Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Autor Wiadomość
szalony 



Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Robert
Pomógł: 90 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 4131
Skąd: Beskid Śląski
Wysłany: 2014-08-22, 12:50   

mas0n, maciek.bielsko, _Bartek_, niestety zdjęcia są nie do odzyskania. <zalamka>
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
jericho24 


Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AWT
Imię: Mariusz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 216
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-08-22, 16:32   

szalony napisał/a:
mas0n, maciek.bielsko, _Bartek_, niestety zdjęcia są nie do odzyskania. <zalamka>
Jak to nie?

Prosze bardzo ;)

Kod:
http://speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Polska-all-TIPTRONIC-ZF-zbior-wiedzy-Wymiana-filtra-i-oleju-ATF.mht


http://sendfile.pl/269487...i_oleju_ATF.mht

http://www.sendspace.pl/f...7752dcf43638db8

http://sh.st/tTqsD

http://speedy.sh/z3H6q/Au...i-oleju-ATF.mht
 
 
uszek 


Model: S8 D2
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 7
Skąd: Nisko
Wysłany: 2014-08-26, 17:12   

Niech mi ktoś podpowie czy potrzebuję cos do ściągnięcia płyty zaworowej? Chciałbym ją sciągnąć i wyczyscić. Jest opcja, że muszę dokupić jakieś uszczelki? Z tego co wyczytałem to uszczelki są wielokrotnego użytku i da się znów złożyć na starych. Chyba, że ktoś je chamsko rozbiera.

Skrzynia rano mi jak włącze D szarpnie raz. Podejrzewam że któryś z zaworów sie przycina i jak ciśnienie się zwiększy to puszcza. Póżniej jest ok, nawet jak zaraz włącze na R i znów na D to skrzynia nie szarpie, tylko za pierwszym razem jak jest zimna.

Dzwoniłem do midiparts i nie da rady kupić uszczelek osobno pod płytę.


Czy po prostu lepiej tego nie ruszac i tylko wymienić olej.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
rafal1985 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafał
Wiek: 32
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-16, 08:35   

jericho24 napisał/a:
szalony napisał/a:
mas0n, maciek.bielsko, _Bartek_, niestety zdjęcia są nie do odzyskania. <zalamka>
Jak to nie?

Prosze bardzo ;)

Kod:
http://speedy.sh/z3H6q/Audi-A6-Klub-Polska-all-TIPTRONIC-ZF-zbior-wiedzy-Wymiana-filtra-i-oleju-ATF.mht


http://sendfile.pl/269487...i_oleju_ATF.mht

http://www.sendspace.pl/f...7752dcf43638db8

http://sh.st/tTqsD

http://speedy.sh/z3H6q/Au...i-oleju-ATF.mht


Kolego mam prośbę o ponowne udostępnienie, bo linki niestety wygasły.

pozdr
Rafał
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 297 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5259
Skąd: Września
Wysłany: 2014-10-16, 09:53   

Kiedyś stworzyłem temat z linkami: http://a4-klub.pl/index.p...rzydatne-linki/ są tam linki do filmików i zdjęć powinno pomóc
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Zagór 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 1209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-16, 11:37   

uszek, - jak chcesz cokolwiek robić ze sterownikiem hydraulicznym, to jedyne co mogę Ci poradzić, to wysłanie go do firmy która takie sterowniki regeneruje, sam i tak nic nie zrobisz :( , chyba że kupisz w ZF komplet do regeneracji płyty i wymienisz sam wszystko - ale tanio to nie będzie :(

Wysłać możesz do https://www.asb-dlugoleka.../903-hydra-test
sam nie korzystałem, mam w planach przy kolejnej zmianie oleju, ale znajomy wysyłał sterownik od 5hp24 z S8 - zadowolony.
_________________
Pozdrawiam
Zagór

Jest S6 [C5] Avant 4.2 Quattro '01
Było A4 [B5] Avant 1.8T Quattro '97
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 297 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5259
Skąd: Września
Wysłany: 2014-10-16, 12:45   

zf nie ma kompletów do regenaracji płyty 5hp19fl i fla - tylko komlety do Bmw z ta skrzynią
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Zagór 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 1209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-16, 18:54   

Gadasz waść bzdury, skoro jest numer części w katalogu ZF, tzn że są dostępne te graty :)
FL - http://www.zf.com/media/m...19flporsche.pdf i
FLA - http://www.zf.com/media/m..._4/5HP19FLA.pdf
_________________
Pozdrawiam
Zagór

Jest S6 [C5] Avant 4.2 Quattro '01
Było A4 [B5] Avant 1.8T Quattro '97
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 297 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5259
Skąd: Września
Wysłany: 2014-10-16, 22:57   

Oj zaraz bzdury <rotfl> - po prostu nie ma takiego gotowego kitu z wszystkim co potrzebne jak np. http://www.ebay.com.au/it...9-/350000147425 tylko trzeba wszystko pojedyńczo zamawiać z katalogu

Wyraziłem się nieprecyzyjnie , ale interesowałem się tym tematem z 2 lata temu i dokładnie takie same informacje uzyskałem jak uszek - uszczelka płyty dostępna tylko z całym zestawem do regeneracji , a może mamy błędne info.
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Zagór 


Model: S6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 340KM
Napęd: Quattro
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ANK
Imię: Arkadiusz
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 1209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-17, 08:47   

Aaaa.... to spoko, rzeczywiście - brak zrozumienia :)
I tak jakby to robić w warunkach domowych, należałoby zamówić wszystko - bo skąd można wiedzieć, co jest sprawne a co nie - dlatego moim zdaniem lepiej to wysłać do regeneracji.

BTW - uszek, o ile ma poprawnie wypełnione dane profilu, ma 5HP24A, a nie 5HP19.
Co nie zmienia postaci rzeczy, że nadal nie ma kitu do regeneracji, i że te drobiazgi, są dość kosztowne.
W oparciu o pdf znając kod skrzyni można sobie wyspecyfikować numery części i przesłać zapytanie do przedstawiciela ZF na Polskę - http://www.renz.pl/
_________________
Pozdrawiam
Zagór

Jest S6 [C5] Avant 4.2 Quattro '01
Było A4 [B5] Avant 1.8T Quattro '97
 
 
bendzji 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Multitronic
Kod silnika: AML
Imię: Michał
Pomógł: 297 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 5259
Skąd: Września
Wysłany: 2014-10-17, 10:22   

Zagór napisał/a:
I tak jakby to robić w warunkach domowych, należałoby zamówić wszystko - bo skąd można wiedzieć, co jest sprawne a co nie - dlatego moim zdaniem lepiej to wysłać do regeneracji.


<okok> dokładnie o to chodzi :) i w warunkach domowych sprawdzenie szczelności pasazy olejowych , czy np wymiana wyrobionych zaworów ( co wiąże się z rozwierceniem i ponadwymiarowym tłoczkiem , są do tego zestawy w USA ) - będzie dosyć trudne
_________________
=== A6 C5 2.4 AML Multitronic i A4 B5 1.8T AWT Tiptronic ===
 
 
bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2014-11-01, 11:03   

Panie...Panowie, przekopałem ten temat i niestety nie zauważyłem (mogło umknąć przy tylu stronach) odświeżony link do serwisu olejowego w przypadku auta wyposażonego w dodatkową chłodnicę oleju. Może ma ktoś materiały?

Co prawda mam 5HP24 ale nie powinno być znaczących różnic. Padła mi skrzynia i nie chce sie bawić w naprawę. Mam drugą ale chcę najpierw zmienić w niej olej (nie znam historii serwisowej zamiennej skrzyni - wiem że ma 200kkm). Wszelkie info mile widziane. PDFy czy inne zbiory prosiłbym wysłać na adres bloku@pkaudi.pl
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 763
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-11-01, 14:08   

bloku napisał/a:
Panie...Panowie, przekopałem ten temat i niestety nie zauważyłem (mogło umknąć przy tylu stronach) odświeżony link do serwisu olejowego w przypadku auta wyposażonego w dodatkową chłodnicę oleju. Może ma ktoś materiały?

Co prawda mam 5HP24 ale nie powinno być znaczących różnic. Padła mi skrzynia i nie chce sie bawić w naprawę. Mam drugą ale chcę najpierw zmienić w niej olej (nie znam historii serwisowej zamiennej skrzyni - wiem że ma 200kkm). Wszelkie info mile widziane. PDFy czy inne zbiory prosiłbym wysłać na adres bloku@pkaudi.pl


Jak masz druga to warto ja rozebrac i zobaczyc w srodku, wymienic chociazby uszczelnienia i tarczki i reszte zweryfikowac czy ma szanse pojechac.
Takze wypadaloby zweryfikowac czy stary konwerter jest jeszcze okej czy juz nadaje sie do wymiany(regeneracji). Moim zdaniem szkoda oleju na wkladanie skrzyni w ciemno.
 
 
bloku 



Model: 80 B4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Rok: 1992
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ABK
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 169
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2014-11-01, 14:15   

Samochód z "nową" skrzynią przyjechał na kołach bezproblemowo. Działałow wszystko dobrze. Samochód dawca silnika a skrzynia została. Nie bardzo mam teraz fundusze na rewizję skrzyni. Dostałem też poradę aby nie ruszać oleju. Zlać, wymienić filtr i wyczyścić magnesy. Zalać ponownei ten olej i dolać jeśli zabraknie. Do skrzyni dostałem też jej sprawny konwerter. Jak się odkuje mam zamiar reanimować swoją.
_________________
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK->tatowóz dCi + powrót do korzeni czyli 80 Avant ;-)
 
 
rafal_m 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Rafal
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 763
Skąd: Frankfurt
Wysłany: 2014-11-01, 20:01   

bloku napisał/a:
Samochód z "nową" skrzynią przyjechał na kołach bezproblemowo. Działałow wszystko dobrze. Samochód dawca silnika a skrzynia została. Nie bardzo mam teraz fundusze na rewizję skrzyni. Dostałem też poradę aby nie ruszać oleju. Zlać, wymienić filtr i wyczyścić magnesy. Zalać ponownei ten olej i dolać jeśli zabraknie. Do skrzyni dostałem też jej sprawny konwerter. Jak się odkuje mam zamiar reanimować swoją.

I co z tego ze przyjechal na silach? W tych skrzyniach tez pekaja kosze forward…na ten moment moze byc np. oslabiony i miec mala nieszczelnosc, jezdzic bedzie jedzic ale nie wiadomo jak dlugo.
Uszczelnienia i tarczki nie kosztuja majatku, a rozbierajac skrzynie mozna ocenic jej elementy mechaniczne. Sama wymiana filtru spowoduje, ze cisnienie robocze Ci wzrosnie - wiec juz zmienisz parametry jej pracy, razem z tym zajechanym olejem (200tys olej, to juz pewnie jest jak woda, do tego jest stary). Jak wlejesz nowy pewnie tez zaczna sie problemy… Skrzynia to jest dosc skomplikowany podzespol by wszystko wytlumaczyc i zawrzec w jednym poscie.
Chociaz te dwie skrzynie maja takie same przelozenia?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: