Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC części aut superparts.pl części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Regeneracja
reflektorów
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych
Autor Wiadomość
shandor 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 29
Skąd: Wa-wa, Drogomyśl
Wysłany: 2016-11-06, 10:09   A6 C7 3.0 BTDI 313 / S6 zużycie klocków/tarczy hamulcowych

Jak u Was zużywają się klocki / tarcze hamulcowe?
Pytanie do użytkowników 3.0BTDI lub S6 bo hamulce są takie same.

W moim samochodzie (allroad c7) przy 35kkm skończyły sie klocki z tyłu, ale tarcze tylne były bez rantu, natomiast z przodu była jeszcze połowa klocka, ale był już wyraźny rant na tarczy.

Przy 35kkm wymieniłem komplet tarcz i klocków (przód i tył), gdyż pokrzywiły sie przednie tarcze skutkujące wibracjami kierownicy. Przepychanka gwarancyjno- prawnicza i zrobili w ASO na zasadzie 50/50, czyli przy 35kkm miałem praktycznie nowe hamulce.

Teraz mam 70kkm (przebieg głównie autostradowy i raczej przy b. dużych prędkościach) i sytuacja się powtarza ( tarcze przednie na razie proste) czyli:
Przód: połowa klocków, tarcza z wyraźnym rantem
Tył: klocki zużyte, tarcza bez rantu.

Trochę mnie to dziwi, gdyż moje dotychczasowe doświadczenie z hamulcami w samochodzie o podobnej mocy i masie (allroad c5 2.7bt) jest takie, że klocki tylne wymieniałem dwukrotnie rzadziej niż przednie.

Jakie macie doświadczenia w ww. kwestii?

Shandor
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Ziomek 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ANB
Imię: Andrzej
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 555
Skąd: Mielec
Wysłany: 2016-11-06, 15:57   

Ze swojego doświadczenia wiem że zależy co założysz to tak będzie się zużywało. Jak w ASO założyli Ci po 35kkm to samo co w fabryce to dlaczego miała się sytuacja nie powtórzyć? Co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.
 
 
żybis 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BPP
Imię: Przemo
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Sty 2011
Posty: 141
Skąd: Krak
Wysłany: 2016-11-06, 17:47   

Witam

Czy masz adaptacyjny tempomat?
Przy wszystkich systemach "autopilota" klocki tył szybko się kończą. Może być taka przyczyna.

Pozdro
Przemo
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
shandor 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 29
Skąd: Wa-wa, Drogomyśl
Wysłany: 2016-11-06, 23:27   

Ziomek napisał/a:
co do zużywania klocków z tyłu to jednak mają lżej niż przód.

Do tej pory też tak sądziłem. Jednak w tym typie tylne (klocki) znikają dużo szybciej niż przód, więc albo ten typ tak ma, albo coś jest nie tak. Dlatego pytanie do posiadaczy typu o ich doświadczenia.

Z kolei zużycie tarcz potwierdza powszechną opinię, że przód hamuje mocniej / zużywa się szybciej. Więc być może w tym przypadku panom inżynierom z Audi lub raczej ATE dobranie klocków do tarcz nie całkiem wyszło.

żybis napisał/a:
Czy masz adaptacyjny tempomat?.

Niestety nie mam, ale nie wiem czy niestety. Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.
 
 
taba 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 15
Skąd: dolnoslaskie
Wysłany: 2016-11-12, 10:22   

Ja zrobiłem swoją jakieś 30tyś od zakupu i tez jeżdżę z dużymi prędkościami po niemieckich autostradach, ale zużycie praktycznie zerowe
shandor napisał/a:
Na niemieckich autostradach wystarcza klasyczny tempomat, bo wszyscy jadą lewym pasem ze stałą prędkością. W Polsce bym sie bał, bo lecisz 2 paki lewym pasem, a pan z ciężarówki przed tobą musi wyprzedzić inną ciężarówkę (bez kierunkowskazu), aby jechać 2km/h szybciej niż ten przed nim. Polski standard.
apropo tego to na tych wlaśnie autostradach jeżdżę regularnie od 4 lat i wiecej wyprzedzam lewym pasem niz prawym a wyjeżdżanie bez kierunkowskazu jest nagminne w osobówkach. Co do tirów to problem jest wszędzie i jedyne rozwiązanie to zakaz wyprzedzania na autostradach na których nie ma ograniczenia prędkości
 
 
konpiwo 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2010
Skrzynia: Tiptronic
Imię: konrad
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 2
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-04-15, 16:44   

witam ja również wymieniałem przy 35 tyś klocki z tylu ale powiedzieli w aso że w c7 tak jest 2x tył 1x przód
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: