Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: PieterB
2017-06-14, 20:27
Audi A6 c5 2.4 ALF Problemy z sondami, trzęsie silnikiem
Autor Wiadomość
Krszysiek96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Krzysiek
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-18, 18:45   Audi A6 c5 2.4 ALF Problemy z sondami, trzęsie silnikiem

Witam

mam problem z sondami, gdyż pracują nieregularnie tzn po włączeniu silnika pracuje jedna z dwóch sond albo na odwrót, jest też tak że pracują obydwie, ale po pewnym czasie jedna się wyłącza, a druga pracuje normalnie jest to przemienne. Sondy są nowe Boscha oryginalne więc odpada że są niesprawne. To co zostało zrobione w aucie to, wymiana cewki, świec, przewodów wszystko nowe. Wyczyściłem przepustnicę ale mam problem z jej adaptacją, po wejściu w blok pomiarowy (60) jest napisane adapt ok więc jakby wszystko grało. Mam możliwość sprawdzenia bloków pomiarowych więc jakby było to potrzebne to sprawdzę. Wymieniłem też odmę gdyż była pęknięta, rozrząd sprawdziłem jest ok , jest ustawiony prawidłowo. Błędy jakie pokazuje to P0150 czyli błąd w obwodzie elektrycznym sonda 1 oraz taki sam błąd jest na drugiej sondzie, jeszcze złapało P1130 jest to Powietrze adaptacyjne mieszanki. System zbyt ubogi. Odłączyłem wtyczki sprawdziłem napięcie jest na każdym pinie takie same, nie pamiętam dokładnie jakie było ale pomimo że na bloku pomiarowym sonda miała 0% to po sprawdzeniu miernikiem było napięcie. Myślałem na początki że komputer wysyła złe informacje do sondy albo przerywa, ale gdy sonda nie działa to pokazuje napięcie na wtyczce. Jeszcze zauważyłem że na bloku pomiarowym 001 jak sondy mają wskazanie 25% na obu to silnik równo pracuje nie trzęsie, gdy tylko jedna sonda przestanie działać to silnik źle pracuje i przerywa. Czasami jak dodam gazu to sonda wraca do życia czasami tak jest że działa cały czas, a nie raz zadziała i znowu pokazuje 0%. Jeszcze dodam filmik jak to wygląda w rzeczywistości to co opisuje. Proszę o pomoc gdyż walczę z tym trzęsieniem silnika od paru miesięcy

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=3zpqum20GgY
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5053
Skąd: Września
Wysłany: 2016-01-18, 22:08   

te 25% to nie sonda tylko korekta = masz ubogo leci na + , max może być 25 i wywala błąd

jak pracują sondy napieciowo?

wyłącz gaz , zakręć butle i zobacz na PB , masz sondy podpięte do sterownika LPG
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Krszysiek96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Krzysiek
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-18, 23:06   

Dzięki za zainteresowanie.

Jutro sprawdzę i nagram filmik jak pracują, ale jak mam to sprawdzić czy sonda ma być podłączona do wtyczki i wtedy mam zrobić pomiar czy tylko na wtyczce zasilającej mam zrobić pomiar napięć? Czy pomier napięcia mam zrobić tylko na biegu jałowym czy mają być większe obroty? Proszę o odp

Silnik podczas pomiarów pracował na pb, ale zrobie tak jak mówisz.

Najprawdopodbniej komputer zczytuje z sond parametry, ale czy są podłączone to nie wiem, jutro sprawdzę.

Skąd się bierze taka korekta 25%, za uboga czy za bogata mieszanka, dlaczego nie jest w normie, przed założeniem gazu też były problemy z trzęsieniem na biegu jałowym, i pali mi w mieście 18-19 litrów gazu, wydaje mi się to trochę za dużo ale gazownik powiedział że jest w normie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5053
Skąd: Września
Wysłany: 2016-01-18, 23:10   

napięcia z sond są w blokach pomiarowych - nie wiem których nie znam ich dla ALF


+25 to za ubogo - ECU leje więcej paliwa

przyczyną mogą być nieszczelności czyli lewe powietrze , przepływka ,
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Krszysiek96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Krzysiek
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-18, 23:19   

Tutaj masz liink do opisu bloków pomiarowych dla silnika ALF jak możesz to przejrzyj gdzie może być

Link zippyshare http://www66.zippyshare.com/v/6vHAap6K/file.html

Zapomniałem dodać że szczelność sprawdziłem, przepływomierz też wymieniłem na używkę , nic się nie zmieniło, jedynie to że gdy na zimnym odłącze to silnik gaśnie a na ciepłym już nie.

Może podaj grupy pomiarowe które mam sprawdzić, a ty ocenisz co może być nie tak, bo moim zdaniem tylko dzięki temu jestem coś zdziałać, być może to pomoże w odnalezieniu przyczyny.

Grupa 31 odpowiada za napięcie sondy, jutro sprawdzę i nagram filmik
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5053
Skąd: Września
Wysłany: 2016-01-19, 00:01   

zrób log przepływki - jest opis na forum co i jak
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Krszysiek96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Krzysiek
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-19, 00:03   

Czy dam radę go zrobić na moim skanerze viaken? Czy będę musiał mieć program vag, albo vcds?
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5053
Skąd: Września
Wysłany: 2016-01-19, 00:14   

a tego to już nie wiem <mysli>
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Krszysiek96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Krzysiek
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-19, 10:33   

Na chwilę obecną nie jestem w stanie zrobić logów przepływomierza, gdyż nie mam laptopa i programu.
Jedynie co udało mi się zrobić to sprawdzenie wszystkich grup pomiarowych, są pokazane na filmiku być może z nich coś uda się ustalić.

Oto link https://youtu.be/UJsxlFxAO2U

https://youtu.be/a_ri0u283h0
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5053
Skąd: Września
Wysłany: 2016-01-19, 10:56   

jak dla mnie dziwna praca sond - pracują przez chwilę a potem stoją na ubogo , więc jeśli wykluczyć problemy z połączeniem sondy-ecu to w pierwszej można je podejrzewać
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Krszysiek96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Krzysiek
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-19, 11:10   

Kurcze przed zmianą sond na nowe poprzednio dwa razy wymieniałem na używkę i było zawsze to samo więc dla mnie sprawa ciężka do rozwiązania , trochę się znam na mechanice ale ten przypadek jak dla mnie jest trudny do rozwiązania, spróbuje jeszcz pożyczyć laptopa i zrobić logi dynamiczne i statyczne od 3000tyś obr od 3 biegu oraz przepływki być może to wyjaśni całą sprawę. Mam pytanko czy podciśnienia też mogą tak namieszać w pracy sond?

Martwi też mnie to że na bloku pomiarowym 20 i 21 są wartości 0.00 gdzie jest to kąt wyprzedzenia zapłonu , czyli odpowiada za to czujnik spalania stukowego tak mi się wydaje i sprawdziłem go i niestety na mierniku jest 0v na wtyczce oraz na wejściu do samego czujnika chciałem sprawdzić rezystancję ale też nic nie było więc może też to wpłynąć na pracę sond? Silnik podczas pomiarów pracował.

W grupie 30 widać że sonda pierwsza albo druga nie pracuje gdyż jest 00 a powinno być 11
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5053
Skąd: Września
Wysłany: 2016-01-19, 15:43   

Sprawdź czy sondy nie są wpięte pod sterownik LPG - może on coś sieje. Może zdejmij masę od gazu z aku żeby nie było zasilania.

A jakie sondy założyłeś?
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Krszysiek96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Krzysiek
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-19, 20:25   

Sprawdzałem , sondy nie są wpiętę pod sterownik LPG, instalacje mam LOVATO sekwencje , również odłączyłęm zasilanie kompytera gazu, ale bez zmian praca sond jak była tak jest.

Sondy mam założone Boscha gdyż tylko on powinny się dobrze sprawować.

Na mój rozum problem nie jest z sondami gdyż jest na nich napięcie , być może coś powoduje że źle pracują , tylko niestety nie wiem co.

Jeszcze dzisiaj kupię laptopa razem z kablem do vaga i zrobie logi, jeżeli to nie pomoże to mam chyba jedyny egzemplarz który jest odporny na jakiekolwiek naprawy , co nie wymienie to i tak samo silnik pracuje :( . Nie wiem może jeszcze jakiś czujnik szwankuje i po prostu nie pokazuje błędu, i przez niego sondy mają zły odczyt. Z ukłdem dolotowym też robiłem pomiary czujników i wskazywało na to że jest ok. Jak dla mnie ciężki przypadek, napewno do rozwiązania, być może logi pomogą.
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 286 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5053
Skąd: Września
Wysłany: 2016-01-19, 22:09   

No właśnie dlaczego te sondy przerywają pracę i jest na ubogo?

Paliwo sprawdzane? Ciśnienie, itd. - no ale w sumie na LPG by chodził ok

Podmiana ECU?

Jest jeszcze zawór evap ( na filtrze powietrza przyczepiony ) - on wpuszcza opary pb w dolot i wtedy ECU zmienia mieszankę , może on coś kręci.
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Krszysiek96 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Imię: Krzysiek
Wiek: 21
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 15
Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-01-19, 22:39   

ECU nie podmieniałem , jeżeli ten zawór szwankuje bo też ma wpływ na dawkę paliwa, może i tak bo przecież odcina sondę po pewnym czasie, a nie od razu i to właśnie może być to. Jutro sprawdzę jego rezystancję. Jeżeli to nie pomoże to kupie uzywane ECU, ale wątpie aby to coś zmieniło.


Cytat wzięty z innego tematu o dolocie w V6.

Testowanie:

1. Za pomocą programu VAG/VCDS – sprawdzenie temperatury na zimnym silniku.

Blok silnika - Measuring Blocks - grupa 004, odczyt z kratki 4 (pokazane wyżej przy przepływomierzu)

Wartość wymagana: temperatura zbliżona do wartości temperatury otoczenia i temperatury płynu chłodzącego.



Jeżeli temperatura ma być zbliżona do temperatury płynu chłodniczego to u mnie się to nie zgadza gdyż przejrzałem logi które nagrałem i w 4 bloku temperatura płynu jest na poziomie 63stopni , a czujnik pokazuje 6 stopni więc może dawać zły odczyt. Bynajmniej tak mi się wydajęi przez to jest inna dawka paliwa.

Przy 85 stopniach czujnik pokazuje tylko 15 stopni
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: