Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

części aut superparts.pl części aut Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci Tarcze, hamulce forum audi a6 forum a6
superparts.pl
gekoczesci.pl
Sklepledowy.pl
Sklep alufelgi
Części A6 C5
AZ Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN
Harry Auto Care

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Autor Wiadomość
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 148
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-07-26, 17:31   

Matizzulo napisał/a:
Dzięki kolego. Rozumiem że każda część x6?


Kazda czesc tyle razy ile wtryskow wymieniasz/ruszasz.

Matizzulo napisał/a:
I czy kładke mocującą też należy wymienić?


To zalezy od przebiegu, kladka ma za zadania trzymac wtryskiwacz w miejscu. Nowa kladka jest troche wygieta jakby delikatnie w ksztalcie U (bardzo, bardzo delikatnie) po przebiegu 200k staje sie praktycznie plaska.

Matizzulo napisał/a:
Duże ryzyko będzie jeśli wymienie olej po wymianie wtrysków z dajmy na to 200km?
Lub zalanie nowego oleju do starych wtrysków i dopiero potem wymiana wtryskiwaczy


To nie ma zadnego znaczenia.
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Matizzulo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 125
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-27, 11:07   

Dzięki chłopaki. poczekaj za wszystko oprócz kładek płacę 190 z wysyłką(6szt). Zastanawiam się tylko czy przy wymianie na używki wtryski też trzeba to wymieniać czy tylko przy nowych.
 
 
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 148
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-07-27, 12:33   

Przeciez te kladki zuzywaja sie niezaleznie od wtryskow - wiec jakie to ma znaczenie czy montujesz uzywane czy nowe?
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Matizzulo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 125
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-09, 18:45   

Witam Panowie.

Wymieniłem wtryski z końcówką AB na AR w moim bmk(wiem ze wg etki nie pasuja ale ludzie zakladaja i jest ok) i wydaję mi się że auto straciło moc od dołu. Ciągnie go nie na trybie s do 4100 wiec różnica w przełączeniu na S jest nieodczuwalna. Zauważyłem też że po zrzuceniu z D na R łapie zadyszki tzn schodzi z obrotów o jedną kreskę i za sekundę wraca. Czy w starych wtryskach miałem coś nie tak i tutaj jest ok czy to nie jest normalne?

P.s. Na starych wtryskach mocniej falowały obroty i zacinał po postoju i odpaleniu na ciepłym zadnych innych objaw. Teraz jakby falował ale mniej.
 
 
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 148
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-08-09, 22:05   

Jak zamontowales inne wtryski to trzeba by tez wprowadzic odpowiednie korekcje oprogramowaniu sterownika silnika.
 
 
Matizzulo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 125
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-09, 23:33   

Jestem w stanie zrobic to sam vagiem? I czy moge narazie jezdzic nez tego? W czwartek mam trase 1500km.

Pozdrawiam
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 148
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-08-09, 23:35   

VAGiem tego nie zrobisz, czy mozesz jezdzic bez tego ciezko mi powiedziec - nie mam doswiadczenia z takimi zmianami, ja osobiscie bym nie jezdzil.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 89 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 1430
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-08-10, 00:32   

Dzisiaj (tzn. już wczoraj) kodowałem koledze wtryski w A6 C6 3.0 TDI, ponieważ jego mechanik tego nie zrobił (nawet nie wiedział, że trzeba <uoee> ) i auto mimo wymiany wtrysków jeździło tak samo. Auto ciężko odpalało, dymiło, bardzo często wypalał się DPF, silnik pracował 'twardo' oraz palił średnio 12 litrów na 100 km :shock: . O przybywaniu oleju nie wspomnę. Pierwsze 4 wtryski miały korekty rzędu -80 ms, reszta ok. -30 ms. Niby miał wymienione wszystkie 6 wtrysków, ale okazało się, że wymienione były tylko te 4 pierwsze. Pospisywałem wszystkie kody z wtrysków i zabrałem się za kodowanie. Pierwszy - inny kod w sterowniku i inny na wtrysku, czyli wymieniony. Drugi - inny kod w sterowniku i inny na wtrysku. Trzeci i czwarty tak samo. Niestety, ale piąty i szósty miały takie same kody w sterowniku jak i na nich, czyli nie były ruszane. Gościu skasował za wszystkie 6, a wymienił tylko 4 <nerwus> . Po zakodowaniu wszystkich 6 wtrysków (nawet tych niewymienionych) auto odpaliło lekko, a sam silnik zaczął po kilku sekundach bardzo równo pracować. W grupach 72-77 pokazały się same zera, więc operacja została zakończona sukcesem <lol> . Cały czas pokazywało też błąd uszkodzonej sondy lambda, że jest za bogata mieszanka. W dodatku jego mechanik już miał ją kupioną, aby wymienić. Powiedziałem mu, żeby się wstrzymał z wymianą, bo na 90% winne były źle zakodowane wtryski. Niby jak miało być dobrze, jak nowe pracowały na parametrach tych agonalnych. Teraz ma zrobić 1000-1500 km i ma znów do mnie podjechać. Sprawdzimy, czy wtryski zostaną skorygowane przez sterownik. Teoretycznie wartości w grupach 72-77 powinny być chociaż minimalnie różne od zer, ponieważ żaden wtrysk, nawet nowy, nie jest idealny. Koszt całej operacji wyniósł równe 0 zł <figielek> . Przy okazji skasowałem mu wszystkie błędy. W tym tygodniu jedzie do swojego (już byłego) mechanika, aby wyjaśnić kilka kwestii ;) .
 
 
tatt 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-10-02, 09:35   

Czy ktoś zna firmę :

www.wtryski.de z Zielonej Góry ?

Czy sprzedawane przez nich wtryskiwacze są na pewno nowe ?

http://allegro.pl/wtryski...5572525745.html
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Qsy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Łukasz
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 11:33   

Co prawda mój to CDYA ale podepnę się pod temat.

Problem: Przybywa oleju.

Niestety nie mam wszystkich bloków. Ale te z niskich nr były ok. Tak powiedział sprawdzający. Niestety nie pamiętam jakie.
Mam 072->077 Wartości: ms
072: -7,0 l -5,0 l -2,0
073: -10,0 l -2,0 l 2,0
074: -12,0 l -2,0 l -4,0
075: -1,0 l 0,0 l 5,0
076: -5,0 l 4,0 l 1,0
077: -17,0 l 2,0 l -4,0

Teoretycznie OK.


Filtr blok 104: 0,30 l 25,0 l 2,5 l 1620km
Też teoretycznie OK bo 3 wartość ma się nijak do 2. Ale ja się na tym nie do końca znam.

jest też na 6 cylindrze błąd 001654 - świeca.

I teraz pytanie. Czy przez błąd ze świecą może dolewać oleju?
Dodam, że jak przybędzie już oleju to na zimnym potrafi puścić dymka ( tylko przy dodaniu gazu).
Nie odczuwam różnicy żeby na zimnym np pracował tylko na 5 cylindrach ( czy to możliwe) Nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem. Jeździ płynnie.

Jedyna rzeczy to przybywający olej. Wczoraj softowo wyłączony został DPF i wymieniłem olej. Błąd świecy skasowany. Mam tak pojeździć około 1000 km i sprawdzać czy przybywa dalej. Może ktoś juz tak miał alb o podpowie co mam jeszcze zrobić. Pewnie za jakiś czas sprawdzę czy błąd ze świeca znowu się pojawił.
 
 
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 148
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-10-18, 19:43   

Jak dla mnie masz wysoka wartosc w 104.2, i bardzo podejrzanie duzy przebieg od ostatniego wypalania w 104.4 - pokaz dla pewnosci grupe 107.

Wg mnie softowe wylaczenie DPFu bez jego fizycznego usuniecia spowoduje to ze za te 1000km bedziesz musial go wywalic.
 
 
Frezerr 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: PIotr
Wiek: 43
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 12
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-10-22, 13:49   

tatt napisał/a:
Czy ktoś zna firmę :

www.wtryski.de z Zielonej Góry ?
.

Witam Znam te firmę i śmiało mogę ją polecić. Brat wymieniał u nich wtryski i mega jest zadowolony.
Ja robiłem u nich turbinę i też jestem zadowolony.
_________________
Jest w końcu pogoda na QUATTRO
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
manian 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2016-11-11, 08:13   

Koledzy dla mnie wyniki z bloków pomiarowych to czarna magia.

Proszę o pomoc w ocenie.

A6 C6 2005 r silnik 3.0 tdi BMK.
Wtryski z końcówką BD.

Pomiar robiony z wyłączoną klimą i na zimnym silniku.

Dodam że nie zauważyłem jakiejś nieprawidłowej pracy silnika. Auto ma 100% oryginalny przebieg 174 tyś. km. - użytkuję go od 2008 roku. Choć nie wiem czy ma to w tej kwestii jakie kolwiek znacznie.









 
 
Robert74 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Robert
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 451
Skąd: Wleń
Wysłany: 2016-11-26, 15:45   

Koledzy czy orientujecie się czy Bosz wypuścił już procedurę i części do regeneracji wtryskiwaczy do BMK?Co raz więcej tego jest w necie..Dawno nie interesowałem się tym tematem.Robert.
_________________

 
 
dziii 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BSG
Imię: Krystian
Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 153
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-12-05, 20:44   

Panowie rzuci kktoś Swoim okiem ?

a6c6 Avant 2005r. 2.7 Tdi 163 Km BSG


poranne odpalanie auta:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

BLOKI POMIAROWE:
















imagehost
 
 
Warsztat Audi 

forum

Model: A6 C5
Podwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Sebastian
Wiek: 35
Dołączył: 20 luty 2012
Posty: 1256
Skąd: Mazowieckie
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: