Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi a6 c5 TIP - kilka pytań
Autor Wiadomość
medmaxx 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Marcin
Wiek: 28
Dołączył: 22 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-05-16, 09:51   Audi a6 c5 TIP - kilka pytań

Witam,

Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Audi a6 c5 2.7BiT z TIPem i Quattro.
Nigdy wcześniej nie miałem auta z automatem, więc chciałbym rozwiać swoje wątpliwości co do kilku kwestii.

1. Pedał gazu ma dwa charakterystyczne położenia graniczne - w przypadku 'przełamania' się przez pierwsze położenie rozumiem że powinien nastąpić kickdown, natomiast nie przełamując się nie powinien?

2. Gdzieś tu na forum padła informacja, że możliwe jest hamowanie silnikiem - rozumiem że chodzi o przełączenie skrzyni w tryb Tiptronic i zrzucanie do dołu biegów podczas zwalniania? Czuć wtedy, jakby faktycznie auto hamowało silnikiem.

3. Zakładając spokojną jazdę w trybie miejskim, w jakim trybie lepiej jeździć, S czy D? Wiadomo, w trybie S później zapina biegi, co ma wpływ np. na szybkość nagrzewania się oleju w silniku. Z kolei na D często jest tak, że jadąc 50km/h mam ledwo ponad 1000obr/min. W silnikach R4 jazda na tak niskich obrotach jest niezdrowa, ZTCP zarówno dla korb, jak i dwumasy.

4. Ktoś ma jeszcze jakieś Protipy co do jazdy ze skrzynią Tiptronic? Pomijając to, co można bez problemu znaleźć w sieci?

5. Z innej beczki: Podwójny wydech ( z lewej i prawej strony auta) obowiązuje dla Quattro w przed i poliftach? Nie ważne, czy diesel czy pb?

6. Temat hamulców - czy jest ktoś w stanie powiedzieć, jakie mam tarcze z przodu i tyłu (auto w profilu)? Czytałem sporo tematów na tym forum o hamulcach, lecz wciąż nie jestem pewien jakie mam ja. 321 z przodu+ dwu tłoczkowy zacisk?
Poza tym gdzieś mi wpadło w oczy swap hamulców z Audi a5 - po swapie eksploatacja (części) są tańsze, a hamulce skuteczniejsze. Ktoś mógłby nakierować gdzie można o tym coś więcej poczytać?

7. Temat odmy: gdzieś mi się przewinęło zdjęcie z odmą - samoróbką do 2.7 BIT. Były to dosłownie poucinane końcówki połączone jakimiś wężami gumowymi. Ktoś coś o tym więcej wie? Oryginalna odma to koszt chyba ok. 500zł, a dalej jest to kruchy plastik.

Odpowiedzi na powyższe pytania potraktuje jako swoje podsumowanie wiedzy z tego forum. Po prostu czytając różne wątki zaszedłem tak daleko, że nie jestem w stanie teraz tego odnaleźć, a o niektórych z moich wątpliwości ktoś tam kiedyś tylko wspomniał.
Jak mi coś jeszcze przyjdzie do głowy, to będę dalej pytał (jak wcześniej nie znajdę odpowiedzi) ;)

Z góry dzięki i pozdrawiam.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 267 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 4882
Skąd: Września
Wysłany: 2017-05-16, 10:22   

Ad1 tak powinno być ale bez wciśniecia kickdown skrzynie też może zredukować ( kwerstia szybkości wciśnięcia , jak jest nauczpny itd. )

Ad2 Tip zawsze hamuje silnikiem , w trybie ręcznym bardziej to czuć

Ad3 W automacie slnik raczej nie jest za bardzo obciążony , ja proponuje na D jedzic

Ad4 myslę że to co w sieci i stadnarty dla automatów to ok

Ad5 tak podówjne wydechy w C5 tylko w Quattro , w przedlifice schowane , w polifcie widoczne

Ad6 podaj kody z wlepki wyposażenia albo zdjęcie zacisków ( polift raczej ma pojedyńczy tłok 60 mm zacoisk FNRG )

Ad7 500 zl to chyba odma do 2.4/2.8 , z 2.7T nie mam doświadczeń ale tam są dwie krótkie z pokryw chyba tylko
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: