 20:52   

Czyli nie masz wymienionego kompletnego rozrządu.
_________________
Nie myli się tylko ten kto nic nie robi, a Moderator - to przecież też człowiek ;)

Pozdrawiam, Gosia ;)
 
 
mateo991 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Imię: Mateusz
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 6
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2017-01-27, 10:33   

wlodarz napisał/a:
Dokument mam, ale opiewa on na niewygórowaną jak na rozrząd kwotę ok 2tyś. Wiec chyba zrobili w komisie po łepkach, aby było na sprzedaż :/ ale przy kupnie nic nie charczało. Dopiero po przejechaniu ok 600-700km.


Powiem tak mógł być wymieniony tylko napinacz górny który przeważnie wysiada jako pierwszy. Ja mam motor 2,4 i powiedzieli mi w ASO że prawdopodobnie to ten napinacz jest wadą i możliwe że pozanim nic nie trzeba wymieniać, ale ja tak nie chciałem. Chciałem kompletny rozrząd aby to chodziło jak należy. Znalazłem warsztat który się zajmuje takimi rzeczami i jestem bardzo zadowolony wszystko chodzi jak należy. Nie ma rożnicy czy jest ciepło czy -20*c cichutko. Koszt 6100 zł ale doszło jeszcze sprzęgło z dociskiem koszt kompletu sprzęgła 1050 zł. czyli rozdząd z robotą kosztował 5050 zł. Tak że za 2000 to nie kupisz nawet części a jeszcze robota dochodzi...
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: