Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

powłok hydrofobowych Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Powłoki
hydrofobowe
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[All] - Pomoc w sprawie technicznej
Autor Wiadomość
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-01-04, 22:09   [All] - Pomoc w sprawie technicznej

Witam.
Prośbę kieruję do wszystkich użytkowników mających możliwość zrobienia logów z silnika grup 002, 020, 021.
Sprawa dotyczy często pojawiającego się problemu podszarpywania szczególnie przy zasilaniu gazowym w przedziale obrotów około 1500-2000.
Prośbę kieruję do wszystkich posiadaczy silników benzynowych, nie tylko tych z instalacją gazową. Jest to bardzo frustrujący problem ciężki do rozwiązania od dłuższego czasu tym bardziej, że ECU nie pokazuje żadnych błędów.
Ktokolwiek zdecyduje się przyłączyć do tematu i pomóc w rozwiązaniu problemu to bardzo proszę wkleić podobny plik z logami podanych grup robionych podczas jazdy szczególnie wprowadzając auto w wyżej podany zakres obrotów (logi na biegu jałowym nie są przydatne) i dołączyć informacje typu: logi robione na benzynie, logi robione na gazie (do posiadaczy instalacji gazowych mile widziane byłyby oba logi), czy auto spisuje się bezproblemowo na benzynie i na gazie, czy występują jakieś problemy lub szarpania (jeśli tak to opisać krótko rzy jakich obrotach i w jakim obciążeniu).
Logi te pomogą określić kont wyprzedzenia zapłonu dla każdego cylindra, bloki 020, 021 są z grupy zarządzania układem spalania stukowego czyli kontrolowania momentu zapłonu.
Twierdzę że za tego typu podszarpywania odpowiedzialny jest zły moment powstawania zapłonu a więc energia powstała na wskutek wybuchu ma przeciwny kierunek do kierunku ruchu tłoka i następuje szarpnięcie (tzw. spalanie stukowe).
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
To może być bardzo pomocna wiedza na forum.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
spawn 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 37
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-01-04, 22:44   

Jeżeli jesteś pewien tej teorii to byłby rzeczywiście pomocny temat :) ja mam taki sam problem w przedziale obrotów 1500-2000 na PB jak i na LPG ale z tego co mi wiadomo jest to wina sterownika skrzyni biegów, ale jest to informacja nie potwierdzona :) .
Pozdrawiam
 
 
stef23 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Multitronic
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 30
Skąd: poznan
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2011-01-05, 00:49   

Na wolnych niema podrygiwań na rozgrzanym silniku?na wałkach masz czujniki więc odrazu przestawienie byłoby widoczne jako błąd od czujnika wałków rozrządu lub od ich przyporządkowania do czujnika g28 z tego co wiem to można sprawdzić wypadanie zaplonów na danym cyl ale grupy sprawdzę jutro bo nie pamiętam miałem podobny przypadek właśnie na gazie na wolnych delikatne podrygiwanie przy zimnym silniku niewyczuwalne po rozgrzaniu było czuć podrygiwanie po podniesieniu obrotów o 40 uspokoiło się ale przy dodawaniu gazu pozostało po zmierzeniu kompresji na 3 cyl była słaba.można to oszukać podnieść dawkę wtrysku.gdybyś mógł opisać dokładniej kiedy to się dzieje przepływomierz masz ok?Podrygiwanie jest na każdym biegu czy drgania czuć na całym aucie jakby wpadało w jakiś rezonans?robiłem teraz a6 na wewnętrzny przegub auto wpadało w wibracje dodając gazu równomiernie pomiędzy 60a 80 skrzynia w naprawie 2 razy okazało się że niepotrzebnie ale skoro klient sobie zdiagnozował i kazał naprawiać to jego kasa i tylko szkoda że obsmarowuje warsztat który mu skrzynie naprawiał mimo że niema racji bo po wymianie ustało odrazu.
jeżeli jesteś pewien że od silnika to trzeba spr
odpowietrzenie silnika szczególnie ta gruszka od odmy
miernik powietrza
wypadanie zpłonów
klapy w kolektorze ssącym
i może poprostu świece
w ostateczności ciśnienie sprężania
chyba że jest to 2.7t to trzeba sprawdzić trójnik gumowy od góry silnika gdzie schodzą się rury od turbo pęka zawsze pod opaską
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-01-05, 08:24   

stef23 napisałem na początku że problem polega na podszarpywaniu przy obrotach 1500-2000, sprawa nie dotyczy biegu jałowego.
Debaty na temat wężyków, podciśnienia, świec, kabli, cewek itd. itp. odbywały się setki razy na forum, ludzie wydają pieniądze, wymieniają a zmiany nie ma.
Zrobienie logów nie kosztuje. W większości nasze auta wyposażone są w układ spalania stukowego więc za moment powstania zapłonu nie jest odpowiedzialny tylko czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego wykrywa moment zapłonu i na jego podstawie mając również odczyty z pozostałych czujników ECU bierze poprawkę na moment powstania zapłonu i przestawienie może osiągnąć kilka stopni.
Wiele aspektów zewnętrznych może mieć wpływ na odczyty czujnika spalania stukowego, więc i on może dostać błędne odczyty ale i tak nadal wysyła je do ECU.
W tym temacie chcę się głównie skupić na logach grup wyżej podanych a głównie chodzi o 020, 021, grupa 002 ma tylko pokazać obroty i obciążenie.
Nie ma sensu debatować tu na temat wężyków, podciśnień, cewek itp. bo ta debata już była w innych tematach.
Jeszcze raz wyjaśnię, że nie chodzi tu o wypadanie zapłonu a o powstanie go w złym momencie. Zapłon wypada jak świeca nie daje iskry i nie następuje zapłon i nie spalona mieszanka idzie w wydech. Ja mówię o podaniu iskry w momencie innym niż górny punkt położenia tłoka.
Jakby co to służę pełnym vagiem 311-2 zupełnie wystarczającym do C5 i chyba pierwszych C6.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
fishmanr11 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ACK
Wiek: 32
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 419
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-05, 20:18   

Ja mam poszarpywanie jak puszczę gaz raptownie w tym przedziale obrotów to po sekundzie wskazówka obrotów robi wachnięcie i moj tip robi szarpnięcie i pozniej mogę dodac gazu i odbywa się to bez szarpnięcia czy o takie szarpanie chodzi bo jak nie to nie bede wnikał ? <ok>
 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-01-05, 21:04   

Wszelkiego rodzaju. Jeśli możesz zrobić logi o które prosiłem to będzie super.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Camel- 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 424
Skąd: Leszno
Wysłany: 2011-01-05, 21:17   

Cytat:
Twierdzę że za tego typu podszarpywania odpowiedzialny jest zły moment powstawania zapłonu a więc energia powstała na wskutek wybuchu ma przeciwny kierunek do kierunku ruchu tłoka i następuje szarpnięcie (tzw. spalanie stukowe).

Spalanie stukowe nie jest wstane szarpnąć silnikiem. Jak to sobie wyobrażasz? To są poteżne masy w stosunku do takiego jednego zapłonu mieszanki. Istnieje ewentualność, że silnik zamyka wtryskiwacze w przypadku wykrycia spalania stukowego. Ale idźmy dalej. Spalanie stukowe pojawia się tylko w przypadku, kiedy paliwo ma niski oktan. A gaz ma bardzo wysoki oktan, powyżej 100. Pomijam fakt, że gaz ma problem zapalić się od złej iskry (ale iskry!), a co dopiero "jakieś tam sprężanie". Spalanie stukowe rozponaje się po ch-nym stukaniu w silniku. Każdy bardziej doświadczony mechanik rozpona to.

fassi1 napisał/a:
Ja mówię o podaniu iskry w momencie innym niż górny punkt położenia tłoka.

Koledze brakuje wiedzy! Iskra nigdy nie będzie w górnym martwym punkcie. Wówczas maksymalne ciśnienie uzyskiwało by się dużo za późno i byłoby one dużo niższe (zmiana objętności - na większą). Dlatego zapłon jest zawsze przed górnym martwym punktem, aby maksymalne ciśnienie uzyskać zaraz po nim.

Też mam to poszarpywanie - szukałbym problemu gdzie indziej.
_________________

 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-01-05, 22:05   

Polecam przeczytać
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
progressowy 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2004
Skrzynia: Manual
Wiek: 38
Dołączył: 09 Lip 2010
Posty: 171
Skąd: POMORSKIE
Wysłany: 2011-01-05, 22:53   

Tez mam te skubniecia. Po regulacji jakby inna charakterystyka. Wystepuje podczas gdy po stabilnej jezdzie nagle dodam gazu-wtedy skubnie.
Jak bede miał dostep do VCDS zrobie logi kanałów ktore wskazał fassi.
_________________
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Camel- 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 424
Skąd: Leszno
Wysłany: 2011-01-07, 16:42   

fassi1, no i co tu chciałeś mi pokazac? Wywołaj spalanie stukowe na LPG. Sprężanie chyba jak w Dieslu by musiało być :)
Druga sprawa, wyraźnie jest napisane jak działa zapobieganie spalania stukowemu w silniku ASN i o co mniej więcej chodzi w samym spalaniu stukowym. Zaznaczam jednak, że nie mieszkałem nigdy w Anglii, po angielsku gadałem może pare razy z moją nauczycielką w liceum.

"The 'knock' which can actually be heard (often referred to as 'pinking') is the noise whick occurs when the mixture tires too early; this has the effect of trying to stop the piston moving upwards rather than pushing its dawn as it should."
Wszystko się zgadza. Podkreślę jeszcze fakt dla Ciebie: often referred to as 'pinking'. Spalanie stukowe właśnie tak słychać. Malutkie uderzenia strzały, które silnik potrafi załagodzić w jedyny możliwy dla niego sposób. W autach robi się tak od dawna, tzn od wtedy, gdy zapłon został pozbawiony związku mechanicznego z rozrzadem.
Dodam jeszcze, że to pchnięcie tłoku w dół jest dokładnie zobrazowaniem przebiegu termodynamicznego.
"The knock sensors continuously monitor this and can alter fuelling and more importantly, igniotion timing so as to keep the engine safe while operating as close to its optimum as possible."
A to dlatego, że zapłon od iskry przebiega łagodniej niż samozapłon mieszanki. Jest to proste wytłumaczenie tego, że takie zatrzymanie silnika jakie u nas ma miejsce musiałoby występić w dwóch przypadkach:
- brak iskry
- brak paliwa

Można to wykazać logami, ale już kiedyś sprawdzałem i to szarpnięcie jest na tyle krótkie, że VAG w ogóle tego nie zauważa. Jeśli miałoby to związek ze spalaniem stukowym, to byłby zapisany błąd. Miałem tak na benzynie przed założeniem LPG i mam tak teraz na obu paliwach.

Raczej zadałbym pytanie: czy ktoś z manualem ma taki problem?
_________________

 
 
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-01-08, 00:19   

No to jeszcze musisz pouczyć się angielskiego.
Szarpnięcia są na tyle delikatne że wyczuwalne są tylko przez kierowcę.
To co napisałem są to moje domniemania a nie teza. Jeśli twierdzisz że są nie prawdziwe to dowódź tego w innym temacie, ten jest przeznaczony do czegoś innego.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-10, 14:27   

fassi1, mógłbym zrobić takie logi ale powiedz czy jest jakaś różnica z którego biegu, bo mam manuala..? Czy to ma być ostre wciśnięcie gazu w podanym przedziale od 1500 do 2000 obr? Nie zauważyłem, żeby mi coś szarpało w pełnym zakresie obrotów... nie mam też żadnych błędów w VAGu.. owszem sprzęgło mi trochę ostatnio świruje przy ruszaniu ale to chyba nie powinno mieć wpływu na logi..
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
fassi1 


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Imię: Krzysztof
Pomógł: 39 razy
Wiek: 36
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 1965
Skąd: Luton/UK
Wysłany: 2011-01-10, 23:21   

Bez różnicy jaki bieg, tu chodzi o normalne przyspieszanie, normalną jazdę nie jakieś katowanie. Jak możesz zrobić to będzie super.
_________________
LPG montaż, serwis, naprawy instalacji gazowych na terenie Anglii
strojenie LPG na AFR
+447842912415 www.leadingpowergas.co.uk
4.2 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=16943
2.4 montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15499
1.8T montaż http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=15921
 
 
Petroniusz566 



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 295
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-11, 15:47   

Logi znajdują się w pliku:
http://vaglog.rtnet.pl/ppetroniusz_31827.html
Parametry podzielone są na dwie części: pierwsza na benzynie, druga LPG.. Logi robiłem bez pomocnika (starałem się jak najlepiej ale wiadomo jak to na parkingu) nie katując silnika w granicach pierwszego i drugiego biegu przy wolnym naciskaniu gazu.. Mam nadzieję, że moje logi komuś się przydadzą.. Silnik nie wykazuje żadnych błędów, (pół roku po wymianie przepływki i sond lambda) przyśpiesza prawidłowo..
_________________
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
 
 
Camel- 



Model: Inne
Nadwozie: Inne
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: Inny
Napęd: RWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Wiek: 26
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 424
Skąd: Leszno
Wysłany: 2011-01-11, 16:11   

Petroniusz566, a masz te specyficzne przerywania w niższym przedziale obrotów?
_________________

 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: