Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
Maglownica
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Autor Wiadomość
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 168 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2488
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-05, 23:18   

Wszystko w jak najlepszym porządku <okok> . Wiele osób chciałoby mieć takie dawki i korekty <lol> . Masz jakieś niepokojące objawy <mysli> . Kiedy wymieniałeś wtryski, bo dziwnie dużo zer jest w korektach...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
shaqal 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2006
Skrzynia: Manual
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 364
Skąd: Grudziądz / Gdańsk
Wysłany: 2016-12-06, 00:43   

Wtryskiwacze i ich dawki sprawdza sie przy rozgrzanym silniku i bez klimatyzacji.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 168 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2488
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-06, 01:04   

Dużej różnicy nie będzie - sprawdzałem to kiedyś u siebie.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
KSYK 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Grzegorz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 29
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2016-12-08, 19:20   

Witam! Koledzy szukam jakiegoś mądrego mechanika lub serwisu który zna się na rzeczy tzn. ogarnie mi wtryski. Jak jest mocno zimno to dymi na szaro i spalanie jak przycisne to nawet i 20l pokazuje ale tylko jak zimny jak temp pow 10c to jest ok przynajmniej tak mi się wydaje. Chciałbym żeby mi to ktoś sprawdził.
 
 
camelllcamelll 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2007
Skrzynia: Manual
Kod silnika: BPP
Imię: Ryszard
Pomógł: 44 razy
Wiek: 15
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1212
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-12-08, 19:28   

Cytat:
przycisne to nawet i 20l pokazuje


nieraz jak depne pokazuje 30l i więcej
 
 
KSYK 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Grzegorz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 29
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2016-12-08, 19:38   

Ale tylko jak zimny jest jak już do 90c to jest niby ok a z tym spalaniem to wcześniej tak nie miałem.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
dziii 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BSG
Imię: Krystian
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 183
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-12-08, 21:22   

mat1324 napisał/a:
Wszystko w jak najlepszym porządku <okok> . Wiele osób chciałoby mieć takie dawki i korekty <lol> . Masz jakieś niepokojące objawy <mysli> . Kiedy wymieniałeś wtryski, bo dziwnie dużo zer jest w korektach...


Cześć, powiem Ci tak z powodu wibracji gdzie piszemy w innym temacie nie sprawdzałbym tego nawet na forum, brak żadnych oznak własnie kończących się wtrysków, odpala na szczał tak jak na filmie nie przycina nie przybywa oleju, jedynie czasami leci dymna zimnym, ale to moja pierwsza zima z tym autem, także muszę obserwować czy one czasami tak po prostu nie ma.
 
 
KSYK 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Grzegorz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 29
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2016-12-24, 14:31   

Koledzy zakupiłem sobie kabelek i sprawdziłem w VCDS kody wtrysków okazało się że kody są inne niż te co na wtryskach. Dodam że jeden wtryskiwacz w lipcu wymieniał mi mechanik na nowy który sam kupiłem i kod też się nie zgadza! Co robić zakodować je od nowa? Co radzicie?
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 168 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2488
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-24, 15:33   

To znaczy, że ktoś wymieniał Ci wtryski i zrobił to niedokładnie, ponieważ nie znał się na tym. Jeśli jeździsz tak już dłuższy czas, to nie ma potrzeby wpisywania kodów z wtrysków, ponieważ sterownik już je zaadaptował. Wpisanie teraz nowych kodów będzie skutkować dziwną pracą silnika przez pewien czas, aż sterownik ich znów 'nie pozna' :) . Przy ponownym zakodowaniu dojdzie do tego samego, co jest teraz, ponieważ fizycznie będą to te same wtryski.
Może napiszę co w ogóle oznacza ten kod na wtrysku, ponieważ wiele osób tego nie wie. Inżynierowie projektujący silnik (głównie układ wtryskowy) przyjęli założenie pracy silnika z wykorzystaniem wzorcowego wtrysku. Niestety, ale wyprodukowanie idealnej kopii wtrysku nie jest możliwe, ponieważ nic na świecie nie jest takie same :) . Z tego powodu ciąg znaków na wtrysku jest kodem, który daje wiedzę sterownikowi o ile dany wtrysk różni się od tego wzorcowego. Sterownik nie przyjmie też każdego ciągu, tylko taki, który może rozkodować. Wtrysk sterowany jest impulsami napięcia, a dzięki kodowi wie w jaki sposób dawkować paliwo. Z czasem zużywa się (zapiecze się lub leje), wtedy sterownik przyspiesza albo opóźnia wtrysk paliwa. Teraz gdy zmienimy fizycznie wtryski na nowe, ale bez zmiany kodowania, to nowe wtryski pracują na ustawieniach tych starych. Przekłada się to na dziwną pracę silnika, która z czasem będzie coraz optymalniejsza, ponieważ sterownik przystosuje się do nowych wtrysków (Twój przypadek). Teoretycznie do regenerowanych wtrysków powinny być dołączane nowe kody, ale wątpie, aby tak było.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
haribo.pl 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 178
Skąd: Wieliczka
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-12-26, 11:41   Zacinanie rozruchu na 1sek na cieplym silniku

Koledzy a co może być jeszcze przyczyną zacinania rozruchu silnika na cieplym motorze ?tak jakby pradu brakło na 1sek.Bo wszyscy mówili wstryski wtryski.wiec kpl.wtryskow wymieniony na regenerowane a tu dalej zacina ,zostaly wyciagniete na stol sprawdzone w innym zakladzie i sa dobre .auto zacina przy rozruchu czasami nie za kazdym razem ,silnik 3.0 tdi bmk
 
 
manian 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Krzysiek
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2016-12-26, 12:58   

Miałem to samo. Zacinało na ciepłym jak np. Zatrzymałem się na stacji benzynowej po fajki i po 3 min wsiadałem i odpalałem. Często wtedy na ciepłym zacinało na Ok 1 sekundę przy odpalaniu. Wymieniłem rozrusznik na taki po regeneracji i od dwóch miesięcy mam spokój.

Miałem wtryski zmieniać choć i tak nie wykluczone ze nie zrobię tego dla swojego spokoju.

Przy okazji wklejam do oceny.




 
 
haribo.pl 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Automat
Imię: krzysiek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 178
Skąd: Wieliczka
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-12-27, 05:09   Zacinanie rozruchu na 1sek na cieplym silniku

manian napisał/a:
Miałem to samo. Zacinało na ciepłym jak np. Zatrzymałem się na stacji benzynowej po fajki i po 3 min wsiadałem i odpalałem. Często wtedy na ciepłym zacinało na Ok 1 sekundę przy odpalaniu. Wymieniłem rozrusznik na taki po regeneracji i od dwóch miesięcy mam spokój.

Miałem wtryski zmieniać choć i tak nie wykluczone ze nie zrobię tego dla swojego spokoju.

Przy okazji wklejam do oceny.
[url=http://images83.foto...c5m.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images83.foto...dem.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images81.foto...dem.jpg]Obrazek[/URL]

Dzieki sprobuje skombinowac rozrusznik i podmienie,a bylo slychac tez pykniecie metalu ? Bo u mnie nieraz slychac .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
KSYK 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Grzegorz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 29
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2016-12-27, 20:32   

Panowie ocenicie moje wtryski czy jeszcze dają radę?









 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 168 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2488
Skąd: Nowy Tomyśl

Wysłany: 2016-12-27, 20:59   

Oprócz ostatniego, trochę są zapieczone (dodatnie korekty). Spróbuj zastosować środek czyszczący, np. Liqui Moly Diesel Spulung 2666 (koszt ok. 45 zł za 0,5 litra). Gdy w baku zostanie paliwa na 100 km dodaj ten środek i wyjedź prawie do zera. Możesz też zatankować paliwo na stacjach, gdzie stosują dodatki czyszczące, np. BP.
Przy nierogrzanym silniku masz trochę niepokojące dawki paliwa, ale po rozgrzaniu jest już ok. Ogólnie pomiary robi się na rozgrzanym silniku, ponieważ wcześniej sterownik robi wszystko, aby jak najszybciej osiągnąć temperaturę roboczą (wyższe obroty jałowe).
 
 
KSYK 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Automat
Kod silnika: BMK
Imię: Grzegorz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 29
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2016-12-27, 21:51   

Dzięki wielkie za szybką odp. Pomiary robiłem na nierozgrzanym silniku ponieważ po odpaleniu zaniepokoiło mnie kopcenie.

Tak było dzisiaj: https://youtu.be/Nu00rcCDClo

a tak kilka dni temu: https://youtu.be/3ng-JLMHdl0
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: