Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A6 C5 3.0 asn quattro Tiptronic- zgrzyt przy ruszaniu
Autor Wiadomość
sunset 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Maniek
Wiek: 26
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-11-05, 19:28   Audi A6 C5 3.0 asn quattro Tiptronic- zgrzyt przy ruszaniu

Witam, ostatnio usłyszałem dziwny dzwięk podczas ruszania moim Audi. Dzieje się to tylko po odpaleniu, wrzuceniu biegu D , i po przejechaniu dosłownie 1-2m przez jakaś sekundę słychać w samochodzie dzwięk (żżż). Skrzynia potem pracuję idealnie, nie szarpie, płynnie zmienia biegi, po zatrzymaniu i ponownym ruszaniu tego nie słychać. Dodam że auto ma realny przebieg 233tys. km, sprowadzone z Niemiec. Panowie Co to może być? Jak się za to zabrać?
_________________

ImageShack.us
A6 3.0 Quattro ASN
A4 2.4 Quattro APS
A4 1.9 AFN
80 2.0 ABT
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis


aplauz 


Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Andrzej
Wiek: 42
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Kargowa
Wysłany: 2013-11-05, 19:30   

Przyczyn może być tyle ile kto wymyśli.

Czy to sie dzieje tylko przy pierwszym biegu sprawdź .
_________________
Było: Audi 100 C2 I - 79' (1,6), Audi 100 Quattro Avant Wagon C3 -85' (2,2), Audi A6 C5 I- 97' 2,8)
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'

Starzeję się ?
 
 
sunset 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Maniek
Wiek: 26
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-11-05, 19:40   

Na R i na S też :) tylko przy ruszaniu przy pierwszym odpaleniu :) Dodam jeszcze że mam wrażenie że jak przerzucę z P na D to tak jakby trzęsło lekko całą budą. Nie wiem czy jestem już przewrażliwiony czy tak powinno być. Dziś zaprowadziłem samochód do mechanika bo prawdopodobnie padła mi pompa wspomagania ( tak podejrzewam bo strasznie wyła i było ją słychać) więc może to ma z tym związek? :)
_________________

ImageShack.us
A6 3.0 Quattro ASN
A4 2.4 Quattro APS
A4 1.9 AFN
80 2.0 ABT
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis


aplauz 


Model: A4 B7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 115KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Manual
Imię: Andrzej
Wiek: 42
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Kargowa
Wysłany: 2013-11-05, 20:15   

Czyli jak rozgrzany to już wszystko jest ok ?
_________________
Było: Audi 100 C2 I - 79' (1,6), Audi 100 Quattro Avant Wagon C3 -85' (2,2), Audi A6 C5 I- 97' 2,8)
S6 C5 - 2001' (4,2), Jest A4 B7 01'

Starzeję się ?
 
 
sunset 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Imię: Maniek
Wiek: 26
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 17
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-11-05, 20:23   

rozgrzany czy zimny to samo, dzieje sie to tylko po odpaleniu na nowo silnika i ruszaniu. Jak się zatrzymuję zmieniam biegi nic nie slychać. Zgaszę zapalę slinik wrzuce bieg i slychać. :)

[ Dodano: 2013-11-06, 14:42 ]
panowie nie macie żadnych pomysłów? :>
_________________

ImageShack.us
A6 3.0 Quattro ASN
A4 2.4 Quattro APS
A4 1.9 AFN
80 2.0 ABT
 
 
insect 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adam
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-21, 08:38   

Witam

Podpinam się do tematu. Czy ktos spotkał sie/poradził sobie z takim problemem ??

Zgrzyt słychać i jest wyczuwalny przy zmianie z 1 na 2 (tylko po odpaleniu silnika, pozniej jest ok).

Wymianiałem olej i uszczelkę ale to nic nie dało .....

POMOCY !! <zalamka>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis


bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2015-08-21, 13:45   

insect napisał/a:
Wymianiałem olej i uszczelkę ale to nic nie dało .....


Filtr zostawiłeś stary? Jeśli tak to tu może być przyczyna - poprzytykany i ciśnienie na zimnym spada stąd szarpnięcia.
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
insect 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adam
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-26, 09:04   

Wydaje mi się, że filtr tez wymieniali (robili komplet), ale podjade i sie upewnie.

Szarpnięcia za bardzo nie odczuwam, tylko lekkie puknięcie pod gazem i delikatny zgrzyt tak jakby jakis tryb załapywał.

Najlepsze jest to, że na ciepłym silniku/oleju po ponownym uruchomieniu silnika również się to zdarza .... <nerwus>

[ Dodano: 2016-10-27, 12:51 ]
Odświeżam temat.

Nikt nie pomoże z problemem ??

Jeszcze raz - po odpaleniu auta i obrotach 1800 - 1900 (po przerzuceniu na 2) w skrzyni slychac puknięcie (raz lżej, raz wyrażnie odczuwalne).
Póżniej podczas jazdy wszystki jest ok.
Odgłos jest zawsze raz po odpaleniu silnika.
 
 
Lewdorek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2016-10-28, 12:07   

Nie mylisz tego z testem pompy hamulcowej/ABS? w niektórych autach tak jest , choć oczywiście gdy tego nie usłyszę to nie wiem czy mówimy o tym samym dźwięku...Miałem rózne audi , używane i nową a5 z salonu i w każdym był słyszalny taki dźwięk , jest to test pompy hamulcowej/ABS ... i tak ma być
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis


bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-10-28, 15:38   

Co ma być normalne? Pukanie z pompy ABS, no bez przesady. To nie czasy jednokanałowych układów ABS, że coś ma pukać.

Zdecydowanie coś się dzieje w skrzyni. Powodem może być uszkodzony konwerter ale ja raczej stawiam na koszyk forwardera, powoli się kończy stąd te uderzenia.
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
fosfinkel 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 47
Skąd: K-P
Wysłany: 2016-10-31, 14:20   

Lewdorek napisał/a:
Nie mylisz tego z testem pompy hamulcowej/ABS? w niektórych autach tak jest , choć oczywiście gdy tego nie usłyszę to nie wiem czy mówimy o tym samym dźwięku...Miałem rózne audi , używane i nową a5 z salonu i w każdym był słyszalny taki dźwięk , jest to test pompy hamulcowej/ABS ... i tak ma być


Też bym skłaniał się ku tej teorii, zresztą osoba zakładająca nie pisała nic o żadnych uderzeniach. W automatach jest dodatkowa pompka podciśnienia która mniej więcej tak działa jak opisał Lewdorek, uruchamia się zwłaszcza na wolnych obrotach i wciśniętym hamulcu, w trakcie jazdy też potrafi - ciężko ją usłyszeć ale jeżeli ktoś jest dostatecznie wrażliwy to da radę :D
 
 
Lewdorek 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Bartek
Dołączył: 27 Sie 2016
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 2016-10-31, 15:54   

bloku napisał/a:
Co ma być normalne? Pukanie z pompy ABS, no bez przesady. To nie czasy jednokanałowych układów ABS, że coś ma pukać.

Zdecydowanie coś się dzieje w skrzyni. Powodem może być uszkodzony konwerter ale ja raczej stawiam na koszyk forwardera, powoli się kończy stąd te uderzenia.



Nikt tu nie pisał o pukaniu, tylko o jednorazowym dźwięku przy ruszaniu po odpaleniu auta i nazywa się to test pompy abs ... zapytaj wujka google "test pompy abs" to zakumasz o czym piszę ... oczywiście nie twierdzę że tak jest w tym przypadku bo nie mam szklanej kuli i na odległość nie wywróże... po prostu twierdzę że może to być jedna z ewentualności.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis


bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-11-01, 18:18   

Nie potrzebuję googla. W zadnym z C5 nie miałem pukań, stukań czy innych nadzwyczajnych dźwięków.

ABS owszem był testowany ale jest to praktycznie niewyczuwalne - trzeba by otworzyć maskę i nasłuchiwać aby usłyszeć jak pompa otwiera sekcje. Tylko to się dzieje. Sekcje się otwierają aby pozbyć się ewentualnego powietrza.

Najlepiej nagrać i podesłać...bo coś czuję, że to nie o to chodzi ;-)
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
insect 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adam
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-19, 08:21   

Problem rozwiązany - tzn nie rozwiązany, ale wiem co jest ;)

Wyobraźcie sobie, że puka wał napędowy od tylnego napędu, który ma luz, a nie żadna skrzynia.
Zawsze po odpaleniu przy jakichś tam obrotach się "układa".

Trochę mi lżej, bo wał można kupić za 150 zł, a jakby yebla skrzynia to trochę gorzej. <zalamka>
 
 
bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2016-12-21, 09:41   

Daj wyważyć i wymienić podpory.Kupisz używkę i też nie wiesz w jak długo pojeździsz.
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis


Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: