Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC pompa wspomagania ZF części aut superparts.pl Led Toyota Avensis felgi audi a6 milionczesci warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
Pompa oryginał
"ZF"
superparts.pl
Sklepledowy.pl
Felgi aluminiowe
Części A6 C5
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?
Autor Wiadomość
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 149
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-07-26, 18:31   

Matizzulo napisał/a:
Dzięki kolego. Rozumiem że każda część x6?


Kazda czesc tyle razy ile wtryskow wymieniasz/ruszasz.

Matizzulo napisał/a:
I czy kładke mocującą też należy wymienić?


To zalezy od przebiegu, kladka ma za zadania trzymac wtryskiwacz w miejscu. Nowa kladka jest troche wygieta jakby delikatnie w ksztalcie U (bardzo, bardzo delikatnie) po przebiegu 200k staje sie praktycznie plaska.

Matizzulo napisał/a:
Duże ryzyko będzie jeśli wymienie olej po wymianie wtrysków z dajmy na to 200km?
Lub zalanie nowego oleju do starych wtrysków i dopiero potem wymiana wtryskiwaczy


To nie ma zadnego znaczenia.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Matizzulo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 125
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-07-27, 12:07   

Dzięki chłopaki. poczekaj za wszystko oprócz kładek płacę 190 z wysyłką(6szt). Zastanawiam się tylko czy przy wymianie na używki wtryski też trzeba to wymieniać czy tylko przy nowych.
 
 
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 149
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-07-27, 13:33   

Przeciez te kladki zuzywaja sie niezaleznie od wtryskow - wiec jakie to ma znaczenie czy montujesz uzywane czy nowe?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Matizzulo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 125
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-09, 19:45   

Witam Panowie.

Wymieniłem wtryski z końcówką AB na AR w moim bmk(wiem ze wg etki nie pasuja ale ludzie zakladaja i jest ok) i wydaję mi się że auto straciło moc od dołu. Ciągnie go nie na trybie s do 4100 wiec różnica w przełączeniu na S jest nieodczuwalna. Zauważyłem też że po zrzuceniu z D na R łapie zadyszki tzn schodzi z obrotów o jedną kreskę i za sekundę wraca. Czy w starych wtryskach miałem coś nie tak i tutaj jest ok czy to nie jest normalne?

P.s. Na starych wtryskach mocniej falowały obroty i zacinał po postoju i odpaleniu na ciepłym zadnych innych objaw. Teraz jakby falował ale mniej.
 
 
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 149
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-08-09, 23:05   

Jak zamontowales inne wtryski to trzeba by tez wprowadzic odpowiednie korekcje oprogramowaniu sterownika silnika.
 
 
Matizzulo 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 125
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-10, 00:33   

Jestem w stanie zrobic to sam vagiem? I czy moge narazie jezdzic nez tego? W czwartek mam trase 1500km.

Pozdrawiam
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 149
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-08-10, 00:35   

VAGiem tego nie zrobisz, czy mozesz jezdzic bez tego ciezko mi powiedziec - nie mam doswiadczenia z takimi zmianami, ja osobiscie bym nie jezdzil.
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 152 razy
Wiek: 24
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 2325
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2016-08-10, 01:32   

Dzisiaj (tzn. już wczoraj) kodowałem koledze wtryski w A6 C6 3.0 TDI, ponieważ jego mechanik tego nie zrobił (nawet nie wiedział, że trzeba <uoee> ) i auto mimo wymiany wtrysków jeździło tak samo. Auto ciężko odpalało, dymiło, bardzo często wypalał się DPF, silnik pracował 'twardo' oraz palił średnio 12 litrów na 100 km :shock: . O przybywaniu oleju nie wspomnę. Pierwsze 4 wtryski miały korekty rzędu -80 ms, reszta ok. -30 ms. Niby miał wymienione wszystkie 6 wtrysków, ale okazało się, że wymienione były tylko te 4 pierwsze. Pospisywałem wszystkie kody z wtrysków i zabrałem się za kodowanie. Pierwszy - inny kod w sterowniku i inny na wtrysku, czyli wymieniony. Drugi - inny kod w sterowniku i inny na wtrysku. Trzeci i czwarty tak samo. Niestety, ale piąty i szósty miały takie same kody w sterowniku jak i na nich, czyli nie były ruszane. Gościu skasował za wszystkie 6, a wymienił tylko 4 <nerwus> . Po zakodowaniu wszystkich 6 wtrysków (nawet tych niewymienionych) auto odpaliło lekko, a sam silnik zaczął po kilku sekundach bardzo równo pracować. W grupach 72-77 pokazały się same zera, więc operacja została zakończona sukcesem <lol> . Cały czas pokazywało też błąd uszkodzonej sondy lambda, że jest za bogata mieszanka. W dodatku jego mechanik już miał ją kupioną, aby wymienić. Powiedziałem mu, żeby się wstrzymał z wymianą, bo na 90% winne były źle zakodowane wtryski. Niby jak miało być dobrze, jak nowe pracowały na parametrach tych agonalnych. Teraz ma zrobić 1000-1500 km i ma znów do mnie podjechać. Sprawdzimy, czy wtryski zostaną skorygowane przez sterownik. Teoretycznie wartości w grupach 72-77 powinny być chociaż minimalnie różne od zer, ponieważ żaden wtrysk, nawet nowy, nie jest idealny. Koszt całej operacji wyniósł równe 0 zł <figielek> . Przy okazji skasowałem mu wszystkie błędy. W tym tygodniu jedzie do swojego (już byłego) mechanika, aby wyjaśnić kilka kwestii ;) .
 
 
tatt 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: DSG
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 1
Skąd: Poznan
Wysłany: 2016-10-02, 10:35   

Czy ktoś zna firmę :

www.wtryski.de z Zielonej Góry ?

Czy sprzedawane przez nich wtryskiwacze są na pewno nowe ?

http://allegro.pl/wtryski...5572525745.html
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Qsy 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Łukasz
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-18, 12:33   

Co prawda mój to CDYA ale podepnę się pod temat.

Problem: Przybywa oleju.

Niestety nie mam wszystkich bloków. Ale te z niskich nr były ok. Tak powiedział sprawdzający. Niestety nie pamiętam jakie.
Mam 072->077 Wartości: ms
072: -7,0 l -5,0 l -2,0
073: -10,0 l -2,0 l 2,0
074: -12,0 l -2,0 l -4,0
075: -1,0 l 0,0 l 5,0
076: -5,0 l 4,0 l 1,0
077: -17,0 l 2,0 l -4,0

Teoretycznie OK.


Filtr blok 104: 0,30 l 25,0 l 2,5 l 1620km
Też teoretycznie OK bo 3 wartość ma się nijak do 2. Ale ja się na tym nie do końca znam.

jest też na 6 cylindrze błąd 001654 - świeca.

I teraz pytanie. Czy przez błąd ze świecą może dolewać oleju?
Dodam, że jak przybędzie już oleju to na zimnym potrafi puścić dymka ( tylko przy dodaniu gazu).
Nie odczuwam różnicy żeby na zimnym np pracował tylko na 5 cylindrach ( czy to możliwe) Nie mam najmniejszych problemów z odpalaniem. Jeździ płynnie.

Jedyna rzeczy to przybywający olej. Wczoraj softowo wyłączony został DPF i wymieniłem olej. Błąd świecy skasowany. Mam tak pojeździć około 1000 km i sprawdzać czy przybywa dalej. Może ktoś juz tak miał alb o podpowie co mam jeszcze zrobić. Pewnie za jakiś czas sprawdzę czy błąd ze świeca znowu się pojawił.
 
 
kuebk 



Model: A3 8P
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Rok: 2009
Skrzynia: Manual
Imię: xxx
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2013
Posty: 149
Skąd: Berlin
Wysłany: 2016-10-18, 20:43   

Jak dla mnie masz wysoka wartosc w 104.2, i bardzo podejrzanie duzy przebieg od ostatniego wypalania w 104.4 - pokaz dla pewnosci grupe 107.

Wg mnie softowe wylaczenie DPFu bez jego fizycznego usuniecia spowoduje to ze za te 1000km bedziesz musial go wywalic.
 
 
Frezerr 


Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: PIotr
Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 14
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-10-22, 14:49   

tatt napisał/a:
Czy ktoś zna firmę :

www.wtryski.de z Zielonej Góry ?
.

Witam Znam te firmę i śmiało mogę ją polecić. Brat wymieniał u nich wtryski i mega jest zadowolony.
Ja robiłem u nich turbinę i też jestem zadowolony.
_________________
Zawsze jest pogoda na QUATTRO
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
manian 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Krzysiek
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 2016-11-11, 08:13   

Koledzy dla mnie wyniki z bloków pomiarowych to czarna magia.

Proszę o pomoc w ocenie.

A6 C6 2005 r silnik 3.0 tdi BMK.
Wtryski z końcówką BD.

Pomiar robiony z wyłączoną klimą i na zimnym silniku.

Dodam że nie zauważyłem jakiejś nieprawidłowej pracy silnika. Auto ma 100% oryginalny przebieg 174 tyś. km. - użytkuję go od 2008 roku. Choć nie wiem czy ma to w tej kwestii jakie kolwiek znacznie.









 
 
Robert74 



Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BMK
Imię: Robert
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 451
Skąd: Wleń
Wysłany: 2016-11-26, 15:45   

Koledzy czy orientujecie się czy Bosz wypuścił już procedurę i części do regeneracji wtryskiwaczy do BMK?Co raz więcej tego jest w necie..Dawno nie interesowałem się tym tematem.Robert.
_________________

 
 
dziii 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BSG
Imię: Krystian
Pomógł: 5 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 183
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-12-05, 20:44   

Panowie rzuci kktoś Swoim okiem ?

a6c6 Avant 2005r. 2.7 Tdi 163 Km BSG


poranne odpalanie auta:

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

BLOKI POMIAROWE:
















imagehost
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: