Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A6 C5 3.0 asn quattro Tiptronic- zgrzyt przy ruszaniu
Autor Wiadomość
sunset 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Maniek
Wiek: 26
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-11-05, 19:28   Audi A6 C5 3.0 asn quattro Tiptronic- zgrzyt przy ruszaniu

Witam, ostatnio usłyszałem dziwny dzwięk podczas ruszania moim Audi. Dzieje się to tylko po odpaleniu, wrzuceniu biegu D , i po przejechaniu dosłownie 1-2m przez jakaś sekundę słychać w samochodzie dzwięk (żżż). Skrzynia potem pracuję idealnie, nie szarpie, płynnie zmienia biegi, po zatrzymaniu i ponownym ruszaniu tego nie słychać. Dodam że auto ma realny przebieg 233tys. km, sprowadzone z Niemiec. Panowie Co to może być? Jak się za to zabrać?
_________________

ImageShack.us
A6 3.0 Quattro ASN
A4 2.4 Quattro APS
A4 1.9 AFN
80 2.0 ABT
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
aplauz 


Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Andrzej
Wiek: 42
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Kargowa
Wysłany: 2013-11-05, 19:30   

Przyczyn może być tyle ile kto wymyśli.

Czy to sie dzieje tylko przy pierwszym biegu sprawdź .
_________________
Było: Audi 100 C2 I - 79' (1,6), Audi 100 Quattro Avant Wagon C3 -85' (2,2), Audi A6 C5 I- 97' 2,8)
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'

Starzeję się ?
 
 
sunset 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Maniek
Wiek: 26
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-11-05, 19:40   

Na R i na S też :) tylko przy ruszaniu przy pierwszym odpaleniu :) Dodam jeszcze że mam wrażenie że jak przerzucę z P na D to tak jakby trzęsło lekko całą budą. Nie wiem czy jestem już przewrażliwiony czy tak powinno być. Dziś zaprowadziłem samochód do mechanika bo prawdopodobnie padła mi pompa wspomagania ( tak podejrzewam bo strasznie wyła i było ją słychać) więc może to ma z tym związek? :)
_________________

ImageShack.us
A6 3.0 Quattro ASN
A4 2.4 Quattro APS
A4 1.9 AFN
80 2.0 ABT
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
aplauz 


Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Andrzej
Wiek: 42
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Kargowa
Wysłany: 2013-11-05, 20:15   

Czyli jak rozgrzany to już wszystko jest ok ?
_________________
Było: Audi 100 C2 I - 79' (1,6), Audi 100 Quattro Avant Wagon C3 -85' (2,2), Audi A6 C5 I- 97' 2,8)
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'

Starzeję się ?
 
 
sunset 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Maniek
Wiek: 26
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-11-05, 20:23   

rozgrzany czy zimny to samo, dzieje sie to tylko po odpaleniu na nowo silnika i ruszaniu. Jak się zatrzymuję zmieniam biegi nic nie slychać. Zgaszę zapalę slinik wrzuce bieg i slychać. :)

[ Dodano: 2013-11-06, 14:42 ]
panowie nie macie żadnych pomysłów? :>
_________________

ImageShack.us
A6 3.0 Quattro ASN
A4 2.4 Quattro APS
A4 1.9 AFN
80 2.0 ABT
 
 
insect 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adam
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-21, 07:38   

Witam

Podpinam się do tematu. Czy ktos spotkał sie/poradził sobie z takim problemem ??

Zgrzyt słychać i jest wyczuwalny przy zmianie z 1 na 2 (tylko po odpaleniu silnika, pozniej jest ok).

Wymianiałem olej i uszczelkę ale to nic nie dało .....

POMOCY !! <zalamka>
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2015-08-21, 12:45   

insect napisał/a:
Wymianiałem olej i uszczelkę ale to nic nie dało .....


Filtr zostawiłeś stary? Jeśli tak to tu może być przyczyna - poprzytykany i ciśnienie na zimnym spada stąd szarpnięcia.
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
insect 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adam
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-26, 08:04   

Wydaje mi się, że filtr tez wymieniali (robili komplet), ale podjade i sie upewnie.

Szarpnięcia za bardzo nie odczuwam, tylko lekkie puknięcie pod gazem i delikatny zgrzyt tak jakby jakis tryb załapywał.

Najlepsze jest to, że na ciepłym silniku/oleju po ponownym uruchomieniu silnika również się to zdarza .... <nerwus>

[ Dodano: 2016-10-27, 12:51 ]
Odświeżam temat.

Nikt nie pomoże z problemem ??

Jeszcze raz - po odpaleniu auta i obrotach 1800 - 1900 (po przerzuceniu na 2) w skrzyni slychac puknięcie (raz lżej, raz wyrażnie odczuwalne).
Póżniej podczas jazdy wszystki jest ok.
Odgłos jest zawsze raz po odpaleniu silnika.
 
 
Lewdorek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2016-10-28, 11:07   

Nie mylisz tego z testem pompy hamulcowej/ABS? w niektórych autach tak jest , choć oczywiście gdy tego nie usłyszę to nie wiem czy mówimy o tym samym dźwięku...Miałem rózne audi , używane i nową a5 z salonu i w każdym był słyszalny taki dźwięk , jest to test pompy hamulcowej/ABS ... i tak ma być
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-10-28, 14:38   

Co ma być normalne? Pukanie z pompy ABS, no bez przesady. To nie czasy jednokanałowych układów ABS, że coś ma pukać.

Zdecydowanie coś się dzieje w skrzyni. Powodem może być uszkodzony konwerter ale ja raczej stawiam na koszyk forwardera, powoli się kończy stąd te uderzenia.
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
fosfinkel 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 44
Skąd: K-P
Wysłany: 2016-10-31, 14:20   

Lewdorek napisał/a:
Nie mylisz tego z testem pompy hamulcowej/ABS? w niektórych autach tak jest , choć oczywiście gdy tego nie usłyszę to nie wiem czy mówimy o tym samym dźwięku...Miałem rózne audi , używane i nową a5 z salonu i w każdym był słyszalny taki dźwięk , jest to test pompy hamulcowej/ABS ... i tak ma być


Też bym skłaniał się ku tej teorii, zresztą osoba zakładająca nie pisała nic o żadnych uderzeniach. W automatach jest dodatkowa pompka podciśnienia która mniej więcej tak działa jak opisał Lewdorek, uruchamia się zwłaszcza na wolnych obrotach i wciśniętym hamulcu, w trakcie jazdy też potrafi - ciężko ją usłyszeć ale jeżeli ktoś jest dostatecznie wrażliwy to da radę :D
 
 
Lewdorek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2016-10-31, 15:54   

bloku napisał/a:
Co ma być normalne? Pukanie z pompy ABS, no bez przesady. To nie czasy jednokanałowych układów ABS, że coś ma pukać.

Zdecydowanie coś się dzieje w skrzyni. Powodem może być uszkodzony konwerter ale ja raczej stawiam na koszyk forwardera, powoli się kończy stąd te uderzenia.



Nikt tu nie pisał o pukaniu, tylko o jednorazowym dźwięku przy ruszaniu po odpaleniu auta i nazywa się to test pompy abs ... zapytaj wujka google "test pompy abs" to zakumasz o czym piszę ... oczywiście nie twierdzę że tak jest w tym przypadku bo nie mam szklanej kuli i na odległość nie wywróże... po prostu twierdzę że może to być jedna z ewentualności.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-11-01, 18:18   

Nie potrzebuję googla. W zadnym z C5 nie miałem pukań, stukań czy innych nadzwyczajnych dźwięków.

ABS owszem był testowany ale jest to praktycznie niewyczuwalne - trzeba by otworzyć maskę i nasłuchiwać aby usłyszeć jak pompa otwiera sekcje. Tylko to się dzieje. Sekcje się otwierają aby pozbyć się ewentualnego powietrza.

Najlepiej nagrać i podesłać...bo coś czuję, że to nie o to chodzi ;-)
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
insect 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adam
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-19, 08:21   

Problem rozwiązany - tzn nie rozwiązany, ale wiem co jest ;)

Wyobraźcie sobie, że puka wał napędowy od tylnego napędu, który ma luz, a nie żadna skrzynia.
Zawsze po odpaleniu przy jakichś tam obrotach się "układa".

Trochę mi lżej, bo wał można kupić za 150 zł, a jakby yebla skrzynia to trochę gorzej. <zalamka>
 
 
bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 36
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-12-21, 09:41   

Daj wyważyć i wymienić podpory.Kupisz używkę i też nie wiesz w jak długo pojeździsz.
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: