Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
WRC części samochodowe OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Autor Wiadomość
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2204
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-10-03, 13:18   

był dość sporo o tym
temat rzeka z tą wymianą
w pomorskim wiem, że nie było nikogo kto się chciał podjąć dynamicznej (nie wiem jak na dzień dzisiejszy)
podjedz do Sosnowskiego na Marynarki
http://www.skrzyniebiegow.pl/
raczej najlepsi magicy w pomorskim ( jak wymieniałem ponad rok temu, to nie mieli dynamicznej, więc zapytaj)
dobrze się upewnij co do wymiany, co leją itp w C6, bo w C5 wiadomo że esso leją, w C6 jest sprawa inna
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
alukard 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ALG
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 1260
Skąd: okolice Żywca
Wysłany: 2010-10-18, 13:23   

jeśli by ktoś szukał oleju ESSO
to stał sie on teraz Mobilem
i powin szukać go pod nazwą Mobil ...
_________________
<quattro>
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 13:56   

Odgrzewam bo nie ma na forum jednoznacznej odpowiedzi. Wg ASO trzeba lać do Tipa w C6 olej zielony. Wg tego (klik !) opisu lało się złoty, a zielony po wykonanym update softu. Ponoć zielony jest dostępny od roku 2008 więc wcześniej chyba cholera lali złoty i było OK.

Pytanie jest czy nie robiąc aktualizacji mogę zalać złoty ? Pytanie do właścicieli Tipa z przed roku 2008 czy ktoś widział swój olej przed wymianą i jakiego był koloru.
Kolor spalony nie jest brany pod uwagę :P

Spójrzcie na ten link (klik !)
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wawryn 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: APS
Imię: Robert
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 268
Skąd: Biała Podlaska/Kraków
Wysłany: 2010-10-18, 16:09   

ja wymieniłem w swoim Tipie przy 254 000 i była to pierwsza wymiana! Filtr oleju miał datę roku produkcji auta i zznaczek "CCCO".Zapłaciłem za wymianę oleju 310 zeta.
Olej Febi. ale czas reakcji na zmianę biegów zmniejszył się ,oraz nie jest to tak odczuwalne jak wtedy!
Mechanik mi powiedział (ma serwis automatów) że przy większych przebiegach może się polać się z skrzyni gdyż cały syf co ją uszczelniał wyleciał.Póki co sucho przejechałem ok 600 km.
_________________
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom
 
 
Yarecki 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BNG
Imię: Jarek
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 94
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-10-18, 16:22   

Wymieniłem olej i filtr kilka dni temu. Olej był żółto- brązowy ze wskazaniem na brązowy. Minimalne drobinki metalu na magnesach w misce. Wymiana statyczna, około 5 ltr, olej oryginalny producenta skrzyni czyli ZF. Nowy olej koloru bardziej żółtego. Litr oleju ok 100 pln ( Sosnowski w Gdańsku). Przed i po wymianie skrzynia tak samo chodzi (tzn. bardzo dobrze).
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 496
Skąd: Dubai
Wysłany: 2010-10-18, 17:03   

Procedura wymiany oleju i filtra w naszych 5HP-19 przedstawiona przez Doc'a jest rewelacyjnie opisana i postanowiłem ją wypróbować! :-)

We wrześniu przy przebiegu 105800km zabrałem się za pierwszą wymianę (statyczną) -przy okazji było coś jeszcze do zrobienia u mechanika. Skrzynia nie dawała jednoznacznych oznak. Nie szarpało podczas jazdy, jedynie raz zauważyłem po dłuższym staniu w korku że lekko szarpało przy redukcji z II na I bieg tuż przed zatrzymaniem auta (-wina temperatury oleju w skrzyni?).
Postanowiłem to zrobić dla świętego spokoju i z własnej ciekawości -wcale nie żałuję. To jest jedna z czynności, którą należy wykonać zanim się coś zacznie pieprzyć. Przede wszystkim jestem przekonany, że skrzynia jest teraz happy :-)

Oto moje własne doświadczenie przy wymianie jak pomagałem mechanikowi -może komuś się przyda.

Moje przygotowanie:
- 6 x 1L oleju Febi do ASB (kolor żółty)
- filtr MANN + uszczelka na miskę (korkowa/gumowa)
- 3 szmaty
- zestaw do napełniania świeżym olejem
- strój w postaci "łachów np. do pracy w ogrodzie" bo bez plam po oleju się nie obejdzie

Wymiana i wrażenia:
Olej po tym przebiegu już był raczej brązowy i posiadał trochę zawiesiny -zdecydowanie nadawał się do wymiany! W misce było trochę szlamu wokół magnesów -fotka poniżej.

DU?E FOTO

Na zużytym filtrze widać stan (i zawartość) starego oleju, bo te jaśniejsze miesca zostały po przetarciu palcem.

DU?E FOTO

Uszczelka była papierowa i nie było problemu z oderwaniem jej od metalu, więc obyło się bez skrobania.

Ze skrzyni dłuuuugo olej kapał i kapał bez filtra wyglądlo to tak:

DU?E FOTO

W międzyczasie wyjąłem magnesy z miski i wszystko wyczyściłem.

DU?E FOTO

W moim przypadku świeżego oleju weszło ok.5,1L.
Nie fatygowałem się o podpinanie VAG-a i mierzenie temp.oleju. Podczas wymiany skrzynia ostygła, wlewany świeży olej był zimny, a jak silnik chodził i przestawiałem pomiędzy R i D to zdążył załapać te 35, ale nie przekroczył 40 -wiem po temp.miski. Z mechnikiem tak zrobiliśmy, że dolewaliśmy oleju aż wyciekało i dalej dodawaliśmy do ost.momentu wsadzenia i zakręcenia korka.

Moje "3 grosze" do lektury:
- przedstawiony zbiorniczek mozna zamienić dużą strzykawką (100ml) z apteki za ok.5zł + 2m wężyka silikonowego ze sklepu motoryzacyjnego za 2zł.

-należy uważać przy wyjmowaniu starego filtra (po odkręceniu śrób zdecydowanie pociągnąć) jeszcze prawie 0,5L wypłynie ze skrzyni, a w samym filtrze jeszcze będzie stary olej, który wyleci przez szyjkę jak się go przechyli.

- nową uszczelkę proponuję założyć wg. poniższej techniki:
1. dokładnie wyczyścić miskę olejową i odtłuścić krawędzie styku z uszczelką.
2. posmarować krawędzie "uszczelniaczem silikonowym" -ze względu na jego wiążące właściwości i przyłożyć nową uszczelkę
3. użyć śrub od miski i powciskać je w otwory (od góry), żeby dobrze ulożyć uszczelkę względem kształtu krawędzi miski oraz otworów na śruby, pozostawić na 10-20 minut aż silikon "złapie" uszczelkę. (pomysł mam z filmiku demonstracyjnego z YouTube i tak zrobiłem ;-) ) W międzyczasie można założyć nowy filtr.
Wygląda to tak:

DU?E FOTO
Dzięki temu założenie miski i przykręcenie jej do obudowy skrzyni jest bardzo proste.

-uważam, że wymiana śruby w misce na nową jest zbędne. Sugeruję się praktyką, że przy wymianie oleju w silniku, śruby uszczelniającej się nie wymienia... Jest OK!


Pozsumowanie i wnioski:
Koszt całego przedsięwzięcia z robocizną to jakieś 350zł.
Czas: w sumie zeszło nam ok. 1:30h.

Olej w ASB jak najbardziej warto wymieniać! W zalezności od stylu jazdy i eksploatacji auta uważam, że pierwsza (statyczna) wymiana powinna mieć miejsce w zakresie 80-120k km, a następne co 60-80k km.

Inżynierowie z firmy ZF powinni się trochę nauczyć od Amerykańców jak projektować obudowy ASB, żeby można było wymienić olej bez tych "cyrków" z wlewaniem + miarka poziomu i stanu oleju powinna zostać przewidziana.

The End.
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-20, 17:14   

Kompletna lista olejów do skrzyń ZF w autkach osobowych. Bez ściemy AUDI

Lista olejów (klik !)

BTW:
Thx Yarecki za numer naprowadzający S671
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2204
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-10-23, 07:47   

M0NEER napisał/a:
- 6 x 1L oleju Febi do ASB (kolor żółty)

jeżeli czytałeś dokładnie temat autora, powinieneś wyłapać, że ori olej to ESSO, bardzo tani na alledrogo
no, ale można i sprawdzić tego Febi, firma dobra i robi płyny w ori
nie powinno mieć to większego znaczenia, no ale na przyszłość może warto wiedzieć
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-23, 08:31   

goly191 napisał/a:
jeżeli czytałeś dokładnie temat autora, powinieneś wyłapać, że ori olej to ESSO, bardzo tani na alledrogo
no, ale można i sprawdzić tego Febi, firma dobra i robi płyny w ori
nie powinno mieć to większego znaczenia, no ale na przyszłość może warto wiedzieć


Wg biuletynu ZF nie jest to takie oczywiste 8-)
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2204
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-10-23, 12:30   

maxon napisał/a:
Wg biuletynu ZF nie jest to takie oczywiste 8-)

a to czytałeś :?:
http://sleev.neostrada.pl...ykaz_olejow.pdf
 
 
M0NEER 



Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 2000
Skrzynia: Automat
Imię: Moneer
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 08 Mar 2010
Posty: 496
Skąd: Dubai
Wysłany: 2010-10-23, 14:55   

goly191, Dzięki za info. Wiem że ESSO jest polecany. Jak patrzyłem na Allegro była ciekawa oferta na ten olej, ale chyba na bańkę 20L, gdzie faktycznie 1L był b.tani. Nie mam czasu na zabawę z odsprzedawaniem pozostałych 14L...
Sklep, w którym zamawiałem pakiet filtrów i oleje (ten polecany ze Szczecina) tylko miał Febi na stanie do mojego auta. Wg.opakowania Febi nr 14738 jest zamiennikiem oleju G 052162A2 (też odpowiednikiem VW LT 71141, VW TL 52162, DEXRON III F, 500214617) made in Germany

tomciar napisał/a:
Wymiana była dynamiczna, koszt całkowity 823 zł.

Za dynamiczną chyba dużo nie przepłaciłeś. Jest pewność, że profesjonalnie i spokój na 100k km <ok>
Pytałem fachowców w Warszawie ile biorą za samą usługę statycznej wymiany -czas robocizny 40 minut i 200zł :roll: Kurde...człowiek po zagranicznych studiach i może tylko pomarzyć o takich zarobkach <mikołaj>
_________________
...trochę smutaśno bez mojej Łałdi :(

I LOVE
Ostatnio zmieniony przez M0NEER 2010-10-25, 10:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-23, 15:10   

goly191 napisał/a:
maxon napisał/a:
Wg biuletynu ZF nie jest to takie oczywiste 8-)

a to czytałeś :?:
http://sleev.neostrada.pl...ykaz_olejow.pdf


Jasne, że czytałem. Staroć jakiś :-P Jak jest to korzystam z dokumentów na oficjalnej stronie producenta.

BTW: Potwierdziłem dziłaj osobiście w ASO (aczkolwiek Pan nie był zbyt chętny do wynurzeń), że do skrzyni 6HP19 olej lejemy G 055 005 A2 dostępny tylko na zamówienie (w ASO 116 PLN, u Sosnowskiego w Gdańsku 91 PLN). Numer ZF S671 090 225

Uszczelka 100 PLN, filtr 150 PLN.


pozdrawiam
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
goly191 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2002
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 2204
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2010-10-24, 09:26   

maxon napisał/a:
Jasne, że czytałem. Staroć jakiś :-P Jak jest to korzystam z dokumentów na oficjalnej stronie producenta.

ale przecież Ty masz inną skrzynię i inny olej :lol:
to wiadomo, że nie ten co podałem z linka, bo tam do 4 i 5 biegowych
Sosnowski na 100% leje co C5 Esso, bo sam u nich wymieniałem i widziałem
moja odpowiedz wyżej była kierowana i cytowana do kolegi @M0NEER, który ma C5, na to trzeba zwracać uwagę
Ty masz C6 więc inny olej
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 1969
Skąd: Iława
Wysłany: 2010-10-24, 10:11   

maxon wprowadza w błąd... . W A6C5 były montowane skrzynie 5HP19 FL/FLA (olej G 052162A1 / A2), w A6C6 6HP19A (olej G 060162A1 / A2) . Skrzynie 6HP19 montowane były w BMW, ich odpowiednik w Audi Q7 6HP19X (olej G 055005A1 / A2) . Jedna literka, a różnica w skrzyni i oleju jest ... ;-)
Ostatnio zmieniony przez MaTyS 2010-11-06, 15:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
maxon 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Maciek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 313
Skąd: Gdańsk-Warszawa
Wysłany: 2010-10-24, 19:21   

Goly, zamieściłem spis aktualny do wszystkich skrzyń, spojrzyj najpierw potem komentuj. Gdzie była u mnie mowa o C5 ?

Matys zapodać Ci foto ?

[ Dodano: 2010-10-24, 19:28 ]
Audi wstawia ściemę, żeby zarobić. Do 2008 był lany ten olej, który możesz zamówić w ASO (wymieniony w zestawieniu ZF) G055005A2

Może się załapałeś już na HP19A i dlatego leją Ci G 060162 a do poprzednich skrzyń walą update i kasują extra za nowy olej.
_________________
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
Ostatnio zmieniony przez maxon 2010-10-24, 19:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: