Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Regeneracja reflektorów części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Tylko felgi
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[ael 2.5 tdi 140KM] jaka jest jego trwałosc
Autor Wiadomość
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 665
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-12-25, 22:28   

Kurde co 40 tkm? A co to jakiś turbo olej wypasiony? myślę że trochę przesada. To nie tir
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
GrzesiekA6 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Pomógł: 2 razy
Wiek: 25
Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 122
Skąd: szczecin
Wysłany: 2010-12-25, 22:52   

bryku104 napisał/a:
GrzesiekA6 napisał/a:
Ja poprzednią wymianę zrobiłem po 30tkm teraz mam prawie 40 na aktualnym oleju z tym że leje 10w40 kupiony w serwisie samochodów ciężarowych, dolałem może z 200ml dla formalności. Przebieg 351tkm.

GrzesiekA6 żartujesz ? :shock: Poza tym w końcu na jakim oleju jeździsz? W tamacie zimnego silnika piszesz że 15W40, tu że 10W40...

Wracając do tematu mam najechane 373 tys., olej 10W40 Motula zalewam co 12000 km w zasadzie bez dolewania pomiędzy zmianami i śmigam aż miło.


Poprzedni był 10w40 aktualny z tego co znalazłem w jego dziwnym oznaczeniu to 15w40.
Wiem że to przesada, mam tego świadomość auto u mnie nie jest autem rodzinnym tak jak widzę że u większości tutaj czego niestety żałuje bo ciągiem zdarzeń niszczeje w moich rękach chociaż robi dobrą robotę.
Specyfika pracy silnika w aucie osobowym a ciężarowym jest trochę inna wiem, w ciężarówce panowie z serwisu zalecają wymianę co 70tkm, ja trzymam się zasady że dwa razy do roku staram się to robić przed i po zimie.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk
 
 
Base 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-12-26, 10:26   

Ja będe pierwszy raz wymieniać olej w swojej Audi,właśnie od poprzedniej wymiany mineło 10 tyś.i myśle ze zaleję mobil 10W40.
mam na budziku 209 000 tyś. po zdjęciu pokrywy silnika obejrzałem wtryski i przewody i stwierdziłem że jeszcze nigdy nie były trącane,jak myślicie czy już pora je posprawdzać?auto zaczyna kopcić na czarno.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
szybki-ens 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Imię: Kamil
Pomógł: 13 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 665
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-12-26, 10:51   

powodów kopcenia może być kilka. Min. wtryski. Nieszczelny dolot, zły kąt wtrysku, turbina. Niech się wypowiedzą mądrzejsi koledzy ;)
_________________
Było: 100C3 1989 1,8benz+lpg
Jest: A6C4 1996 2,5TDI
 
 
Base 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-12-26, 11:15   

Lechu napisał/a:
Base napisał/a:
zaleję mobil 10W40.


Jak już to 5W40.


A dlaczego taki?

dla Andzi tak jakby brakuje kopa,nie czuje tych 140 kucyków.
 
 
Michaelo 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 12 razy
Wiek: 29
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 151
Skąd: PP-PCH-PO
Wysłany: 2010-12-26, 13:18   

W moim przypadku olej wymieniany co 15kkm.
Castrol Magnatec 10W-40.
Od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
Przebieg 350kkm.
_________________
WEBASTO Feel the drive
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Base 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-12-29, 10:21   

mam instrukcje obsługi C4 tylko że włoską :-? pisze coś o 5W30 jak przetłumaczę to wkleję jaki olej zalecają..
 
 
arekr22 


Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 173
Skąd: OSTROLEKA
Wysłany: 2010-12-29, 17:25   

Fabryka zaleca pelen syntetyk
 
 
Base 


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1997
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 23
Skąd: Augustów
Wysłany: 2010-12-30, 10:42   

Olej silnikowy do silników Diesla:
A -Multi-klasy oleje, specyfikacji VW 500 00 (* 1) (dla silników Diesla tylko wtedy, gdy zintegrowane z specyfikacji VW 505 00);

B-multi-klasy oleje, specyfikacji VW 505 00 (* 1) (również odpowiedni dla wszystkich silników Diesla)
-Multi-klasy oleje, specyfikacji API CD (w silnikach Diesla: tylko do uzupełniania w nagłych przypadkach)
-Multi-klasy olejów, określonych VW 501 01 (* 1) (tylko silniki Diesla czy zintegrowane z specyfikacji VW 505 00)

- * 1) za tym VW musi być datą nie wcześniej niż 10.91 -

Kategoria: Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +35 ° C (SAE 5W-30 / 5W-40 / 10W-30 / 10W-40)

Kategoria B:
Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +35 ° C (SAE 5W-50 / 10W-50 / 10W-60)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -30 ° C do +15 ° C (SAE 5W-30 / 5W-40)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -15 ° C do +15 ° C (SAE 10W-30 / 10W-40)
Oleje odpowiedni dla temperatur od -15 ° C do +40 ° C (SAE 15W-40 / 15W-50 / 20W-40 / 20W-50)


Charakterystyka olejów
oleje Multigrade zgodnie z normą VW 501 01 i 505 -Mogą być używane przez cały rok w strefie umiarkowanej
Mają doskonałe właściwości czyszczące
Nasmarować z bezpieczeństwem wszystkich temperatur i naprężeń mechanicznych
Dobry odporny na starzenie

oleje Multigrade w VW 500 00 także następujące korzyści:
-Mogą być używane przez cały rok na prawie wszystkie temperatury
Mniejsze tarcie w silniku,
Zimny start-optymalne temperatury nawet przy bardzo niskich

OSTRZE?ENIA
-Gdy używasz wielosezonowy olej SAE 5W-30, aby uniknąć wciąż wysoki stres i wysokie obroty dla silnika. To ograniczenie nie ma zastosowania do wielu klasy oleje iperfluidi.

Lepkość oleju powinna być dobrana na podstawie powyższych kategorii.Na krótkie wahania temperatury zewnętrznej powyżej kategorii, nie ma konieczności zmiany oleju.

Regulacja poziomu:
oczywiste, jest zużycie oleju, max litri 1.0/1000km.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Dawidows89 



Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1995
Skrzynia: Manual
Imię: Dawid
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 78
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-30, 11:55   

u mnie wymiana co 10-11 tys, filtr paliwa co 30tys zastanawiam się czy nie za rzadko ?
 
 
adrian510 


Model: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Rok: 1994
Skrzynia: Automat
Kod silnika: AAH
Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 106
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-15, 17:49   

Ja wymieniam olej co 10 000 głównie 10W/40 ostatnio Platinum choć nie uważam za dobry gatunkowo.Przebieg ponad 408 tys, pali w najwieksze mrozy bez problemu.AAT i AEL jest ciężko zajechac jedynie 'grzaniem' na zimnym silniku i ogólnie bardzo agresywna jazdą.Audi chciałoby stworzyć aktualna jednostke równie niezawodna,solidna i ekonomiczną.Jedyne co mnie niepokoi to metaliczny dzwiek przy odpalaniu gdy postoi min 15h ma ktoś pojęcie co to może byc?
 
 
Dodek 



Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 357
Skąd: Mielec
Wysłany: 2011-01-18, 21:45   

kurcze my sobie to snujemy dyrfagacje - ojej ile wytrzyma???, oj czy 700 tys, oj czy 1mln km? lub kiedy sie wreszcie zepsuje?,
Ciekawe czy userzy c5, 2,5 v6 też zadają podobne pytania ? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Łan tu sri TDI :mrgreen:
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
erlend


Model: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 1
Skąd: brzesko
Wysłany: 2012-01-31, 11:41   

Tak tak panowie z v6 też zadają sobie takie pytania. co do oleju moim skromnym zdaniem należy wybierać coś ze specyfikacją vw 505.00 do wcześniejszej v6ki Afb lałem 10w30 castrola i jakoś latała czy dobrze czy źle nie wiem aczkolwiek AEL chyba nie pogardzi semi.
_________________
było a6 c5 2.5 afb :/ jest volvo 2.5 ael 2002 r
 
 
szneider 



Model: Inne
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: Inny
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Piotr
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-08-31, 21:28   

Dopisze swoje pięć groszy do tego tematu. Miałem wcześniej C4 tylko 115KM, ściągniętą osobiście z DE z przebiegiem 475 tys., do ostatniego wpisu w książce (czyli 472tys.) zalewana olejem Mobil One 5W40. To było ponad 5 lat temu, do tej pory znajomy nią jeździ, a na blacie już prawie 600tys. i zalewa syntetyk 5W40.
_________________
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI
 
 
krs2919 



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Rok: 2002
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AWX
Imię: Krzysztof
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 228
Skąd: oświęcim
Wysłany: 2012-09-01, 09:24   

Witam, ja zmieniam co 10tyś. mobil 2000 semisyntetic 10w40, przebieg wg licznika 404tyś. prawdopodobnie 200tyś. cofnięty jeszcze, gość jeździł na mineralnym po 1 wymianie wróciłem do półsyntetyka i już tak zostało, na bagnecie zero ubytku (no może w mm)
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: