Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Autor Wiadomość
Adik_ss 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-08-10, 10:31   

Jestem w trakcie kompletowania zestawu do wymiany oleju w tipie (auto z podpisu A6 C5 3.0 ASN quattro) i mam na szybko pytania:
1. Mam skrzynię 5HP-19 FLV, a wszędzie widzę końcówkę FLA czy to coś zmienia? czym się one różnią? (moce silnika?), po vin nie znalazł filtra oleju. Dodatkowo FLV nigdzie w dokumentach ZF nie widzę :(
2. Myślałem o oleju Ravenol, jednak doczytałem że lepiej wlać MOBIL LT71141, jednak w motoryzacyjnych polecają w jednym FEBI a drugi MOTUL multi ATF, dlatego wolę się upewnić że jednak pozostać przy Mobilu?
3. Filtry mam do wyboru Man albo Wahler, tu chyba obojętnie będzie??
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 298 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5265
Skąd: Września
Wysłany: 2017-08-10, 11:35   

5Hp19FL czy 5HP19FLA to oznaczenie rodzaju napędu i ułożenia skrzyni - FL ( przód wzdłużnie ) , FLA ( przód wzdłuznie napęd na 4 koła )

FLV to typowy kod skrzyni ( tak jak EBV,DES, FEV itd. ) - filtry i uszczelka a także olej są takie same we wszystkich 5hp19FL i FLA

Myślę że MobilLt71141 lub FEBI14738 będzie najlepszym wyborem bo sa to oleje dedykowane

CO do filtra to masz 3 opcje - ORI , Knecht/MahleHX-84D i Mann Mann H2826KIT
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Adik_ss 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-08-11, 10:54   

Dzięki za info:)
Filtr Knecht, olej mobil LT71141, operacja wymiany udana.
Stary olej dość gęsty, brak widocznych opiłków na magnesach (co myślę dobrze wróży na dalszą eksploatację skrzyni).
Skrzynia delikatniej zmienia biegi, ogólnie zadowolony jestem.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
jericho24 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Mariusz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 216
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-08-11, 11:35   

Adik_ss napisał/a:
Dzięki za info:)
Filtr Knecht, olej mobil LT71141, operacja wymiany udana.
Stary olej dość gęsty, brak widocznych opiłków na magnesach (co myślę dobrze wróży na dalszą eksploatację skrzyni).
Skrzynia delikatniej zmienia biegi, ogólnie zadowolony jestem.
A jaki przebieg i czy wcześniej ktoś wymieniał oliwę?
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 298 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5265
Skąd: Września
Wysłany: 2017-08-11, 12:38   

ja teraz w swojej A4 B5 wymieniałem przy 280 tys km - pierwsza wymiana w historii samochodu , filtr ori
z 2000 roku , po wymienia śmiga aż miło ;)

[ Dodano: 2017-08-11, 12:39 ]
jericho24 ty w Passacie tez chyba skrzynię FEV masz ?
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 460
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-08-11, 13:22   

bendzji a jaka metoda wymieniales? Bo ja cały czas się zastanawiam jak wymienić czy dynamicznie czy statystycznie wszystko mam kupione filtr ori olej ZF ale jakoś nie mogę się zmobilizować
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 298 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5265
Skąd: Września
Wysłany: 2017-08-11, 14:28   

Statycznie , planuje chyba zrobić druga szybsza wymianę , zobaczymy , miałem małe obawy ale w poprzedniej B5 pierwsza wymiana od fabryki zrobiłem przy 180 tyś km , potem po 60 tyś km , auto w moich rękach dobiło do 290 tyś km i sprzedałem , z tego co wiem do dziś jeżdzi
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
repek92 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 460
Skąd: Jelenia Góa
Wysłany: 2017-08-11, 15:15   

Chyba też taka zrobię nie chciałbym przyspieszyć jej końca. Osobiście wolałbym dynamicznie żeby był cały olej wymieniony niż tylko połowa
_________________
Audi To Nie Marka - To Styl Zycia !
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 168 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2494
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2017-08-11, 15:31   

Bezpieczniej jest statycznie, a i tak będzie lepiej niż teraz :) .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Pioter211 


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APR
Imię: Piotr
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 374
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-08-11, 16:51   

To zrób dwie podmianki co np 1000km
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 168 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2494
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2017-08-11, 18:12   

Najpierw wymień tylko olej, a po 1000 km wymień olej wraz filtrem. Pierwsza wymiana wstępnie wyczyści skrzynię, a ewentualne zabrudzenia zatrzymają się na starym filtrze, który potem wymienisz wraz z olejem :) . Najlepiej byłoby wymienić dwukrotnie filtr, ale można zrobić też tak.
 
 
Adik_ss 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 19
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2017-08-12, 09:54   

jericho24 napisał/a:
Adik_ss napisał/a:
Dzięki za info:)
Filtr Knecht, olej mobil LT71141, operacja wymiany udana.
Stary olej dość gęsty, brak widocznych opiłków na magnesach (co myślę dobrze wróży na dalszą eksploatację skrzyni).
Skrzynia delikatniej zmienia biegi, ogólnie zadowolony jestem.
A jaki przebieg i czy wcześniej ktoś wymieniał oliwę?


Przebieg prawie 249 tys. km raczej nie był wymieniany, auto mam od grudnia a było sprowadzone z niemiec. W książce serwisowej nic nie widzę o oleju, na tyle na ile mogę rozpoznać to jest wpisane.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 298 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5265
Skąd: Września
Wysłany: 2017-08-12, 10:03   

No i nie będzie bo wg serwisu nie ma wymiany oleju w tipie
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
jericho24 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Mariusz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 216
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-08-16, 18:53   

Mój miał pierwszą wymianę przy ok 210kkm, później przy ok 228kkm nastąpiła awaria elektrozaworu ciśnieniowego w skrzyni,więc kolejna wymiana nastąpiła. Do dzisiaj najechał 285kkm i działa OK.

Swoją drogą wg różnych źródeł internetowych, skrzynia ta bezawaryjnie wytrzymuje ok 500kkm.
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 298 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5265
Skąd: Września
Wysłany: 2017-08-16, 19:34   

kwestia uzytkowania - miasto/trasy itd. , te 500 tyś jest realne , tak samo widzialem multi z przebiegiem 420 tys km , 550 tys km itd. bez remontu

gdzieś mi wpadła historia BMW e39 gdzie ktoś zrobił 1 milion km na fabrycznym oleju w skrzyni i dalej jezdził ;) , teraz już nie pamiętam czy tam siedziała skrzynia ZF czy GM
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: