Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kalkulator
OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Autor Wiadomość
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 318
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-25, 09:11   

MaTyS napisał/a:
maxon wprowadza w błąd... . w A6C6 6HP19A (olej G 060162A1 / A2) ..... Jedna literka, a różnica w skrzyni i oleju jest ... ;-)

EOT




EOT

[ Dodano: 2010-11-01, 02:35 ]
Znalazłem olej G 055 005 A2 do skrzyni 6HP19 jakby kogoś interesowało.

[ Dodano: 2010-11-01, 02:42 ]
Zaczyna być ciekawie jak szukamy po numerze ZF TE-ML11

Wydaje się, że wymianę w A6 C6 uda się zamknąć w 400 PLN z browarem.

[ Dodano: 2010-11-01, 03:02 ]
Dokładniej studiując ETKę nabieram przekonania, że ktoś tu robi niezłą promocję klientom A6C6 :D



[ Dodano: 2010-11-02, 13:29 ]

Wszystko o skrzyni ZF 6HP19

[ Dodano: 2010-11-02, 14:01 ]
Bardzo polecam lekturę jeszcze tego PDFa. Wyczerpujące kompedium wiedzy na temat skrzyń 6HP. Dane techniczne, przenoszone Nm, porady w tym sposób dokręcania miski, rozwianie mitów na temat YELLOW & BLUE. Słowem ALL na temat ZF 6HP
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1978
Skąd: Iława

Wysłany: 2010-11-03, 08:41   

No to jeszcze raz przerzućmy się informacjami ;-)
Dalej temat typu skrzyni w A6C6 Q, zaczerpnięte z "wyczerpującego kompedium" :



i jeszcze katalog ZF:


http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=19


Link do strony gdzie możemy potwierdzić typ swojej skrzyni, samo 6HP19 na tabliczce znamionowej to nie wszystko ;-)

http://www.tsgparts.net/i...age_id=a6_trans
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 318
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-11-03, 10:29   

Matys, wykorzystaj informacje żeby wnieść coś do tematu i pomóż zinterpretować biuletyny pod kątem wyboru oleju. Jaki w końcu lać do Tipa 6HP19? 4x4 ?

BTW:
Teraz jest chyba dość danych do studiowania.

[ Dodano: 2010-11-04, 09:28 ]
MaTyS napisał/a:
No to jeszcze raz przerzućmy się informacjami ;-)
Dalej temat typu skrzyni w A6C6 Q, zaczerpnięte z "wyczerpującego kompedium" :

Obrazek


Jeśli pierwsza kolumna w skrócie MPL to znaczy, że olej taki jak tu będzie ok ?

_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1978
Skąd: Iława

Wysłany: 2010-11-04, 17:03   

maxon

Nie wiem chyba ktoś trzeci musi się wypowiedzieć w temacie, mi już się nie chce... . Zamieszczam ostatni raz linka do oficjalnej strony producenta naszych skrzyń z zamieszczoną specyfikacją skrzyni 6HP19A (bo rozumię, że ustaliliśmy iż taką montowano C6A6).
Jeżeli znajdziesz wiarygodne, powtarzam wiarygodne (nie modyfikowane przez firmę APRA biuletyny) materiały mówiące o tym, że można lać inny olej niż ZF LifeGuardFluid 6+, naprawdę chętnie się z nimi zapoznam i pewnie nie tylko ja.

http://www.zf.com/na/cont...19A_Catalog.pdf
Ostatnio zmieniony przez MaTyS 2010-11-04, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 318
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-11-04, 17:14   

Zgłupieć można. W tym papierze (na marginesie z 2008 roku) jest faktycznie jak piszesz. Za to kolejny z października 2009 roku ZF oleje (MaTyS oceń czy wiarygodny ze strony zf.com) wskazuje ZF LifeGuardfluid 8 a ZF LifeGuardFluid 6+ wskazuje do silnika W12. A kolejny papier z listopada 2009 faktycznie opracowany przez APRA ale chyba dla ZF (skoro ma dopisek ZF confidental) wskazuje, że olej to ZF LifeGuardfluid 6


ETKA też nie ma danych z kosmosu. I wskazuje ZF LifeGuardfluid 6.

Poszukam jeszcze czegoś z wcześniejszych lat. nie chcę nikomu nic udowadniać tylko mam wrażenie, że z upływem czasu ktoś wkręca nas w coraz droższe oleje. Pytanie czy warto.
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1978
Skąd: Iława

Wysłany: 2010-11-04, 17:28   

Nie no na pewno nie warto. Chodzi chyba o to żeby rozkminić jak naprawdę jest z tym olejem i niepotrzebnie nie przepłacać jak i nie uwalić skrzyni... .

ps.
Chyba się zbiorę i napiszę e-maila do ZF .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 318
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 15:43   

MaTyS jak z tą emalią do ZF, bo olej trzeba zmieniać ? Mam nadzieję, że nie żartowałeś.

pozdrawiam
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1978
Skąd: Iława

Wysłany: 2010-12-06, 09:31   

Odpowiedź była krótka:

"Dear Mr. Matyskiewicz,

According to the enclosed ZF list of lubricants TE-ML 11 the ZF 6HP19A transmission has to be filled with ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304, Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)

Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
Martin Vogel
Schmierstoffe und Polymere (TW-L)/Lubricants and Polymers (TW-L)

ZF Friedrichshafen AG
88038 Friedrichshafen, Deutschland/Germany
Telefon/Phone +49 7541 77-7181, Telefax/Fax +49 7541 77-907181
martin.vogel@zf.com"
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 318
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-12-06, 12:59   

Dzięki MaTyS za info.

U mnie był zalany ZF LifeGuardfluid 6 (wnoszę po kolorze). Dlatego ja myślę, że chcą zarabiać lepiej na nowszej wersji. Ale temat już wyczerpaliśmy więc nie zgłębiajmy dalej tego wątku.
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2305
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-12-06, 16:51   

a jak to jest z tymi "dodatkami" do tych olejów :?:
niby coś tam dają, a niby nie
nie wiadomo czy ściema czy co
może ktoś coś więcej powiedzieć, albo numer tego produktu :?:
 
 
efendi 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Waldek
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 7
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 2010-12-08, 12:39   

Witam,
ja też wysłałem maila do ZF Getriebe i otrzymałem taką odpowiedz:

Szanowny Panie,

Jako przedstawiciel koncernu ZF w Polsce, otrzymaliśmy Pana zapytanie dotyczące typu oleju do użytkowanej przez Pana skrzyni biegów ZF 6HP19A.

Zgodnie z listą smarowniczą TE-ML11 do tego typu skrzyni biegów powinien Pan zastosować olej ZF LifeGuardFluid 6.

Pozdrawiam, MfG, Best regards

Marek Skwira

Peter Renz Sp. z o.o.
ul. Armii Krajowej 43
PL 05-600 Grójec
tel. +48 48 6650611

:mrgreen:
.... czyli jesteśmy w miejscu wyjścia, albo mamy wolny wybór, hehe ZF 6 lub ZF 8, każdemu według potrzeb, a może portfela?
 
 
wiki 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-28, 23:51   

Witam
Do ZF Getriebe 5HP19 czyli 5 biegowy Tiptronik, np. w C5 leje się MOBIL ESSO ATF LT 71141. Potrzebne ok. 7 litrów do wymiany statycznej (Bańka 10 l to ok 250 zł - na Allegro użytkownik: thomm1). Do tego uszczelka i filtr ZF - koszt ok 160 zł. (sprzedaje je na Allegro użytkownik: EDIPARTS). W okolicach Poznania polecam zakład w Kicinie ul. Rzemieślnicza 6 Trio Moto. Faceci się znają na rzeczy i mają wszystko to wymiany, więc nie potrzeba już niczego kupować. Mi poznikały szarpnięcia miedzy biegami i skrzynia chodzi łagodniej.
pozdrawiam
_________________
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana H200
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 531
Skąd: Dubai
Wysłany: 2010-12-29, 23:53   

wiki, ile zapłaciłeś za wymianę oleju: usługa + materiały?
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
wiki 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASN
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-01-06, 11:25   

Cena za materiały: uszczelka i filtr (kupione poza serwisem na własną rękę) - 170 zł, olej za bańkę 10 L - 240 zł. (wykorzystałem 7 L a resztę sprzedałem) + robocizna 100 zł. Dodatkowo wymienili mi olej i uszczelkę w Torsen'ie bo był lekki wyciek - 150 zł.
pozdrawiam
_________________
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana H200
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 531
Skąd: Dubai
Wysłany: 2011-01-06, 13:53   

wiki, koszty Ci wyszły bardzo rozsądne <ok>
Wymiana oleju w skrzyni nie taka zła ;-) Oby autko Ci dalej dobrze służyło!
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: